FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Hvis det handler om knap 7m€ over 17 år (01-18), har jeg svært ved at forlige mig med om dette er et højt beløb eller normal standard!? Det er jo generelt syge beløb der florerer i den verden.
Hvis det samtidig både drejer sig om dommerreporter, samt en form for scouting sf talenter, er det sikkert ikke så højt? Men hvorfor skulle en dommeransvarlig foretage scouting? Har han haft et stort netværk indenfor området?? Og hvis ja, har han også foretaget andre ting og evt skullet betale yderligere folk af beløbet???

Det er mystisk.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SIOUX »


Ialocin
Indlæg: 724
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Helt vanvittigt, hvis vi vitterlig har betalt dommere for at dømme til vores fordel. Puha for en ubehagelig sag. :oops:

hackmann
Indlæg: 359
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Barcelona er blevet tiltalt for korruption.
...
Skulle de blive kendt skyldige, kan det ende med rigtig hårde straffe, som man eksempelvis så i 2006 og Juventus, der blev kendt skyldige i lignende sag, hvor de bekendt blev tvangsnedrykket til Serie B.
Jeg var ved at skrivet at "korruption" var et hård ord. Men der er nu det de anklager os for. Men lige nu kan en eventuelt dom ikke fratage os point eller tvangsnedlukning. Det må LaLiga eller RFEF ved en efterfølgende sag hvis vi bliver kendt skyldige.

Men vi kan blive sat under administration, kendt inhabil til at drive fodboldklub, eller tvangsopløst. Det ender nok for os "kun" med en bøde, og de hårdere straffe til de personer som er indblandet.

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kan slet ikke holde det ud! Få det væk…. :|

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Altså, er vi rent faktisk i problemer eller hvad?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Nu står der så 16-18. Tidligere blev der nævnt 01-18! Er det 2 forskellige sager eller hvad sker der? Man bliver lidt frustreret over disse manglende og divergerende oplysninger..!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »


No chemistry, no goals, no assists... What they do have in common is they both get paid handsomely to do NOTHING! Get these guys out of the club already.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
lør mar 11, 2023 11:13 am
Nu står der så 16-18. Tidligere blev der nævnt 01-18! Er det 2 forskellige sager eller hvad sker der? Man bliver lidt frustreret over disse manglende og divergerende oplysninger..!
Undersøgelsen gælder for tidsperioden 16-18, fordi, det er der man har fundet betalingerne, men samarbejdet går helt tilbage til 2001. Nu står det så op til Barca at bevise, de betalinger ikke er gået til at påvirke hvilke dommere, de har fået og omvendt er det op til anklage myndigheden at bevise netop det.

Som det står nu, så er anklagen om korruption nok svær at bevise og ærligt taget, så har jeg meget svært ved at se, Barca skulle have været favoriseret i la liga under nogen omstændigheder. Der, hvor Barca nok kan risikere en straf, er i anklagen om "malpractice", da det at have en ansat i dommerkomitéen til at lave arbejde for sig ved siden af, er et brud på de etiske regler. Man risikerer i den forbindelse en bødestraf til Barca som institution, men også til de ansvarlige enkeltpersoner, herunder Bartomeu og muligvis også Rossel. Tænker næppe, anklagen er så gov, de risikerer fængselsstraf, medmindre selvfølgelig, der er hold i anklagen om korruption.

Jeg forventer derfor klart, der kommer dækkende beviser for, hvilke ydelser der er tilkøbt og at tiltalen om korruption frafaldes. Hvis ikke, så har man et alvorligt problem, der ikke lige nu og her, kan gives et klart overblik over de mulige konsekvenser af.

Under alle omstændigheder, så er det endnu et eksempel på groft uansvarlig ledelse og det er endnu et eksempel på det beskidte spil, der foregår i kulisserne i spansk fodbold. Jeg vil ikke undre mig, hvis denne sag kan sætte en lavine i gang i afsløring af tilsvarende praksis hos en lang række andre klubber og i de forskellige forbund. Jeg tænker, spansk fodbold går nogle meget hårde år i møde, som også kan sprede sig til europæisk fodbold, hvis PL boblen også begynder at briste pga krise i den globale økonomi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
lør mar 11, 2023 12:14 pm

No chemistry, no goals, no assists... What they do have in common is they both get paid handsomely to do NOTHING! Get these guys out of the club already.
Catalanske medier :roll: Random twitter kommentarer :roll: :roll: :roll:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Parla
Indlæg: 761
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Håber at sandheden kommer frem og de ansvarlige bliver straffet.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Er der nogen der kan svare på hvor længe Javier Tebas har tilbage som La Liga præsident - er der ikke snart ny præsident valg i La Liga??

Så slipper vi forhåbentlig snart at høre på hans mundlort og se hans fjæs igen! Man bliver jo helt sindssyg hver gang han åbner munden.

Billede

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
lør mar 11, 2023 2:27 pm
Er der nogen der kan svare på hvor længe Javier Tebas har tilbage som La Liga præsident - er der ikke snart ny præsident valg i La Liga??

Så slipper vi forhåbentlig snart at høre på hans mundlort og se hans fjæs igen! Man bliver jo helt sindssyg hver gang han åbner munden.
Der er valg om ny La Liga præsident i slutningen af 2023. Problemet er, at Tebas har været den eneste der har stilet op de sidste 2 valgperioder.

hackmann
Indlæg: 359
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Ang. Tebas, så er LaLiga 42 klubber. At han er altid kritisere Barça og Real Madrid giver stemmer i de andre klubber. Man kunne måske finde en mindre konfrontatorisk figur men vi kommer altid til at være i mindretal.

Vi har lidt de samme mekanismer i UEFA og FIFA, hvor de mindre lande har mange stemmer. Så man udvider VM med flere hold uden samme niveau. Eller udvider CL med flere kampe mod klubber fra de mindre ligaer

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst