European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Ville man feks bygge det op omkring amerikansk sport med lønlofter osv for at udligne de økonomiske forskelle?

Jeg tænker nba/NFL må være forbilleder for klubberne i ESL.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 142 gange

Indlæg af ladislau »

Nej. ESL er stadig underlagt EU. Ingen lønloft.

Ikke nødvendigvis svært med et monopol. Det kunne lige så godt være nemmere.
Hvis resten ikke kommer først, så er monopolet ikke brudt. Så er det bare ejerskifte.

UEFA sejler. Helt enig, og er klart med på systemet dkal revurderes. Men at erstatte det med et endnu mere diktatorisk system er da så counterproductive, som noget kan være. Det løser jo ikke problemstillingen. Man får bare nye ansigter.

Ja, alt det du nævner der, er det klubberne har valgt Khaliffen til at varetage i UEFA regi.
Mht til de mindre klubber, så tror jeg kke vores og Real har dem på sinde. Det har de ihverfald ikke haft den tid, som jeg har fulgt med i La Liga.

Man kan give UEFA skylden for meget, og det skal man også.
MEN der et masser man kan forbedre i og udenfor UEFA regi.
At tro klubberne pludselig vil agere helt modsat det de gør nu, fordi UEFA er væk. Det giver ingen mening.
UEFA er givet en korrumperet størrelse, men det er der også forbund som er, og mange af de store klubber er det i endnu støre grad(vores sidste præsident har været arresteret og den forrige er i fængsel).
Problemerne starter og slutter ikke med UEFA . De er givet en del af det.

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. ESL er stadig underlagt EU. Ingen lønloft.
Det er rigtigt. Glemmer det hele tiden!
Men at erstatte det med et endnu mere diktatorisk system er da så counterproductive, som noget kan være. Det løser jo ikke problemstillingen. Man får bare nye ansigter.
Jeg ser det bare ikke nær så diktatorisk. Klubberne vil selv sætte reglerne og de vil som rivaler stå til ansvar for hinanden. Det er mere demokratisk end nu hvor UEFA på mange måder gør hvad der passer dem.
Mht til de mindre klubber, så tror jeg kke vores og Real har dem på sinde. Det har de ihverfald ikke haft den tid, som jeg har fulgt med i La Liga.
Men igen - alle klubber i ESL er lige vigtige. De har alle noget at skulle have sagt. Jeg har svært ved at se Chelsea, city og for den sags skyld real og Barca tromle deres ideer igennem når de er oppe mod et flertal der ser anderledes på tingene. Og som også vil vinde.
At tro klubberne pludselig vil agere helt modsat det de gør nu, fordi UEFA er væk. Det giver ingen mening.
Nej ikke i nuværende system. Men vi har ikke set dem i en struktur som den der vil komme gennem ESL.
UEFA er givet en korrumperet størrelse, men det er der også forbund som er, og mange af de store klubber er det i endnu støre grad(vores sidste præsident har været arresteret og den forrige er i fængsel).
Ja korruption avler korruption. Men hvordan ville klubberne reagere i ESL hvis en rival fik en fordel ved en “beskidt” handel? Hvordan ville de reagere overfor oliepenge som gav rivalen en enorm fordel?

Jeg kan sagtens se dine pointer og en bedre løsning havde været at få UEFA på plads. Men hvis vi er ærlige så kommer det ikke til at ske medmindre de store klubber som udgør deres brand siger fra. En dialog kunne have været en ide men UEFA virkede ikke særlig interesseret i det i forbindelse med ESL hvor man mere forsøgte sig med ulovlige bøder og trusler. Og så længe UEFA sidder på magten så vil jeg sgu hellere at klubberne skal regulere og stå til ansvar for hinanden.

Så er den skid slået fra min side ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 142 gange

Indlæg af ladislau »

For alle andre aktører(mindre klubber, fans, forbund, dommere osv), end de (15) klubber, så vil det jo være mere diktatorisk.
I UEFA er det i det mindste meningen, at de forskellige aktøre skal høres og have indflydelse.

Det vil selvfølgelig føles knap så diktatorisk for diktatorerne.

Udfra et historisk perspektiv, så tror jeg ikke de tre tilbageværende ESL klubber vil være så pernippen med beskidte handler. De har jo selv en del under bæltet.

Faktisk vil man jo ret beset have helt frie hænder, så m noget tror jeg fodbold bliver mere beskidt uden uvildig indblanding.
Mht olie penge, så har de heller ikke kunnet eller ville gøre det store der.

Tror sådan set, hurtigere vi kan få skabt dialog i UEFA regi end ESL regi, hvis der skal ske forbedringer i den her sport.

Som sagt, så kan jeg sagtens følge antipatien mod UEFA, men problemer forsvinder ikke med uefa. Slet ikke hvis vi ikke har et godt alternativ.

Filten
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 107 gange

Indlæg af Filten »

@antimadridista her :wave:

sorens
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 31 gange

Indlæg af sorens »

Han plapre videre om det - jeg er ikke fan af det.

Det kan vel også være en del af konflikten mellem Tebas og Laporta.

Besvar