23/2 Manchester United - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
fre feb 24, 2023 2:46 am
EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 2:13 am
To gode fodboldkampe, hvor man mangler det sidste det meste af tiden. Det blev specielt tydeligt imod slutningen af begge opgør. Holdet mangler stadig modenhed i genne type opgør.

Det er den ene side af sagen.

Den anden side er, Xavi stadig mangler en del i sin "in game coaching". Han blev udklasseret af EtH i begge kampe og det er stadig et bekymringspunkt, selvom det går bedre. Der skal hurtigere beslutninger til og der skal være en klar forventning om, de spillere, man sender på banen, er klar til at udfylde deres rolle.

Derudover, så tænker jeg også, man har fået en klar fornemmelse for, hvad et system med 4 midtbane spillere kan gøre, men frem for alt, ikke kan gøre. Resten af sæsonen vil jeg gerne se, man bekymrer sig noget mere om at få scoret nogle mål, for det er efterhånden en tydelig mangelvare.

Jeg tænker også, der er en del spillere, der skal til at vågne op. Der er ikke, så fandens mange kampe tilbage til at imponere i, så det er nu, det gælder. Jeg vil for god ordens skyld, lade være med at nævne navne :roll: :mrgreen:
så lad mig nævne navene for dig ;)

Raphinia, lewandowski, ferran, ansu fati, roberto, kounde
Ja, det er meget godt ramt. Koundé er dog ikke blandt mine kandidater, til gengæld vil jeg så tilføje Kessie og selvfølgelig Alonso.

Helt generelt dog, så er de offensive spillere til eksamen resten af sæsonen, ligesom Xavi vil være under observation. Gider ikke høre på mere ang. formdyp. Det er på tide at præstere og komme med et udtryk om at ville score mål. Det er på tide at bygge næste lag på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "We missed Pedri and Gavi today."

"The difference with last year is that this year we competed. We competed against Inter and Bayern and today against Manchester United. They are a great team and it is difficult to compete against them. We should come back stronger next year."

"I think we were worse in the second half, we lacked composure and patience. A single goal hurt us a lot. Today we lost because of the details."

"Now we have to compete for La Liga and the Copa del Rey."

"Araujo will be available on Sunday. I took him off the pitch as a precaution."

"We have to respond now. Next Sunday we have a game, we are in a very good position in La Liga and we have to keep on competing... We can't give up now."

"Sergi Roberto and Kessie were very good today. Busquets and Frenkie de Jong were also great."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:54 am
Xavi: "We missed Pedri and Gavi today."

"The difference with last year is that this year we competed. We competed against Inter and Bayern and today against Manchester United. They are a great team and it is difficult to compete against them. We should come back stronger next year."

"I think we were worse in the second half, we lacked composure and patience. A single goal hurt us a lot. Today we lost because of the details."

"Now we have to compete for La Liga and the Copa del Rey."

"Araujo will be available on Sunday. I took him off the pitch as a precaution."

"We have to respond now. Next Sunday we have a game, we are in a very good position in La Liga and we have to keep on competing... We can't give up now."

"Sergi Roberto and Kessie were very good today. Busquets and Frenkie de Jong were also great."
Det er ikke fordi, jeg er uenig i den analyse. Man manglede tydeligvis både Gavi og Pedri, men det er ikke hele sandheden og Xavi bliver nødt til at få det offensive udtryk til at træde mere tydeligt frem. Man scorer ikke nok mål, ganske enkelt og med en firemandsmidtbane, som bliver så udtalt, som den er mod Utd, så bliver det svært at opnå. Der kommer simpelthen ikke nok folk med ind i feltet og man kommer til at mangle afsluttere på banen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Meget enig her. EtH fremstod som den langt overlegne manager over de to kampe. Det vidste man på forhånd, også da man ansatte Xavi. Xavi mangler stadig det sidste, man savner kynisme og eksekvering og man er nødt til at begynde at se den på banen, fordi man taber kontrol i hver eneste kamp. Der var ingen slinger i valsen hos Utd, mens man ser det igen og igen hos Barca og det uanset om man spiller med Gavi og Pedri, eller ej.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 9:34 am
Filten skrev:
fre feb 24, 2023 2:46 am
EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 2:13 am
To gode fodboldkampe, hvor man mangler det sidste det meste af tiden. Det blev specielt tydeligt imod slutningen af begge opgør. Holdet mangler stadig modenhed i genne type opgør.

Det er den ene side af sagen.

Den anden side er, Xavi stadig mangler en del i sin "in game coaching". Han blev udklasseret af EtH i begge kampe og det er stadig et bekymringspunkt, selvom det går bedre. Der skal hurtigere beslutninger til og der skal være en klar forventning om, de spillere, man sender på banen, er klar til at udfylde deres rolle.

Derudover, så tænker jeg også, man har fået en klar fornemmelse for, hvad et system med 4 midtbane spillere kan gøre, men frem for alt, ikke kan gøre. Resten af sæsonen vil jeg gerne se, man bekymrer sig noget mere om at få scoret nogle mål, for det er efterhånden en tydelig mangelvare.

Jeg tænker også, der er en del spillere, der skal til at vågne op. Der er ikke, så fandens mange kampe tilbage til at imponere i, så det er nu, det gælder. Jeg vil for god ordens skyld, lade være med at nævne navne :roll: :mrgreen:
så lad mig nævne navene for dig ;)

Raphinia, lewandowski, ferran, ansu fati, roberto, kounde
Ja, det er meget godt ramt. Koundé er dog ikke blandt mine kandidater, til gengæld vil jeg så tilføje Kessie og selvfølgelig Alonso.

Helt generelt dog, så er de offensive spillere til eksamen resten af sæsonen, ligesom Xavi vil være under observation. Gider ikke høre på mere ang. formdyp. Det er på tide at præstere og komme med et udtryk om at ville score mål. Det er på tide at bygge næste lag på.
Franck var én af de bedste i går.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Kessie var god i 1. halvleg. I 2. halvleg lavede han desværre flere dumme fejl. Var han ikke også indblandet i et af Uniteds mål, da han ikke får clearet bolden ordentligt? Har svært ved at finde highlights, der viser det, men jeg husker både Kounde og Kessie lave afgørende fejl.

Araujo og AC var gode i går som altid, selvom AC virkede lidt rystet i 2. halvleg. Det er der ikke så meget at sige til.

Kounde var ringe, og virker generelt ikke særlig dygtig i pasningsspillet desværre. Han er heller ikke noget monster defensivt, selvom det er en klar forbedring på HB ift. tidligere sæsoner.

Balde var lidt op og ned, men generelt gjorde han det fint.

Bussi ligner det han er. En spiller uden fart, der lige er kommet tilbage fra skade. Han er tydeligvis ikke i fulde omdrejninger.
FdJ spillede en god kamp synes jeg. Han lavede få fejl, og fyldte en del i defensiven.

Sergi Roberto fortjener også ros. Han viser, hvorfor han stadigvæk er i Barcelona, og har ganske vist sig vigtig i de seneste kamp. Jeg synes ikke han fortjener så meget negativ kritik som han får.

Kessie spillede som nævnt en god 1. halvleg, hvor han bidrog med sin fysik og løb i dybden.

Offensiven var mildest talt ringe. Lewandowski er virkelig dårlig for tiden, og Raphina lykkedes ikke med noget. Ferran Torres kom ind med et par gode driblinger, men det blev aldrig rigtig farligt.

Alt i alt så er jeg ikke så overrasket over kampens forløb. Vi er det modsatte af Real Madrid i Europa. Selvom vi spiller godt og kommer foran, så skal vi nok finde en måde at smide det på. Vi er fuldstændig på røven mentalt, og vi skal VIRKELIG være godt spillende for at få det vendt i Europa. Det tror jeg til gengæld også på med den stamme af unge spillere vi har. Næste sæson bliver sæsonen, hvor vi bryder den europæiske forbandelse, og jeg tror vi når til minimum kvartfinalen i CL.

Op med hovedet - vi har vundet Super Cup, ligger på en komfortabel 1. plads i ligaen, og er stadigvæk med i pokalturneringen.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Fortjent exit.
Et tilbagevendende tema i sæsonen er vores evne til at være kyniske i gode perioder af opgørene - samt at vi oftest kun evner at sætte én god halvleg sammen.
Jeg var egentlig positivt overrasket over første halvleg, hvor pres, genpres og organisation var rettet pæn op kontra første hjemmekamp.
Det lignede, at vi var europæisk indstillet og havde føling på kampen.

Men vi formår ikke at udnytte det spillemæssige overtag til høj xg og tilhørende store chancer.
Vores offensiv er og bliver tandløs til det, som de burde være sat i verdenen til - at skabe og producere. Vi lider af Dembs fravær.

De bliver dog undervurderet i det gængse billede for deres arbejde, pres og bidrag til organisation.

Anden halvleg er dog en anden case - hvor vi aldrig finder fodfæste og kommer ud af Uniteds pres. Vi mangler virkelig Gavi og Pedri her.

Vi virker stadig skrøbelige i Europa. Skal ikke meget til at ryste os og spillerne mangler virkelig coolness og kynisme, modsat de hvide :sick:, som mestrer den disciplin.

Xavi må tilbage til tegnebrættet og få mere output af offensiven - det er virkelig nødvendigt.
Lewa skal holde mere i bolden og mønstrene skal indarbejdes fra siderne.

Vores fantastiske hjemlige defensive statistik lyver også lidt.

xGA og kampe indikerer at vi har en fantastisk keeper og har "heldet" med os. Det kan lynhurtigt vende.

Vi genopbygger og alt indikerer bedre tider - hvilket er fantastisk. Men vi er stadig langt fra skiven - og vi må ikke lade os forblænde.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kessie blundede ved 1-1 målet. Generelt slipper han ikke kuglen hurtigt nok og er lidt for skødesløs til tider også når han er i en position hvor han måske skulle være lidt mere påpasselig. Desværre har han heller ikke noget ekstra gear.

Lalocin@ og champione@ har nogle fine bemærkninger.

Havde vi holdt dem væk i starten af 2 halvleg, tror jeg snildt det kunne være endt anderledes. Vi nåede aldrig den der følelse af at være “tæt på målet”

Man kunne ønske vi havde lidt Real indstilling i os, ikke at vi skal spille som dem, men at tro mere på sig selv, være mere kyniske (vitterligt tro på at man scorer, når man har en god omstilling) og ikke mindst kalkulerende. Vi skal være smartere.

Men vi har også en meget uerfaren trup, europæisk set. Kun stegen, Bussi og Lewan har oplevet europæisk succes. Der skal erfaring til, som Real jo har i tøndevis. Men næste år er vi et stykke længere, et skridt bedre gearet og det mere erfaren.

Og ja, når Lewan har en skidt periode og Demb er ude, da har vi 0 målscorere!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Ja, jeg var heller ikke specielt imponeret af Kessie i går. Bortset fra de fejl i opspil og i opdækning, som der var, så er der også hans, sådan helt generelle, mangel på boldcirkulation. Lad os nu ikke forestille os selv. når man snakker om, man mangler Pedri og Gavi, Kessie ikke er den første, der hentydes til.

Det er muligt, Kessie spillede fornuftigt til tider, men det var aldrig godt. Han varmer bolden for længe og tager tempoet ud af boldomgangen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 10:06 am
Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:54 am
Xavi: "We missed Pedri and Gavi today."

"The difference with last year is that this year we competed. We competed against Inter and Bayern and today against Manchester United. They are a great team and it is difficult to compete against them. We should come back stronger next year."

"I think we were worse in the second half, we lacked composure and patience. A single goal hurt us a lot. Today we lost because of the details."

"Now we have to compete for La Liga and the Copa del Rey."

"Araujo will be available on Sunday. I took him off the pitch as a precaution."

"We have to respond now. Next Sunday we have a game, we are in a very good position in La Liga and we have to keep on competing... We can't give up now."

"Sergi Roberto and Kessie were very good today. Busquets and Frenkie de Jong were also great."
Det er ikke fordi, jeg er uenig i den analyse. Man manglede tydeligvis både Gavi og Pedri, men det er ikke hele sandheden og Xavi bliver nødt til at få det offensive udtryk til at træde mere tydeligt frem. Man scorer ikke nok mål, ganske enkelt og med en firemandsmidtbane, som bliver så udtalt, som den er mod Utd, så bliver det svært at opnå. Der kommer simpelthen ikke nok folk med ind i feltet og man kommer til at mangle afsluttere på banen.
Enig, det er en balance mellem kontrol og offensivt udtryk, som Xavi ikke har fundet endnu (specielt udtalt uden Gavi og Pedri dog). I de store kampe har han (med nogen succes) valgt midtbane dominans fremfor offensivt udtryk. En af de store faktorer i denne udvikling er fra mit perspektiv, at vores offfensive venstrekant er helt harmløs (og aktuelt også vores højrekant), og vi mangler dynamik og kynisme til at holde i bolden og dominere med kun tre spillere centralt.

I går blev vi udstillet, da de centrale midtbanespillere blev småtrætte i anden halvleg (de kom for sent i genpres), og United fandt løsninger ved eks. at spille lange bolde ned i bagrummet, specielt bag Balde (som alene mand skal dække venstrekanten) til deres hurtigere spillere. Det annulerede effekten af vores tætte centrale midtbane.

Med andre ord mener jeg fortsat, at Xavi har gode undskyldninger i manglende rutine på midtbane og kontinuerlige svage indsatser på venstrekanten, som ikke nødvendigvis kan løses systemisk.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ja der er ikke meget “The Best” over Lewan pt. Hvis han ikke finder bare så nogenlunde tilbage dertil, da er vi (også på den lidt længere bane udfra den økonomi vi må agere ud fra) lidt mere på skideren end jeg lige havde regnet med :|

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 Lewandowski finished yesterday's match upset & angry, as he was denied the opportunity to equalise in the last minute by Fati, who took the header, when he had an open goal from Ferran's cross. Robert spoke to Ansu & told him that this has happened before.
@fansjavimiguel [🎖️]

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 4:52 pm
🚨 Lewandowski finished yesterday's match upset & angry, as he was denied the opportunity to equalise in the last minute by Fati, who took the header, when he had an open goal from Ferran's cross. Robert spoke to Ansu & told him that this has happened before.
@fansjavimiguel [🎖️]
Bandede også lidt af Ansu der! Men hvad skal man sige, skal Lewan hive ham væk eller gjalde: “flyyyyt dig”? Eller koordinerer de ikke ordentlig indbyrdes??

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

Madameskrald skrev:
fre feb 24, 2023 3:15 pm
EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 10:06 am
Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 9:54 am
Xavi: "We missed Pedri and Gavi today."

"The difference with last year is that this year we competed. We competed against Inter and Bayern and today against Manchester United. They are a great team and it is difficult to compete against them. We should come back stronger next year."

"I think we were worse in the second half, we lacked composure and patience. A single goal hurt us a lot. Today we lost because of the details."

"Now we have to compete for La Liga and the Copa del Rey."

"Araujo will be available on Sunday. I took him off the pitch as a precaution."

"We have to respond now. Next Sunday we have a game, we are in a very good position in La Liga and we have to keep on competing... We can't give up now."

"Sergi Roberto and Kessie were very good today. Busquets and Frenkie de Jong were also great."
Det er ikke fordi, jeg er uenig i den analyse. Man manglede tydeligvis både Gavi og Pedri, men det er ikke hele sandheden og Xavi bliver nødt til at få det offensive udtryk til at træde mere tydeligt frem. Man scorer ikke nok mål, ganske enkelt og med en firemandsmidtbane, som bliver så udtalt, som den er mod Utd, så bliver det svært at opnå. Der kommer simpelthen ikke nok folk med ind i feltet og man kommer til at mangle afsluttere på banen.
Enig, det er en balance mellem kontrol og offensivt udtryk, som Xavi ikke har fundet endnu (specielt udtalt uden Gavi og Pedri dog). I de store kampe har han (med nogen succes) valgt midtbane dominans fremfor offensivt udtryk. En af de store faktorer i denne udvikling er fra mit perspektiv, at vores offfensive venstrekant er helt harmløs (og aktuelt også vores højrekant), og vi mangler dynamik og kynisme til at holde i bolden og dominere med kun tre spillere centralt.

I går blev vi udstillet, da de centrale midtbanespillere blev småtrætte i anden halvleg (de kom for sent i genpres), og United fandt løsninger ved eks. at spille lange bolde ned i bagrummet, specielt bag Balde (som alene mand skal dække venstrekanten) til deres hurtigere spillere. Det annulerede effekten af vores tætte centrale midtbane.

Med andre ord mener jeg fortsat, at Xavi har gode undskyldninger i manglende rutine på midtbane og kontinuerlige svage indsatser på venstrekanten, som ikke nødvendigvis kan løses systemisk.
Man må også bare erkende, at der er for mange spillere, som ikke leverer på et højt nok niveau (endnu). Defensivt bliver der lavet for mange personlige fejl, og vi bliver straffet for let efterfølgende.
Fx boldtabet ved mål #1 af Kessie lige foran feltet, hvor det også er for nemt at spille sig igennem efterfølgende. Det samme med mål #2, hvor der står fire-fem Barca-spillere og kikker mens Antony står helt fri og klasker en lidt tilfældig returbold i nettet.

Det er ikke fordi Fred, Rashford og Antony osv ikke er gode, men alligevel var det for nemt at være en trussel med deres niveau i går, mens vores egne pendanter bare ikke var en stor nok trussel:
Raphinha - som jeg stadig håber kan løfte sig - som bare ikke er farlig nok ift sin rolle. Og Lewandowski er også holdt op med at være en stærk faktor i det åbne spil, og ligner mest “bare” en striker uden tur i den. Og at Fati så stjæler en åbenlys chance til sidst, viser tydeligt at vi bare ikke har kynismen lige nu.

Jeg savnede virkelig en eller to spillere som kunne skabe chancerne i går. Måske havde det været Pedri, Gavi og Dembele. Men når de er skadet, er afløserne nødt til at kunne tage over. Der er vi ikke nu.

Forhåbentlig er bundniveauet løftet til næste Europaeventyr. Nu må alle sejl sættes ind på Ligaen (og pokalen). At vinde ligaen foran Real vil stadig være en stor bedrift.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Alle dem som konstant taler om hvilken spiller som ikke præsterer og hvem der bør smutte til sommer! Hovedansvaret ligger altid hos Xavi som træner. Det må vi altså ikke glemme. Han lavede nogle store fejl i første kamp, fx ved at spare AC. Tror godt Barca kunne have vundet på hjemmebane, hvis taktikken og holdopstillingen var korrekt.

Det er en kæmpe skuffelse at ryge tidligt ud af både CL og Europa League, og den hviler altså først og fremmest på Xavi :?

Et døgn efter United kampen har jeg stadig den her følelse :oops: :

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster