Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1876
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
lør apr 22, 2023 10:06 am
https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... i-firmino/

Ved ikke hvor validt det er, men betyder vel at Vítor R hænger i en meget tynd tråd.
Hvad skal vi med firmino???
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 662 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
lør apr 22, 2023 10:06 am
https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... i-firmino/

Ved ikke hvor validt det er, men betyder vel at Vítor R hænger i en meget tynd tråd.
Er det ikke bare en del af den nye mediestrategi, hvor man angiver man er interesserede i lidt flere end man egentlig er?

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
lør apr 22, 2023 10:14 am
Antimadridista skrev:
lør apr 22, 2023 10:06 am
https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... i-firmino/

Ved ikke hvor validt det er, men betyder vel at Vítor R hænger i en meget tynd tråd.
Er det ikke bare en del af den nye mediestrategi, hvor man angiver man er interesserede i lidt flere end man egentlig er?
Det er muligt? Eller måske forsøger man virkelig at gafle alle i håb om at en enkelt bider på :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
lør apr 22, 2023 10:14 am
Antimadridista skrev:
lør apr 22, 2023 10:06 am
https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... i-firmino/

Ved ikke hvor validt det er, men betyder vel at Vítor R hænger i en meget tynd tråd.
Hvad skal vi med firmino???
Hb.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »



Det lader til at være agent-fortællinger. Romero siger der ikke er nogen aftale.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨✅| BREAKING: Leo Messi is in Barcelona right now, with his ENTIRE family & all of his agents, with his complete entourage.

@gerardromero [🎖️]

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 662 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Dytrax skrev:
lør apr 22, 2023 11:46 pm
🚨🚨✅| BREAKING: Leo Messi is in Barcelona right now, with his ENTIRE family & all of his agents, with his complete entourage.

@gerardromero [🎖️]
Uhh. So exciting!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Her søndag formiddag fik jeg også lyst til at lave sådan en her. Mest for min egen skyld ;-)

Barca Upcomming season 23/24

Målmand
Ter Stegen
Pena

Højre Back
Kounde
Cancelo (NY - lån)

Venstre Back
Balde
Alba

CB
Araujo
Christensen
Inigo Martinez (NY)
Eric Garcia

Midtbane
Messi (NY)
Pedri
Gavi
De Jong
Gündogan (NY)
Roberto

Angreb
Lewandowski
Dembele
Firmino (NY)
Ansu Fati

Jeg tror Xavi satser for det meste på 4-4-2 i næste sæson, med Messi på den kreative midtbane. Især i storkampe, fx Champions League vil 4-4-2 være fast del af spillet.
---

IND 23/24
Inigo Martinez
Cancelo (lån)
Gündogan
Messi
Firmino
(alle gratis)

UD 23/24
Alonso
Busquest
Kessie
Raphinha
Ferran Torres

STÆRKE RYGTER SOM IKKE REALISERES
Ndicka
Foyth
Carrasco
Aubameyang

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

BARCELONA BØR ÆNDRE SIN TRANSFERPOLITIK - ALDER ER ALFA OG OMEGA I FODBOLD

* Barcelona skulle til at ændre sin transferpolitik. Hvorfor have fokus på store stjernenavne ved hvert transfervindue? Ja, store stjernenavne som Lewandowski, Kante, Gündogan, Messi osv. giver kommercial indkomst, men der er altså også mange ulemper i disse type transfers.

* Store stjernenavne plejer at være meget dyre i drift, og så er de (med den nuværende økonomiske situation) kun mulige at få fat på, hvis de er over 30 år og har kontraktudløb.

* Alder er alfa og omega i fodbold på mange måder. Barcelona bør adoptere en transferpolitik hvor man køber spillere mellem 21 til 26 år. At man ikke køber udbrændte stjerner, men skaber dem selv!

* Synes Barca begår for mange fejl i sin transferpolitik! Et eksempel kunne være: City køber en 22-årig talent ved navn Julián Álvarez for 20 mio. euro, som udvikler sig til fastmand på det argentinske landshold og nu er VM-vinder. Mens vi kaster ca. 40 mio. euro (samt 12 mio. euro løn per år) for en udbrændt Lewandowski på snart 35 år! Total hovedløst. Man skal altså lære af sine fejl :?

* Jeg håber fx at man ser bort fra (snart) 32-årige Inigo Martinez, og satser i stedet på 23-årige Evan N'Dicka (begge er gratis til sommer).

* Barcelona har ellers været gode til at skabe sine egne stjerner; Pedri, Araujo, Gavi og Balde, er godt på vej og har potentielle til at blive verdensstjerner i fremtiden. Det er denne linje man skal have mere fokus på fremadrettet. Færdig med gamle udbrændte verdensstjerner over 30 år! :thumbup:

* Unge spillere har (1) mere fart, (2) mere energi, (3) mindre skadet, (4) falder langsommere i værdi, (5) mere sulten, og listen er meget lang ift. fordele.

* Ja ja, der er stadig klasse spillere over 30-år, i know. Og unge spillere bliver naturligvis også skadet (hvem sagde Dembele?). Men fordelene ved ungespillere overrumpler altså de gamle spillere på utallige parametre. Især på fart, energi og sult. Desuden er de mere langtidsholdbar og kan stadig sælges for en relativ høj værdi, hvis de flopper.

Jeg håber sommervinduet byder på nogle overraskelser, hvor man køber spillere mellem 21 til 26 år (max). Hvad synes du? :thumbup:

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Det er en svær debat du åbner her - og du misser i min verden en vigtig ting: Erfaring.
Det kan skabe af alder, meritter eller kontinuitet.

Jeg forstår snildt, at du vil have diamanterne i 21-26 års lejet, men det er uden tvivl om de absolut dyreste folk er erhverve sig.
A proven record er noget man ikke kan købe sig til.

Og vores økonomiske case in mente har helt sikkert også haft indvirkning på strategien også. Sidst vi benyttede os a monster dyre indkøb/kontrakter i form af vores "formidling" af Neymar summen, der var nærmest ingen impact på hverken Coutinho og Griezmann, og den lovende Dembele. Alle spillere der ved indkøb var i dit sweetspot på alderen.
Så det er desværre ikke en garanti for succes.

Min pointe er egentlig, at man bør fylde truppen op med egen talentfabrik igen - og tror ikke vi selv drømmer om at kunne andet - men faktum er også, at B-holdet sovser rundt i lavere liga og springet op er meget stort.
I Pep tiden lå vores B-hold altså i næstbedste række og var langt nemmere at integrere.

Men dem, som vi har så implementeret, Pedri, Gavi, Araujo, Balde, Fati, er jo desværre også med udfald - hvilket også et element, som skal tages højde for. De kan ikke bære - og udfaldende er store. Vi har historisk set også måtte droppe relativt lysende diamanter, som aldrig blev til mere.
Igen - ingen garantier.

Men jeg vil så hellere se en ung up-coming Barca dreng falde igennem, end en dyrt indkøbt stjerne, som leverer samme output.
Isoleret set, så er vores projekt stadig i den spirende fase og helt igennem vildt, at det kan kaste et mesterskab af sig allerede nu - men vi skal modne, vokse og smøre setuppet fortsat, og købe ind til toppen og sværest af alt: Ramme rigtigt.

Hvis vi solgte alle dem, som der råbes på herinde efter hver kamp, så vil vi se enten en Ferran/Raphinha blomstre et andet sted og vise et niveau, som vi sukker efter.
I min mening, så mangler projektet kontinuitet og tid. Tid uden skader. Vi har dårligt kunne stille samme hold i 5 kampe i streg.

Derfor er det også enormt svært at købe ind til manglerne lige nu - for manglerne er ikke tydelige. Udover, at man kan føle alt mangler.
Men årsagen til at især City, Arsenal og Real har kunne købe langt bedre ind - og implementere langt bedre og få bedre output hurtigere, handler om at de købes ind til et mere færdigt koncept. Rolledefinitionen er mere tydelig og man har kunne gå efter den spidskompetence man præcis efterspørger.

Jeg synes ikke jeg kan se den endegyldige tegning - konceptet og grundideerne. Betingelserne har også været for svære. Det Xavi hold vi så i starten sprudlede altså - og hvad vi ser nu er meget langt fra. Og det gør sommeren langt sværere. For hvad leder vi reelt efter?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
man apr 24, 2023 2:30 pm
Det er en svær debat du åbner her - og du misser i min verden en vigtig ting: Erfaring.
Det kan skabe af alder, meritter eller kontinuitet.

Jeg forstår snildt, at du vil have diamanterne i 21-26 års lejet, men det er uden tvivl om de absolut dyreste folk er erhverve sig.
A proven record er noget man ikke kan købe sig til.

Og vores økonomiske case in mente har helt sikkert også haft indvirkning på strategien også. Sidst vi benyttede os a monster dyre indkøb/kontrakter i form af vores "formidling" af Neymar summen, der var nærmest ingen impact på hverken Coutinho og Griezmann, og den lovende Dembele. Alle spillere der ved indkøb var i dit sweetspot på alderen.
Så det er desværre ikke en garanti for succes.

Min pointe er egentlig, at man bør fylde truppen op med egen talentfabrik igen - og tror ikke vi selv drømmer om at kunne andet - men faktum er også, at B-holdet sovser rundt i lavere liga og springet op er meget stort.
I Pep tiden lå vores B-hold altså i næstbedste række og var langt nemmere at integrere.

Men dem, som vi har så implementeret, Pedri, Gavi, Araujo, Balde, Fati, er jo desværre også med udfald - hvilket også et element, som skal tages højde for. De kan ikke bære - og udfaldende er store. Vi har historisk set også måtte droppe relativt lysende diamanter, som aldrig blev til mere.
Igen - ingen garantier.

Men jeg vil så hellere se en ung up-coming Barca dreng falde igennem, end en dyrt indkøbt stjerne, som leverer samme output.
Isoleret set, så er vores projekt stadig i den spirende fase og helt igennem vildt, at det kan kaste et mesterskab af sig allerede nu - men vi skal modne, vokse og smøre setuppet fortsat, og købe ind til toppen og sværest af alt: Ramme rigtigt.

Hvis vi solgte alle dem, som der råbes på herinde efter hver kamp, så vil vi se enten en Ferran/Raphinha blomstre et andet sted og vise et niveau, som vi sukker efter.
I min mening, så mangler projektet kontinuitet og tid. Tid uden skader. Vi har dårligt kunne stille samme hold i 5 kampe i streg.

Derfor er det også enormt svært at købe ind til manglerne lige nu - for manglerne er ikke tydelige. Udover, at man kan føle alt mangler.
Men årsagen til at især City, Arsenal og Real har kunne købe langt bedre ind - og implementere langt bedre og få bedre output hurtigere, handler om at de købes ind til et mere færdigt koncept. Rolledefinitionen er mere tydelig og man har kunne gå efter den spidskompetence man præcis efterspørger.

Jeg synes ikke jeg kan se den endegyldige tegning - konceptet og grundideerne. Betingelserne har også været for svære. Det Xavi hold vi så i starten sprudlede altså - og hvad vi ser nu er meget langt fra. Og det gør sommeren langt sværere. For hvad leder vi reelt efter?
Excatly!

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1477
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 397 gange
Blevet takket: 197 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SIOUX »

Champione skrev:
man apr 24, 2023 2:30 pm
Det er en svær debat du åbner her - og du misser i min verden en vigtig ting: Erfaring.
Det kan skabe af alder, meritter eller kontinuitet.

Jeg forstår snildt, at du vil have diamanterne i 21-26 års lejet, men det er uden tvivl om de absolut dyreste folk er erhverve sig.
A proven record er noget man ikke kan købe sig til.

Og vores økonomiske case in mente har helt sikkert også haft indvirkning på strategien også. Sidst vi benyttede os a monster dyre indkøb/kontrakter i form af vores "formidling" af Neymar summen, der var nærmest ingen impact på hverken Coutinho og Griezmann, og den lovende Dembele. Alle spillere der ved indkøb var i dit sweetspot på alderen.
Så det er desværre ikke en garanti for succes.

Min pointe er egentlig, at man bør fylde truppen op med egen talentfabrik igen - og tror ikke vi selv drømmer om at kunne andet - men faktum er også, at B-holdet sovser rundt i lavere liga og springet op er meget stort.
I Pep tiden lå vores B-hold altså i næstbedste række og var langt nemmere at integrere.

Men dem, som vi har så implementeret, Pedri, Gavi, Araujo, Balde, Fati, er jo desværre også med udfald - hvilket også et element, som skal tages højde for. De kan ikke bære - og udfaldende er store. Vi har historisk set også måtte droppe relativt lysende diamanter, som aldrig blev til mere.
Igen - ingen garantier.

Men jeg vil så hellere se en ung up-coming Barca dreng falde igennem, end en dyrt indkøbt stjerne, som leverer samme output.
Isoleret set, så er vores projekt stadig i den spirende fase og helt igennem vildt, at det kan kaste et mesterskab af sig allerede nu - men vi skal modne, vokse og smøre setuppet fortsat, og købe ind til toppen og sværest af alt: Ramme rigtigt.

Hvis vi solgte alle dem, som der råbes på herinde efter hver kamp, så vil vi se enten en Ferran/Raphinha blomstre et andet sted og vise et niveau, som vi sukker efter.
I min mening, så mangler projektet kontinuitet og tid. Tid uden skader. Vi har dårligt kunne stille samme hold i 5 kampe i streg.

Derfor er det også enormt svært at købe ind til manglerne lige nu - for manglerne er ikke tydelige. Udover, at man kan føle alt mangler.
Men årsagen til at især City, Arsenal og Real har kunne købe langt bedre ind - og implementere langt bedre og få bedre output hurtigere, handler om at de købes ind til et mere færdigt koncept. Rolledefinitionen er mere tydelig og man har kunne gå efter den spidskompetence man præcis efterspørger.

Jeg synes ikke jeg kan se den endegyldige tegning - konceptet og grundideerne. Betingelserne har også været for svære. Det Xavi hold vi så i starten sprudlede altså - og hvad vi ser nu er meget langt fra. Og det gør sommeren langt sværere. For hvad leder vi reelt efter?
Fantastisk indlæg, som rammer hovedet på sømmet💪

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

ikke fordi, jeg er synderlig uenig i dit indlæg, men der er et par ting, der springer i øjnene.
og tror ikke vi selv drømmer om at kunne andet - men faktum er også, at B-holdet sovser rundt i lavere liga og springet op er meget stort.
I Pep tiden lå vores B-hold altså i næstbedste række og var langt nemmere at integrere.
Det er en sandhed med modifikationer. B-holdet lå godt nok i anden bedste række fra 2010-14 og i den periode havde ingen spillere succes med at bide sig fast i førsteholdstruppen. Traditionelt set, så ligger de mest i den tredje bedste række og det er dermed ikke et succeskriterie for deres evne til at producere talent til førsteholdet. De største talenter springer derimod oftest b-holdet over og får spilletid fra starten på førsteholdet, hvilket der også er set adskillige eksempler på de sidste par år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Champione skrev:
man apr 24, 2023 2:30 pm
Derfor er det også enormt svært at købe ind til manglerne lige nu - for manglerne er ikke tydelige. Udover, at man kan føle alt mangler.
Men årsagen til at især City, Arsenal og Real har kunne købe langt bedre ind - og implementere langt bedre og få bedre output hurtigere, handler om at de købes ind til et mere færdigt koncept. Rolledefinitionen er mere tydelig og man har kunne gå efter den spidskompetence man præcis efterspørger.

Jeg synes ikke jeg kan se den endegyldige tegning - konceptet og grundideerne. Betingelserne har også været for svære. Det Xavi hold vi så i starten sprudlede altså - og hvad vi ser nu er meget langt fra. Og det gør sommeren langt sværere. For hvad leder vi reelt efter?
Jeg er meget enig, men vil gerne tilføje, at man i de klubber også har en stamme af spillere at implementere i. Ferran og Garcia fungerede eksempelvis fint i City… De har alle været gode til løbende at forny de respektive trupper, hvor man aktuelt i FCB mangler en stabil stamme af spillere i deres bedste fodboldalder (25-30 år) - og det nævnte koncept .

Derfor syntes jeg også, at vi i hvert fald har en mangel der… Spillere med et kontinuerligt højt niveau, der kan spille den fodbold, som man gerne vil i FCB - netop derfor har AC været en åbenbaring, mens nærmest alle sommerens øvrige tilgange har vist betydelige begrænsninger.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster