FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
tors mar 23, 2023 2:09 pm
Antimadridista skrev:
tors mar 23, 2023 10:31 am
Som jeg læser det der, skal vi håbe på en skat for enden af regnbuen….
Det lugter af farvel til Gavi og Araújo så.
Ja, i sommers regnede jeg ikke med vi kunne finde 200M i besparelser. Men dengang var det også lidt lige meget. Der ville komme nogle naturlige afgange og andre skulle måske presses lidt. Og det ville give lidt FFP ved 40% og 25% reglerne. Nok til forlængelse til Gavi og Araujo.

Men nu har LaLiga ændret reglerne så meget at det bliver svært. Når Tebas bliver ved med at nævne de 200M, så er det nok fordi vi ikke får noget FFP indtil da.

For flere uger siden var ledelsen ude og tale om vores økonomi. Kort opsummeret:
  • vi har 200M euro i ekstraordinære indtægter (palancas/levers) i år som vi ikke har næste år
  • det koster 93M i ekstra omkostninger og tabt billetindtægter at flytte til Montjuïc
  • på Montjuïc vil der kun være plads til 49.000 tilskuer
  • lige nu er vi under 40% og 25% regler til nye indskrivninger
  • de regner med at komme på 1:1 regel
  • alle forlængelser bliver indskrevet til sommer. Dem der allerede er aftalt og dem de arbejder på. Altså Gavi, Araujo, Roberto, Marcos Alonso, og måske også Busquets, Peña, og Balde.
  • de vil opnå det uden salg af bærende spillere.
Siden har LaLiga været ude med nye FFP efter vintervindue. Selvom de træk os 26M pga tidlig CL exit så bliver meget kompenseret med andre ting så vi kun er sat ned til 650M. Pjanic, Piquè, Memphis, Bellarín, og ekstra sponsor aftaler. Det var til at indskrive Gavi, men ikke uden at indblande domstolene.

Lige nu er vi kommet noget at vejen (20M). Nogen vores aftalte afgange og transfer har også påvirkning af næste år udover i år:
  • Griezmann, hvis der ikke har været ekstraordinære afskrivning går det i nul, men der kan være op til 20M ekstra indtægt
  • Piquè, han har jo fået et halvårs løn og noget bonus, det bliver så til besparelser næste år. 10-15M
  • Trincao, jeg tror det giver en besparelse i afskrivninger på 7M
  • Umtitti, han spiller jo nogle kampe for Lecce måske 3M
  • ekstra sponsor aftaler, der er rygter om ærmet til Philips a 10M/år. Men vi har før fået 18M/år
Så er der Busquets. Vi tilbyder ham nok at forlænge til 40% af hans nuværende løn, som er den FFP vi bliver tildelt ved hans kontrakt udløb. Capology har hans løn til 37M, det er enten 37M eller 22M i besparelse

Der er også andre Bartomeu kontrakter der kan genforhandles: Alba (40M), FdJ (37M), MaTS (9M), Lenglet (7M),
(løn ifølge capology). Og i basket var vi Mirotic (12M) og trænen Saras har kontrakt udløb mit gæt er han får 6M

Men den store post er salg af udlejet og ikke bærende spillere
Billede

Jeg tror de alle er til salg. Og historisk har vi solgt under transfermarkets priser (og købt ind til over dem :-/) Det bliver svært når de andre klubber ved at vi har brug for at sælge. Jeg har set rygter om 20M og 30M for Abde ellers er transfermarkets priser ret gode.

Jeg tror på midbanen vil vi beholde en af Nico eller Kessie. Og i angret to af Abde, Ansu, Ferran og Raphinha.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

hackmann skrev:
tors mar 23, 2023 4:48 pm
Isageren skrev:
tors mar 23, 2023 2:09 pm
Antimadridista skrev:
tors mar 23, 2023 10:31 am
Som jeg læser det der, skal vi håbe på en skat for enden af regnbuen….
Det lugter af farvel til Gavi og Araújo så.
Ja, i sommers regnede jeg ikke med vi kunne finde 200M i besparelser. Men dengang var det også lidt lige meget. Der ville komme nogle naturlige afgange og andre skulle måske presses lidt. Og det ville give lidt FFP ved 40% og 25% reglerne. Nok til forlængelse til Gavi og Araujo.

Men nu har LaLiga ændret reglerne så meget at det bliver svært. Når Tebas bliver ved med at nævne de 200M, så er det nok fordi vi ikke får noget FFP indtil da.

For flere uger siden var ledelsen ude og tale om vores økonomi. Kort opsummeret:
  • vi har 200M euro i ekstraordinære indtægter (palancas/levers) i år som vi ikke har næste år
  • det koster 93M i ekstra omkostninger og tabt billetindtægter at flytte til Montjuïc
  • på Montjuïc vil der kun være plads til 49.000 tilskuer
  • lige nu er vi under 40% og 25% regler til nye indskrivninger
  • de regner med at komme på 1:1 regel
  • alle forlængelser bliver indskrevet til sommer. Dem der allerede er aftalt og dem de arbejder på. Altså Gavi, Araujo, Roberto, Marcos Alonso, og måske også Busquets, Peña, og Balde.
  • de vil opnå det uden salg af bærende spillere.
Siden har LaLiga været ude med nye FFP efter vintervindue. Selvom de træk os 26M pga tidlig CL exit så bliver meget kompenseret med andre ting så vi kun er sat ned til 650M. Pjanic, Piquè, Memphis, Bellarín, og ekstra sponsor aftaler. Det var til at indskrive Gavi, men ikke uden at indblande domstolene.

Lige nu er vi kommet noget at vejen (20M). Nogen vores aftalte afgange og transfer har også påvirkning af næste år udover i år:
  • Griezmann, hvis der ikke har været ekstraordinære afskrivning går det i nul, men der kan være op til 20M ekstra indtægt
  • Piquè, han har jo fået et halvårs løn og noget bonus, det bliver så til besparelser næste år. 10-15M
  • Trincao, jeg tror det giver en besparelse i afskrivninger på 7M
  • Umtitti, han spiller jo nogle kampe for Lecce måske 3M
  • ekstra sponsor aftaler, der er rygter om ærmet til Philips a 10M/år. Men vi har før fået 18M/år
Så er der Busquets. Vi tilbyder ham nok at forlænge til 40% af hans nuværende løn, som er den FFP vi bliver tildelt ved hans kontrakt udløb. Capology har hans løn til 37M, det er enten 37M eller 22M i besparelse

Der er også andre Bartomeu kontrakter der kan genforhandles: Alba (40M), FdJ (37M), MaTS (9M), Lenglet (7M),
(løn ifølge capology). Og i basket var vi Mirotic (12M) og trænen Saras har kontrakt udløb mit gæt er han får 6M

Men den store post er salg af udlejet og ikke bærende spillere
Billede

Jeg tror de alle er til salg. Og historisk har vi solgt under transfermarkets priser (og købt ind til over dem :-/) Det bliver svært når de andre klubber ved at vi har brug for at sælge. Jeg har set rygter om 20M og 30M for Abde ellers er transfermarkets priser ret gode.

Jeg tror på midbanen vil vi beholde en af Nico eller Kessie. Og i angret to af Abde, Ansu, Ferran og Raphinha.
Jeg kan næsten ikke overskue al den info på en gang!!

Men dejligt du er her :thumbup:

Selvom det ser meget broget ud… :|

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

hackmann skrev:
tors mar 23, 2023 4:48 pm
Isageren skrev:
tors mar 23, 2023 2:09 pm
Antimadridista skrev:
tors mar 23, 2023 10:31 am
Som jeg læser det der, skal vi håbe på en skat for enden af regnbuen….
Det lugter af farvel til Gavi og Araújo så.
Ja, i sommers regnede jeg ikke med vi kunne finde 200M i besparelser. Men dengang var det også lidt lige meget. Der ville komme nogle naturlige afgange og andre skulle måske presses lidt. Og det ville give lidt FFP ved 40% og 25% reglerne. Nok til forlængelse til Gavi og Araujo.

Men nu har LaLiga ændret reglerne så meget at det bliver svært. Når Tebas bliver ved med at nævne de 200M, så er det nok fordi vi ikke får noget FFP indtil da.

For flere uger siden var ledelsen ude og tale om vores økonomi. Kort opsummeret:
  • vi har 200M euro i ekstraordinære indtægter (palancas/levers) i år som vi ikke har næste år
  • det koster 93M i ekstra omkostninger og tabt billetindtægter at flytte til Montjuïc
  • på Montjuïc vil der kun være plads til 49.000 tilskuer
  • lige nu er vi under 40% og 25% regler til nye indskrivninger
  • de regner med at komme på 1:1 regel
  • alle forlængelser bliver indskrevet til sommer. Dem der allerede er aftalt og dem de arbejder på. Altså Gavi, Araujo, Roberto, Marcos Alonso, og måske også Busquets, Peña, og Balde.
  • de vil opnå det uden salg af bærende spillere.
Siden har LaLiga været ude med nye FFP efter vintervindue. Selvom de træk os 26M pga tidlig CL exit så bliver meget kompenseret med andre ting så vi kun er sat ned til 650M. Pjanic, Piquè, Memphis, Bellarín, og ekstra sponsor aftaler. Det var til at indskrive Gavi, men ikke uden at indblande domstolene.

Lige nu er vi kommet noget at vejen (20M). Nogen vores aftalte afgange og transfer har også påvirkning af næste år udover i år:
  • Griezmann, hvis der ikke har været ekstraordinære afskrivning går det i nul, men der kan være op til 20M ekstra indtægt
  • Piquè, han har jo fået et halvårs løn og noget bonus, det bliver så til besparelser næste år. 10-15M
  • Trincao, jeg tror det giver en besparelse i afskrivninger på 7M
  • Umtitti, han spiller jo nogle kampe for Lecce måske 3M
  • ekstra sponsor aftaler, der er rygter om ærmet til Philips a 10M/år. Men vi har før fået 18M/år
Så er der Busquets. Vi tilbyder ham nok at forlænge til 40% af hans nuværende løn, som er den FFP vi bliver tildelt ved hans kontrakt udløb. Capology har hans løn til 37M, det er enten 37M eller 22M i besparelse

Der er også andre Bartomeu kontrakter der kan genforhandles: Alba (40M), FdJ (37M), MaTS (9M), Lenglet (7M),
(løn ifølge capology). Og i basket var vi Mirotic (12M) og trænen Saras har kontrakt udløb mit gæt er han får 6M

Men den store post er salg af udlejet og ikke bærende spillere
Billede

Jeg tror de alle er til salg. Og historisk har vi solgt under transfermarkets priser (og købt ind til over dem :-/) Det bliver svært når de andre klubber ved at vi har brug for at sælge. Jeg har set rygter om 20M og 30M for Abde ellers er transfermarkets priser ret gode.

Jeg tror på midbanen vil vi beholde en af Nico eller Kessie. Og i angret to af Abde, Ansu, Ferran og Raphinha.
Så det du i bund og grund fortæller os, er at Gavi og Araújo har stor chance for at forlade os. Jeg forstår ikke hvorfor Araujos registrering ikke bliver nævnt nogen steder.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Fed gennemgang, Hack!

Puha, sparekniven skal tilsyneladende slibes… Et nøglepunkt kan blive, om de 200 millioner inkluderer det forventede tab på Montjuïc. Ligger du inde med info herom?

Men nøgle punkter bliver tilsyneladende de Jong, Alba, Kessie…

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vi bliver bare slagtet af sensationspressen og sikkert også derigennem af menigmand :|

https://www.bt.dk/fodbold/uefa-kaster-s ... a-skandale

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
tors mar 23, 2023 5:09 pm
Så det du i bund og grund fortæller os, er at Gavi og Araújo har stor chance for at forlade os. Jeg forstår ikke hvorfor Araujos registrering ikke bliver nævnt nogen steder.
Ikke helt, jeg tror at de ting der allerede er aftalt har vi besparelser for 50M per 1/7. Og salg af Franck og Ansu, og farvel til Busquets er vi i mål. Resten skal give os plads til forlængelse af Gavi, Araujo, Busquets, Roberto og Marco Alonso.

Jeg håber vi får solgt nok andre spillere til at beholde Ansu, Nico og Abde. Og forlænge med Peña og Balde.

Men vi skal vitterlig sælge alt og alle til at få plads til at købe ind.

Det kan også være de trækker en kanin op af hatten, ligesom sidste år med salg af TV rettigheder og Barça Studios

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Er det på tide vi snart kalder Transfermarkt ud for at være på payroll? Det pisser mig faktisk af, fordi som I også siger, så har det indflydelse på transfersummer. FDJ har i den seneste opdatering gået fra 50 mio euro, sindssygt lavt, til 60 mio!!!! Valverde er på 100 mio og er ikke gået ned, Camavinga er nu på 60 mio. AC forbliver på 30 mio euro. Franck går simpelthen 10 mio euro ned til 28 mio. Endnu et sted hvor Perez har betalt folk for fordele. Vi ser det allerede i medierne, men det her er bare endnu et eksempel. Hvor er det latterligt.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Det kan også være de trækker en kanin op af hatten, ligesom sidste år med salg af TV rettigheder og Barça Studios
Jeg mener bestemt, den mulighed er lukket ned for. Frasalg af aktiver indgår, så vidt jeg ved, ikke længere i FFP regnskabet. Synes egentlig også, det er et fornuftig tiltag. Man kan ikke blive ved med at finansiere spillertruppen på den måde. Barca sjovt, det kommer lige efter, Tebas selv lavede samme stunt med CVC aftalen på vegne af 38 la liga klubber.

Men jeg kan se, dine tal er noget mere pessimistiske, end mine er :lol:

Jeg tror dog, forskellen ligger i, hvor meget man har i udgift nu, contra hvad der ligger efter sommerferien. Én af de ting, man lavede om i vinters, var jo at man ikke længere kan registrere i denne sæson, uagtet hvordan det ser ud den næste. Det er grunden til, man ikke kan registrere Gavi i denne sæson, da der ikke vil være plads til ham i budgettet i næste sæson. Det er for så vidt også en fornuftig nok strategi, men det er satme godt nok en svær måde at drive forretning på.

Det betyder jo realiteten, og ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, at Grizmann og Piqué f.eks. stadig indgår i regnskabet for næste sæson, fordi man ikke har krydset datoen endnu. Det er meget svært at planlægge med, da man hele tiden skal have øje for fremtidige indtægter og udgifter. Når Tebas således siger, man skal spare 200 mi euro, som i øvrigt vist nok er 187 mio ero, så er Grizmann´s løn næste sæson stadig at finde deri, ligesom de 20 mio euro man får til sommer. Det samme gælder Trincao, hvor hans løn på 4 mio euro stadig indgår for næste sæson, mens transfer beløbet på 7 mio euro heller ikke indgår. Sådan kan man jo sådan set blive ved med alle de udlejede spillere og f.eks i tilfælde som med Umtiti og Lenglet, så ser det jo langt bedre ud denne sæson i forhold til at få dem solgt videre, end det gjorde sidste sommer. Jeg tænker, man kan hente omkring 20 mio euro på de to alene i transferindtægter for interessen er angiveligt stor for dem begge og dertil sparer man så ca. 6 mio euro i løn til Umtiti og 7 mio euro til Lenglet. Efter mine beregninger giver disse fire tilfælde alene en besparelse(eller luft i FFP, for det er jo i virkeligheden det, det handler om) på ca 90 mio euro. Dertil kan man ligge Piqué og Busquets, som har kontrakt udløb og som beløbet sig yderligere ca. 70 mio euro. Så har man spillere som Collado, Nico, Abde og Torre, som er aktiver, der meget nemt kan sælges, hvis det bliver nødvendigt. Collado har ikke den store værdi, men det vil blive nemt at få ham af bøgerne. Nico, Abde ogTorre har en langt større salgsværdi, end den man ser på Transfermarkt. Man modtog allerede tilbud på Abde på omkring 20 mio euro i vinters og det tal er ikke blevet mindre siden. Jeg vil ikke bliver overrasket, hvis der kommer bud ind i størrelses ordenen 30-40 mio euro til sommer på ham, mens Nico heller ikke vil blive solgt for mindre end 20-30 mio euro, skulle det være tilfældet. Torre kan man sikkert sælge for 10-15 mio euro, men lige nu, er han ikke til salg for nogen pris. Man overvejer dog en udligning.

Der hvor et stort salg kommer ind i billedet, er når man gerne vil forstærke sig i vinduet og registrere de nye kontrakter. Hvis man f.eks. sælger Kessie til 50 mio euro, så vil det give luft på ca. 60 mio euro i næste års budget, da man ingen afskrivning har på ham. Det vil sige at man med sådan et salg alene kan registrere både Gavi, Araujo, Busi, Alonso og Roberto til næste sæson og med stor sandsynlighed også Inigo Martinez, som der efter signede ellerede ligger en aftale klar med. Muligvis kan man også hente Roqué Junior inden for den ramme, da der går rygter om leje med obligatorisk køb i sommeren 2024.

En sjov ting med rygterne omkring Messi er, han ikke vil belaste regnskabet med sin løn, da man vil kunne budgettere langt højere med ham i truppen pga øgede indtægter for merchandise og sponsorer. Han vil således betale sin egen løn, hvis han kommer til, fordi klubben ikke kan tilbyde mere end det, han vil indbringe i indtægt.

Det kan godt være, mine tal er for optimistiske
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tors mar 23, 2023 6:33 pm
Er det på tide vi snart kalder Transfermarkt ud for at være på payroll? Det pisser mig faktisk af, fordi som I også siger, så har det indflydelse på transfersummer. FDJ har i den seneste opdatering gået fra 50 mio euro, sindssygt lavt, til 60 mio!!!! Valverde er på 100 mio og er ikke gået ned, Camavinga er nu på 60 mio. AC forbliver på 30 mio euro. Franck går simpelthen 10 mio euro ned til 28 mio. Endnu et sted hvor Perez har betalt folk for fordele. Vi ser det allerede i medierne, men det her er bare endnu et eksempel. Hvor er det latterligt.
Haha, ja. Ved ikke lige med Perez, men nogle af beløbene er helt hen i vejret. Ter stegen 30 mio, verdens bedste målmand, javel. Balde 30 mio, han er mindst 80 mio euro værd. AC, de Jong, Raphinha, Kessie, Torres og Fati´s evalueringer er også helt håbløse.

Abde´s evaluering bliver stående på 8 mio euro er også til grin. Han burde mindst stå på 20 mio euro.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Madameskrald skrev:
tors mar 23, 2023 5:20 pm
Fed gennemgang, Hack!

Puha, sparekniven skal tilsyneladende slibes… Et nøglepunkt kan blive, om de 200 millioner inkluderer det forventede tab på Montjuïc. Ligger du inde med info herom?

Men nøgle punkter bliver tilsyneladende de Jong, Alba, Kessie…
Jeg tror ikke de 200M inkludere forventede tab på midlertidig flytning til Montjuïc. Men vi kan altid være lidt over optismistisk i vores budget, og på den måde udskyde tabet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
tors mar 23, 2023 6:53 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 23, 2023 5:20 pm
Fed gennemgang, Hack!

Puha, sparekniven skal tilsyneladende slibes… Et nøglepunkt kan blive, om de 200 millioner inkluderer det forventede tab på Montjuïc. Ligger du inde med info herom?

Men nøgle punkter bliver tilsyneladende de Jong, Alba, Kessie…
Jeg tror ikke de 200M inkludere forventede tab på midlertidig flytning til Montjuïc. Men vi kan altid være lidt over optismistisk i vores budget, og på den måde udskyde tabet.
Spørgsmålet er, om det beløb indgår i regnskabet. De budgetterede 93 mio euro i ekstra udgifter gør i hvert fald ikke, da de indgår i udgifterne til stadionrenoveringen. Jeg ved ikke om man kompenserer for tabte indtægter i tilskuere den vej også, men i hvert fald, så er beløbsgrænsen på 400-450 mio euro til næste sæsons spillerbudget så tilpas lav, man næsten må gå ud fra, man budgetterer lavere end, man gør normalt. Under normale omstændigheder vil Barca budgettere med en omsætning på i hvert fald 800 mio euro. Regner man med 70% reglen giver det et spillerbudget på 560 mio euro. Hvis man tager udgangspunkt i 450 mio euro i spillerbudget, så får man en forventet omsætning på 642 mio euro. Det må næsten betyde, man budgetterer med en forventet nedgang i omsætning. Tebas har også nævnt netop stadionrenoveringen i sine udtalelser, så det må betyde, han også regner den med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 23, 2023 7:10 pm
Spørgsmålet er, om det beløb indgår i regnskabet. De budgetterede 93 mio euro i ekstra udgifter gør i hvert fald ikke, da de indgår i udgifterne til stadionrenoveringen. Jeg ved ikke om man kompenserer for tabte indtægter i tilskuere den vej også, men i hvert fald, så er beløbsgrænsen på 400-450 mio euro til næste sæsons spillerbudget så tilpas lav, man næsten må gå ud fra, man budgetterer lavere end, man gør normalt. Under normale omstændigheder vil Barca budgettere med en omsætning på i hvert fald 800 mio euro. Regner man med 70% reglen giver det et spillerbudget på 560 mio euro. Hvis man tager udgangspunkt i 450 mio euro i spillerbudget, så får man en forventet omsætning på 642 mio euro. Det må næsten betyde, man budgetterer med en forventet nedgang i omsætning. Tebas har også nævnt netop stadionrenoveringen i sine udtalelser, så det må betyde, han også regner den med.
Man kan håbe at de 200M er 70% af manglende indtægter af palancas og flytning af stadion

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 23, 2023 6:43 pm
Jeg tror dog, forskellen ligger i, hvor meget man har i udgift nu, contra hvad der ligger efter sommerferien. Én af de ting, man lavede om i vinters, var jo at man ikke længere kan registrere i denne sæson, uagtet hvordan det ser ud den næste. Det er grunden til, man ikke kan registrere Gavi i denne sæson, da der ikke vil være plads til ham i budgettet i næste sæson. Det er for så vidt også en fornuftig nok strategi, men det er satme godt nok en svær måde at drive forretning på.
Ja, det er ikke rimelighed af reglerne. Men hvordan de ændre sig hele tid og hvor strikse de er i forhold til ændre ligaer. Og at de indføres lige efter corona nedlykningen hvor vi er meget presset på økonomien.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
tors mar 23, 2023 7:31 pm
EasyBuddhist skrev:
tors mar 23, 2023 7:10 pm
Spørgsmålet er, om det beløb indgår i regnskabet. De budgetterede 93 mio euro i ekstra udgifter gør i hvert fald ikke, da de indgår i udgifterne til stadionrenoveringen. Jeg ved ikke om man kompenserer for tabte indtægter i tilskuere den vej også, men i hvert fald, så er beløbsgrænsen på 400-450 mio euro til næste sæsons spillerbudget så tilpas lav, man næsten må gå ud fra, man budgetterer lavere end, man gør normalt. Under normale omstændigheder vil Barca budgettere med en omsætning på i hvert fald 800 mio euro. Regner man med 70% reglen giver det et spillerbudget på 560 mio euro. Hvis man tager udgangspunkt i 450 mio euro i spillerbudget, så får man en forventet omsætning på 642 mio euro. Det må næsten betyde, man budgetterer med en forventet nedgang i omsætning. Tebas har også nævnt netop stadionrenoveringen i sine udtalelser, så det må betyde, han også regner den med.
Man kan håbe at de 200M er 70% af manglende indtægter af palancas og flytning af stadion
Mange af dem er i hvert fald, tænker jeg, men noget af det er stadig efterslæb fra corona og den differentierede løn
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Tebas has filed a complaint to UEFA against Barça, and is ready to file a complaint to FIFA if UEFA doesn’t join them in also filing a complaint. [Diario AS]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster