Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨@FabrizioRomano On FC Barcelona's list for the pivot signing this summer:

• Joshua Kimmich: For now, almost impossible.

• Martin Zubimendi: Xavi's top priority.

• Ruben Neves: A possible substitute.

• Sofyan Amrabat: He wants to come to La Liga as priority.
Hvilken af ovenstående foretrækker I?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Dytrax skrev:
fre maj 19, 2023 6:21 pm
🚨🚨@FabrizioRomano On FC Barcelona's list for the pivot signing this summer:

• Joshua Kimmich: For now, almost impossible.

• Martin Zubimendi: Xavi's top priority.

• Ruben Neves: A possible substitute.

• Sofyan Amrabat: He wants to come to La Liga as priority.
Hvilken af ovenstående foretrækker I?
1- Zubimendi

2- Amrabat

3- Neves

4- Kimmich

Det er min prioriterings liste af ovenstående navne ud fra følgende parametre:

Jeg går utrolig meget op i ALDER i fodbold. En ung alder betyder mere sult, energi og fart, hvilket er alfa og omega i fodbold. Naturligvis ikke kun alder, men også prisen, samt kvaliteten af spilleren.

Kimmich er på sidste pladsen på listen bl.a grundet hans alder og hans pris.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre maj 19, 2023 6:21 pm
🚨🚨@FabrizioRomano On FC Barcelona's list for the pivot signing this summer:

• Joshua Kimmich: For now, almost impossible.

• Martin Zubimendi: Xavi's top priority.

• Ruben Neves: A possible substitute.

• Sofyan Amrabat: He wants to come to La Liga as priority.
Hvilken af ovenstående foretrækker I?
Hvis forskellen er 20m€ på kimmich og Zubi, så klart kimmich. Tror ikke på Zubi, tror dog heller ikke på at kimmich bliver realiseret.
Neves er jeg egentlig ret positiv overfor, men det han kan, ser jeg lidt vi allerede har.

Amrabat. Det bliver et nej tak.

Dvs

Kimmich

Neves

Zubi

Ameabat


Sult er i øvrigt ikke betinget af alder.

Fart egentlig heller ikke, med mindre man snakker spillere i slutningen af deres karrierer.

Energi er lidt en bred betegnelse, men hvis menes restitution, da er ungdom selvfølgelig ofte en fordel. Men igen, visse spillere, uagtet alder, restituerer generelt bare hurtigt, andre langsomt.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
fre maj 19, 2023 7:32 pm
Dytrax skrev:
fre maj 19, 2023 6:21 pm
🚨🚨@FabrizioRomano On FC Barcelona's list for the pivot signing this summer:

• Joshua Kimmich: For now, almost impossible.

• Martin Zubimendi: Xavi's top priority.

• Ruben Neves: A possible substitute.

• Sofyan Amrabat: He wants to come to La Liga as priority.
Hvilken af ovenstående foretrækker I?
Hvis forskellen er 20m€ på kimmich og Zubi, så klart kimmich. Tror ikke på Zubi, tror dog heller ikke på at kimmich bliver realiseret.
Neves er jeg egentlig ret positiv overfor, men det han kan, ser jeg lidt vi allerede har.

Amrabat. Det bliver et nej tak.

Dvs

Kimmich

Neves

Zubi

Ameabat


Sult er i øvrigt ikke betinget af alder.

Fart egentlig heller ikke, med mindre man snakker spillere i slutningen af deres karrierer.

Energi er lidt en bred betegnelse, men hvis menes restitution, da er ungdom selvfølgelig ofte en fordel. Men igen, visse spillere, uagtet alder, restituerer generelt bare hurtigt, andre langsomt.
Zubimendis markedsværdi er 40 mio. og Kimmich's er 80 mio., dvs. dobbelt op, hvilket er meget i disse Barca tider.

Zubimendi er lige fyldt 24 år, og Kimmich er 28, dvs der er 4 år forskel, hvilket er relativ meget i en kort fodbold karriere. Zubimendi er derfor mere langtidsholdbar. Og jov - sult, fart og energi er ofte forbundet med en ung alder.

Zubimendi er spansk og han er født og opvokset i La Liga, hvorimod Kimmich kommer fra en helt anden fodbold kultur og skal tilpasse sig land, sprog og ny liga. Kimmich er derfor en større sats/risiko for langt flere penge.

Synes altså fordelene taler for Zubimendi, derfor han er min nr. 1 på listen :cool:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Spanske medier taler om denne holdopstilling fra sæson 23/24 - er du tilfreds?

En flydende midtbane, som skal skabe tiki-taka lidt ligesom Guardiolas Man City.

Tre nye spillere i start 11'eren. Messi og Gündogan gratis, og Kimmich til en 60-70 mio.

Det betyder også at wing-spillere nærmest bliver skrottet i Barca. Favel til Raphinha, Torres og Ansu. Dembele bliver dog som en joker.

Billede

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Zubimendis frikøbs er 60m€.

Lige meget hvor mange gange du skriver det, bliver det ikke mere sandt. Sult og speed har ikke noget altafgørende med alder at gøre.
Den speed Demb har, er forholdsvismæssig større end eksempelvis Pedris speed end den speed Demb vil miste fra han er 21 til 29. Tilfældigvis er Pedri ikke specielt hurtig, selvom han er ung. Det er Demb dog. Bussi var heller ikke særlig hurtig som yngre. Kyle Walker er 32 og temmelig hurtigt. Og jeg kunne blive ved…Det er den enkeltes fysiologi der er afgørende, ikke at de er unge.

Man kan beslutte at gå efter hurtige spillere eller unge spillere. Det hænger dog bestemt ikke nødvendigvis sammen.

Sult. Ærgerrighed ligger tæt deropad. Begge ses mindst lige så ofte hos folk som KDB, Gundogan, Kroos, Modric osv, som hos Foden, Sancho, Ansu, Vini. Det handler om personlighed og type og mindre om alder.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
fre maj 19, 2023 9:44 pm
Spanske medier taler om denne holdopstilling fra sæson 23/24 - er du tilfreds?

En flydende midtbane, som skal skabe tiki-taka lidt ligesom Guardiolas Man City.

Tre nye spillere i start 11'eren. Messi og Gündogan gratis, og Kimmich til en 60-70 mio.

Det betyder også at wing-spillere nærmest bliver skrottet i Barca. Favel til Raphinha, Torres og Ansu. Dembele bliver dog som en joker.

Billede
Det er et super stærkt hold, ingen tvivl om det. Jeg er dog ikke helt vild med den opstilling, da den mangler fart i angrebet. For at udnytte Messi's kvaliteter i hans sidste par sæsoner, så skal man have to runners imø. Lewa kan til nøds gå, da han har så meget erfaring og en indiskutabel kvalitet, men der mangler én mere i den opstilling. Mindst én af Roque, Fati, Raphinha og Dembélé bør være med opstillingen og mindst to på bænken.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
fre maj 19, 2023 9:52 pm
Sult og speed har ikke noget altafgørende med alder at gøre.
Den speed Demb har, er forholdsvismæssig større end eksempelvis Pedris speed end den speed Demb vil miste fra han er 21 til 29. Tilfældigvis er Pedri ikke specielt hurtig, selvom han er ung. Det er Demb dog. Bussi var heller ikke særlig hurtig som yngre. Kyle Walker er 32 og temmelig hurtigt. Og jeg kunne blive ved…Det er den enkeltes fysiologi der er afgørende, ikke at de er unge.
Det er simpelthen ukorrekt det du skriver og ændre ikke på noget, at du gentager dig igen og igen.

Du har delvis ret i, at fart er en naturlig del af spillerne (medfødt), fx Dembele fremfor Pedri (som du nævner), men farten falder jo langsomt når man bliver +30 år. Busquest har aldrig været specielt hurtig, men han er godt nok blevet ekstrem langsom med alderen. Han kører nærmest på sneglefart i dag. Det gjorde han ikke da han fx var 27 år.

Sult har noget at gøre med personlighed og ambition. Men når man "vinder det hele" som fodboldspiller og kommer op i alderen, så er man OFTE (det er reglen, men der er også undtagelser!!) mindre sulten i forhold til unge spillere, som er i starten af deres karriere. Messi på 35 er stadig sulten efter succes - men kom ikke og sig, at han er ligeså sulten som da han var 25 år - det tror jeg simpelthen ikke på!

Netop derfor foretrækker jeg unge spillere fremfor udbrændte stjerner fra andre ligaer. Det var dét som var min pointe med unge spillere. Ellers ved jeg jo godt, at fart og sult også er relateret til spillerens natur eller personlighed.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
fre maj 19, 2023 10:03 pm
Antimadridista skrev:
fre maj 19, 2023 9:52 pm
Sult og speed har ikke noget altafgørende med alder at gøre.
Den speed Demb har, er forholdsvismæssig større end eksempelvis Pedris speed end den speed Demb vil miste fra han er 21 til 29. Tilfældigvis er Pedri ikke specielt hurtig, selvom han er ung. Det er Demb dog. Bussi var heller ikke særlig hurtig som yngre. Kyle Walker er 32 og temmelig hurtigt. Og jeg kunne blive ved…Det er den enkeltes fysiologi der er afgørende, ikke at de er unge.
Det er simpelthen ukorrekt det du skriver og ændre ikke på noget, at du gentager dig igen og igen.

Du har delvis ret i, at fart er en naturlig del af spillerne (medfødt), fx Dembele fremfor Pedri (som du nævner), men farten falder jo langsomt når man bliver +30 år. Busquest har aldrig været specielt hurtig, men han er godt nok blevet ekstrem langsom med alderen. Han kører nærmest på sneglefart i dag. Det gjorde han ikke da han fx var 27 år.

Sult har noget at gøre med personlighed og ambition. Men når man "vinder det hele" som fodboldspiller og kommer op i alderen, så er man OFTE (det er reglen, men der er også undtagelser!!) mindre sulten i forhold til unge spillere, som er i starten af deres karriere. Messi på 35 er stadig sulten efter succes - men kom ikke og sig, at han er ligeså sulten som da han var 25 år - det tror jeg simpelthen ikke på!

Netop derfor foretrækker jeg unge spillere fremfor udbrændte stjerner fra andre ligaer. Det var dét som var min pointe med unge spillere. Ellers ved jeg jo godt, at fart og sult også er relateret til spillerens natur eller personlighed.
Det er så morsomt at du aldrig kan finde din egen stil, men blot skal lave den der :lol: :roll:

Jeg står af igen. Tro på det.

Mt91
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mt91 »

Barca80 skrev:
fre maj 19, 2023 9:44 pm
Spanske medier taler om denne holdopstilling fra sæson 23/24 - er du tilfreds?

En flydende midtbane, som skal skabe tiki-taka lidt ligesom Guardiolas Man City.

Tre nye spillere i start 11'eren. Messi og Gündogan gratis, og Kimmich til en 60-70 mio.

Det betyder også at wing-spillere nærmest bliver skrottet i Barca. Favel til Raphinha, Torres og Ansu. Dembele bliver dog som en joker.

Billede
Altså det er et rigtigt godt FIFA hold. Jeg kan bare ikke se det, som en ideel opstilling. Hvem skal lave gennembrudende? Hvem har farten til at true på omstillingerne? Jeg vil gerne ha’ spillerne, men trupsammensætningen er lige FIFA nok imø.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg vil helst have Zubimendi, for det er ham Xavi vil have. Kimmich er for mig ikke en defensiv midt/pivot som sådan. Neves er kæmpe no-Go for mig, og Amrabat er et meget fint alternativ, hvis de to dyre løsninger ikke kan lade sig gøre. Han har en meget defensiv profil, som jeg synes er meget vigtigt for balancen
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Mt91 skrev:
lør maj 20, 2023 11:46 am
Barca80 skrev:
fre maj 19, 2023 9:44 pm
Spanske medier taler om denne holdopstilling fra sæson 23/24 - er du tilfreds?

En flydende midtbane, som skal skabe tiki-taka lidt ligesom Guardiolas Man City.

Tre nye spillere i start 11'eren. Messi og Gündogan gratis, og Kimmich til en 60-70 mio.

Det betyder også at wing-spillere nærmest bliver skrottet i Barca. Favel til Raphinha, Torres og Ansu. Dembele bliver dog som en joker.

Billede
Altså det er et rigtigt godt FIFA hold. Jeg kan bare ikke se det, som en ideel opstilling. Hvem skal lave gennembrudende? Hvem har farten til at true på omstillingerne? Jeg vil gerne ha’ spillerne, men trupsammensætningen er lige FIFA nok imø.
Det er vist meget længe siden, at du har spillet FIFA :roll: . Fart er alt i FIFA, og det mangler dette hold i den grad.

Derudover er jeg enig i dine betragtninger. Der mangler i den grad fart og gennembrudskraft i det her hold, men det kunne da være sjovt at se, hvordan det ville fungere i praksis. Ingen tvivl om, at det er et hold, der kan spille bold.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
fre maj 19, 2023 9:44 pm
Spanske medier taler om denne holdopstilling fra sæson 23/24 - er du tilfreds?

En flydende midtbane, som skal skabe tiki-taka lidt ligesom Guardiolas Man City.

Tre nye spillere i start 11'eren. Messi og Gündogan gratis, og Kimmich til en 60-70 mio.

Det betyder også at wing-spillere nærmest bliver skrottet i Barca. Favel til Raphinha, Torres og Ansu. Dembele bliver dog som en joker.

Billede
På trods af bekymringen om manglende fart, så minder det jo meget om Man City nuværende hold ifht. fart i forsvaret og på midtbanen, hvor City så har den norske lyn kolos på toppen.

Manglende fart kan godt kompenseres med kløgt og arbejdssomhed... Jeg vil eksempelvis hellere have Bernando Silva end Dembele. Det største problem IMO ikke farten på midtbanen, men den manglende bredde på banen, som jeg vil forvente vil komme til udtryk med den opstilling. Det bekræfter lidt min frygt med en Messi på holdet, dvs. at Xavi vil have en hær af løbestærke centrale midtbanespillere omkring ham.
Både Kimmich, Gundogan og Messi som indgående tror jeg heller ikke på...

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Der bliver snakket Messi, Auba og Roque til angrebet, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor en fyr som Paul Mullin ikke bliver overvejet. Han scorede omkring 40 mål i denne sæson, og er simpelthen en gudsbenådet stjerne. Kunne virkelig godt tænke mig at se ham på campen før Madrid eller City snapper ham op. Ville være et fantastisk alternativ til angrebet. Som sædvanlig er vores scouting department langt bagud.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
lør maj 20, 2023 2:15 pm
Der bliver snakket Messi, Auba og Roque til angrebet, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor en fyr som Paul Mullin ikke bliver overvejet. Han scorede omkring 40 mål i denne sæson, og er simpelthen en gudsbenådet stjerne. Kunne virkelig godt tænke mig at se ham på campen før Madrid eller City snapper ham op. Ville være et fantastisk alternativ til angrebet. Som sædvanlig er vores scouting department langt bagud.
"We've got Mullin, Super Paul Mullin,
I don't quite think you understand.
He plays in red and white,
He's f*cking dynamite,
We've got super Paul Mullin!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster