Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Filten skrev:
tirs jun 13, 2023 7:54 pm
Antimadridista skrev:
tirs jun 13, 2023 6:57 pm
Det virker bare komplet umuligt at få nogen ud af vagten! :|
Ja og vi skal gerne have nye spillere ind, især når
Xavi lige har udtalt, at næste sæsons mål er Champions league.
Enig!

Men man læser også udtalelser fra Tebas, der giver anledning til bekymring.
Han mener vi er langt fra vores økonomiske mål.

Alt mens Real Madrid lige har købt Atlanterhavet....

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

‼️ FC Barcelona have officially contacted Bayern Munich for Joshua Kimmich. They told the club that they will not sell him. The player is willing to make a move to be a blaugrana, but first wants an official offer — which isn't possible at the moment because of FFP.

[@martinezferran]
Vi er lammede på transfermarkedet pga. FFP. Oliedrengene derimod;

"Du får floder af guld i løn og din bonus...er månen"

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Det er altså helt nye vinde, der blæser omkring Barca på transferfronten i de seneste dage! Meget tyder på, Deco allerede har sat et markant præg på, hvilken strategi, der fremadrettet skal anvendes. Her snakker jeg ikke så meget om, hvilken profil de enkelte spillere til de enkelte positioner har, for den del er for størstedelen identisk med tidligere. Egentlig er der heller ikke den store forskel i, hvordan man identificerer talenter, for det er de samme navne, man har hørt på de sidste par år, når der skrives om hvilke emner, Barca er interesseret i. Den helt store forskel på de rygtestrømme, der kommer lige nu, er man rent faktisk går efter talenterne, fremfor de mere etablerede spillere. Las mig illustrere med et par eksempler.

1. CF positionen: Navne som Auba og Firmino er forstummet og i stedet går man målrettet efter en langsigtet løsning i Roque

2. CB positionen: Godt nok er Inigo så godt som sikker ny mand i Barcatrøjen, men man har samtidig sikret sig en langsigtet løsning på nøjagtig samme position i Faye

3. LW positionen: Rygterne om, Carrasco er skrinlagt, er taget til. Grunden er sikkert, man har svært ved at afhænde dem, man har, men det er imø positivt, da der er mere fremtid i dem, fremfor Carrasco

4. CM positionerne: I dag var der rygter fremme om, hvis Gündogan glippede, så ville man gå efter Baena. Nu er jeg ikke den store fan af Baena´s personlighed og jeg ville foretrække man gik efter guldet i Arda Güler i så fald, men tendensen er endnu engang klar. Langsigtet fremfor kortsigtet. Jeg håber dog, man lander Gündogan, da man har brug for hans rutine, nu Busi, Piqué og Alba er væk og så er han jo bare ren klasse. Man kan heller ikke udelukke en dobbelt løsning her, altså både/og løsning

5. RB positionen: Gårdsdagens rygte om Fresneda understreger tydeligt den mere langsigtede kurs

6. DM positionen: Lidt mere uklar, men så alligevel måske ikke. Indtil for nyligt var Neves, Kimmich, Amrabat og Zubimendi de klare emner på positionen. Af den ene eller anden årsag, så er de nu så godt som udelukket. En del har selvfølgelig at gøre med økonomi, men det gælder alle de ovennævnte tilfælde i mere eller mindre grad. Andre har at gøre med profilidentifikation, mens nogen ikke er helt så sikre på Barca, som andre emner har været. Hvad end grundene har været, så ligger der også her et tydeligt skifte i retning, som jeg er sikker på, kommer til udtryk de næste par dage og det ville ikke undre mig, man snart hører, Diaz er sikret, ligesom andre talenter også kan komme i betragtning. En kortsigtet rutineret løsning vil a'la Inigo på CB kan dog også komme i spil her og med god grund. Ville ikke blive overrasket over at høre navne som Oriol Romeu og Brozovic sat i forbindelse med Barca igen, inden længe, men kun, hvis man samtidig har sikret sig et mere langsigtet mål.

Alt i alt, så tyder det på noget af et paradigme skifte, hvor Laporta, men også Xavi, har måtte gøre sig store indrømmelser. Det tyder ved første øjekast på, den nye sportsdirektør, Deco, har fået sat sit præg, men måske også på, Alemany har fået et par indrømmelser, da han valgte at blive. I alt fald er det, imø meget mere positive tendenser, der blæser over Camp Nou, hvor truppen ser ud til at få sig en ordentlig ansigtsløftning samtidig og nærmest i symbolsk lighed med det gamle stadion
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tirs jun 13, 2023 10:28 pm


Det er altså helt nye vinde, der blæser omkring Barca på transferfronten i de seneste dage! Meget tyder på, Deco allerede har sat et markant præg på, hvilken strategi, der fremadrettet skal anvendes. Her snakker jeg ikke så meget om, hvilken profil de enkelte spillere til de enkelte positioner har, for den del er for størstedelen identisk med tidligere. Egentlig er der heller ikke den store forskel i, hvordan man identificerer talenter, for det er de samme navne, man har hørt på de sidste par år, når der skrives om hvilke emner, Barca er interesseret i. Den helt store forskel på de rygtestrømme, der kommer lige nu, er man rent faktisk går efter talenterne, fremfor de mere etablerede spillere. Las mig illustrere med et par eksempler.

1. CF positionen: Navne som Auba og Firmino er forstummet og i stedet går man målrettet efter en langsigtet løsning i Roque

2. CB positionen: Godt nok er Inigo så godt som sikker ny mand i Barcatrøjen, men man har samtidig sikret sig en langsigtet løsning på nøjagtig samme position i Faye

3. LW positionen: Rygterne om, Carrasco er skrinlagt, er taget til. Grunden er sikkert, man har svært ved at afhænde dem, man har, men det er imø positivt, da der er mere fremtid i dem, fremfor Carrasco

4. CM positionerne: I dag var der rygter fremme om, hvis Gündogan glippede, så ville man gå efter Baena. Nu er jeg ikke den store fan af Baena´s personlighed og jeg ville foretrække man gik efter guldet i Arda Güler i så fald, men tendensen er endnu engang klar. Langsigtet fremfor kortsigtet. Jeg håber dog, man lander Gündogan, da man har brug for hans rutine, nu Busi, Piqué og Alba er væk og så er han jo bare ren klasse. Man kan heller ikke udelukke en dobbelt løsning her, altså både/og løsning

5. RB positionen: Gårdsdagens rygte om Fresneda understreger tydeligt den mere langsigtede kurs

6. DM positionen: Lidt mere uklar, men så alligevel måske ikke. Indtil for nyligt var Neves, Kimmich, Amrabat og Zubimendi de klare emner på positionen. Af den ene eller anden årsag, så er de nu så godt som udelukket. En del har selvfølgelig at gøre med økonomi, men det gælder alle de ovennævnte tilfælde i mere eller mindre grad. Andre har at gøre med profilidentifikation, mens nogen ikke er helt så sikre på Barca, som andre emner har været. Hvad end grundene har været, så ligger der også her et tydeligt skifte i retning, som jeg er sikker på, kommer til udtryk de næste par dage og det ville ikke undre mig, man snart hører, Diaz er sikret, ligesom andre talenter også kan komme i betragtning. En kortsigtet rutineret løsning vil a'la Inigo på CB kan dog også komme i spil her og med god grund. Ville ikke blive overrasket over at høre navne som Oriol Romeu og Brozovic sat i forbindelse med Barca igen, inden længe, men kun, hvis man samtidig har sikret sig et mere langsigtet mål.

Alt i alt, så tyder det på noget af et paradigme skifte, hvor Laporta, men også Xavi, har måtte gøre sig store indrømmelser. Det tyder ved første øjekast på, den nye sportsdirektør, Deco, har fået sat sit præg, men måske også på, Alemany har fået et par indrømmelser, da han valgte at blive. I alt fald er det, imø meget mere positive tendenser, der blæser over Camp Nou, hvor truppen ser ud til at få sig en ordentlig ansigtsløftning samtidig og nærmest i symbolsk lighed med det gamle stadion
Det er virkelig dejligt ja, for den måde vi skal slå det der Real hold er ved at bygge et hold op som dengang i 2008. Vi håber på at Xavi er træneren og derefter skal de unge sammen blive til en gylden generation. De dyre transfers har stort set aldrig fungeret for os.

Der må Brozovic til gengæld være langt foran i køen kontra Oriol Romeu.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Jeg er super glad for at man går efter unge spillere denne sommer. Vi skal bygge noget solidt op fra bunden for opnå de gamle gyldne tider.

Når det er sagt, så skal Gündogan være mere end velkommen, trods hans alder, da vi også skal bruge en smule rutine på banen.

Angående ham der Vitor Rique - det første jeg bemærker i youtube videoer: HOLD DA KÆFT han er aggressiv!! Han sparer i hvert fald ikke på kræfterne 😂

Trods han stadig er teenager, ligner han en spiller med den hele rette mentalitet - han ønsker det virkeligt på banen og giver sig altid 110% 👏👊

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Foreløbigt lader det til at afskibning/salg af foretrukne emner (Kessie, Ferran og Ansu) bliver uhyre svært.

Hvis vi lige fabulerer lidt..

Kan en af følgende blive et nødvendigt alternativ:

Jong

Raphinha

Kounde

AC

Xavi er glad for dem alle, men hvis der skal penge ind…!?

Personligt tror jeg at alternativet bliver, at så må man undvære nye spillere, fremfør salg af førnævnte og Kounde og Raphinha er vel ikke engang betalt ud endnu!!?

Det bliver sku problematisk det her vindue..

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
ons jun 14, 2023 9:01 am
Foreløbigt lader det til at afskibning/salg af foretrukne emner (Kessie, Ferran og Ansu) bliver uhyre svært.

Hvis vi lige fabulerer lidt..

Kan en af følgende blive et nødvendigt alternativ:

Jong

Raphinha

Kounde

AC

Xavi er glad for dem alle, men hvis der skal penge ind…!?

Personligt tror jeg at alternativet bliver, at så må man undvære nye spillere, fremfør salg af førnævnte og Kounde og Raphinha er vel ikke engang betalt ud endnu!!?

Det bliver sku problematisk det her vindue..
Ja det bliver godt nok op af bakke. Jeg tænker det er svært at skippe nogle af de nævnte udover raphinha, da de allesammen vil kræve en direkte erstatning så der ikke er meget sparet.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
ons jun 14, 2023 9:38 am
Antimadridista skrev:
ons jun 14, 2023 9:01 am
Foreløbigt lader det til at afskibning/salg af foretrukne emner (Kessie, Ferran og Ansu) bliver uhyre svært.

Hvis vi lige fabulerer lidt..

Kan en af følgende blive et nødvendigt alternativ:

Jong

Raphinha

Kounde

AC

Xavi er glad for dem alle, men hvis der skal penge ind…!?

Personligt tror jeg at alternativet bliver, at så må man undvære nye spillere, fremfør salg af førnævnte og Kounde og Raphinha er vel ikke engang betalt ud endnu!!?

Det bliver sku problematisk det her vindue..
Ja det bliver godt nok op af bakke. Jeg tænker det er svært at skippe nogle af de nævnte udover raphinha, da de allesammen vil kræve en direkte erstatning så der ikke er meget sparet.
Vel ikke AC? Kom gratis, vi har signet Iñigo, og vil gerne kigge på en billig HB, så Kounde kan spille i midten. Det ville gøre ondt, men manden er lavet af glas. Hvis vi kan sælge ham for 70-80, så ville vi jo gøre det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

EasyBuddhist skrev:
tirs jun 13, 2023 8:25 pm
Hvad gav Real for Endrick til sammenligning?

Og hvordan kan de to sammenlignes i niveau, spillestil osv.?
Real gav en del mere, eftersigende 70-75 mio euro. Hvordan handlen er skruet sammen, ved jeg ikke, men handlen startede vist nok ved 45 mio og resten i variabler.

Mht til sammenligninger, så ligger Endrick i Romario kategorien, mens Roque er mere ovre i Suarez genren. Derfor giver det heller ikke meget mening at sammenligne på nuværende tidspunkt, da det er vidt forskellige spiltyper. Det vil svare lidt til at sammenligne Messi med Ronaldo som spiltyper. Endrick har uden tvivl det største potentiale i forhold til underholdning og nydelse ved spillet, men i sidste ende, så handler det alt sammen om mentalitet. Isco er jo f.eks. også en spiller, jeg godt kunne lide at se på, men niveauet var sandt for dyden ikke altid der, hvor det skulle være og sådanne eksempler er der jo mange af desværre.

I de foreløbige bulletiner og opdateringer på de to talenters indtog i seniorrækkerne i Brasilien, så svinger pendulet lidt mod Roque, når vindermentaliteten og evnen til at arbejde hårdt skal vurderes. Han skulle eftersigende arbejde som besat, både til træning og i kamp, så den del lover rigtig godt.

Det kan måske godt lyde lidt nedslående, Endrick har det største potentiale på det æstetiske område og specielt med den historie Barca har med lige nøjagtig den type spillere. Jeg har ikke lagt skjul på, jeg rigtig gerne havde set ham i Barca trøjen og for at være ærlig, så ville jeg hellere have haft ham, end Mbappe og Haaland.

Men, vi ved også, hvad en Suarez type betyder på banen og det æstetiske behøver ikke nødvendigvis komme fra CF positionen og langt oftere end den, så kommer det fra kantpositionerne eller fra en hængende angriberposition og lige nøjagtig der, ligger der gode muligheder for fremtiden. Man har jo f.eks. selv Yamal, som har det samme æstetiske potentiale og måske i endnu højere grad end Endrick, da han har tydelige karakteristiske playmaker evner. Dertil er der andre sydamerikanske talenter, der giver løfter om store karrierer og som evner driblekunsten. Her tænker jeg specielt på Estevão, Prestianni og Claudio Echeverri, som alle er toptalenter og som kommer på markedet i løbet af de næste 3 transfervinduer og hvor Barca vil have bedre muligheder for at byde med, end de har lige nu.

Så alt i alt, vil jeg være rigtig godt tilfreds med Vitor Roque på nuværende tidspunkt, da det også netop er den spilprofil, man har allermest brug for at tænke langsigtet på i angrebet lige nu og her. Og, dertil kommer der altså flere muligheder fremadrettet for at optimere på de mere æstetiske aspekter
Super fed tilbagemelding Easy, mange tak for det :clap:

Om man er mest til Neymar-stil, det flamboyante, eller en Suarez-stil i ren arbejdsraseri og fråde om munden er selvfølgelig en smagssag. I min verden skal et hold som Barca have begge dele og jeg syntes faktisk den fighterånd og glubskhed Suarez kom ind på holdet med i sin tid pyntede rigtig fint! Det samme kan selvfølgelig siges om Ronaldhinos aftryk dengang han kom til.

Jeg tænker at som ung spiller der hurtigt kommer i skudlinjen i en klub som Barca, så er det at man arbejder stenhårdt i hvert fald et godt første "skjold" mod den uundgåelige kritik kontra en som spiller mere opvisende, men til tider forsvinder mere ud af kampene.

Spændende bliver det at følge!
Rey Abi!

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
ons jun 14, 2023 10:48 am
DrGink skrev:
ons jun 14, 2023 9:38 am
Antimadridista skrev:
ons jun 14, 2023 9:01 am
Foreløbigt lader det til at afskibning/salg af foretrukne emner (Kessie, Ferran og Ansu) bliver uhyre svært.

Hvis vi lige fabulerer lidt..

Kan en af følgende blive et nødvendigt alternativ:

Jong

Raphinha

Kounde

AC

Xavi er glad for dem alle, men hvis der skal penge ind…!?

Personligt tror jeg at alternativet bliver, at så må man undvære nye spillere, fremfør salg af førnævnte og Kounde og Raphinha er vel ikke engang betalt ud endnu!!?

Det bliver sku problematisk det her vindue..
Ja det bliver godt nok op af bakke. Jeg tænker det er svært at skippe nogle af de nævnte udover raphinha, da de allesammen vil kræve en direkte erstatning så der ikke er meget sparet.
Vel ikke AC? Kom gratis, vi har signet Iñigo, og vil gerne kigge på en billig HB, så Kounde kan spille i midten. Det ville gøre ondt, men manden er lavet af glas. Hvis vi kan sælge ham for 70-80, så ville vi jo gøre det.
Jeg synes måske ikke hverken kounde eller iñigo er en direkte erstatning for AC. Men det er klart at hvis beløbet er i den størrelsesorden så ville vi jo sælge hvad som helst. Transfermarkt siger han har en værdi på 40 mio og dér tænker jeg han skal beholdes.

Det ville forholdsmæssigt svare til at sælge:
Raphinha for 100-120 mio
De jong for 130-150 mio
Kounde for 100-120 mio

Til den pris tænker jeg vi ville sælge alle ovenstående uden at blinke, da det også ville give et betragteligt ffp-overskud.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Det lader til at jeg får mit ønske opfyldt om Geertruida. Én fyr som Easy ikke var begejstret for, men som jeg rater meget højt. Minder meget om Foyth.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
ons jun 14, 2023 12:00 pm
Det lader til at jeg får mit ønske opfyldt om Geertruida. Én fyr som Easy ikke var begejstret for, men som jeg rater meget højt. Minder meget om Foyth.
Mener nu ellers, jeg meget tydeligt sagde, jeg ikke kender ham særligt godt 🤌 😉
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 14, 2023 12:06 pm
Isageren skrev:
ons jun 14, 2023 12:00 pm
Det lader til at jeg får mit ønske opfyldt om Geertruida. Én fyr som Easy ikke var begejstret for, men som jeg rater meget højt. Minder meget om Foyth.
Mener nu ellers, jeg meget tydeligt sagde, jeg ikke kender ham særligt godt 🤌 😉
Nårh okay, det kan være, jeg tænkte på en anden så, beklager. Vi er jo tit uenige om, hvem vi gerne vil se i klubben, så jeg glemmer nogle gange hvem præcis🤝😁
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Bori Fati would like Ansu to leave Barça. He believes his son isn’t getting enough opportunities and that he isn’t being treated well by the club. [Cadena SER]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barcelona have also shown a strong interest in Feyenoord’s RB Geertruida, who is open to a move. The club’s even thought about a potential proposal — €10M + €5M bonuses.

[@DBR8 ]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster