Madameskrald skrev: ↑tors jun 08, 2023 6:27 am
Antimadridista skrev: ↑ons jun 07, 2023 10:39 pm
Madameskrald skrev: ↑ons jun 07, 2023 8:18 pm
Antimadridista skrev: ↑ons jun 07, 2023 8:06 pm
Madameskrald skrev: ↑ons jun 07, 2023 8:02 pm
Man kan finde argumenter begge veje… og størstedelen af de tweets er formentligt opfundne til lejligheden.
Som jeg forstår det, så skal han minimum 25 mil euro.Vi ved ikke, hvor problemet ligger, men det kunne være 1) Barcelona kan ikke garantere 25 mil pt., 2) Messi kræver +25 og Barcelona kan ikke garantere det pt.
Desuagtet ovenstående, så kan det ikke komme som en overraskelse for Messi, at man ikke kunne frigive store lønsummer allerede nu, forinden væsentlige frasalg - det har været en offentlig hemmelighed i mdr, og han har så ikke lyst til at afvente.
Det er mest en dels hans fars udmelding fra forleden, der falder mig for brystet - hvis han vitterligt helst ville Barca, så kunne han jo holde sine optioner åbne lidt længere. Lysten til Barca har altså ikke været stærkere end job sikkerhed på en guldrandet kontrakt i Sunny Miami. Som 36 årlig milliardær med allerverdens trofæer i bæltet havde jeg sku nok bare stoppet karrieren, men alternativt kan jeg godt forstå, at en badetur til Miami over et par sæsoner frister..
Det er jo ikke kun en badetur, men indeholdende et hav af fremtidige investeringsmuligheder og forretninger, for tiden efter karrieren slutter, som den immervæk gør snart.
Præcis, der er valgt mere med hjernen end hjertet… Jeg kan godt se incitamentet fra et kommercielt synspunkt, og kombinationen med Old boys fodbold i Miami er da ideel! Jeg havde sku nok bare valgt hele den kommercielle side fra, og blot gået med Old boys kontrakten - men Messi og Co. er øjensynligt draget af andre faktorer.
Men kan du ikke se fornuften i de kommercielle muligheder der ligger for ham og familien ift når karrieren slutter.
Hvis du fik muligheden for at agere reklamesøjle og indkassere enorme mængder for at møde op i ny og næ til div arrangementer og medvirke i en håndfuld reklamer (som sikkert ikke vil lægge beslag på mere end nogle få optage dage årligt), ville du så ikke gøre det!?
Jeg forstår meget godt denne beslutning.
Hvis man trives med at agere reklameskilt, så er det sikkert en rigtig fin og lukrativt ordning, men med hans bankkonto ville jeg helt klart takke pænt nej tak!!
Det bliver tegnet et lidt for stort glansbillede, når det opstilles som om, at han har valgt pengene fra og freden til… Ja, det sportslig pres er da mindre, men Miami/MLS og Messi er da helt klar over, at MLS fortsat har et stort untapped potentiale, som Messi nu skal agere posterboy for..(og generere indkomst på).
Det er jo også paradoksalt, at han gerne ville Barcelona, men ikke presset… hmm, der er et eller andet, der ikke helt stemmer.
Og jeg giver ikke meget for, at Messi skulle have troet, at der var styr på de økonomiske situationen i Maj. Så har han ikke læst med herinde, men det er selvfølgelig også svært ar skabe tid til, når man har travlt med sin sidebeskæftigelse i SA, for Pepsi osv.
Du er så tydelig forudindtaget! (Sorry, det er ikke for at provokere, men det mener jeg bare dit skriv bærer præg af)
Stort set alle topspillere, eller tennisspillere eller basket spillere for den sags skyld, får stor profit hjem, for relativt få investerede timer på reklame/sponsor siden.
Og det er imo lidt hykleri eller i hvert fald meget let at sige, “hvis det var mig”, så havde jeg bare takket pænt nej tak og bygget Lego byer med ungerne de næste 10 år…
Jeg syntes det stemmer ganske fint. En del af ham vil reelt gerne klubben, men en masse delvist hysteriske og delvist uvisse elementer omkring det hele (plus hvad der ligger i rygsækken fra tidligere) gør at det bare bliver
for meget.
Ja, som jeg siger. Han er klar over de investeringsmuligheder mm der ligger i MLS.
Hvis og igen, der er så mange “hvis’er” i det her, Messi var blevet informeret om at i maj ville der være styr på det. Det er der så ikke og i juni er det stadig et rod, så forstår jeg godt at han tænker “det her orker jeg ikke”. Og igen også med tanke på oplevelserne i 2021.
Alt det her sagt, så syntes jeg det er fint at han ikke kommer. Jeg skrev adskillige sider/dage tilbage at jeg ikke tror det bliver realiseret.
Vi kan nu fokusere på hvordan fremtiden skal se ud. Fjerne alt bagage, forhåbentlig få styr på den økonomi og langsomt bygge et klassehold op igen.
CL nu her. Nej, man må være blåøjet ignorant hvis man tror den bare lige kommer trillende. Men med tiden, rette fokus mm, vil det være noget man
med rette, kan gå efter igen. Folk og sikkert også ledelsen, vil sige at vi skal ha den pokal nu og her, men sådan vil det altid være i Barca. Realiteter og virkelighed følges ikke altid ad. Måske det også er lidt det der er sket her med Messi….