Barça Atlètic

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
søn jun 04, 2023 9:59 am
Ok, det hør lyder måske lidt skørt. Men at B-holdet rykker op, er næsten en vigtigere bedrift end Barcelona vinder Champions League her og nu.

Ja, en CL titel giver mange penge, men den gevinst Barca får ved at deres B-hold rykker op er måske vigtigere, i hvert fald for fremtiden (de næste 10 år!). Der er altså stor forskel på at spille i 3. og 2. bedste række i Spanien, hvilket vil gavne Barca's fremtidige talenter enormt, og dermed gavne A-holdet mange år i fremtiden - derfor er det en vigtigere bedrift end at vinde CL her og nu.

Og dig som er uenig - modargumenter gerne :thumbup:
Det er en tåbelig påstand at det skulle være vigtigere end at vinde CL. For det første, så er B-holdets vigtigste opgave at udvikle talenterne og klargøre dem til senior fodbold. Det gøres stort set lige så godt i den 3. bedste række som i segunda. Derfor har man da også flere gange været ude at fortælle, oprykning ikke er en prioritet. Mange b-hold fra store akademier ligger i den 3. bedste række og flere ligger også længere nede. Kun et b-hold ligger i segunda og man kan derfor se, man ikke er alene om den prioritering. Mange talenter er ikke klar til matchning, den øgede konkurrence giver og derfor vil udbyttet være minimalt.

Det er dog ikke det samme som at sige, der ikke vil være gevinster ved en oprykning og specielt på det økonomiske område. Spillernes værdi vil stige betragteligt og der vil også være større kommercielle indtægter forbundet dermed. Dertil kan man argumentere for, det hold man har lige nu, er klar til netop den øgede konkurrence og at man dermed, som jeg skrev længere oppe, kan holde de talenter hjemme, der ellers skulle videre eller udlejes for at blive matchet på højere niveau. Spillere som Tenas, Chadi, Casado, Garrido, Estanis og Yamal vil have gavn af den øgede konkurrence på nuværende tidspunkt og det er spillere, der for de flestes vedkommende ville være i spil til en udlejning, ellers. Så er der en god håndfuld, der nok skulle videre i deres karriere og det f.eks. Roberto, Diounkou, Luismi, Zalaya, Aranda, Carbonell, Moha og Nunez. Det er spillere, som med 98% sikkerhed, ikke har niveauet til til Barca andet i en meget begrænset rolle men som kan give et bedre afkast efter et år i Segunda.

I den forbindelse er det dog værd at bemærke, de spillere der bliver i klubben, også vil gøre det sværere for de næste talenter at blive rykket op og få spilletid på b-holdet og det netop derfor, man ikke ser oprykning som en prioritet. De spillere, der kan have en fremtid i klubben, kan have lige så godt af en udlejning, som at spille i segunda for Barca. Mit bud er, hvis man rykker op, så vil man i stedet se en del udlejninger af talenter, der ikke kan begå sig i segunda endnu og man ville i teorien hellere have beholdt de helt unge talenter, end dem der allerede har senior erfaring.

Så nej, så vigtigt er en oprykning altså ikke, tværtimod. Vigtigere end en CL? :lol: :lol: :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Det er en tåbelig påstand at det skulle være vigtigere end at vinde CL.
Klap nu lige hesten. Gå evt. en tur udenfor i frisk luft og træk vejret. Vejret er faktisk godt i dag. :cool:
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
For det første, så er B-holdets vigtigste opgave at udvikle talenterne og klargøre dem til senior fodbold. Det gøres stort set lige så godt i den 3. bedste række som i segunda.
Hvad hviler den påstand på? Det er jo helt tydeligt, at niveauet i 2.række er højere end 3. række, hvilket naturligvis påvirker talenters indlæring og udvikling.
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Derfor har man da også flere gange været ude at fortælle, oprykning ikke er en prioritet.
Endnu en påstand. Har du kilde, link?
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Mange talenter er ikke klar til matchning, den øgede konkurrence giver og derfor vil udbyttet være minimalt.
Sikke paradoks i dine betragtninger. Først påstår du, at niveauet mellem 2. og 3. række er ubetydelig (lille), og derefter påstår du at talenterne ikke er klar til matchning til 2. række?

Flere B-spillere hives op på A-holdet efter behov, og får nogle enkelte minutter i ny og næ. Og så skulle de ikke være klar til 2. række? Giver altså ingen mening.
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
I den forbindelse er det dog værd at bemærke, de spillere der bliver i klubben, også vil gøre det sværere for de næste talenter at blive rykket op og få spilletid på b-holdet og det netop derfor, man ikke ser oprykning som en prioritet.
Øhh nej. Meningen er jo, at B-spillerne (efter have været i 2. række et par år) enten skal rykkes op på A-holdet (hvilket bør være formålet), eller også sælges (hvis de ikke har potentiellet til mere), hvilket så giver plads til de næste (nye) talenter i truppen. Så det handler om at køre en bestemt cyklus løbende, hvor nogle går videre og nye kommer til.

Min pointe med mit forrige indlæg var - at B-holdet rykker op, er en vigtigere bedrift (PÅ DEN LANGE BANE), end at vinde CL her og nu. For hvad er gevinsten i at vinde CL en enkelt gang, hvis ikke man formår at udvikle talenter til store stjerner, som kan bruges de næste 10-15 år? Hellere have 10-15 succesfulde år (i den kommende tid), end at vinde CL en enkelt gang her og nu.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
søn jun 04, 2023 11:20 am
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Det er en tåbelig påstand at det skulle være vigtigere end at vinde CL.
Klap nu lige hesten. Gå evt. en tur udenfor i frisk luft og træk vejret. Vejret er faktisk godt i dag. :cool:
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
For det første, så er B-holdets vigtigste opgave at udvikle talenterne og klargøre dem til senior fodbold. Det gøres stort set lige så godt i den 3. bedste række som i segunda.
Hvad hviler den påstand på? Det er jo helt tydeligt, at niveauet i 2.række er højere end 3. række, hvilket naturligvis påvirker talenters indlæring og udvikling.
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Derfor har man da også flere gange været ude at fortælle, oprykning ikke er en prioritet.
Endnu en påstand. Har du kilde, link?
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Mange talenter er ikke klar til matchning, den øgede konkurrence giver og derfor vil udbyttet være minimalt.
Sikke paradoks i dine betragtninger. Først påstår du, at niveauet mellem 2. og 3. række er ubetydelig (lille), og derefter påstår du at talenterne ikke er klar til matchning til 2. række?

Flere B-spillere hives op på A-holdet efter behov, og får nogle enkelte minutter i ny og næ. Og så skulle de ikke være klar til 2. række? Giver altså ingen mening.
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
I den forbindelse er det dog værd at bemærke, de spillere der bliver i klubben, også vil gøre det sværere for de næste talenter at blive rykket op og få spilletid på b-holdet og det netop derfor, man ikke ser oprykning som en prioritet.
Øhh nej. Meningen er jo, at B-spillerne (efter have været i 2. række et par år) enten skal rykkes op på A-holdet (hvilket bør være formålet), eller også sælges (hvis de ikke har potentiellet til mere), hvilket så giver plads til de næste (nye) talenter i truppen. Så det handler om at køre en bestemt cyklus løbende, hvor nogle går videre og nye kommer til.

Min pointe med mit forrige indlæg var - at B-holdet rykker op, er en vigtigere bedrift (PÅ DEN LANGE BANE), end at vinde CL her og nu. For hvad er gevinsten i at vinde CL en enkelt gang, hvis ikke man formår at udvikle talenter til store stjerner, som kan bruges de næste 10-15 år? Hellere have 10-15 succesfulde år (i den kommende tid), end at vinde CL en enkelt gang her og nu.
Jeg er på sin vis enig, men jeg synes den med vigtigere end CL er lidt et stretch. Jeg er helt med på kontinuerlig succes over en tilfældig CL sejr, hvorfor jeg også længe har sagt at 4-0 på Anfield var en blessing in disguise; for ellers havde vi nok stadig haft Valverde som træner. Med det sagt, så ville en CL titel med Xavi næste år være langt mere værd, det tror jeg ikke, vi kan komme udenom. Hvis man har et godt system som sender de “gamle talenter” videre og samtidig rykker de store talenter op på b-holdet; så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem, tværtimod.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Antimadridista »

Altså hør nu her. Ansu, Gavi, Balde og Araujo har alle haft deres vej forbi Barca B, mens de har ligget i tredje bedste række.

Om det hedder 2 eller 3 division, har ikke en mærkbar betydning, som man ikke kan kompensere for på forskellig vis.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »

Okay, jeg ved ikke, hvordan mit indlæg kan blive misforstået i sådan en grad. Du misser fuldstændig pointerne og digter i tilgift dine egne fortolkninger.

Pointen er, man har et helt gradueret system, hvorefter man tildeler spillerne licens på de enkelte hold. B-holdet er den platform, hvor man giver de talenter spilletid, der skal matches på senior niveau for første gang. Det vil sige, en spiller som f.eks. Tenas, som har ringe udsigter til førsteholdsbold og som er for gammel til b-holdet, skal videre på en anden måde, end at spille på b-holdet. Der er adskillige store målmandstalenter, som skal til at have den spilletid på senior niveau og det vil han blokere for, hvis han bliver. Det er meget simpelt og på den måde bliver alle talenter gradueret efter hver sæson og det er ikke tit, de skifter række midt i sæsonen, hvor der for hver enkelt er en fastlagt køreplan. En oprykning og matchning på højere niveau vil derfor give et større overlap i springet fra u-19 til senior bold. De spillere, der er klar til en højere matchning vil lige så godt kunne få denne på en udlejning, hvis man ellers stadig tror på dem og det er i virkeligheden meget, meget få. Langt de fleste skal videre permanent, når de når den fase, fordi, de ganske simplet ikke har potentialet til på hverken kort eller mellem lang sigt, at kunne gøre sig forhåbning om den mindste smule spilletid på førsteholdet og derfor vil det være spild af alles tid at forlænge samarbejdet.

Derfor, niveauet er højere, ja. Men udbyttet vil være minimalt og kan i tilgift bedre opnås på anden vis(udlejning), samt det vil tillade, man kan fortsætte med graduere talenterne, som man plejer.

Mht til kilder på, oprykning ikke er en prioritet, kan du finde masser af dem. Både Xavi, Marquez og Laporta har været ude at udtale sig på området og Xavi har mange gange gennem de sidste 7-8 år haft lange interviews omkring talentudvikling, hvor han netop argumenterer for, hvorfor det ikke skal være en prioritet.

Så nej, hverken på den lange eller korte bane vil oprykning sportsligt være en gevinst, der ikke kan opnås alligevel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af hackmann »

Barca80 skrev:
søn jun 04, 2023 11:20 am
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 10:36 am
Derfor har man da også flere gange været ude at fortælle, oprykning ikke er en prioritet.
Endnu en påstand. Har du kilde, link?
Tænk lige over hvem du forlænger link fra.
EasyBuddhist skrev:
søn jun 04, 2023 11:54 am
Mht til kilder på, oprykning ikke er en prioritet, kan du finde masser af dem. Både Xavi, Marquez og Laporta har været ude at udtale sig på området og Xavi har mange gange gennem de sidste 7-8 år haft lange interviews omkring talentudvikling, hvor han netop argumenterer for, hvorfor det ikke skal være en prioritet.
Vi skal ikke engang gå så langt tilbage. Bare en dag, fra Xavis pressekonference før Celta kampen:
"Det er ikke hovedmålet for Barca Atletic at rykke op i en kategori. Så er de at rykke op i en kategori og gøre os mere konkurrencedygtige og tæt på det professionelle niveau, fænomenalt," sagde han på et pressemøde.

Derfor ser Xavi videre og roste den mexicanske træners arbejde: "Rafa Márquez' mål er at træne fodboldspillere, og han gør det meget godt."

Så meget, at "siden han tog datterselskabet, hvis du ser en spiller fra september til maj, har de forbedret sig. Det er hovedmålet for Barca Atletic, ikke resultatet."
https://www.marca.com/mx/futbol/fc-barc ... b4589.html

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Madameskrald »

Jeg vil sige, at det på mange måder kan være en fordel at ligge i 3. division, da man matches på senior niveau på et fornuftigt niveau, men man overmatches sjældent. Den risiko er noget højere i 2. division, og alt andet lige er højeste prioritet at bygge spillerne op på Atletic, og her kan det være en fordel, at man som hold/spiller ikke føler sig overmatchet..

Hvis holdet ligger i den tunge ende af 2. division kan resultaterne bevidst/ubevidst hurtigt blive vigtigere end udviklingen… Her giver matching på et lavere niveau ro og dermed bedre mulighed for kontinuerlig eksperimentering og udskiftning på holdet. Eksempelvis vil 3. division trods alt ofte udgøre et bedre udviklingsscenarie for de helt unge store 16-18 årige talenter, som klubben gerne vil modne tidligt.

omvendt vil det jo være vældigt opløftende for spillerne/holdet, hvis de virkeligt kan spille med i 2. division, men så skal de virkeligt vokse som helhed, da de jo ikke ligefrem har taget 3. division med storm.

Samlet set syntes jeg, at der er fordele og ulemper.., men mest peger faktisk mod en forbliven i 3. division.
Senest rettet af Madameskrald man jun 05, 2023 6:58 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
søn jun 04, 2023 9:01 pm
Jeg vil sige, at det på mange måder kan være en fordel at ligge i 3. division, da man matches på senior niveau på et fornuftigt niveau, men man overmatches sjældent. Den risiko er noget højere i 2. division, og alt andet lige er højeste prioritet at bygge spillerne op på Atletic, og her kan det være en fordel, at man som hold/spiller ikke føler sig overmatchet..

Hvis holdet ligger i den tunge ende af 2. division kan resultaterne bevidst/ubevidst hurtigt blive vigtigere end udviklingen… Her giver matching på et lavere niveau ro og dermed bedre mulighed for kontinuerlig eksperimentering og udskiftning på holdet. Eksempelvis vil 3. division trods alt ofte udgøre et bedre udviklingsscenarie for de helt unge store 16-18 årige talenter, som klubben gerne vil modne tidligt.

omvendt vil det jo være vældigt opløftende for spillerne/holdet, hvis de virkeligt kan spille med i 2. division, men så skal de virkeligt vokse som helhed, da de jo ikke ligefrem har taget 3. division med storm.

Samlet set syntes jeg, at der er fordele og ulemper.., men mest peger faktisk mod en forbliven i 2. division.
Jeg tror faktisk du har ret, men mit gæt er, at en fyr som Xavi vil være mere tilbøjelig til at spille med en b-holdspiller fra den anden bedste række kontra den 3. Bedste. Han virker så pragmatisk, at han nok ubevidst vil tænke sådan.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »



Tænker man kommer til at se en masse lignende scenarier, hvor spilleres fremtid står og falder med oprykning, fordi de skal matches på højere niveau,. Modsat vil man se en håndfuld yngre talenter, som bliver udlejet, fordi der ikke bliver plads til dem på Atletic, hvis det bliver til oprykning
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 10, 2023 10:07 am


Tænker man kommer til at se en masse lignende scenarier, hvor spilleres fremtid står og falder med oprykning, fordi de skal matches på højere niveau,. Modsat vil man se en håndfuld yngre talenter, som bliver udlejet, fordi der ikke bliver plads til dem på Atletic, hvis det bliver til oprykning
Jeg håber at han bliver og at Xavi tager ham med på førsteholdet. Han er en fysisk stærk og stabil forsvarsspiller. Lige hvad vi har brug for.
Han ville være en rigtig god reserve for Araujo.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

Husk i morgen kl 20 er der returkamp ;-)
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor bruger vi ikke Yamal fra start? :think: Han er klart bedre end dem vi har i angrebet.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

Jeg forventer slåskamp og mindst et rødt kort og muligvis et til Diounkou. Men dejligt at han er tilbage.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Barca80 »

Hvilke kanaler kan man se kampen - nu tænker jeg i HELE verden, og ikke bare dansk tv ??

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster