Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
man maj 08, 2023 7:56 pm
Jeg læser nu at den saudi arabiske klub, Al-Hilal, vil hente Messi's venner, Busquest og Alba, for at lokke Messi.

Nuuuuuujjjjj, hvor vil det være FANTASTISK hvis det sker. Det vil være flere fluer med et smæk. :wave:

Man vil spare vanvittig lønninger. Man vil slippe af med to halvpensionister og evt. en snart 36-årig Messi. Man kan starte helt forefra fra bunden ved at give yngre spillere chancen. Uden for mange +30 spillere, vil man have langt mere fart, energi og sult på banen. Ah men altså, bedre bliver det jo næsten ikke :thumbup:

Tænk at en Saudi Arabisk klub skulle give os denne smukke gave :clap:
Jeg er faktisk ret enig. Men tænker, at træerne ikke vokser så langt ind i himlen. Fodboldromantikeren vil elske Messi tilbage, men at blive tvunget til at gennemføre generationsskiftet endeligt og samtidig slippe for løn til Alba og Busquets tiltaler mig mere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Fedt, håber han kommer retur, så det kan blive til værdig afsked og ikke mindst så vi kan få set geden i fri dressur igen, der, hvor han hører hjemme.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 10771
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PuyolErGud »

Ufatteligt med alle de rygter om spillere til Saudi-Arabien uagtet om det så sker eller ej. Men det vidner jo nok om en anderledes forståelse for hele det område end vi måske anlægger os. Desværre kan man måske sige.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9303
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 952 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:
tirs maj 09, 2023 7:12 pm
Ufatteligt med alle de rygter om spillere til Saudi-Arabien uagtet om det så sker eller ej. Men det vidner jo nok om en anderledes forståelse for hele det område end vi måske anlægger os. Desværre kan man måske sige.
Generelt er vi lidt alene i Nordeuropa på det område. I Spanien er kulturen eller synspunktet lidt anderledes.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs maj 09, 2023 8:31 pm
PuyolErGud skrev:
tirs maj 09, 2023 7:12 pm
Ufatteligt med alle de rygter om spillere til Saudi-Arabien uagtet om det så sker eller ej. Men det vidner jo nok om en anderledes forståelse for hele det område end vi måske anlægger os. Desværre kan man måske sige.
Generelt er vi lidt alene i Nordeuropa på det område. I Spanien er kulturen eller synspunktet lidt anderledes.
I resten af verden, nærmere
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9303
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 952 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs maj 09, 2023 8:37 pm
Antimadridista skrev:
tirs maj 09, 2023 8:31 pm
PuyolErGud skrev:
tirs maj 09, 2023 7:12 pm
Ufatteligt med alle de rygter om spillere til Saudi-Arabien uagtet om det så sker eller ej. Men det vidner jo nok om en anderledes forståelse for hele det område end vi måske anlægger os. Desværre kan man måske sige.
Generelt er vi lidt alene i Nordeuropa på det område. I Spanien er kulturen eller synspunktet lidt anderledes.
I resten af verden, nærmere
Jojo klart. Det var ikke fordi jeg mente at lige Spanien stak ud.!

Men altså, skal de så alle ned til Bin Salman eller hva? Alba, Bussi, Leo?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs maj 09, 2023 10:00 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 09, 2023 8:37 pm
Antimadridista skrev:
tirs maj 09, 2023 8:31 pm
PuyolErGud skrev:
tirs maj 09, 2023 7:12 pm
Ufatteligt med alle de rygter om spillere til Saudi-Arabien uagtet om det så sker eller ej. Men det vidner jo nok om en anderledes forståelse for hele det område end vi måske anlægger os. Desværre kan man måske sige.
Generelt er vi lidt alene i Nordeuropa på det område. I Spanien er kulturen eller synspunktet lidt anderledes.
I resten af verden, nærmere
Jojo klart. Det var ikke fordi jeg mente at lige Spanien stak ud.!

Men altså, skal de så alle ned til Bin Salman eller hva? Alba, Bussi, Leo?
Muligvis
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1784
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Busquets må MEGET GERNE stoppe til sommer, tak!

Busquets har været den bedste DM igennem mange år og er en legende, men den nuværende udgave af Busquets må gerne sige pænt tak og farvel her til sommer.

Vi skal have noget bedre fysik (fart og energi) på midtbanen. Jeg ved vi aldrig får noget lignende en prime Busquets igen, men synes det er rette tidspunkt af vi erstatter ham. Hvem der så bliver den nye DM; transfer navne osv., det må den sportslige ledelse selv rode med.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
ons maj 10, 2023 12:15 am
Busquets må MEGET GERNE stoppe til sommer, tak!

Busquets har været den bedste DM igennem mange år og er en legende, men den nuværende udgave af Busquets må gerne sige pænt tak og farvel her til sommer.

Vi skal have noget bedre fysik (fart og energi) på midtbanen. Jeg ved vi aldrig får noget lignende en prime Busquets igen, men synes det er rette tidspunkt af vi erstatter ham. Hvem der så bliver den nye DM; transfer navne osv., det må den sportslige ledelse selv rode med.
Vi bør også droppe tanken om at erstatte Busquets med præcis samme type og så stille midtbanen ud fra de spillere vi har og kan få.

Det siger ret meget at vi i maj synes lige så langt fra en ny Busquets som for to år siden, hvor alle også kunne se at der snart ville komme en tid efter Busquets. Tænker at de spillere som kan løfte Barcas krav til single-pivot fra dag 1 koster kasse. Vi har ikke kasse.

Og selv hvis vi fx landede fx en Zubimendi er jeg slet ikke overbevist om han reelt kan udfylde rollen på et højt nok niveau, fordi det vel grundlæggende set kræver at man er komplet defensivt, teknisk og taktisk. Det siger vel også ret meget at der ikke er kommet en eneste single-pivot op siden Busquets fra La Masia som har haft noget nær de samme kvaliteter.

Vi har potentielt stadig Pedri, Gavi, De Jong, Kessie (+ Nico og Roberto) til at udfylde to eller tre centrale midtbanepositioner alt efter opstilling. Og Eric og AC som ekstrajokere til en defensiv midtbane, hvis vi fortsat vil spille med single-pivot. Hvis fremtidig succes skal være 100 % betinget af en 1-til-1 erstatning for Busquets til at supplere dette udmærkede udgangspunkt, så tror jeg der både skal mirakler og svineheld til, da vi så tydeligvis har sovet i timen ift rettidig omhu.

Det må blive noget med en Gundagan eller Aleix Garcia eller en anden transferfri CM, som er nogle andre typer end Busquets, og så om ikke andet midlertidigt parkere tanken om den perfekte single-pivot/Busquets-erstatning.

Og jeg er helt klart også tilhænger af at få hevet det plaster af nu, så vores ledelse kan nosse sig sammen og blive bedre til langsigtet transferplanlægning/spillerudvikling. Eller at Xavi implementerer andre midtbanekonstellationer uden den perfekter DM.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1590
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Enig. Bus prime findes ikke i moderne fodbold. Han var komplet.

Noget helt andet, er det ikke et kanon træk for vores økonomiske besparelsesplan?
Busquets har en voldsom økonomisk pakke.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Tvivlsom kilde, men hvis der noget som helst hold i den historie, så er det med at slå til!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Champione skrev:
ons maj 10, 2023 6:54 am
Enig. Bus prime findes ikke i moderne fodbold. Han var komplet.

Noget helt andet, er det ikke et kanon træk for vores økonomiske besparelsesplan?
Busquets har en voldsom økonomisk pakke.
Nej, Busi´s kontrakt stod til at slutte og dermed er den sparede løn indregnet i den FFP plan, man allerede har indleveret. Kan dog tænkes, den kontrakt han er blevet tilbudt er indregnet også og hvis det er tilfældet, så giver det 7 mio euro i forhold til den plan, man fremlagde. Altså intet, man tilnærmelsesvis får noget, der bare ligner en Busi erstatning for.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster