19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 9:06 pm
Filten skrev:
tirs mar 21, 2023 8:54 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 5:19 pm
Filten skrev:
tirs mar 21, 2023 4:29 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 1:59 pm
Hvad er det præcist i ser hos Foyth? Jeg kan simpelthen ikke se noget som helst i ham.
Det er profilen, som Xavi er ude efter. Foyth kan spille RB lidt a'la den måde, Kounde og Araujo spiller den. Hans en mod en kvalitet er helt i top og han defensive årvågenhed er topklasse. Han kan lukke ned for en spiller som Vinicius og samtidig være habil frem i banen, hvor de to andre jo har tydelige problemer. Samtidig vil han frigive Koundé til en fast CB position.

En backkæde med Foyth, Koundé, Araujo og Balde. Den vil være tæt på umulig at score imod og samtidig vil man have en god bredde med AC og man vil kunne rotere en af de fire i hver kamp, uden det går ud over niveauet
Du vil simpelthen hellere have Kounde i central forsvaret sammen med Araujo istedet for AC som har været længder bedre end Kounde?
Jeg tror, du misforstår. Det er som sådan ikke mig, der vil ret meget, men Xavi. Det er spillerprofilen, der er afgørende for, Foyth er den foretrukne. Højrebackens svar på Abidal anno 2023.

Og, jo i øvrigt. Jeg ville spille Koundé og Araujo over AC i de fleste kampe og det kan jeg love dig, Xavi også vil. Ikke fordi, AC ikke har imponeret, men igen fordi, det er hans foretrukne profil setup. Men bare rolig, AC skal nok får masser af kampe alligevel
Troede Xavi vil spille med boldsikre CBs og CBs der kan drive bolden frem og lægge nøgleafleveringer osv. og netop det har vi set meget mere fra AC end Kounde, så forstår ikke alt det her med spillerprofil når AC har været klart bedst på alle parametre.
Drivet med bolden og løbene med bold op igennem banen er netop en af de største årsager til, Barca har været sat i forbindelse med Koundé lige siden, han kom til Sevilla. Hans pasningsspil er uovertruffen, når det kommer til at bryde linjer. I vælger de helt forkerte fokuspunkter, hvis i vil fremhæve AC på Koundés bekostning. Koundé er i dén grad en angribende forsvarsspiller.
Vi glæder os til at se det :thumbup: ;-)

Efter VM, er han løbende faldet i niveau. Personlig er jeg fortrøstningsfuld ift fremtiden. 3 klasse backs :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

sorens skrev:
tirs mar 21, 2023 10:26 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 9:59 pm
Madameskrald skrev:
tirs mar 21, 2023 9:17 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 8:56 pm

https://fbref.com/en/players/1cb49278/A ... hristensen

https://fbref.com/en/players/4d1666ff/Jules-Kounde

Koundé er bare et helt andet bæst. Jeg kan slet ikke forstå jeres standpunkt og det er ikke fordi, jeg ikke kan lide AC, for jeg har altid vidst, han vil passe perfekt til Barca. Men, Koundé er en helt, helt anden atlet. Hans potentiale har altid været skyhøjt og når han får sin rigtige position i flere kampe i streg, så får vi for alvor det at se.
Jeg er lidt in between… Kounde har helt sikket et stort potentiale pga. hans atletiske formåen, men aktuelt er jeg skuffet over hans fart og hans spil med bolden.
+ jeg er helt enig i, at AC aktuelt er måske sikreste mand i forsvaret - han er simpelthen enormt vigtig for roen i forsvaret og sammenhæng mellem forsvar og angreb. Ingen af de to andre er pt. i nærheden på de områder, og dermed kan ingen kompensere, hvis AC er ude.
Ja, der er ingen tvivl om at lige nu, så er Koundé, Araujo, AC og Balde den klart foretrukne backkæde, men det er jo ligesom ikke det, vi diskuterer her. Vi diskuterer hvorvidt, Koundé eller AC bør være den foretrukne, hvis der kommer en klasse RB ind og giver konkurrence til den nuværende trup og altså hvem, der bør starte i sådan et tilfælde på CB positionerne.

Hvis du har været skuffet over Koundé indtil nu, spillet ude af position tilmed, ja, jeg ved ikke. Det er bare langt ude i min verden. Jeg synes, han har været intet mindre end fantastisk. Og, stats bakker det i dén grad op
Kan du ikke lige angive de konkrete stats du mener Kounde særligt udmærker sig ift. AC. Jeg er på holdet med, at han - pt. - laver for mange større blundere. Uprovokeret. Og det er ikke uproblematisk. Jeg oplever ikke at han har vis sig så stærk i pasningsspillet hverken som back eller CB. Og hans positionering har heller ikke været - nok - i skabet. Og de stats der må være på ham er vel først og fremmest som HB.

Dygtig er han og spiller for fremtiden, ja. Men AC har været stærkere ved siden af Araujo.
Jeg har postet Fbref´s stats på begge spillere. Koundé er AC klart overlegen i alle stats, der handler om progression og det med en helt klar og tydelig margin. Det er dog ikke noget, man behøver stats for at se. Øjesyn giver et helt klart billede. Koundé er dén CB i verden med det klart største offensive potentiale.

AC´s force i pasningspillet ligger i boldcirkulation, selvom han også er ganske potent i det progressive, som vi har set mange gange også. Det ændrer bare ikke på, Koundé klart overstråler ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 671
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 644 gange
Blevet takket: 145 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 10:36 pm
sorens skrev:
tirs mar 21, 2023 10:26 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 9:59 pm
Madameskrald skrev:
tirs mar 21, 2023 9:17 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 8:56 pm

https://fbref.com/en/players/1cb49278/A ... hristensen

https://fbref.com/en/players/4d1666ff/Jules-Kounde

Koundé er bare et helt andet bæst. Jeg kan slet ikke forstå jeres standpunkt og det er ikke fordi, jeg ikke kan lide AC, for jeg har altid vidst, han vil passe perfekt til Barca. Men, Koundé er en helt, helt anden atlet. Hans potentiale har altid været skyhøjt og når han får sin rigtige position i flere kampe i streg, så får vi for alvor det at se.
Jeg er lidt in between… Kounde har helt sikket et stort potentiale pga. hans atletiske formåen, men aktuelt er jeg skuffet over hans fart og hans spil med bolden.
+ jeg er helt enig i, at AC aktuelt er måske sikreste mand i forsvaret - han er simpelthen enormt vigtig for roen i forsvaret og sammenhæng mellem forsvar og angreb. Ingen af de to andre er pt. i nærheden på de områder, og dermed kan ingen kompensere, hvis AC er ude.
Ja, der er ingen tvivl om at lige nu, så er Koundé, Araujo, AC og Balde den klart foretrukne backkæde, men det er jo ligesom ikke det, vi diskuterer her. Vi diskuterer hvorvidt, Koundé eller AC bør være den foretrukne, hvis der kommer en klasse RB ind og giver konkurrence til den nuværende trup og altså hvem, der bør starte i sådan et tilfælde på CB positionerne.

Hvis du har været skuffet over Koundé indtil nu, spillet ude af position tilmed, ja, jeg ved ikke. Det er bare langt ude i min verden. Jeg synes, han har været intet mindre end fantastisk. Og, stats bakker det i dén grad op
Kan du ikke lige angive de konkrete stats du mener Kounde særligt udmærker sig ift. AC. Jeg er på holdet med, at han - pt. - laver for mange større blundere. Uprovokeret. Og det er ikke uproblematisk. Jeg oplever ikke at han har vis sig så stærk i pasningsspillet hverken som back eller CB. Og hans positionering har heller ikke været - nok - i skabet. Og de stats der må være på ham er vel først og fremmest som HB.

Dygtig er han og spiller for fremtiden, ja. Men AC har været stærkere ved siden af Araujo.
Jeg har postet Fbref´s stats på begge spillere. Koundé er AC klart overlegen i alle stats, der handler om progression og det med en helt klar og tydelig margin. Det er dog ikke noget, man behøver stats for at se. Øjesyn giver et helt klart billede. Koundé er dén CB i verden med det klart største offensive potentiale.

AC´s force i pasningspillet ligger i boldcirkulation, selvom han også er ganske potent i det progressive, som vi har set mange gange også. Det ændrer bare ikke på, Koundé klart overstråler ham.
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.

Der er ingen tvivl om at kounde teknisk er bedre end ac. Men jeg synes han mangler overblik - både offensivt og defensivt. Det skal nok komme, men ac er lige nu sikkerheden selv og ham der binder det hele sammen. Kounde kunne sagtens være en varig løsning på HB, men det vil jeg han jo ikke. I stedet er han i mine øjne lige nu den tredjebedste midterforsvarer i Barcelona. Bedre offensiv end Araujo, men knap så hårdt markerende. Bedre teknisk og hurtigere end ac, men mangler overblik. Og derfor kommer han i mine øjne til kort lige nu.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

:lol:

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 11:14 pm
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Ikke nødvendigt retvisende, da Kounde jo var spilleren til det spil i Sevilla.

Jeg syntes ikke, at forskellen i deres stats i år er ret bemærkelsesværdige… og om noget til ACs fordel.

Men AC spiller også en forsigtig CB i FCB, end han kan… jeg antager, at det er per taktik, da mekanismerne ikke er på plads til risikoladet spil i back kæden.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs mar 21, 2023 11:48 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 11:14 pm
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Ikke nødvendigt retvisende, da Kounde jo var spilleren til det spil i Sevilla.

Jeg syntes ikke, at forskellen i deres stats i år er ret bemærkelsesværdige… og om noget til ACs fordel.

Men AC spiller også en forsigtig CB i FCB, end han kan… jeg antager, at det er per taktik, da mekanismerne ikke er på plads til risikoladet spil i back kæden.
AC´s fordel? Det må være en joke. Koundé overstråler AC i næsten alle stats, også de defensive. At AC måske ser mere komfortabel ud, skyldes i så fald udelukkende, han ikke spiller ude af position. Men altså igen, jeg forstår slet ikke det take i har. Eller rettere, jeg kan godt forstå, i er glade for AC, for er jeg i dén grad også, men Koundé er et rent kongekøb, det burde der ikke være to meninger om
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1751
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 169 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
ons mar 22, 2023 12:01 am
Madameskrald skrev:
tirs mar 21, 2023 11:48 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 11:14 pm
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Ikke nødvendigt retvisende, da Kounde jo var spilleren til det spil i Sevilla.

Jeg syntes ikke, at forskellen i deres stats i år er ret bemærkelsesværdige… og om noget til ACs fordel.

Men AC spiller også en forsigtig CB i FCB, end han kan… jeg antager, at det er per taktik, da mekanismerne ikke er på plads til risikoladet spil i back kæden.
AC´s fordel? Det må være en joke. Koundé overstråler AC i næsten alle stats, også de defensive. At AC måske ser mere komfortabel ud, skyldes i så fald udelukkende, han ikke spiller ude af position. Men altså igen, jeg forstår slet ikke det take i har. Eller rettere, jeg kan godt forstå, i er glade for AC, for er jeg i dén grad også, men Koundé er et rent kongekøb, det burde der ikke være to meninger om
Stats eller ej, så ser AC visuelt under kampene meget bedre ud end Kounde lig dertil oveni at han ikke smider dumme bolde væk eller falder i søvn imens en holdkammerat sender en aflevering hans vej.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

DrGink
Indlæg: 671
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 644 gange
Blevet takket: 145 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 11:14 pm
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Jeg kan simpelthen ikke se det billede du ser. Jeg sammenligner kounde i Sevilla i sidste sæson med ac i Barca i denne. Der er jo stort set ingen forskel. Kounde er minimalt mere progressiv i sine afleveringer(vel at bemærke kun hvis man taler decideret progressive passes og ikke hvis man kigger på togsæt distance frem i banen). Det billede der tegner sig synes jeg viser kounde som en lidt mere direkte spiller der taber bolden lidt oftere end AC.

Hvis man ser defensivt tackler kounde lidt mere end ac, som tilgengæld har flere interceptions - begge dele vel forventligt i forhold til deres klubber.

https://fbref.com/en/stathead/player_c ... =2022-2023

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barca80 »

Kounde er kun 24 år, og har mindst 10 år på topplan endnu. Han kan sagtens udvikle sig mere.

Problemet er, at han konstant har vekslet mellem CB og RB, hvilket ikke er nemt. Det svare lidt til at du skulle skifte mellem at køre en Skoda og en Ferrari. Eller skifte konstant mellem at spille på en fløjte og på trommer. :clap:

You get the point. Det svært at finde rytmen og rutinen når man konstant skifter position på banen fra kamp til kamp.

Filten
Indlæg: 1751
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 169 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
ons mar 22, 2023 1:19 am
Kounde er kun 24 år, og har mindst 10 år på topplan endnu. Han kan sagtens udvikle sig mere.

Problemet er, at han konstant har vekslet mellem CB og RB, hvilket ikke er nemt. Det svare lidt til at du skulle skifte mellem at køre en Skoda og en Ferrari. Eller skifte konstant mellem at spille på en fløjte og på trommer. :clap:

You get the point. Det svært at finde rytmen og rutinen når man konstant skifter position på banen fra kamp til kamp.
Han har prøvet begge positioner før så burde ikke være svært at omstille sig til.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons mar 22, 2023 12:01 am
Madameskrald skrev:
tirs mar 21, 2023 11:48 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 21, 2023 11:14 pm
Man kan jo ikke sammenligne deres stats. Du sammenligner jo en højre back med en centerforsvarer. Kounde stats bærer tydeligt præg af han spiller meget som højreback i forhold til progression.
Nej, hans stats for hans sidste sæson hos Sevilla viser de præcis samme mønstre og faktisk er hans progressive produktion end del højere som CB. Sorry
Ikke nødvendigt retvisende, da Kounde jo var spilleren til det spil i Sevilla.

Jeg syntes ikke, at forskellen i deres stats i år er ret bemærkelsesværdige… og om noget til ACs fordel.

Men AC spiller også en forsigtig CB i FCB, end han kan… jeg antager, at det er per taktik, da mekanismerne ikke er på plads til risikoladet spil i back kæden.
AC´s fordel? Det må være en joke. Koundé overstråler AC i næsten alle stats, også de defensive. At AC måske ser mere komfortabel ud, skyldes i så fald udelukkende, han ikke spiller ude af position. Men altså igen, jeg forstår slet ikke det take i har. Eller rettere, jeg kan godt forstå, i er glade for AC, for er jeg i dén grad også, men Koundé er et rent kongekøb, det burde der ikke være to meninger om
Du forholder dig ikke til, at de har spillet to vidt forskellige roller på to vidt forskellige hold.

AC er som skræddersyet til vores hold med hans intelligente placeringer og ro på bolden… lidt ligesom Busq ikke excellerer i tacklinger statswise, fordi han kan noget andet, der er vigtigere, så ser jeg AC på samme måde. Jeg ser også et lys i Kounde, men jeg foretrækker aktuelt AC over Kounde pga. ovenstående - mao. det AC kan bringe i bagkæden er unikt i truppen.

Og mon ikke Kounde har spillet HB i Sevilla sidste sæson, med 35 Progressive Passes Received!? Ergo syntes sammenligningsgrundlaget tyndt..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Tror bare jeg lukker den. Heldigvis ser Xavi det anderledes end mange herinde. Hvis man får en HB med starterpotentiale, så trækker AC helt sikkert det korteste strå som udgangspunkt, når de store kampe spilles.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 671
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 644 gange
Blevet takket: 145 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
ons mar 22, 2023 9:09 am
Tror bare jeg lukker den. Heldigvis ser Xavi det anderledes end mange herinde. Hvis man får en HB med starterpotentiale, så trækker AC helt sikkert det korteste strå som udgangspunkt, når de store kampe spilles.
Det tror jeg ikke nødvendigvis du skal regne med. Men tak for en god diskussion

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: 19/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Der bliver også talt gevaldigt forbi hinanden i den disk.

Tænker hovedparten af os er meget tilfredse med tilføjelsen af Kounde og tror på ham på lang sigt.

Men, div stats tilside, så har han været lidt en koger de sidste par måneder, nærmest virket sløv til tider, som om han ikke var helt frisk eller lettere distræt, som når jeg ser min søns 8 mands spille..

Syntes dog han var en fornøjelse og glædelig opgradering i første del sf sæsonen. Det skal nok blive godt igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster