Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 4:03 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 3:15 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 11:53 am
Kan virkelig ikke forstå problemet i det med procenter og lig af trøjesalg, merchandise etc. Han er jo en levende legende og jeg tror da truppen er helt indforstået med at Messi vil kunne tjene på disse ting OG samtidig bidrage til højere indtjening for klubben, på et plan resten af truppen (samlet set) ikke vil kunne opnå!
Fodboldspillere er per definition ikke rationelle... hvorfor skal en af de nye talenter ikke have lige så meget som Ansu, når nu Messi har brudt lønstrukturen ovenfra. Det bliver hurtigt en glidebane, hvilket ledelsen explicit havde lukket med lønstrukturen. Efter 6 mdr. er man klar til at gå på kompromi - det er enormt dårlig ledelse at forskelsbehandle på den måde (det står vel i forordet i den store ledelsesbog, at det er et no go).

Sidst vi så den spiral, så endte S. Roberto m.fl. ustyrligt rige.., og efterslæbet heraf kæmper vi aktuelt med.
Med fare for at blive FOR anklagende…så får jeg ofte, når jeg læser dine indspark vedr for/imod Messi, skulle han blive/skulle han væk, den følelse at du giver “imod” argumenterne et gedigent skud steroider først. Eller i hvert fald en ordentlig omgang “nej hat”.

En fornuftig, erfaren, dygtig og moden ledelse, der forstår at være ledelse, vil kunne styre det issue uden problemer.

Man har formået at tiltrække dygtige spillere, som ville have tjent langt mere andet steds. Så kan man bestemt også forklare diverse trup spillere og marginal spillere at, vil I det her, så får i en “fodboldmenneskelig løn” og ikke løn ud fra at GOAT tilfældigvis sidder på sin rolige plads i omklæderen..!
Modsat får jeg fornemmelsen, at en del herinde bliver blød i knæene bage ved tanken om Messi… jeg er helt klart mere fodbold pragmatisk end nostalgisk.

Jeg erklærer gerne, at min argumenter er biased mod, at jeg syntes, at det vil være en uhyrlig beslutning at hive Messi tilbage. Og nej gode ledelser møder også modstand…, specielt hvis de begynder at forskelsbehandle.
Erkender du ikke, at det er en besynderlig politik, at opslå en lønstruktur, indtil Messi er klar på en retur (på trods af en aktuel økonomisk deroute)?

Helt konkret, så har vi overordentlige problemer med at forlænge med Araujo, Gavi og sikkert også Busq m.fl. lige om lidt, og vi har større behov på andre positioner end Messi mestre, hvorfor jeg mener, at man skal starte der, i stedet for at bruge en anseelig del af lønpuljen på en Messi, der måske/måske ikke kan/vil tilpasse sig konceptet.

Når vi har fået lukket de første punkter på listen (DM, HB, reserve 9`er), så kan man begynde at overveje nive to haves som Messi aktuelt er..

Ps. Hvis Messi bliver selvfinansierende (generere netto indtægt), så er perspektivet selvfølgelig et andet, da en kontrakt dermed kun vil få spillemæssige/trupudviklingsmæssige følger (selv der ville jeg tænke mig rigtig godt om).

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 6:07 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 4:03 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 3:15 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 11:53 am
Kan virkelig ikke forstå problemet i det med procenter og lig af trøjesalg, merchandise etc. Han er jo en levende legende og jeg tror da truppen er helt indforstået med at Messi vil kunne tjene på disse ting OG samtidig bidrage til højere indtjening for klubben, på et plan resten af truppen (samlet set) ikke vil kunne opnå!
Fodboldspillere er per definition ikke rationelle... hvorfor skal en af de nye talenter ikke have lige så meget som Ansu, når nu Messi har brudt lønstrukturen ovenfra. Det bliver hurtigt en glidebane, hvilket ledelsen explicit havde lukket med lønstrukturen. Efter 6 mdr. er man klar til at gå på kompromi - det er enormt dårlig ledelse at forskelsbehandle på den måde (det står vel i forordet i den store ledelsesbog, at det er et no go).

Sidst vi så den spiral, så endte S. Roberto m.fl. ustyrligt rige.., og efterslæbet heraf kæmper vi aktuelt med.
Med fare for at blive FOR anklagende…så får jeg ofte, når jeg læser dine indspark vedr for/imod Messi, skulle han blive/skulle han væk, den følelse at du giver “imod” argumenterne et gedigent skud steroider først. Eller i hvert fald en ordentlig omgang “nej hat”.

En fornuftig, erfaren, dygtig og moden ledelse, der forstår at være ledelse, vil kunne styre det issue uden problemer.

Man har formået at tiltrække dygtige spillere, som ville have tjent langt mere andet steds. Så kan man bestemt også forklare diverse trup spillere og marginal spillere at, vil I det her, så får i en “fodboldmenneskelig løn” og ikke løn ud fra at GOAT tilfældigvis sidder på sin rolige plads i omklæderen..!
Modsat får jeg fornemmelsen, at en del herinde bliver blød i knæene bage ved tanken om Messi… jeg er helt klart mere fodbold pragmatisk end nostalgisk.

Jeg erklærer gerne, at min argumenter er biased mod, at jeg syntes, at det vil være en uhyrlig beslutning at hive Messi tilbage. Og nej gode ledelser møder også modstand…, specielt hvis de begynder at forskelsbehandle.
Erkender du ikke, at det er en besynderlig politik, at opslå en lønstruktur, indtil Messi er klar på en retur (på trods af en aktuel økonomisk deroute)?

Helt konkret, så har vi overordentlige problemer med at forlænge med Araujo, Gavi og sikkert også Busq m.fl. lige om lidt, og vi har større behov på andre positioner end Messi mestre, hvorfor jeg mener, at man skal starte der, i stedet for at bruge en anseelig del af lønpuljen på en Messi, der måske/måske ikke kan/vil tilpasse sig konceptet.

Når vi har fået lukket de første punkter på listen (DM, HB, reserve 9`er), så kan man begynde at overveje nive to haves som Messi aktuelt er..

Ps. Hvis Messi bliver selvfinansierende (generere netto indtægt), så er perspektivet selvfølgelig et andet, da en kontrakt dermed kun vil få spillemæssige/trupudviklingsmæssige følger (selv der ville jeg tænke mig rigtig godt om).
Tak for dit svar madam!

Vil lige indskyde. Jeg syntes generelt tonen overfor hinanden, ved lidt lettere provo indlæg, som jeg indrømmer mit indlæg godt kunne lugte lidt af, er blevet mere rummende det sidste års tid.

Det højner generelt niveauet ift tidligere. :glad:

Men er lige midt i madlavning, så svarer lige senere!

Edit:

Blød i knæene. Yes.

Jo jo, de møder modstand, men det er ikke ensbetydende med at de ikke tager ansvar og holder fast på de beslutninger og overbevisninger de har.

Jeg erkender at det er en speciel situation ift Messi. Der er så mange aspekter omkring netop ham, så jeg ser det lidt som en “special case”. Samtidig erkender jeg også at jeg måske bliver lidt blind pga min beundring for det den lille fyr kan og har bragt fodboldverdenen…

Helt enig i at Araujo og Gavi skal på plads først. Selvfølgelig. Vil i den forbindelse lige pointere at jeg ikke ser Messi som en frelser der ændrer ALT til det bedre, som var jeg en MAGA tilhænger der suttede fødder på klodens største narcissistiske fony!!

Dm og hb er vigtige og reelt også vigtigere, men pt lyder det til at man forsøger at forlænge Bussi, vel primært fordi den ideelle dm, som kan betales, ikke er der. Hb er lidt det samme.

Din ps. Det er dette scenarie jeg primært forholder mig til, når jeg er meget pro!
Senest rettet af Antimadridista ons apr 05, 2023 7:07 pm, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 6:31 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 6:07 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 4:03 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 3:15 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 11:53 am
Kan virkelig ikke forstå problemet i det med procenter og lig af trøjesalg, merchandise etc. Han er jo en levende legende og jeg tror da truppen er helt indforstået med at Messi vil kunne tjene på disse ting OG samtidig bidrage til højere indtjening for klubben, på et plan resten af truppen (samlet set) ikke vil kunne opnå!
Fodboldspillere er per definition ikke rationelle... hvorfor skal en af de nye talenter ikke have lige så meget som Ansu, når nu Messi har brudt lønstrukturen ovenfra. Det bliver hurtigt en glidebane, hvilket ledelsen explicit havde lukket med lønstrukturen. Efter 6 mdr. er man klar til at gå på kompromi - det er enormt dårlig ledelse at forskelsbehandle på den måde (det står vel i forordet i den store ledelsesbog, at det er et no go).

Sidst vi så den spiral, så endte S. Roberto m.fl. ustyrligt rige.., og efterslæbet heraf kæmper vi aktuelt med.
Med fare for at blive FOR anklagende…så får jeg ofte, når jeg læser dine indspark vedr for/imod Messi, skulle han blive/skulle han væk, den følelse at du giver “imod” argumenterne et gedigent skud steroider først. Eller i hvert fald en ordentlig omgang “nej hat”.

En fornuftig, erfaren, dygtig og moden ledelse, der forstår at være ledelse, vil kunne styre det issue uden problemer.

Man har formået at tiltrække dygtige spillere, som ville have tjent langt mere andet steds. Så kan man bestemt også forklare diverse trup spillere og marginal spillere at, vil I det her, så får i en “fodboldmenneskelig løn” og ikke løn ud fra at GOAT tilfældigvis sidder på sin rolige plads i omklæderen..!
Modsat får jeg fornemmelsen, at en del herinde bliver blød i knæene bage ved tanken om Messi… jeg er helt klart mere fodbold pragmatisk end nostalgisk.

Jeg erklærer gerne, at min argumenter er biased mod, at jeg syntes, at det vil være en uhyrlig beslutning at hive Messi tilbage. Og nej gode ledelser møder også modstand…, specielt hvis de begynder at forskelsbehandle.
Erkender du ikke, at det er en besynderlig politik, at opslå en lønstruktur, indtil Messi er klar på en retur (på trods af en aktuel økonomisk deroute)?

Helt konkret, så har vi overordentlige problemer med at forlænge med Araujo, Gavi og sikkert også Busq m.fl. lige om lidt, og vi har større behov på andre positioner end Messi mestre, hvorfor jeg mener, at man skal starte der, i stedet for at bruge en anseelig del af lønpuljen på en Messi, der måske/måske ikke kan/vil tilpasse sig konceptet.

Når vi har fået lukket de første punkter på listen (DM, HB, reserve 9`er), så kan man begynde at overveje nive to haves som Messi aktuelt er..

Ps. Hvis Messi bliver selvfinansierende (generere netto indtægt), så er perspektivet selvfølgelig et andet, da en kontrakt dermed kun vil få spillemæssige/trupudviklingsmæssige følger (selv der ville jeg tænke mig rigtig godt om).
Tak for dit svar madam!

Vil lige indskyde. Jeg syntes generelt tonen overfor hinanden, ved lidt lettere provo indlæg, som jeg indrømmer mit indlæg godt kunne lugte lidt af, er blevet mere rummende det sidste års tid.

Det højner generelt niveauet ift tidligere. :glad:

Men er lige midt i madlavning, så svarer lige senere!
Det tror jeg vi kan takke Barca80 for, han har altså vist vejen.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
ons apr 05, 2023 7:02 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 6:31 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 6:07 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 4:03 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 05, 2023 3:15 pm
Antimadridista skrev:
ons apr 05, 2023 11:53 am
Kan virkelig ikke forstå problemet i det med procenter og lig af trøjesalg, merchandise etc. Han er jo en levende legende og jeg tror da truppen er helt indforstået med at Messi vil kunne tjene på disse ting OG samtidig bidrage til højere indtjening for klubben, på et plan resten af truppen (samlet set) ikke vil kunne opnå!
Fodboldspillere er per definition ikke rationelle... hvorfor skal en af de nye talenter ikke have lige så meget som Ansu, når nu Messi har brudt lønstrukturen ovenfra. Det bliver hurtigt en glidebane, hvilket ledelsen explicit havde lukket med lønstrukturen. Efter 6 mdr. er man klar til at gå på kompromi - det er enormt dårlig ledelse at forskelsbehandle på den måde (det står vel i forordet i den store ledelsesbog, at det er et no go).

Sidst vi så den spiral, så endte S. Roberto m.fl. ustyrligt rige.., og efterslæbet heraf kæmper vi aktuelt med.
Med fare for at blive FOR anklagende…så får jeg ofte, når jeg læser dine indspark vedr for/imod Messi, skulle han blive/skulle han væk, den følelse at du giver “imod” argumenterne et gedigent skud steroider først. Eller i hvert fald en ordentlig omgang “nej hat”.

En fornuftig, erfaren, dygtig og moden ledelse, der forstår at være ledelse, vil kunne styre det issue uden problemer.

Man har formået at tiltrække dygtige spillere, som ville have tjent langt mere andet steds. Så kan man bestemt også forklare diverse trup spillere og marginal spillere at, vil I det her, så får i en “fodboldmenneskelig løn” og ikke løn ud fra at GOAT tilfældigvis sidder på sin rolige plads i omklæderen..!
Modsat får jeg fornemmelsen, at en del herinde bliver blød i knæene bage ved tanken om Messi… jeg er helt klart mere fodbold pragmatisk end nostalgisk.

Jeg erklærer gerne, at min argumenter er biased mod, at jeg syntes, at det vil være en uhyrlig beslutning at hive Messi tilbage. Og nej gode ledelser møder også modstand…, specielt hvis de begynder at forskelsbehandle.
Erkender du ikke, at det er en besynderlig politik, at opslå en lønstruktur, indtil Messi er klar på en retur (på trods af en aktuel økonomisk deroute)?

Helt konkret, så har vi overordentlige problemer med at forlænge med Araujo, Gavi og sikkert også Busq m.fl. lige om lidt, og vi har større behov på andre positioner end Messi mestre, hvorfor jeg mener, at man skal starte der, i stedet for at bruge en anseelig del af lønpuljen på en Messi, der måske/måske ikke kan/vil tilpasse sig konceptet.

Når vi har fået lukket de første punkter på listen (DM, HB, reserve 9`er), så kan man begynde at overveje nive to haves som Messi aktuelt er..

Ps. Hvis Messi bliver selvfinansierende (generere netto indtægt), så er perspektivet selvfølgelig et andet, da en kontrakt dermed kun vil få spillemæssige/trupudviklingsmæssige følger (selv der ville jeg tænke mig rigtig godt om).
Tak for dit svar madam!

Vil lige indskyde. Jeg syntes generelt tonen overfor hinanden, ved lidt lettere provo indlæg, som jeg indrømmer mit indlæg godt kunne lugte lidt af, er blevet mere rummende det sidste års tid.

Det højner generelt niveauet ift tidligere. :glad:

Men er lige midt i madlavning, så svarer lige senere!
Det tror jeg vi kan takke Barca80 for, han har altså vist vejen.
Du er en joker, er du…

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

🚨EXCLUSIVE🚨

▪️Barça will try to sell for more than €250m with the aim of forming a team to compete in all competitions for next season. Two sales could be VERY painful as it would be 2 headlines.

▪️Barça have already set a minimum price to sit down and negotiate for the following players:

- Umtiti 1M
- Dest 5M
- Eric 10M
- Nico 10M
- Lenglet 12 M
- Kessie 20M
- Ferran 30M
- Ansu 40 M
- Raphinha 55 M
- De Jong 80M

The club wants to keep Christensen but if any club offers €60m or more they will sit down to negotiate.

With all these sales, the club plans to go for the signings of Roque, Carrasco, Messi, Gundogan, Bernardo, Amrabat, Íñigo and Foyth, plus the return of Abde.

Brozovic and Frimpong are some of the names that are on the table as alternatives to Amrabat or Foyth.

[Via: Blxck News 🎩]

#EK10
Dvs. sælge en masse dyre flops som Ferran og Raphinha, og erstatte dem med nogle nye potentielle flops som Carrasco og Bernardo? Suk 😵

Hvad med at komme af med løntunge oldinge som Alba og Busquest først? 🤥

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
lør apr 08, 2023 9:37 pm
🚨EXCLUSIVE🚨

▪️Barça will try to sell for more than €250m with the aim of forming a team to compete in all competitions for next season. Two sales could be VERY painful as it would be 2 headlines.

▪️Barça have already set a minimum price to sit down and negotiate for the following players:

- Umtiti 1M
- Dest 5M
- Eric 10M
- Nico 10M
- Lenglet 12 M
- Kessie 20M
- Ferran 30M
- Ansu 40 M
- Raphinha 55 M
- De Jong 80M

The club wants to keep Christensen but if any club offers €60m or more they will sit down to negotiate.

With all these sales, the club plans to go for the signings of Roque, Carrasco, Messi, Gundogan, Bernardo, Amrabat, Íñigo and Foyth, plus the return of Abde.

Brozovic and Frimpong are some of the names that are on the table as alternatives to Amrabat or Foyth.

[Via: Blxck News 🎩]

#EK10
Dvs. sælge en masse dyre flops som Ferran og Raphinha, og erstatte dem med nogle nye potentielle flops som Carrasco og Bernardo? Suk 😵

Hvad med at komme af med løntunge oldinge som Alba og Busquest først? 🤥
Synes nu Ansu, Kounde og ferran har været større skuffelser end raphinia i denne sæson.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❌ Barça have ruled out the signing of Zubimendi. It's impossible due to the player's high clause of €60m.

✅ Sofyan Amrabat is the preferred alternative.

[Relevo]

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
man apr 10, 2023 5:35 pm
❌ Barça have ruled out the signing of Zubimendi. It's impossible due to the player's high clause of €60m.

✅ Sofyan Amrabat is the preferred alternative.

[Relevo]
Så bliver isageren glad.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Har du også det lækkede dokument der ikke er manipuleret…. :lol:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Hold da mule manner, det er sku satset, men ville også selv gerne have det sådan. Jeg tror desværre ikke på det. Jeg synes fandme Garrido er spændende og burde som minimum blive spillet ind som rotation med Pedri og Gavi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig bliver det ikke sådan. Den trup er ca 22 år i snit. Det vil aldrig gå.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Fed idé, hvis det kunne gennemføres. Jeg ville dog helst ikke af med lewa, ter stegen eller de jong, men tænker det er nødvendigt for at få dit regnestykke til at gå op. Har du brugt priser fra transfermarkt?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Fed idé, hvis det kunne gennemføres. Jeg ville dog helst ikke af med lewa, ter stegen eller de jong, men tænker det er nødvendigt for at få dit regnestykke til at gå op. Har du brugt priser fra transfermarkt?
Nej, jeg har bare brugt ca. priser. 300 mio er lavt sat, mens 400 mio nok passer meget godt med transfermarkt, som dog også vil være lave priser. Frenkie er jo f.eks. værdisat til 60 mio euro der, men man vil nok kunne sælge ham til noget mere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tors apr 13, 2023 9:42 pm
Selvfølgelig bliver det ikke sådan. Den trup er ca 22 år i snit. Det vil aldrig gå.
Nu er truppen jo heller ikke sat sammen efter, man skal vinde CL næste sæson. Det er mere et ønske fra min side om at satse massivt på La Masia og få alle de dyre spillere ud, som alligevel ikke får os tættere på netop CL. Den vil dog kunne kæmpe med om andre titler og burde også kunne spille sig i knockout kampene.

Men nej, det kommer desværre aldrig til at ske og det ser man jo tydeligt i det, man allerede har lukket med Inigo Martinez i stedet for N´Dicka. Jeg synes, man svigter på det sportslige område stadigvæk og det er jeg sgu efterhånden ved at være træt af. Martinez er en ting, men samtidig hører man også rygter om, man vil hente Carrasco og sælge Fati. Auba vil man hente tilbage osv.

Det er ikke spillere, der får os tættere på noget, man ikke er i forvejen. Jeg savner visioner og jeg savner intelligens på transfermarkedet. Eller rettere, jeg savner Ramon Planes, der, som den eneste, havde fingeren på pulsen og som kunne spotte talenterne og en god handel.

Jeg kan desværre ikke sige, jeg har været særlig imponeret over handlerne under Laporta og jeg synes specielt, Jordi Cruyff har været en skuffelse. Jeg ser ingen sammenhængskraft mellem de fire ansvarlige for det sportslige område. Xavi's profil identificering er yderst mangelfuld og ind i mellem virkelig mærkelig. Laporta tænker på store navne og trøjesalg, mens han er i lommen på enkelte superagenter. Alemany er såmænd ok. Hans spidskompetence er forhandling og det gør han rigtig godt. Det var vidst også ham, der insisterede på AC, så han er en god mand at have. Jordi er jeg i tvivl om, hvad han overhovedet bidrager med, men når man ser på de handler, hvor han burde være en af bagmændene, så er der godt en del tvivlsom kvalitet, fejlcastinger og mangelfuld profilering i blandt. Rygerne går da også på, der er en del uenighed med identificeringen af transferemner på ledelsesgangen og det tror da fanden. Planes smuttede desværre, da han slet ikke følte, man lyttede til ham, på trods af tideligere succeser som Pedri og Araujo.

Hvis man alene kigger på det vintervindue, hvor man hentede Ferran Torres for 55 mio euro, så var det samme vindue, hvor Barca fik tilbudt Julian Alvarez og Enzo Fernandéz for henholdsvis 20 og 15 mio euro. To spillere, Planes ville hente sommeren før og som helt og aldeles ville have det ændret ståsted Barca har i dag. Både økonomisk og sportsligt fordi, man ville have adresseret to vigtige positioner langt ud i fremtiden. Jeg kunne nævne langt flere eksempler og jeg ved godt, det er nemt at være bagklog, men jeg nævnte Alvarez mange gange og flere, der i dag kunne have komplementeret truppen for få penge. Jeg er sgu skuffet, må jeg sige og selvom det selvfølgelig er let at sidde i sofaen og sige, hvad sagde jeg, så er der bare den forskel, at jeg, og mange andre, ikke sidder inde med den information om spillere rundt om i verdenen og ikke har den fodboldmæssige viden og erfaring med den slags ting, som de folk der sidder i klubben og som burde have alle forudsætninger for at tage nogle kvalificerede beslutninger på området. Det er sgu skuffende, man bliver ved med at tage de dyre valg i stedet for at handle smart og klogt.

Jeg ser ingen positive tendenser i fremtiden, for man er stadig på jagt efter middelmådige spillere. Der er en enkelt og det er Vitor Roqué, men ham er man vidst også ved at miste og det vil bare være endnu et slag i ansigtet, hvis det sker, for jeg er helt sikker på, han bliver et fantastisk køb, for dem, der henter ham. Så det ser sgu ærligt taget noget trøstesløst ud, det må jeg bare sige.

Der er dog én mand, der ville kunne ændre det hele og det er Pep Guardiola. Jeg læste for nylig et rygte, der sendte Pep til Barca som sportsdirektør og det vil i den grad ændre det hele meget hurtigt. Den profil identificering han besidder er helt unik og hans evne til at få spillerne til at præstere i de enkelte roller, endnu mere. Han ville have den indflydelse på Xavi og spillerne, som der mangler lige nu og han ville kunne sige fra over for Laporta og hans skøre indfald. Han ville have den magt viden og handlekraft, som ingen af de nuværende rigtig har.

Nu var det ikke et særligt solidt rygte, men jeg håber godt nok, der var noget i det, for det vil i den grad være en game changer af guds nåde for Barca, hvis Pep kom tilbage som sportsdirektør.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: kklaus og 53 gæster