FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
fre apr 21, 2023 7:24 pm
Lopezzz skrev:
fre apr 21, 2023 2:48 pm
De her udtalelser fra UEFA betyder vel at vi er skyldige??

Nej ikke endnu, det venter bare på en dom. Det er rigtig godt! For det må faktisk udelukke os bare på mistanken.

Jeg tror ikke Barca bliver domt for sportslige corruption. Måske kan de bevise skatte snyd af Barca eller nogen af presidenterne eller bestyrelsesmedlemmer
Tror ikke Uefa vil udelukke på mistanken i denne sag. Barca vil anke og få medhold og de vil kunne søge om skadeserstatning i så fald. Det er der flere eksempler på fra tideligere sager. De gør klogt i at afvente en evt. dom. Spørgsmålet lige nu, er dog om sagen overhovedet når langt. Det er godt nok ikke mange beviser, der blevet repræsenteret og Barca har i modsætning deres forsvar beredt. Jeg har simpelthen svært ved se, der er ret meget at komme efter og anklagerne mangler i den grad den rygende pistol. Alle gætter som vanvittige på, hvad Negreira har kunne tilbyde Barca og sandeheden er, han nok ikke har tilbudt meget mere, end Barca og han selv siger, der er blevet tilbudt. Beløbene er for ubetydelige til, de for alvor ville kunne gøre nogen som helst forskel.

Mht. skattesnyd, så har der jo ikke været noget fra Barca´s side. Betaligerne er bogført i det officielle regnskab, så der er ikke noget at komme efter. Negreira har dog helt sikkert trukket penge ud af selskabet, det er jo derfor, han er blevet hentet ind til torskegilde. Og, den der med Bartomeu og Rosell skulle have hentet penge ud igennem ham... Altså, det er halmstrå. Det giver absolut ingen mening, de skulle have brugt Negreira til at hente lidt euro til dem selv. Igen, beløbene er alt for ubetydelige til, det giver mening. Negreira har eftersigende holdt under bagatel grænsen og hævet under 3000 euro af gangen. Jeg ved godt, Bartomeu og Rosell var nogle rotter, men at sige, de er dumme, det holder ikke. Kan du forestille dig, de skulle mødes med Negreira og få 3000 euro af gangen for at få lidt at leve for? Ej, det giver ingen mening. Det er håndører i det store billede, de beløb, der bliver nævnt. Jeg mener, 7,3 mio euro over 17 år. det er hvad AC tjener om året. Hvis man fordeler det ud over de 17 år, så giver det ca. 430.000 euro om året. Selvfølgelig mindre i starten og stigende år efter år. der er intet usædvanligt over det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Men hvis vi skal i retten så må der være beviser fra begge parter som er ikke vist offentligt endu.
Ingen starter en sag hvis de ingen beviser har.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
fre apr 21, 2023 9:05 pm
Men hvis vi skal i retten så må der være beviser fra begge parter som er ikke vist offentligt endu.
Ingen starter en sag hvis de ingen beviser har.
Ja, hvis der ikke dukker mere op end, der har været vist indtil videre, så har jeg meget svært ved at se, en dommer skulle kunne forsvare at sende sagen i retten. De fleste spørgsmål, der har været rejst, har været indicier og endda på meget tyndt grundlag. Af samme grund havde skatteministeriet jo også henlagt spørgsmålene, da der ganske enkelt ikke var noget at komme efter.

Undersøgelsen er kommet efter pres fra medierne og derefter de andre la liga klubber, men sagen har hele tiden været yderst tyndt funderet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 21, 2023 9:35 pm
Lopezzz skrev:
fre apr 21, 2023 9:05 pm
Men hvis vi skal i retten så må der være beviser fra begge parter som er ikke vist offentligt endu.
Ingen starter en sag hvis de ingen beviser har.
Ja, hvis der ikke dukker mere op end, der har været vist indtil videre, så har jeg meget svært ved at se, en dommer skulle kunne forsvare at sende sagen i retten. De fleste spørgsmål, der har været rejst, har været indicier og endda på meget tyndt grundlag. Af samme grund havde skatteministeriet jo også henlagt spørgsmålene, da der ganske enkelt ikke var noget at komme efter.

Undersøgelsen er kommet efter pres fra medierne og derefter de andre la liga klubber, men sagen har hele tiden været yderst tyndt funderet.
Ja lad os håbe at stormen AntiBarca slutter snart uden nogen konsekvenser.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Barcelona are set to shut down their "Barça TV" channel at the end of the season to save €13m/year. 120 employees will lose their jobs.

Jordi Alba will make 30M+ salary next season. Wouldn't it make more sense to get rid of one player instead of 120 employees whose families depended on their pay?

This club is completely lost, if I didn't love this club so much, I would have divorced it long ago.
Fatter ikke den her ledelse. Dumme beslutninger ovenpå dummere beslutninger :cry:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
tors apr 27, 2023 8:12 pm
Barcelona are set to shut down their "Barça TV" channel at the end of the season to save €13m/year. 120 employees will lose their jobs.

Jordi Alba will make 30M+ salary next season. Wouldn't it make more sense to get rid of one player instead of 120 employees whose families depended on their pay?

This club is completely lost, if I didn't love this club so much, I would have divorced it long ago.
Fatter ikke den her ledelse. Dumme beslutninger ovenpå dummere beslutninger :cry:
Selvfølgelig ville det være bedre at skille sig af med Alba, men han vil ikke gå ned i løn eller forlade klubben.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 620
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Det er jo svært at være uenig med dig, men jeg ser ikke en grund til lige at sammenligne med Alba. Han er jo bare en af mange, der render rundt i korte bukser og spiller hold og får 200 millioner ind på bankkontoen hvert år. Hvilket i sig selv jo er svært at begribe, men regnestykket er vel, at det ikke handler om, hvorvidt spilleren er sin løn værd, men om lønnen er stor nok til at andre ikke byder over ...

Og så kan man spørge sige selv - men det ville være bedre, hvis en eller anden ... måske Camilla Boraghi ... moste en mikrofon op i trynen på en af de her uklædeligt højtlønnede fodboldspillere og spurgte "hvad skal du bruge næste års indkomst til? Er der et eller andet du ikke har råd til at købe i morgen? "

Det handler jo ikke bare om Alba eller fodboldspillere generelt, det handler om en eller anden form for tunnelsyn og en manglende evne til at træde tre skridt tilbage og vurdere situationen og betragte sine 588 millioner og tænke "jeg har nok, jeg behøver ikke at løfte en finger resten af livet, og jeg kan vælger at spille fodbold i en fattig klub hvis det er det jeg vil eller jeg kan dyrke porrer på Ærø eller bygge en skole i Afrika, og jeg vil ikke engang opdage at der mangler et par millioner, for jeg har så mange at jeg ikke kan nå at bruge dem".

Men nok er jo ikke et begreb der arbejdes med, når det gælder penge. Der er mantraet "mere".

Extremt velhavende mennesker, Jeff Bezos, Elon Musk og flere andre bruger i følge en artikel jeg læste for nogen år siden ofte flere penge til advokater og revisorer for at undgå at betale skat, end det beløb de skulle have betalt. Absurd. Men "det er mine penge, dem må ingen tage fra mig!"

Det er en logik der er umulig at forstå,. Og en kamp der ikke kan vindes.

Hvis Messi har så stor kærlighed og så gerne vil spille i Barcelona, så kan han jo bare gøre det. Han kan hæve samme løn som Dani Alves gjorde i sit come-back, og gå glad på arbejde, for han behøver ikke pengene. Seriøst. Han går ikke sulten i seng.
Senest rettet af PeterPedal tors apr 27, 2023 9:20 pm, rettet i alt 1 gang.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

PeterPedal skrev:
tors apr 27, 2023 8:45 pm
Det er jo svært at være uenig med dig, men jeg ser ikke en grund til lige at sammenligne med Alba. Han er jo bare en af mange, der render rundt i korte bukser og spiller hold og får 200 millioner ind på bankkontoen hvert år. Hvilket i sig selv jo er svært at begribe, men regnestykket er vel, at det ikke handler om, hvorvidt spilleren er sin løn værd, men om lønnen er stor nok til at andre ikke byder over ...

Og så kan man spørge sige selv - men det ville være bedre, hvis en eller anden ... måske Camilla Boraghi ... moste en mikrofon op i trynen på en af de her uklædeligt højtlønnede fodboldspillere og spurgte "hvad skal du bruge næste års indkomst til? Er der et eller andet du ikke har råd til at købe i morgen? "

Det handler jo ikke bare om Alba eller fodboldspillere generelt, det handler om en eller anden form for tunnelsyn og en manglende evne til at træde tre skridt tilbage og vurdere situationen og betragte sine 588 millioner og tænke "jeg har nok, jeg behøver ikke at løfte en finger resten af livet, og jeg kan vælger at spille fodbold i en fattig klub hvis det er det jeg vil eller jeg kan dyrke porrer på Ærø eller bygge en skole i Afrika, og jeg vil ikke engang opdage at der mangler et par millioner, for jeg har så mange at jeg ikke kan nå at bruge dem".

Men nok er jo ikke et begreb der arbejdes med, når det gælder penge. Der er mantraet "mere".

Extremt velhavende mennesker, Jeff Bezos, Elon Musk og flere andre bruger i følge en artikel jeg læste for nogen år siden ofte flere penge til advokater og revisorer for at undgå at betale skat, end det beløb de skulle have betalt. Absurd. Men "det er mine penge, dem må ingen tage fra mig!"

Det er en logik der er umulig at forstå,. Og en kamp der ikke kan vindes.

Hvis Messi har så stor kærlighed og så gerne vil spille i Barcelona, så kan han jo bare gøre det. Han kan hæve samme løn som Dania Alves gjorde i sit come-back, og gå glad på arbejde, for han behøver ikke pengene. Seriøst. Han går ikke sulten i seng.
Præcis, lige mine ord om Messi. Han er stinkende rig, og han er blevet ydmyget i PSG, efter at hans lille irriterende fanbase alle sagde “tak PSG, ingen Barca til at holde ham tilbage” og manden kunne ikke sætte en fod rigtigt der. Barca har givet ham alt, og hans familie og ham selv elsker byen og spillerne og træneren i klubben. Vi har haft gigantiske økonomiske problemer, som har gjort også rigtig dårlige i de seneste par år. Messi er stensikker på en rolle i klubben efter karrieren er slut, ligesom han ved han kan nå at tage nogle år i Saudi eller USA. Han vil tilmed kunne få sponsordeals resten af sit liv, udover at hans børn også er sikre på at få en rolle i fodbold. Jeg læser så nu, at han stadig vil være den bedste betalte spiller i klubben. Jeg er så umådelig skuffet over den griske mand. Han skal holde sig langt væk. Spil nu gratis, hvad mere skal du bruge?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Lukning af Barca TV vil får konsekvenser. Sikke en dum beslutning. Det kan får mange medlemmer til at droppe medlemskabet.
Jeg ser Barca TV næsten hver dag :devil:
MDCCCXCIX

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

Isageren skrev:
tors apr 27, 2023 9:07 pm
PeterPedal skrev:
tors apr 27, 2023 8:45 pm
Det er jo svært at være uenig med dig, men jeg ser ikke en grund til lige at sammenligne med Alba. Han er jo bare en af mange, der render rundt i korte bukser og spiller hold og får 200 millioner ind på bankkontoen hvert år. Hvilket i sig selv jo er svært at begribe, men regnestykket er vel, at det ikke handler om, hvorvidt spilleren er sin løn værd, men om lønnen er stor nok til at andre ikke byder over ...

Og så kan man spørge sige selv - men det ville være bedre, hvis en eller anden ... måske Camilla Boraghi ... moste en mikrofon op i trynen på en af de her uklædeligt højtlønnede fodboldspillere og spurgte "hvad skal du bruge næste års indkomst til? Er der et eller andet du ikke har råd til at købe i morgen? "

Det handler jo ikke bare om Alba eller fodboldspillere generelt, det handler om en eller anden form for tunnelsyn og en manglende evne til at træde tre skridt tilbage og vurdere situationen og betragte sine 588 millioner og tænke "jeg har nok, jeg behøver ikke at løfte en finger resten af livet, og jeg kan vælger at spille fodbold i en fattig klub hvis det er det jeg vil eller jeg kan dyrke porrer på Ærø eller bygge en skole i Afrika, og jeg vil ikke engang opdage at der mangler et par millioner, for jeg har så mange at jeg ikke kan nå at bruge dem".

Men nok er jo ikke et begreb der arbejdes med, når det gælder penge. Der er mantraet "mere".

Extremt velhavende mennesker, Jeff Bezos, Elon Musk og flere andre bruger i følge en artikel jeg læste for nogen år siden ofte flere penge til advokater og revisorer for at undgå at betale skat, end det beløb de skulle have betalt. Absurd. Men "det er mine penge, dem må ingen tage fra mig!"

Det er en logik der er umulig at forstå,. Og en kamp der ikke kan vindes.

Hvis Messi har så stor kærlighed og så gerne vil spille i Barcelona, så kan han jo bare gøre det. Han kan hæve samme løn som Dania Alves gjorde i sit come-back, og gå glad på arbejde, for han behøver ikke pengene. Seriøst. Han går ikke sulten i seng.
Præcis, lige mine ord om Messi. Han er stinkende rig, og han er blevet ydmyget i PSG, efter at hans lille irriterende fanbase alle sagde “tak PSG, ingen Barca til at holde ham tilbage” og manden kunne ikke sætte en fod rigtigt der. Barca har givet ham alt, og hans familie og ham selv elsker byen og spillerne og træneren i klubben. Vi har haft gigantiske økonomiske problemer, som har gjort også rigtig dårlige i de seneste par år. Messi er stensikker på en rolle i klubben efter karrieren er slut, ligesom han ved han kan nå at tage nogle år i Saudi eller USA. Han vil tilmed kunne få sponsordeals resten af sit liv, udover at hans børn også er sikre på at få en rolle i fodbold. Jeg læser så nu, at han stadig vil være den bedste betalte spiller i klubben. Jeg er så umådelig skuffet over den griske mand. Han skal holde sig langt væk. Spil nu gratis, hvad mere skal du bruge?
Det går hurtigt skævt, når man begynder at tænke over de reelle beløb, det handler om. Alene det at 120 medarbejdere til en pæn gennemsnitsløn må gå hjem for en besparelse, der svarer til een middelløn blandt spillerne er absurd. Og spillerne får jo oveni i dette gratis biler, sponsordeals osv.
Messi er en goat og en af primærårsagerne til Barcas mest succesfulde æra. Og samtidig har Messi i mange år været aflønnet i bizarre størrelser, og pushet hele klubbens lønniveau til latterligt vanvittige højder. Tænker man for dybt over det får man hurtigt en dårligt smag i munden.
En del af billedet er nok også at spillerne selv har uddelegeret stort set alt ud inklusiv deres lønkrav til folk de har ansat. Og det er nok lige så varierende hvor kvikke de selv er i pæren, som alle mulige andre steder i samfundet.
Jeg ville elske hvis spillerne tog mere ansvar for klubben. Og omvendt så har klubben (dvs ledelsen) også mange gange handlet latterligt overfor spillerne.
Jeg stopper tankerækken, og lader de gode gamle klubfølelser fylde i stedet. Messi, Ronaldinho, Stoichkov og Laudrup er alle guder. I hvert fald inde på banen:-)

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Hristo skrev:
tors apr 27, 2023 10:26 pm
Isageren skrev:
tors apr 27, 2023 9:07 pm
PeterPedal skrev:
tors apr 27, 2023 8:45 pm
Det er jo svært at være uenig med dig, men jeg ser ikke en grund til lige at sammenligne med Alba. Han er jo bare en af mange, der render rundt i korte bukser og spiller hold og får 200 millioner ind på bankkontoen hvert år. Hvilket i sig selv jo er svært at begribe, men regnestykket er vel, at det ikke handler om, hvorvidt spilleren er sin løn værd, men om lønnen er stor nok til at andre ikke byder over ...

Og så kan man spørge sige selv - men det ville være bedre, hvis en eller anden ... måske Camilla Boraghi ... moste en mikrofon op i trynen på en af de her uklædeligt højtlønnede fodboldspillere og spurgte "hvad skal du bruge næste års indkomst til? Er der et eller andet du ikke har råd til at købe i morgen? "

Det handler jo ikke bare om Alba eller fodboldspillere generelt, det handler om en eller anden form for tunnelsyn og en manglende evne til at træde tre skridt tilbage og vurdere situationen og betragte sine 588 millioner og tænke "jeg har nok, jeg behøver ikke at løfte en finger resten af livet, og jeg kan vælger at spille fodbold i en fattig klub hvis det er det jeg vil eller jeg kan dyrke porrer på Ærø eller bygge en skole i Afrika, og jeg vil ikke engang opdage at der mangler et par millioner, for jeg har så mange at jeg ikke kan nå at bruge dem".

Men nok er jo ikke et begreb der arbejdes med, når det gælder penge. Der er mantraet "mere".

Extremt velhavende mennesker, Jeff Bezos, Elon Musk og flere andre bruger i følge en artikel jeg læste for nogen år siden ofte flere penge til advokater og revisorer for at undgå at betale skat, end det beløb de skulle have betalt. Absurd. Men "det er mine penge, dem må ingen tage fra mig!"

Det er en logik der er umulig at forstå,. Og en kamp der ikke kan vindes.

Hvis Messi har så stor kærlighed og så gerne vil spille i Barcelona, så kan han jo bare gøre det. Han kan hæve samme løn som Dania Alves gjorde i sit come-back, og gå glad på arbejde, for han behøver ikke pengene. Seriøst. Han går ikke sulten i seng.
Præcis, lige mine ord om Messi. Han er stinkende rig, og han er blevet ydmyget i PSG, efter at hans lille irriterende fanbase alle sagde “tak PSG, ingen Barca til at holde ham tilbage” og manden kunne ikke sætte en fod rigtigt der. Barca har givet ham alt, og hans familie og ham selv elsker byen og spillerne og træneren i klubben. Vi har haft gigantiske økonomiske problemer, som har gjort også rigtig dårlige i de seneste par år. Messi er stensikker på en rolle i klubben efter karrieren er slut, ligesom han ved han kan nå at tage nogle år i Saudi eller USA. Han vil tilmed kunne få sponsordeals resten af sit liv, udover at hans børn også er sikre på at få en rolle i fodbold. Jeg læser så nu, at han stadig vil være den bedste betalte spiller i klubben. Jeg er så umådelig skuffet over den griske mand. Han skal holde sig langt væk. Spil nu gratis, hvad mere skal du bruge?
Det går hurtigt skævt, når man begynder at tænke over de reelle beløb, det handler om. Alene det at 120 medarbejdere til en pæn gennemsnitsløn må gå hjem for en besparelse, der svarer til een middelløn blandt spillerne er absurd. Og spillerne får jo oveni i dette gratis biler, sponsordeals osv.
Messi er en goat og en af primærårsagerne til Barcas mest succesfulde æra. Og samtidig har Messi i mange år været aflønnet i bizarre størrelser, og pushet hele klubbens lønniveau til latterligt vanvittige højder. Tænker man for dybt over det får man hurtigt en dårligt smag i munden.
En del af billedet er nok også at spillerne selv har uddelegeret stort set alt ud inklusiv deres lønkrav til folk de har ansat. Og det er nok lige så varierende hvor kvikke de selv er i pæren, som alle mulige andre steder i samfundet.
Jeg ville elske hvis spillerne tog mere ansvar for klubben. Og omvendt så har klubben (dvs ledelsen) også mange gange handlet latterligt overfor spillerne.
Jeg stopper tankerækken, og lader de gode gamle klubfølelser fylde i stedet. Messi, Ronaldinho, Stoichkov og Laudrup er alle guder. I hvert fald inde på banen:-)
Han må i så fald være ualmindeligt dum. Han bad om et superhold hen imod slutningen og ville have den ene idiot ind efter den anden. I husker jo “dikatoren”, men det faldt ham slet ikke ind, at det var noget nær umuligt at hente Neymar med en løn på 30m om året, når han selv tjente 100+. Magen til frækhed/dumhed skal man lede længe efter. Han skød sig selv i foden, og alligevel fik hans PR og fans det til at ligne, at vi svigtede Messi. Dem og ham kan for min skyld holde sig så langt væk som muligt. Det sjove er jo, at de er på knæ for at han skal tilbage, og det samme er Messi forresten også. Ingen gider at have ham, han er en pestillens på banen, da han ikke rør en finger defensivt, og derudover er han usynlig hver gang der bliver spillet en vigtig kamp. Vi redder ham fra den totale ydmygelse at tage til Saudi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
tors apr 27, 2023 11:16 pm
Han må i så fald være ualmindeligt dum. Han bad om et superhold hen imod slutningen og ville have den ene idiot ind efter den anden. I husker jo “dikatoren”, men det faldt ham slet ikke ind, at det var noget nær umuligt at hente Neymar med en løn på 30m om året, når han selv tjente 100+. Magen til frækhed/dumhed skal man lede længe efter. Han skød sig selv i foden, og alligevel fik hans PR og fans det til at ligne, at vi svigtede Messi. Dem og ham kan for min skyld holde sig så langt væk som muligt. Det sjove er jo, at de er på knæ for at han skal tilbage, og det samme er Messi forresten også. Ingen gider at have ham, han er en pestillens på banen, da han ikke rør en finger defensivt, og derudover er han usynlig hver gang der bliver spillet en vigtig kamp. Vi redder ham fra den totale ydmygelse at tage til Saudi.
Er "diktatoren" ikke et udtryk du ham opfundet om ham?
Og har du kilder på noget af det du skriver?

Du er jo selvfølgelig velkommen til at have din mening, men det bliver næppe ligefrem et ekko-kammer herinde (medmindre du selv gentager det).

Jeg holder fast i at en Messi under de rigtige betingelser med lidt held kan være en genvej tilbage til europæisk topfodbold - forstået som kvartfinale i Champions League.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kan se at flere brugers indlæg er slettet. Forstår ikke helt hvorfor mit blev.

Isageren. Er du sød i det mindste at bringe valide, veldokumenterede argumenterer, evt med links, når du går bananas over Messi. Og måske ikke bare gentage hvad du har kastet afsted et hav af gange tidligere. Vi kender din holdning til Messi og vi har diskuteret den indgående tidligere.

Tak og god dag.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Barca har i gennemsnittet scoret bare 0,4 mål pr. kamp i de seneste fem kampe.

Hvis Koeman ikke havde fået Adama, Aubemeyang og Depay, men havde ligesom Xavi købt for over 1 mia., og fået alle spillere som han ønsket, fx spillere som Lewandowski, Raphinha, Kounde, Kessie, Ferran osv. - havde Koeman så ikke spillet bedre og mere stabilt fodbold end Xavi i de sidste 1½ års tid?

Ikke nok med vi ofte har set kedeligt fodbold fra Xavi, så fejler han alt for tit i de store afgørende kampe. Det så vi i CL og EL, og senest mod vores største rival RM i Copa del Rey, hvor vi blev sønderknust på hjemmebane 0-4.

Jeg gider ikke lave en "jeg sagde det jo" opslag, men jeg var kritisk overfor Xavi helt fra starten. For mig at se blev han ansat alt for tidligt. Han kommer fra en arabisk liga, som måske ikke er blandt de 100 bedste ligaer i verden, til måske verdens stærkeste liga til verdens største klub. Og kommer uden erfaring på højeste træner niveau. Det siger lidt sig selv at det ikke ville funke særlig godt.

Det sjældent en stor spiller også bliver en stor træner. Jeg tvivler stærkt på, at Xavi nogensinde bliver en stor træner. Sorry

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis Koeman ikke havde fået Adama, Aubemeyang og Depay, men havde ligesom Xavi købt for over 1 mia., og fået alle spillere som han ønsket, fx spillere som Lewandowski, Raphinha, Kounde, Kessie, Ferran osv. - havde Koeman så ikke spillet bedre og mere stabilt fodbold end Xavi i de sidste 1½ års tid?
Synes ikke, problemet ligger i, man bruger penge, men i, hvordan man bruger dem. Nu ved du jo ikke, hvilke spillere, der er Xavi´s valg og hvilke der er andres. Sikkert er det dog, der viser sig en stigende inkompetence i den sportslige ledelse i forhold til sikker profil identificering. Det gælder ikke kun Xavi, men i særdeleshed Cruyff, Laporta og Alemany, hvis ansvar det er, netop at sikre kvaliteten på det område og i trup sammensætningen generelt. Xavi bør i hvert fald ikke være den, der har hovedansvaret på indkøb og identificering.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster