5/3 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af sorens »

His exclusion from the Athletic Club clash next weekend is certain, but according to the official refereeing report, the foul has been deemed as a professional last man foul that prevents a clear chance for the opponent on goal.
https://barcauniversal.com/official-ron ... al-madrid/

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Rekick »

BarcaBarca skrev:
søn mar 05, 2023 9:01 pm
Rekick skrev:
søn mar 05, 2023 8:48 pm
Barca80 skrev:
søn mar 05, 2023 8:21 pm
Jeg missede kampen og har lige set højdepunkter. Dejligt med 3 point.

Men hold da op hvor bliver Araujo savnet mod RM :sad:
Det er kun karantæne til 1 kamp.
Er det meldt ud nogen steder eller er det en formodning?
Håber satme han er med til el classico one time please 🤞
Har set flere journalister fra Spanien som nævner det 1-kamp karantæne, fordi kortet ikke bliver givet i forbindelse med aggressiv adfærd eller brok mod dommeren.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:37 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 8:24 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:06 pm
Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:40 pm
hackmann skrev:
søn mar 05, 2023 7:30 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 7:21 pm

Og han må gerne tage Kounde med i hånden, kessie den tunge, Roberto og Ansu fati
Nej ikke ansu. Han skal blive. Han havde endelig tunet sigtekornet og blev han skiftet ud.

Jeg havde lovet et mål men Xavi ville det anderledes :?
Jeg synes alle 4 spillere han nævner er gode nok. Det er for mig kun Ferran og Eric som er et must at få solgt.
Man må også være realistisk. Roberto er en alsidig klubmand der gør hvad han får besked på. Kounde er ny, dyr og spiller ude af foretrukne position. Er enig i at han har set træt ud mentalt og deraf virket lidt kluntet og ukoncentreret, men tror en lang sæson med hårdt VM + klubskifte har sat sine spor.
Kessie…tjae, for en god mønt, ville jeg slippe ham. Ansu tror jeg er en god dreng, der har været gennem meget. Må gerne blive, men ikke som tiltænkt starteren, men stadig med godt med spilletid, så han kan komme i gang.

Ja Ferran og Eric skal væk. Der ligger også en god sum der.
Hvis Ansu skal blive skal vi have skiftet rygnummeret ud
Det kan du godt have ret i! Om det så vil være en hjælp at tryne ham sådan også, er måske tvivlsomt…
Kan være nummeret tynger mere end det gavner ham.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
søn mar 05, 2023 10:01 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:37 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 8:24 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:06 pm
Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:40 pm
hackmann skrev:
søn mar 05, 2023 7:30 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 7:21 pm

Og han må gerne tage Kounde med i hånden, kessie den tunge, Roberto og Ansu fati
Nej ikke ansu. Han skal blive. Han havde endelig tunet sigtekornet og blev han skiftet ud.

Jeg havde lovet et mål men Xavi ville det anderledes :?
Jeg synes alle 4 spillere han nævner er gode nok. Det er for mig kun Ferran og Eric som er et must at få solgt.
Man må også være realistisk. Roberto er en alsidig klubmand der gør hvad han får besked på. Kounde er ny, dyr og spiller ude af foretrukne position. Er enig i at han har set træt ud mentalt og deraf virket lidt kluntet og ukoncentreret, men tror en lang sæson med hårdt VM + klubskifte har sat sine spor.
Kessie…tjae, for en god mønt, ville jeg slippe ham. Ansu tror jeg er en god dreng, der har været gennem meget. Må gerne blive, men ikke som tiltænkt starteren, men stadig med godt med spilletid, så han kan komme i gang.

Ja Ferran og Eric skal væk. Der ligger også en god sum der.
Hvis Ansu skal blive skal vi have skiftet rygnummeret ud
Det kan du godt have ret i! Om det så vil være en hjælp at tryne ham sådan også, er måske tvivlsomt…
Kan være nummeret tynger mere end det gavner ham.
Det er da bestemt muligt. Svært at vide hvor meget han ligger i det?

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 10:21 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 10:01 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:37 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 8:24 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:06 pm
Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:40 pm
hackmann skrev:
søn mar 05, 2023 7:30 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 7:21 pm

Og han må gerne tage Kounde med i hånden, kessie den tunge, Roberto og Ansu fati
Nej ikke ansu. Han skal blive. Han havde endelig tunet sigtekornet og blev han skiftet ud.

Jeg havde lovet et mål men Xavi ville det anderledes :?
Jeg synes alle 4 spillere han nævner er gode nok. Det er for mig kun Ferran og Eric som er et must at få solgt.
Man må også være realistisk. Roberto er en alsidig klubmand der gør hvad han får besked på. Kounde er ny, dyr og spiller ude af foretrukne position. Er enig i at han har set træt ud mentalt og deraf virket lidt kluntet og ukoncentreret, men tror en lang sæson med hårdt VM + klubskifte har sat sine spor.
Kessie…tjae, for en god mønt, ville jeg slippe ham. Ansu tror jeg er en god dreng, der har været gennem meget. Må gerne blive, men ikke som tiltænkt starteren, men stadig med godt med spilletid, så han kan komme i gang.

Ja Ferran og Eric skal væk. Der ligger også en god sum der.
Hvis Ansu skal blive skal vi have skiftet rygnummeret ud
Det kan du godt have ret i! Om det så vil være en hjælp at tryne ham sådan også, er måske tvivlsomt…
Kan være nummeret tynger mere end det gavner ham.
Det er da bestemt muligt. Svært at vide hvor meget han ligger i det?
Det muligt han ikke gør, men det gør fansene. Nr.10 er den alt overskyggende stjerne på holdet, der har det ekstra magi de andre ikke har og det er fati langt fra nu.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
søn mar 05, 2023 10:27 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 10:21 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 10:01 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:37 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 8:24 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 8:06 pm
Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:40 pm
hackmann skrev:
søn mar 05, 2023 7:30 pm


Nej ikke ansu. Han skal blive. Han havde endelig tunet sigtekornet og blev han skiftet ud.

Jeg havde lovet et mål men Xavi ville det anderledes :?
Jeg synes alle 4 spillere han nævner er gode nok. Det er for mig kun Ferran og Eric som er et must at få solgt.
Man må også være realistisk. Roberto er en alsidig klubmand der gør hvad han får besked på. Kounde er ny, dyr og spiller ude af foretrukne position. Er enig i at han har set træt ud mentalt og deraf virket lidt kluntet og ukoncentreret, men tror en lang sæson med hårdt VM + klubskifte har sat sine spor.
Kessie…tjae, for en god mønt, ville jeg slippe ham. Ansu tror jeg er en god dreng, der har været gennem meget. Må gerne blive, men ikke som tiltænkt starteren, men stadig med godt med spilletid, så han kan komme i gang.

Ja Ferran og Eric skal væk. Der ligger også en god sum der.
Hvis Ansu skal blive skal vi have skiftet rygnummeret ud
Det kan du godt have ret i! Om det så vil være en hjælp at tryne ham sådan også, er måske tvivlsomt…
Kan være nummeret tynger mere end det gavner ham.
Det er da bestemt muligt. Svært at vide hvor meget han ligger i det?
Det muligt han ikke gør, men det gør fansene. Nr.10 er den alt overskyggende stjerne på holdet, der har det ekstra magi de andre ikke har og det er fati langt fra nu.
Der vil jeg nok sige, jeg tænker ikke meget over hans rygnummer pt.
Jeg tænker over en ung mand, som var et fantastisk talent, man forventede meget af, men som har været uheldig. Tror de fleste tilhængere kan se igennem fingre med de forventninger det nummer normalt har, for i stedet blot at ønske/håbe at knægten finder sig selv igen.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:28 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 7:21 pm
Dytrax skrev:
søn mar 05, 2023 7:18 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 7:15 pm
emo skrev:
søn mar 05, 2023 6:56 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 6:55 pm
Ferran har nu smidt mindst 3 tilbagelægninger/afleveringer ned mod eget mål der har været farlige
Hans hjerne fungerer ikke pt...
Hvad mener du med pt..?? :crazy:

Han skal bare videre, 100%. Har hverken kvalitet eller mentalitet til en storklub, hvis ellers det er det vi stadig er..!?
Helt og aldeles enig. Ferran skal videre, han har slet ikke det, der skal til og det er ikke nok, at han møzzer med LE's datter. Måske til landsholdet, men ikke hos os. (Håber jeg)
Og han må gerne tage Kounde med i hånden, kessie den tunge, Roberto og Ansu fati
Kritikken af Kounde og Ansu er hysterisk.
Med fare for at træde nogle over tæerne, så tangerer størstedelen sf stemningen her i tråden det…

Kritikken er enormt spiller fikseret, når det er rimeligt åbenlyst, at det er holdet som helhed, der er presset mentalt og fysisk. Og det bliver aldeles op ad bakke, når stilen i klubben er enormt afhængig af netop mentalt og fysisk overskud.

Der er masse af eksempler…
Ter Stegen som en af de ledende skikkelse peger fingre af Ferran, efter han selv har leveret bolden og en stor chance til Valencia (ja, Ferran leverer en dårlig tilbagelægning, som Stegen alle dage derfor skulle have clearet ud af kommunen). Her havde spilleren med overskud clearet bolden, og forklaret Ferran, hvad en alternativ løsning kunne have været.
Ansu, der forsøger at stjæle Ferran straffe.

De bærende kræfter bærer meget lidt pt. - og holdet får aldrig skabt det nødvendige ånderum, hvorfor der skal arbejdes 100 % efter hvert eneste point. Der er meget få, der viser mentalt overskud, hvorfor blandt andet savnet af Pedri er helt centralt. En de Jong virker helt drænet…
Resten sæsonen skal reddes af AC, Busq, Araujo, de Jong og Pedri - de er enormt vigtige for sammehængskræften mentalt og spillemæssigt på dette hold. Og jeg skriver reddes, fordi det pt. ser lidt presset ud - holdet trænger til en række storsejre, hvor troen på offensiven bliver manifesteret.

Jeg tænker i øvrigt. at Ansu blev skiftet ud, fordi Xavi ikke kan undvære ham i de næste måneder, og han lige har siddet ude med skade.

Ps. Jeg vil langt hellere have Ferran end Dembele :angel:
Senest rettet af Madameskrald søn mar 05, 2023 11:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Isageren »



Dejligt at “rapporterne” endelig gør hvad de skal. Jeg har helt glemt hvor dejligt dommerhjælp er. Drømmer mig tilbage til 6-1 kampen. Bare 5-10 røverier hver sæson er alt hvad vi behøver. Den her sæson har været skandaløs, i forhold til hvordan vi er blevet snydt
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
søn mar 05, 2023 10:50 pm
Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 7:28 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 7:21 pm
Dytrax skrev:
søn mar 05, 2023 7:18 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 7:15 pm
emo skrev:
søn mar 05, 2023 6:56 pm
Filten skrev:
søn mar 05, 2023 6:55 pm
Ferran har nu smidt mindst 3 tilbagelægninger/afleveringer ned mod eget mål der har været farlige
Hans hjerne fungerer ikke pt...
Hvad mener du med pt..?? :crazy:

Han skal bare videre, 100%. Har hverken kvalitet eller mentalitet til en storklub, hvis ellers det er det vi stadig er..!?
Helt og aldeles enig. Ferran skal videre, han har slet ikke det, der skal til og det er ikke nok, at han møzzer med LE's datter. Måske til landsholdet, men ikke hos os. (Håber jeg)
Og han må gerne tage Kounde med i hånden, kessie den tunge, Roberto og Ansu fati
Kritikken af Kounde og Ansu er hysterisk.
Med fare for at træde nogle over tæerne, så tangerer størstedelen sf stemningen her i tråden det…

Kritikken er enormt spiller fikseret, når det er rimeligt åbenlyst, at det er holdet som helhed, der er presset mentalt og fysisk. Og det bliver aldeles op ad bakke, når stilen i klubben er enormt afhængig af netop mentalt og fysisk overskud.

Der er masse af eksempler…
Ter Stegen som en af de ledende skikkelse peger fingre af Ferran efter han selv har leveret bolden og en stor chance til Valencia (ja, Ferran leverer en dårlig tilbagelægning, som Stegen alle dage derfor skulle have clearet ud af kommunen). Her havde spilleren med overskud clearet bolden, og forklaret Ferran, hvad en alternativ løsning kunne have været.
Ansu, der forsøger at stjæle Ferran straffe.

De bærende kræfter bærer meget lidt pt. - og holdet arbejder får aldrig skabt det nødvendige ånderum, hvorfor der skal arbejdes 100 % efter hvert eneste point. Der er meget få, der viser mentalt overskud, hvorfor blandt andet savnet af Pedri er helt centralt. En de Jong virker helt drænet…
Resten sæsonen skal reddes af AC, Busq, Araujo, de Jong og Pedri - de er enormt vigtige for sammehængskræften mentalt og spillemæssigt på dette hold. Og jeg skriver reddes, fordi det pt. ser lidt presset ud - holdet trænger til en række stor sejre, hvor troen på offensiven bliver manifesteret.

Jeg tænker i øvrigt. at Ansu blev skiftet ud, fordi Xavi ikke kan undvære ham i de næste måneder, og han lige har siddet ude med skade.

Ps. Jeg vil langt hellere have Ferran end Dembele :angel:
Jeg er enig, men jeg mener ikke, at Ferran er en spiller med kvalitet til at spille her. Vi kan ikke have 3 ud af 5 angribere, som vi “venter” på. Én må gå, og for mig er det Ferran. I 1,5 år har han ikke imponeret.

Man glemmer tit som Barca fan, hvor mange kampe Messi reddede os i eller bare gjorde underholdende. Man er blevet vant til en spiller med en fejlmargin på noget nær nul. Det kræver sku mere at vinde nu, og det kræver især meget at smadre modstanderen. Derfor bliver kritikken hysterisk. Jeg synes jo at Xavis tid skal sammenlignes med Rijkaards og ikke med Guardiola eller Enriques, fordi vi har ikke Messi. Så simpelt er det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Dertil er vi jo også i en helt grotesk økonomisk situation, som ingen andre topklubber eller hold der har en god sæson kørende, er i nærheden af.
Det vil være en fantastisk præstation, hvis det ender med et mesterskab.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Madameskrald »

Det var mest en stikpille til ham, der mente, at jeg skulle bannes fra Forum, hvis jeg fremhævede nogle over Dembele..

I den rette ramme, da ville jeg foretrække Ferran over Dembele. Den enormt mangelfulde organisationen på holdet taler til Dembeles kvaliteter (og tidligere Messi) over de øvrige angribere.
Ferran vil på et rigtigt velsammenspillet og intelligent spillende hold slå Dembele af til enhver tid. Der er vi bare så langt fra pt..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 11:10 pm
Dertil er vi jo også i en helt grotesk økonomisk situation, som ingen andre topklubber eller hold der har en god sæson kørende, er i nærheden af.
Det vil være en fantastisk præstation, hvis det ender med et mesterskab.
Men Anti, her tilslutter jeg mig Barca80 koret. Før sæsonen startede havde vi en forventning om at nå en kvartfinale i CL og vinde en liga titel. Vi brugte mange penge, og jeg synes også det bør være forventningen. Det er ikke et godt Madrid hold vi er imod. Hvis vi vinder Copa, Super Cup og La Liga, så vil det være en formidabel sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
søn mar 05, 2023 11:14 pm
Det var mest en stikpille til ham, der mente, at jeg skulle bannes fra Forum, hvis jeg fremhævede nogle over Dembele..

I den rette ramme, da ville jeg foretrække Ferran over Dembele. Den enormt mangelfulde organisationen på holdet taler til Dembeles kvaliteter (og tidligere Messi) over de øvrige angribere.
Ferran vil på et rigtigt velsammenspillet og intelligent spillende hold slå Dembele af til enhver tid. Der er vi bare så langt fra pt..
Det ved jeg ikke helt… kan godt se hvad du mener, men tror bare ikke jeg kan se det med Ferran.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af thomas »

Der er noget jeg ikke helt forstår. Torres spiller en god kamp med flere gennembrud mod Cadiz for to uger siden, før og efter rimelig katastrofalt. Det bliver forklaret med manglende selvtillid og manglende fast spilletid. Det samme med Fati. Men hvor vigtigt kan det egentlig være, hvis man får spillet meget til træning 11 mod 11 (men måske bliver det faktisk ikke prioriteret nok?). Det burde give stabilitet, selvfølgelig kan det ikke opveje at man har ro på, når det så virkelig gælder, men man får vist at man er på niveau og får spillet 'rigtigt'. Det tyder på svag psyke og/eller på dårlig coaching. Jeg ville virkelig gerne have Fati op i gear og trods rædselsfuld boldomgang og manglende speed, så viser han også idag i glimt sin store spilforståelse, som jeg mener overgår Torres og Raphina. Men Fati har langt til fast spilletid med Gavi, Pedri, Demb og Lewan tilbage, så what to do? Eller skal man gå all in og satse på Demb-Lewan-Fati og de andre nøjes med indskiftninger? Hvis Abde kommer tilbage til sommer hvilket jeg virkelig håber, så er der så yderligere konkurrence på fløjen - og Abde har noget af det, som Demb også har og de andre ikke har: de kan sætte en mand af fra nul og de kan drible forbi i fart.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Minutes before Araujo’s red, Ferran Torres missed a penalty that would’ve put Barcelona 2-0 up. Against his former side, the 22-year-old sent his spot kick wide, and there was an argument beforehand between Torres and Ansu Fati over who would take the penalty.


Fati was visibly annoyed at not being allowed to take the penalty, and would’ve been even more so when it was missed. However, Xavi confirmed that Torres was the designed taker.

“There is an order in the penalties that we communicate to the players. Ferran was top of the list. The staff decided, and the players know that.”
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst