Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 05, 2023 10:22 pm
Ja lad os bare sætte tvivl på hinandens kompetencer og køre det personligt, i stedet for modargumentere hinandens synspunkter :thumbup:
Det har absolut ingen ting med at køre det på det personlige, hvilket jeg helt og aldeles netop holdte mig fra. Det er udelukkende ud fra et sagligt niveau. Altså, hvorfor skulle jeg begynde at snakke om, f.eks. Raphinha skal sælges for 30 mio euro? Knægten blev hentet for mindre end både Chelsea og Arsenal bød Leeds sidste sommer og samtidig, så prøver du at bilde mig ind, hans værdi skulle være faldet efter en sæson i en en én af de allerstørste klubber i verden, hvor han har lavet 21 mål/assists.

Men lad høre. Hvem ville du have hentet i stedet for 50 mio euro?
Jeg vil sige at Raphinha ikke er en typisk brasiliansk spiller. Han kan godt drible og viser også fantasi indimellem, men hans styrke er nok mere hans indlæg og arbejdsomhed. Jeg vil mene at han passer bedre til klubber som Atletico Madrid, Juventus, Chelsea og lignende. Og måske Real Madrid. Men altså ikke Barcelona. Slet ikke når man smider 50 mio. euro for ham.

Jeg påstår ikke, at en wing spiller i Barcelona ikke skal arbejde, men man forventer lidt mere fra en wing spiller i Barca, fx være mere effektiv, være bedre med fødderne, bedre evner 1-mod-1, slå bedre dybde bolde på jorden (lavt), og ikke konstant indlæg ind i boksen (højt).

At du mener at JEG ikke har styr på hans spidskompetencer, lader jeg bare dig om. Men det her er i hvert fald min mening om ham. Han er bestemt ikke 50 mio. euro værd.
DrGink skrev:
fre maj 05, 2023 10:39 pm
Og i det lys ville jeg nok have taget Kvaratskhelia for 11,5 mio.
Synes det er et godt eksempel. Han er i hvert fald bedre end Raphinha og passer noget bedre til Barca. Han var også billigere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg vil sige at Raphinha ikke er en typisk brasiliansk spiller. Han kan godt drible og viser også fantasi indimellem, men hans styrke er nok mere hans indlæg og arbejdsomhed.
Det er helt forkert. Raphinha er en typisk indvendig winger. Alene det, han slår indlæg ved baglinjen med hans svage ben, siger det hele. Det er en helt klar fejlvurdering.
Jeg vil mene at han passer bedre til klubber som Atletico Madrid, Juventus, Chelsea og lignende. Og måske Real Madrid. Men altså ikke Barcelona.
Ikke et kriterie her, han skal passe ind i din eller min opfattelse af, hvad en Barcaspiller er. Her snakker vi værdi og kvalitet.
Jeg påstår ikke, at en wing spiller i Barcelona ikke skal arbejde, men man forventer lidt mere fra en wing spiller i Barca, fx være mere effektiv, være bedre med fødderne, bedre evner 1-mod-1, slå bedre dybde bolde på jorden (lavt), og ikke konstant indlæg ind i boksen (højt).
Jeg har selv været ude med kritik af Raphina's tekniske niveau. Men, du snakker som om, 50 mio euro er meget. Sandheden er dog, du ikke får verdensklasse i den bedste fodboldalder for 50 mio euro. Ikke engang tæt på. Se på, hvad de smider om sig af penge i PL. For 50 mio euro får du et udviklingsprojekt, eller en gammel stjerne på en skyhøj løn. Sådan er gamet lige nu og det er det, vi går fra. Ikke en eller lucky strike fra den georgiske liga til 10 mio euro, som ingen ved om, han ville være en succes i Barca.
Han er bestemt ikke 50 mio. euro værd.
Han var mere værd sidste sommer, da Chelsea og Arsenal bød mere. Han er endnu mere værd nu, da man har fået højere bud på ham, end Chelsea og Arsenal bød sidste sommer. Det er ikke en mening. Det er fakta.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 05, 2023 11:13 pm
Det er helt forkert. Raphinha er en typisk indvendig winger. Alene det, han slår indlæg ved baglinjen med hans svage ben, siger det hele. Det er en helt klar fejlvurdering.
Så du mener simpelthen at en indvendig winger skal slå indlæg ved baglinjen. Og så endda med sit svage ben? Jeg kunne ikk være mere uenig.

For mig er en indvendig winger (på Barca-niveau) en spiller, som skærer ind på modstanderens felt, scorer masser mål, slå dybde bolde, slå ofte sin modstander af 1-mod-1 osv. Raphinha kunne, ud fra hans arbejdsomhed og indlæg, måske være en god offensiv højre back, lidt ligesom Dani Alves, hvis han altså forberede sine defensive egenskaber. Men en typisk Barca wing er han altså ikke.
EasyBuddhist skrev:
fre maj 05, 2023 11:13 pm
Ikke et kriterie her, han skal passe ind i din eller min opfattelse af, hvad en Barcaspiller er. Her snakker vi værdi og kvalitet.
Du får det til at lyde som om, at Barca's spillestil og DNA er en tåget størrelse, hvor der er plads til delte meninger. For mig er det helt tydeligt hvordan en Barca wing bør spille, og her må jeg bare konstatere at Raphinha ikke passer vældig godt ind, ud fra hans styrker og svagheder.
EasyBuddhist skrev:
fre maj 05, 2023 11:13 pm
Jeg har selv været ude med kritik af Raphina's tekniske niveau. Men, du snakker som om, 50 mio euro er meget. Sandheden er dog, du ikke får verdensklasse i den bedste fodboldalder for 50 mio euro. Ikke engang tæt på. Se på, hvad de smider om sig af penge i PL. For 50 mio euro får du et udviklingsprojekt, eller en gammel stjerne på en skyhøj løn. Sådan er gamet lige nu og det er det, vi går fra. Ikke en eller lucky strike fra den georgiske liga til 10 mio euro, som ingen ved om, han ville være en succes i Barca.

Nu når du indrømmer at Raphinha's tekniske niveau ikke er verdensbedste, så må du da indse at der bør være langt bedre alternativer på markedet.

Jo, 50 mio. euro er mange penge. Måske ikke for olierige klubber som City, Chelsea og Newcastle, men det er det altså for Barcelona. Især i disse tider. Og det er jo netop Barca som debatten omhandler. Derfor er Raphinha slet ikke pengene værd, ud fra det han har vist indtil nu.
EasyBuddhist skrev:
fre maj 05, 2023 11:13 pm
Han var mere værd sidste sommer, da Chelsea og Arsenal bød mere. Han er endnu mere værd nu, da man har fået højere bud på ham, end Chelsea og Arsenal bød sidste sommer. Det er ikke en mening. Det er fakta.
At nogle premier league klubber som Chelsea laver hovedløse transfers med ekstrem store summe penge, retfærdiggør ikke Raphinhas pris. Synes ikke det er Chelseas model og transferpolitk vi bør sammenligne os med, men mere klubber som fx Bayern - som ofte formår at købe kvalitet med relativ fornuftige priser.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Så du mener simpelthen at en indvendig winger skal slå indlæg ved baglinjen. Og så endda med sit svage ben? Jeg kunne ikk være mere uenig.
Det er dig, der mener, Raphinha er en spiller med et godt indlæg, ikke mig. Det er klar fejlvurdering af hans spidskompetencer. En spiller, der er god til indlæg, er en, der søger baglinjen og det er IKKE hans force. Det er at søge ind banen og i dybden.
For mig er en indvendig winger (på Barca-niveau) en spiller, som skærer ind på modstanderens felt, scorer masser mål, slå dybde bolde, slå ofte sin modstander af 1-mod-1 osv. Raphinha kunne, ud fra hans arbejdsomhed og indlæg, måske være en god offensiv højre back, lidt ligesom Dani Alves, hvis han altså forberede sine defensive egenskaber. Men en typisk Barca wing er han altså ikke.
Det er noget vrøvl. Raphinha har ikke nok ro på bolden til at spille en back. Glem alt om det defensive aspekt. Der er alt for lang vej. En wingback, tildeles, men i en firbackkæde, nej tak.
Du får det til at lyde som om, at Barca's spillestil og DNA er en tåget størrelse, hvor der er plads til delte meninger. For mig er det helt tydeligt hvordan en Barca wing bør spille, og her må jeg bare konstatere at Raphinha ikke passer vældig godt ind, ud fra hans styrker og svagheder.
Igen, det er dine egne forestillinger om en barcawinger. Dine generaliseringer er ligegyldige og i øvrigt uvedkomne for, hvilken kvalitet Raphinha ellers besidder.
Nu når du indrømmer at Raphinha's tekniske niveau ikke er verdensbedste, så må du da indse at der bør være langt bedre alternativer på markedet.
Man kan jo ikke indrømme noget, man selv mener, vel. Kom nu lidt. Bedre alternativer? Prøv nu lige at hør her lille ven, jeg har mange gange skrevet, man skal sælge Raphinha, hvis prisen er rigtig og jeg var imod transferen sidste sommer. Du skal ikke prøve at få det til at fremstå, som om Raphinha er en spiller, jeg kan lide, for så skyder du fuldkommen ved siden af skiven og kommer ud på et spor, der overhovedet ikke er relevant for debatten. Lige så lidt som din mening om ham, er det.

Der findes alternativer, men igen, så er du bare milevidt fra realiteterne, når du siger, der findes bedre kvalitet til pengene. Det er en stor fed løgn. Og, du kan ikke engang nævne en enkelt.
Jo, 50 mio. euro er mange penge. Måske ikke for olierige klubber som City, Chelsea og Newcastle, men det er det altså for Barcelona. Især i disse tider. Og det er jo netop Barca som debatten omhandler. Derfor er Raphinha slet ikke pengene værd, ud fra det han har vist indtil nu
.

50 mio euro er ingen penge, når vi snakker spillere i deres bedste fodboldalder på dagens marked. Og, nej. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg skal skrive det, men det handler IKKE om Barca. Det handler om, hvad en spiller med Raphinha's kvaliteter er værd på markedet. Og, han er åbenbart så rigeligt pengene værd. Så meget, at andre klubber vil betale 80 mio euro for ham.
At nogle premier league klubber som Chelsea laver hovedløse transfers med ekstrem store summe penge, retfærdiggør ikke Raphinhas pris.
Det er jo ikke Chelsea, der byder her, vel. Ligesom det ikke var Chelsea, der bød 85 mio euro i vintervinduet. Det handler om, hvad markedet siger, han er værd og ikke en skid andet.
Synes ikke det er Chelseas model og transferpolitk vi bør sammenligne os med, men mere klubber som fx Bayern - som ofte formår at købe kvalitet med relativ fornuftige priser.
I teorien skal man gerne kunne følge det engelske marked, men det kan bare ikke lige nu. Igen, det handler ikke om Chelsea, for alle PL klubber har stærkere økonomi for øjeblikket.

Bayern? Bayern har ingen wingers, der er bedre end Raphinha. Hvem skulle det være? Mané, som kostede 40 mio euro og 20 mio i løn? Sané, der kostede 50 mio euro og 18 mio i løn? Coman, der er kronisk skadet? Gnabry var en god handel, men lige nu, er han jo en skygge af sig selv. Nej, Bayern har levet på deres akademi, præcis som Barca. Deres infrastruktur er stærk og ligeledes er deres koncept. De har et godt hjemligt marked, som de udnytter, men det er ikke noget, man kan overføre, desværre.

Men nu er vi ude i noget andet, som ikke har noget med at gøre, hvilken kvalitet Raphinha besidder og hvad det skal koste på markedet.

Det er åbenbart en meget svær øvelse for dig, det her, så jeg vil prøve at hjælpe dig. Hvilken spiller, vil du hente i stedet for Raphinha? Det burde være til at svare på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
Det er dig, der mener, Raphinha er en spiller med et godt indlæg, ikke mig. Det er klar fejlvurdering af hans spidskompetencer. En spiller, der er god til indlæg, er en, der søger baglinjen og det er IKKE hans force. Det er at søge ind banen og i dybden.
Trods din små aggressive tone og lidt flabet formuleringer i dit seneste indlæg, vil jeg fortsætte debatten med dig. I hvert fald indtil videre.

Raphinha har lavet flere assister med indlæg denne sæson. Han slår også en hel del indlæg i løbet af en kamp, hvilket må tyde på at hans indlæg er blandt hans styrker.

Hvis vi kigger på Raphinha's Scouting Report, så har vi nogle håndgribelige tal vi kan tage udgangspunkt i: https://fbref.com/en/players/3423f250/s ... ing-Report

Her kan man tydeligt se, når man sammenligner ham med tilsvarende wing-spillere, at hans skud og pasninger ikke er de bedste, hans driblinger er middelmådige, hvorimod hans indlæg er fine (ofte rimelig præcise). Så forstår ikke hvorfor du (på en lidt nedladende måde) påstår at jeg vrøvler og ikke har styr på hans spidskompetencer?

Hvis du ikke aner hvordan man skal tolke rapporten, så kan jeg sige, at du skal kigge på "percentile", som er en sammenligning med andre spillere i samme position.
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
Det er noget vrøvl. Raphinha har ikke nok ro på bolden til at spille en back. Glem alt om det defensive aspekt. Der er alt for lang vej. En wingback, tildeles, men i en firbackkæde, nej tak.
Hvad jeg kæder med en typisk offensiv Barca back er ikke ro, men mere eksplosivitet, speed, arbejdsomhed, teknik, gåpåmod osv., som kan bidrage defensivt og offensivt på kanten.
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
Igen, det er dine egne forestillinger om en barcawinger. Dine generaliseringer er ligegyldige og i øvrigt uvedkomne for, hvilken kvalitet Raphinha ellers besidder.

Skal vi nu til at diskutere Barca's spillestil og fodbolds filosofi? Teknisk set er Raphinha i hvert fald ikke samme type wing som Ronaldinho og Neymar. Han er en atypisk brasiliansk wing, hvor arbejdsomhed vægter mere hos ham, end teknik, driblinger og afslutninger. Derfor synes jeg ikke han passer særlig godt ind i spillestilen.
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
Man kan jo ikke indrømme noget, man selv mener, vel. Kom nu lidt. Bedre alternativer? Prøv nu lige at hør her lille ven, jeg har mange gange skrevet, man skal sælge Raphinha, hvis prisen er rigtig og jeg var imod transferen sidste sommer. Du skal ikke prøve at få det til at fremstå, som om Raphinha er en spiller, jeg kan lide, for så skyder du fuldkommen ved siden af skiven og kommer ud på et spor, der overhovedet ikke er relevant for debatten. Lige så lidt som din mening om ham, er det.

Der findes alternativer, men igen, så er du bare milevidt fra realiteterne, når du siger, der findes bedre kvalitet til pengene. Det er en stor fed løgn. Og, du kan ikke engang nævne en enkelt.
Jeg har ikke påstået at du kan lide Raphinha, men du mener åbenbart 80 mio. ikke er nok, og man bør sælge for omk. 100 mio., hvilket (formentlig) må være udtryk for at du synes han har høj klasse. Jeg synes ikke han er god og passer særlig godt ind, hvorfor jeg synes han sagtens kan sælges for 30-40 mio. Det er vores uenighed i en nøddeskal.

DrKink har allerede givet dig et eksempel på en spiller med større potentielle og mere kvalitet end Raphinha, og endda langt billigere. Hvad er det helt præcis du ønsker, en liste over spillere, som har mere kvalitet end Raphinha for omk. 50 mio. euro?

Jeg er jo af den overbevisning, at man selv skal skabe sine stjerner (hvilket jeg lavede et indlæg om her forleden dag). Enten sats på La Masia, eller også køb spillere mellem 21-26 år, som har stort potentielle, som kan erhverves for relativ billige penge.
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
50 mio euro er ingen penge, når vi snakker spillere i deres bedste fodboldalder på dagens marked. Og, nej. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg skal skrive det, men det handler IKKE om Barca. Det handler om, hvad en spiller med Raphinha's kvaliteter er værd på markedet. Og, han er åbenbart så rigeligt pengene værd. Så meget, at andre klubber vil betale 80 mio euro for ham.
Når du skriver "så meget værd, at andre klubber vil betale 80 mio euro for ham", så taler du ikke om ganske normale storklubber, men om hovedløse stinkende rige klubber, som smadrer fodboldmarkedet - klubber som PSG og Newcastle.

Ergo er 80 mio., slet ikke Raphinhas normale markedsværdi, men blot den værdi, som en hovedløs (desperat) engelsk klub er villig til at betale.

Mon ikke en klub som Newcastle har smadret selve sporten fodbold om 10 år, nu når de er mange gange rigere end Man City?
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
I teorien skal man gerne kunne følge det engelske marked, men det kan bare ikke lige nu. Igen, det handler ikke om Chelsea, for alle PL klubber har stærkere økonomi for øjeblikket.

Bayern? Bayern har ingen wingers, der er bedre end Raphinha. Hvem skulle det være? Mané, som kostede 40 mio euro og 20 mio i løn? Sané, der kostede 50 mio euro og 18 mio i løn? Coman, der er kronisk skadet? Gnabry var en god handel, men lige nu, er han jo en skygge af sig selv. Nej, Bayern har levet på deres akademi, præcis som Barca. Deres infrastruktur er stærk og ligeledes er deres koncept. De har et godt hjemligt marked, som de udnytter, men det er ikke noget, man kan overføre, desværre.

Men nu er vi ude i noget andet, som ikke har noget med at gøre, hvilken kvalitet Raphinha besidder og hvad det skal koste på markedet.

Det er åbenbart en meget svær øvelse for dig, det her, så jeg vil prøve at hjælpe dig. Hvilken spiller, vil du hente i stedet for Raphinha? Det burde være til at svare på.
Bayern er et exeptionelt eksempel, som Barca bør lære af. De formår at skabe et klasse mandskab som kan konkurrere i CL uden at bruge vanvittig mange penge, i modsætning til Chelsea og lignende engelske klubber.

Jeg synes bestemt at Bayern har bedre wing spillere end Raphinha. Men grunden til Bayern's winger og offensiv ikke fungerer særlig godt i år, skyldes jo, at de har mistet måske verdens bedste 9'er igennem mange år i form af Lewandowski. De har ingen ægte centerforward på højt niveau i feltet. Desuden har de haft en del skader. Udover det synes jeg ikke at Nagelsmann er en træner som fik det bedste ud af sine spillere.
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 1:46 am
Det er åbenbart en meget svær øvelse for dig, det her, så jeg vil prøve at hjælpe dig. Hvilken spiller, vil du hente i stedet for Raphinha? Det burde være til at svare på.
Jeg har svaret utallige gange på dette spørgsmål i forskellige sammenhæng igennem min tid her i forummet.

I og med Ferran Torres blev købt 6 måneder før Raphinha for ca. 50 mio., så skulle man aldrig have købt endnu en wing spiller for 50 mio., men have brugt pengene til at erstatte Busquest (DM) eller købt en bedre back. Det var det jeg skrev i sommers (2022).

Hvis man absolut skulle bruge en wing mere, så kunne man have hivet en wing spiller op fra La Masia, eller satset på et talent for relativ billig penge. Man kunne nøjes med Dembele, Ferran og Ansu Fati, samt givet en talent chancen.

Men nej, man skulle også lige hente Raphinha for 50 mio., som havde en enkelt ok god sæson for en engelsk midterklub. Det var en kæmpe fejl af ledelsen, at man ikke fik brugt de 50 mio. bedre, synes jeg.

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
lør maj 06, 2023 2:45 am
DrKink har allerede….
It’s DrGink to you! :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Her kan man tydeligt se, når man sammenligner ham med tilsvarende wing-spillere, at hans skud og pasninger ikke er de bedste, hans driblinger er middelmådige, hvorimod hans indlæg er fine (ofte rimelig præcise). Så forstår ikke hvorfor du (på en lidt nedladende måde) påstår at jeg vrøvler og ikke har styr på hans spidskompetencer?
Når man lister hans svagheder, fremfor at nævne hans styrker, så sætter det d unægtelig spørgsmålstegn ved om, man kender mandens spidskompetencer. Raphinha er en udpræget vertical spiller, der skal have plads at løbe på. Hans evne til at finde de dybe rum og slå modstanderens baglinje er blandt de bedste i verden. Hans intensitet og arbejdsstyrke er ligeledes oppe blandt de absolut bedste. Derudover er han ganske habil i at søge ind i banen for enten at afslutte eller spille bolden i dybden. Det er hans spidskompetencer.
Skal vi nu til at diskutere Barca's spillestil og fodbolds filosofi? Teknisk set er Raphinha i hvert fald ikke samme type wing som Ronaldinho og Neymar. Han er en atypisk brasiliansk wing, hvor arbejdsomhed vægter mere hos ham, end teknik, driblinger og afslutninger. Derfor synes jeg ikke han passer særlig godt ind i spillestilen.
Nej, det skal vi lige netop ikke, som har skrevet et par gange efterhånden. Det er uendeligt ligegyldigt i denne sammenhæng, hvad du synes, Barca´s spillestil bør være. Personligt har jeg aldrig set f.eks.Cristiano Ronaldo, som en typisk Barcaspiller, men det er jo fuldstændig ligegyldigt for hans værdi igennem tiden, fordi han har været så god til det, han kan, at mange klubber har villet betale i dyre domme for det. Så det er altså ikke et kriterie for en spillers værdi på det globale marked, han skal kunne spille for Barca. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor jeg behøver at forklare det.
Jeg har ikke påstået at du kan lide Raphinha, men du mener åbenbart 80 mio. ikke er nok, og man bør sælge for omk. 100 mio., hvilket (formentlig) må være udtryk for at du synes han har høj klasse. Jeg synes ikke han er god og passer særlig godt ind, hvorfor jeg synes han sagtens kan sælges for 30-40 mio. Det er vores uenighed i en nøddeskal.
Jeg synes, man skal presse prisen max, når nu spilleren har et stort marked i PL. Raphinha står lige nu vurderet til 50 mio euro og den pris er nok ikke helt ved siden af, hvis man tænker på markedet som helhed. Det vil sige, hvis man indregner alle ligaer. Det er form for gennemsnitlig pris, hvor han på et PL marked vil ligge højere, mens han i superligaen vil ligge lavere. Det er noget, man i lang tid har været vant til i de største klubber. Man må betale mere, når man kommer fra PL, ligesom man må, når det hedder Barca, Real, Bayern, Inter, Juventus osv.
DrKink har allerede givet dig et eksempel på en spiller med større potentielle og mere kvalitet end Raphinha, og endda langt billigere. Hvad er det helt præcis du ønsker, en liste over spillere, som har mere kvalitet end Raphinha for omk. 50 mio. euro?
Nej, han har ikke givet et eksempel og du har ikke nævnt én eneste, du mener repræsenterer en større værdi end Raphinha, som man kunne have fået til de samme penge.
Jeg er jo af den overbevisning, at man selv skal skabe sine stjerner (hvilket jeg lavede et indlæg om her forleden dag). Enten sats på La Masia, eller også køb spillere mellem 21-26 år, som har stort potentielle, som kan erhverves for relativ billige penge.
Fair, med talenterne, men det har intet med Raphinha´s værdi at gøre. Det handler om strategi og er dermed en anden snak, omend Raphinha passer fint ind i sidstnævnte.

Når du skriver "så meget værd, at andre klubber vil betale 80 mio euro for ham", så taler du ikke om ganske normale storklubber, men om hovedløse stinkende rige klubber, som smadrer fodboldmarkedet - klubber som PSG og Newcastle.

Ergo er 80 mio., slet ikke Raphinhas normale markedsværdi, men blot den værdi, som en hovedløs (desperat) engelsk klub er villig til at betale.
Det er virkelig en mærkelig måde at se på markedet. Jeg forstår faktisk slet ikke, hvad du mener. Hvis x vil give 80 mio euro og y vil give 50 mio, hvem tror du så vinder udbuddet? I den sammenhæng er det fuldstændig ligegyldigt, hvem der byder. Det er prisen, der bestemmer og sådan vil det være i 99,9 % af alle tilfælde. Udbud og efterspørgsel.
Bayern er et exeptionelt eksempel, som Barca bør lære af. De formår at skabe et klasse mandskab som kan konkurrere i CL uden at bruge vanvittig mange penge, i modsætning til Chelsea og lignende engelske klubber.
Og, hvad tror du prisen ville være for Raphinha, hvis han spillede i Bayern og PL klubberne var ude efter ham?
Jeg har svaret utallige gange på dette spørgsmål i forskellige sammenhæng igennem min tid her i forummet.

I og med Ferran Torres blev købt 6 måneder før Raphinha for ca. 50 mio., så skulle man aldrig have købt endnu en wing spiller for 50 mio., men have brugt pengene til at erstatte Busquest (DM) eller købt en bedre back. Det var det jeg skrev i sommers (2022).

Hvis man absolut skulle bruge en wing mere, så kunne man have hivet en wing spiller op fra La Masia, eller satset på et talent for relativ billig penge. Man kunne nøjes med Dembele, Ferran og Ansu Fati, samt givet en talent chancen.

Men nej, man skulle også lige hente Raphinha for 50 mio., som havde en enkelt ok god sæson for en engelsk midterklub. Det var en kæmpe fejl af ledelsen, at man ikke fik brugt de 50 mio. bedre, synes jeg.
Det er uendelig ligegyldigt for Raphinha´s potentielle værdi, hvordan du ville drive Barca som klub. Det handler om, en spiller som kan sælges for et beløb på 80-90 mio euro, som du vil smide på gaden for 30, bare for at komme af med ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af thomas »

Hvad er højest - et tordenskrald eller rundetårn? Det kan man selvfølgelig godt bruge tid på at skændes om, hvis man synes det er interessant. Bedre er det dog hvis man prøver at bruge noget af energien på at skille tingene ad. Ellers kommer man godt nok til at blande mange ting sammen til begrænset glæde og oplysning for nogen - og mit bud er heller ikke for de to kamphaner her.
Take it easy, Easy.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨 BREAKING: Raphinha is considering LEAVING Barcelona this summer. [@joaquimpiera]

The player fears that his playing minutes will suffer due to Dembele returning to the XI and the possible arrival of Messi. The most likely target right now is the Premier League.

Afsted det gik til Newcastle og en pæn sjat i lønningsposen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨 BREAKING: As reported earlier today, Vitor Roque & his family will indeed wait for Barça, they don’t want to miss this opportunity. Barça is studying all possibilities, even such as signing him now but bringing him in 2024, anything can happen. [@joaquimpiera]

Men vi skal, først og fremmest, have solgt spillere. Det lader dog til at Ferran ikke vil skifte væk, men vil blive og bevise sit værd...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

⚫ Messi's chances of returning to Barça are becoming less and less likely.

⚫ The situation with the financial FairPlay is very complicated. The club has to sell players but nobody wants to leave Barça.

[MARCA]

hackmann
Indlæg: 379
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 10:16 am
Det er uendelig ligegyldigt for Raphinha´s potentielle værdi, hvordan du ville drive Barca som klub. Det handler om, en spiller som kan sælges for et beløb på 80-90 mio euro, som du vil smide på gaden for 30, bare for at komme af med ham.
Lige præcis. Derfor skal den nye sportsdirektør virkelig skal forstå den her. Vi har været virkelig dårlige købmænd, især på salgsside. Jeg husker kun Neymar og Paulinho i de sidste år som er solgt over markedspris.

Sidste sommer købte vi både Raphina og Kounde i en budkrig med Chelsea og begge til under Chelseas bud. Det tilskriver jeg Alemany. De havde været billigere uden Chelseas indblanding. Der er historier om hvordan Bartomeu kig i budkrig med sig selv og endte med a betaler overpris: FDJ, Griezmann, Coutinho, Dembele

Vi har brug for en Cordón (tidligere Betis), Carro (Leverkursen) eller måske Baia (Porto) og ikke Deco (agent)

hackmann
Indlæg: 379
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Dytrax skrev:
lør maj 06, 2023 11:49 am
Men vi skal, først og fremmest, have solgt spillere. Det lader dog til at Ferran ikke vil skifte væk, men vil blive og bevise sit værd...
Ferran skal heller ikke sælges til 30M. Det giver underskud, og vi har ikke økonomi til at tage sådan et tabt lige nu. Vi må beholde ham og tage tabet over en årerække. Hvis der ikke er bud på 45M+ så skal han bare udlejes indtil vi har afskrevet nok til at match hans markedspris. Det gjort vi også med Turan, Pjanic og Griezmann.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

hackmann skrev:
lør maj 06, 2023 12:18 pm
Dytrax skrev:
lør maj 06, 2023 11:49 am
Men vi skal, først og fremmest, have solgt spillere. Det lader dog til at Ferran ikke vil skifte væk, men vil blive og bevise sit værd...
Ferran skal heller ikke sælges til 30M. Det giver underskud, og vi har ikke økonomi til at tage sådan et tabt lige nu. Vi må beholde ham og tage tabet over en årerække. Hvis der ikke er bud på 45M+ så skal han bare udlejes indtil vi har afskrevet nok til at match hans markedspris. Det gjort vi også med Turan, Pjanic og Griezmann.
Nej, selvfølgelig skal han ikke det, det mener jeg heller ikke. Tror dog godt, at vi kan få fornuftige penge for Torres.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
lør maj 06, 2023 12:06 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 06, 2023 10:16 am
Det er uendelig ligegyldigt for Raphinha´s potentielle værdi, hvordan du ville drive Barca som klub. Det handler om, en spiller som kan sælges for et beløb på 80-90 mio euro, som du vil smide på gaden for 30, bare for at komme af med ham.
Lige præcis. Derfor skal den nye sportsdirektør virkelig skal forstå den her. Vi har været virkelig dårlige købmænd, især på salgsside. Jeg husker kun Neymar og Paulinho i de sidste år som er solgt over markedspris.

Sidste sommer købte vi både Raphina og Kounde i en budkrig med Chelsea og begge til under Chelseas bud. Det tilskriver jeg Alemany. De havde været billigere uden Chelseas indblanding. Der er historier om hvordan Bartomeu kig i budkrig med sig selv og endte med a betaler overpris: FDJ, Griezmann, Coutinho, Dembele

Vi har brug for en Cordón (tidligere Betis), Carro (Leverkursen) eller måske Baia (Porto) og ikke Deco (agent)
Enig, en der forstår markedet og spillerværdi. At handle på følelser er der bare ikke råd til mere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster