10 - Ansu Fati

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:21 pm
🚨 BREAKING - Ansu Fati has suffered an injury in his left knee during training today. Time off not known yet.
@ReshadRahman / @achrafbenayad (🥇)
Fuck, det er virkeligt skidt.....
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Dytrax »

Ja, sportsligt set, men i særdeleshed også rent menneskeligt. Han var i forvejen et pænt stykke fra topformen. Eller i hvert fald ikke tæt på det niveau, vi har set

Og for holdet, er det også noget møg.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Barca80 »

Hvor er det ærgerligt :?

Han spiller langt fra niveau, hvilket er frustrerende, men lad os nu for god orden skyld huske at han stadig er sølle 20 år. Han kan først dømmes når han er omkring 25 år, fx ligesom Raphinha.

Filten
Indlæg: 1876
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Filten »

Ærgerligt men han har desværre ikke vist noget som kan gavne truppen, så om han er på bænk eller skadet er vel det samme.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Mésqueunclub »

Barca80 skrev:
fre feb 24, 2023 9:54 pm
Hvor er det ærgerligt :?

Han spiller langt fra niveau, hvilket er frustrerende, men lad os nu for god orden skyld huske at han stadig er sølle 20 år. Han kan først dømmes når han er omkring 25 år, fx ligesom Raphinha.
Kan godt forstå presset må være hårdt når han som 20 årig skal bedømmes så meget, men på samme tid er det her også Barcelona, hvis det havde været en mindre klub havde det været en anden sag, men på dette niveau skal man præstere i størstedelen af ens spilletid. Han har fået en mulighed som tusindvis af unge fodboldspillere drømmer om, det er hårdt, men hvis mentaliteten og kvaliteterne ikke er der, skal man gå ned i niveau.
Han skal selfølgelig ikke sammenlignes med spillere i den bedste fodboldalder, men det han har præsteret i denne sæson er langt under hans niveau, og ret bekymrende.
Læste lige om den nye skader, det er squ synd for ham 😔
Senest rettet af Mésqueunclub fre feb 24, 2023 10:18 pm, rettet i alt 1 gang.

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Mésqueunclub »

Filten skrev:
fre feb 24, 2023 10:04 pm
Ærgerligt men han har desværre ikke vist noget som kan gavne truppen, så om han er på bænk eller skadet er vel det samme.
Det vil jeg ikke mene, han er trods alt stadig i god form, og er med til træningerne når han sidder på bænken. Det at han igen er skadet, ødelægger hans mentalitet og bremser udviklingen.

Det gør også at han er mere forsigtig ift. at yde sit fysisk bedste på banen, pga. fare for tilbageslag i sin skade.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Ialocin »

Altså en alvorlig knæskade vil da være slemt, men jeg læser, at han er ude i en uge ca.. Det går vel nok.

Filten
Indlæg: 1876
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Filten »

Mésqueunclub skrev:
fre feb 24, 2023 10:12 pm
Filten skrev:
fre feb 24, 2023 10:04 pm
Ærgerligt men han har desværre ikke vist noget som kan gavne truppen, så om han er på bænk eller skadet er vel det samme.
Det vil jeg ikke mene, han er trods alt stadig i god form, og er med til træningerne når han sidder på bænken. Det at han igen er skadet, ødelægger hans mentalitet og bremser udviklingen.

Det gør også at han er mere forsigtig ift. at yde sit fysisk bedste på banen, pga. fare for tilbageslag i sin skade.
Ja, men problemet er bare han ikke har udviklet sig siden den foregående skade.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Dytrax »

Nåh....
Jeg troede der var tale om en mere alvorlig skade.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
fre feb 24, 2023 10:29 pm
Mésqueunclub skrev:
fre feb 24, 2023 10:12 pm
Filten skrev:
fre feb 24, 2023 10:04 pm
Ærgerligt men han har desværre ikke vist noget som kan gavne truppen, så om han er på bænk eller skadet er vel det samme.
Det vil jeg ikke mene, han er trods alt stadig i god form, og er med til træningerne når han sidder på bænken. Det at han igen er skadet, ødelægger hans mentalitet og bremser udviklingen.

Det gør også at han er mere forsigtig ift. at yde sit fysisk bedste på banen, pga. fare for tilbageslag i sin skade.
Ja, men problemet er bare han ikke har udviklet sig siden den foregående skade.
Jeg er ikke enig, man kan sagtens udvikle sig som fodboldspiller, selvom man er skadet. I særdeleshed de menneskelige aspekter, som altid udvikler sig og det jo især, når man står over for vanskelige forhold og som dækker over et væld af forskellige mentale redskaber, der vigtige for en topfodboldspiller. Derudover, så er der de taktiske aspekter, som man altid kan udvikle på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 10:35 pm
Nåh....
Jeg troede der var tale om en mere alvorlig skade.
Heldigvis lader det ikke til at være så slemt, men lad os nu se.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Rb88 »

Knee contusion er 'bare' et slag på knæet, så det er lidt voldsomt at bruge ordet skade med tanke på hvad man normalt forbinder skade med.

Det bliver bare hurtigt til en storm i et glas vand grundet hans tidligere skader

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Madameskrald »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:53 pm
Ja, sportsligt set, men i særdeleshed også rent menneskeligt. Han var i forvejen et pænt stykke fra topformen. Eller i hvert fald ikke tæt på det niveau, vi har set

Og for holdet, er det også noget møg.
Er han så langt fra?
Jeg syntes, at han fysisk har set rimeligt skarp ud. Fra mit perspektiv er det den overmenneskelige kynisme og selvtillid, som han ramte holdet med - det kan gå hurtigt med et par stolpe ind skud.
Bare se Torres der i de seneste kampe tilsyneladende har fået en anden tro på tingene,

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Dytrax »

Madameskrald skrev:
lør feb 25, 2023 9:20 am
Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:53 pm
Ja, sportsligt set, men i særdeleshed også rent menneskeligt. Han var i forvejen et pænt stykke fra topformen. Eller i hvert fald ikke tæt på det niveau, vi har set

Og for holdet, er det også noget møg.
Er han så langt fra?
Jeg syntes, at han fysisk har set rimeligt skarp ud. Fra mit perspektiv er det den overmenneskelige kynisme og selvtillid, som han ramte holdet med - det kan gå hurtigt med et par stolpe ind skud.
Bare se Torres der i de seneste kampe tilsyneladende har fået en anden tro på tingene,
Ja, det synes jeg og det gør Xavi tilsyneladende også, idet han røg fra starteren og til plads på bænken.

Mht. Torres, så vil jeg ikke bedømme på baggrund af én kamp. Hvis man gjorde det med Dembélé ville man i den ene uge kunne kategorisere ham som verdensklasse, for så at placere ham i Jyllandsserien-kategori i den næste.

Vedrørende Fati, hører det også med at han kom frem nærmest simultan med afsked med Messi. Der var et tomrum og der blev placeret (imo) et alt for tungt ansvar på en knægt, der skulle have haft ro til at udvikle sig.
Der har en rygter om salg, der er pres fra fans og Ansu har helt sikkert også selv enorme ambitioner. Alt sammen en heftig cocktail.
Og jo, jeg synes der er lang vej endnu, inden han er på det niveau, hvor han har den der X-faktor, som lige nu er ude af syne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster