23/2 Manchester United - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Selvfølgelig er det en skuffelse, hvis vi ikke går videre, men en gigantisk skuffelse vil jeg ikke kalde det. Dertil er United altså ikke dårligere og har endda været et at de mest formstærke hold i over et godt stykke tid og har topklassespillere. Det kan vi ikke bare forvente at gå klart videre fra..

Det afhænger selvfølgelig af hvordan et evt nederlag bliver. Vi risikerer også evt at løbe ind i Arsenal i næste runde og de to modstandere i træk i deres nuværende form, er jo toppen af hvad der kan forventes.

Mt91
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Mt91 »

Jeg havde håbet på at se Ferran fra start.
Jeg synes ofte lewandowski er farligere, i de kampe han er med, da han tager mange gode løb..

Når det er sagt, er jeg tilfreds så længe vi får en sejr

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

PuyolErGud skrev:
tors feb 23, 2023 9:05 pm
Selvfølgelig er det en skuffelse, hvis vi ikke går videre, men en gigantisk skuffelse vil jeg ikke kalde det. Dertil er United altså ikke dårligere og har endda været et at de mest formstærke hold i over et godt stykke tid og har topklassespillere. Det kan vi ikke bare forvente at gå klart videre fra..

Det afhænger selvfølgelig af hvordan et evt nederlag bliver. Vi risikerer også evt at løbe ind i Arsenal i næste runde og de to modstandere i træk i deres nuværende form, er jo toppen af hvad der kan forventes.
Enig omkring United - det er også derfor jeg skriver, at skuffelsen ikke vil være på grund af kampen isoleret set, men en gigantisk skuffelse på grund af vores andet år i streg med europæiske fadæser. Det er pinligt at ryge ud af gruppespillet 2 år i streg, når vi er bedre end både Benfica sidste år og Inter i år, for så at ryge ud til Frankfurt og United (som dog er godt kørende) i EL.

Vi har et stærkt hold, og det synes jeg vi har vist i mange kampe i år.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Helt enig. Dog synes jeg, at det er en stærk faktor at tage med, at vi var hårdt skadesramt på vigtige positioner i perioden omkring Inter, hvilket selvfølgelig ikke er en undskyldning, men formidlende forklaring.

Når en ny sæson er her og hvis vi ryger ud af CL gruppespil igen, vil jeg også have store tvivl uagtet hvad.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Muddi12345 skrev:
tors feb 23, 2023 8:54 pm
Unpopular opinion, men jeg synes det er en GIGA skuffelse hvis vi ikke går videre idag, og der skal efter min mening stilles seriøse spørgsmål til Xavi/holdet, hvis det ikke lykkes idag.
Ikke pga. kampen isoleret set, men for de seneste 2 sæsoners europæiske fadæser. Ude af CL gruppespillet 2 år i streg, ydmygelsen mod Frankfurt og nu United.
United har et udmærket hold i år, men det har vi også og vi bør slå dem over 2 kampe imo.

Det bliver dog svært, da vi mangler vigtige profiler, men det kan sagtens lade sig gøre.
Vi skal gå benhårdt efter at vinde EL.
Hvor er det befriende at læse, at jeg ikke er den eneste som har forventninger til kampen :thumbup: Du har fuldstændig ret i, at det er en kæmpe skuffelse at ryge ud, og det er også noget som Xavi selv vil kalde det - så du er i hvert fald ikke på Lars tyndskids mark med den holdning :lol: :lol:

I forhold til holdopstillingen, er jeg lidt skuffet over at Xavi ikke spiller 4-3-3 med Ferran, i stedet for S.Roberto som en ekstra midtbane. Tror Barca skal turde noget mere og udfordre Uniteds dårlige forsvar. Men håber jeg tager fejl.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Vores venstre wings må godt nok være elendige til træning, siden vi skal spille med 4 midtbane folk og har Sergio Roberto inde i stedet for Ansu eller Ferran…
Senest rettet af Filten tors feb 23, 2023 9:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

PuyolErGud skrev:
tors feb 23, 2023 9:12 pm
Helt enig. Dog synes jeg, at det er en stærk faktor at tage med, at vi var hårdt skadesramt på vigtige positioner i perioden omkring Inter, hvilket selvfølgelig ikke er en undskyldning, men formidlende forklaring.

Når en ny sæson er her og hvis vi ryger ud af CL gruppespil igen, vil jeg også have store tvivl uagtet hvad.

Jep, men det har bare ikke været godt nok i Europa. Generelt synes jeg faktisk, at det har været rigtig skidt i de fleste "topkampe" - altså mod klassiske store hold. Vi vandt overbevisende mod Real i supercuppen for nyligt, men ellers synes jeg vi har skuffet i langt de fleste topkampe de sidste 2 år.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af DrGink »

Tænker opstillingen er den nye klassiske med at balde tager så mange løb op og sørger for bredden på venstreaiden, så en decideret wing er unødvendig. Dette samtidig med at kounde, araujo og christensen har vist sig som en mur på LaLiga niveau.

Xavi forventer sikker en hård kamp inde centralt på banen og har tænkt det var bedre at bruge kræfterne dér. Det har vi også haft stor succes med mod tophold i LaLiga. Ifølge tifo er firkanter på den centrale midtbane, det nye sort for europæiske tophold.

Det uvisse er om United har et godt modsvar til det. Hvis de har det, må Xavi ændre opstilling ved halvleg eller endda før. Det kan også være et problem at midtbanen er smadret fordi gavi og Pedri ikke er med, så systemet måske slet ikke fungerer som intenderet.

Men jeg synes det er en spændende tilgang. Og så må vi se om det fungerer.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Muddi12345 skrev:
tors feb 23, 2023 9:09 pm
PuyolErGud skrev:
tors feb 23, 2023 9:05 pm
Selvfølgelig er det en skuffelse, hvis vi ikke går videre, men en gigantisk skuffelse vil jeg ikke kalde det. Dertil er United altså ikke dårligere og har endda været et at de mest formstærke hold i over et godt stykke tid og har topklassespillere. Det kan vi ikke bare forvente at gå klart videre fra..

Det afhænger selvfølgelig af hvordan et evt nederlag bliver. Vi risikerer også evt at løbe ind i Arsenal i næste runde og de to modstandere i træk i deres nuværende form, er jo toppen af hvad der kan forventes.
Enig omkring United - det er også derfor jeg skriver, at skuffelsen ikke vil være på grund af kampen isoleret set, men en gigantisk skuffelse på grund af vores andet år i streg med europæiske fadæser. Det er pinligt at ryge ud af gruppespillet 2 år i streg, når vi er bedre end både Benfica sidste år og Inter i år, for så at ryge ud til Frankfurt og United (som dog er godt kørende) i EL.

Vi har et stærkt hold, og det synes jeg vi har vist i mange kampe i år.
Frankfurt er en virkelig latterlig kamp at bringe op, for de spillede den turnering som deres sidste, og vi spillede den med skam. EL resultater giver jeg ikke en pind for. Hvis vi vinder EL kommer alle til at sige “det er bare EL, pinligt I er der” og hvis vi ryger ud så skal vi høre “kæmpe skuffelse, kan I ikke engang vinde EL” det er bare noget lort at være der. Spillerne har ikke den samme motivation som Frankfurt har i en Europa League kamp, og det ved folk også godt. Jeg har altid sagt at det mentale aspekt i fodbold er langt vigtigere på dette niveau end evnerne på banen. Chelsea har et bedre hold end Brighton, Fulham og Brentford, men de kan ikke vinde en kamp for tiden. Jeg kunne tage adskillelige eksempler på dette, og det burde ikke være svært at forstå for et voksent menneske.

Er det spørgsmålstegn og skuffelse omkring holdet eller Xavi? For det første gruppeexit var da ikke Xavis skyld? Han tog over for Koeman da vi lå nr. 9 i ligaen, og Benfica kampen var hans 2. Kamp. Han havde ingen skyld i det første exit. Andet exit var jo den vildeste gruppe, som vi også alle sagde, tilmed havde vi nogle vigtige skader og blev snydt for to straffe mod Bayern og mod Inter.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Filten skrev:
tors feb 23, 2023 9:16 pm
Vores venstre wings må godt nok være elendige til træning, siden vi skal spille med 4 midtbane folk og har Sergio Roberto inde i stedet for Ansu eller Ferran…
Jeg er helt målløs. Roberto over Ansu og Ferran.
Er der nogen der kan forklare mig hvem er Sergi Roberto? Jeg ved intet om ham.
Er vores fremtid i hans hænder?
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi skal overleve så skal vores forsvar spille en perfekt kamp.
MDCCCXCIX

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Hvor er det klamt med Roberto frem for Ferran og Fati :thumbdown:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 9:31 pm
Muddi12345 skrev:
tors feb 23, 2023 9:09 pm
PuyolErGud skrev:
tors feb 23, 2023 9:05 pm
Selvfølgelig er det en skuffelse, hvis vi ikke går videre, men en gigantisk skuffelse vil jeg ikke kalde det. Dertil er United altså ikke dårligere og har endda været et at de mest formstærke hold i over et godt stykke tid og har topklassespillere. Det kan vi ikke bare forvente at gå klart videre fra..

Det afhænger selvfølgelig af hvordan et evt nederlag bliver. Vi risikerer også evt at løbe ind i Arsenal i næste runde og de to modstandere i træk i deres nuværende form, er jo toppen af hvad der kan forventes.
Enig omkring United - det er også derfor jeg skriver, at skuffelsen ikke vil være på grund af kampen isoleret set, men en gigantisk skuffelse på grund af vores andet år i streg med europæiske fadæser. Det er pinligt at ryge ud af gruppespillet 2 år i streg, når vi er bedre end både Benfica sidste år og Inter i år, for så at ryge ud til Frankfurt og United (som dog er godt kørende) i EL.

Vi har et stærkt hold, og det synes jeg vi har vist i mange kampe i år.
Frankfurt er en virkelig latterlig kamp at bringe op, for de spillede den turnering som deres sidste, og vi spillede den med skam. EL resultater giver jeg ikke en pind for. Hvis vi vinder EL kommer alle til at sige “det er bare EL, pinligt I er der” og hvis vi ryger ud så skal vi høre “kæmpe skuffelse, kan I ikke engang vinde EL” det er bare noget lort at være der. Spillerne har ikke den samme motivation som Frankfurt har i en Europa League kamp, og det ved folk også godt. Jeg har altid sagt at det mentale aspekt i fodbold er langt vigtigere på dette niveau end evnerne på banen. Chelsea har et bedre hold end Brighton, Fulham og Brentford, men de kan ikke vinde en kamp for tiden. Jeg kunne tage adskillelige eksempler på dette, og det burde ikke være svært at forstå for et voksent menneske.

Er det spørgsmålstegn og skuffelse omkring holdet eller Xavi? For det første gruppeexit var da ikke Xavis skyld? Han tog over for Koeman da vi lå nr. 9 i ligaen, og Benfica kampen var hans 2. Kamp. Han havde ingen skyld i det første exit. Andet exit var jo den vildeste gruppe, som vi også alle sagde, tilmed havde vi nogle vigtige skader og blev snydt for to straffe mod Bayern og mod Inter.
Europa League er på ingen måde en børneturnering eller andet pjat - den er meget større og vigtigere end den spanske supercup, som vi og spillerne jublede over at vinde.
Hvis man som spiller/hold føler sig for fin til at spille i den (vel at mærke efter man blev sendt ud på røv og albuer i CL gruppespillet), så skal man ikke være professionel fodboldspiller. Hvis træneren/spillerne ikke kan sætte sig op til en Europa League kamp, så må de sørge for at gå videre i CL så de ikke ender der.
Man spiller alle kampe med seriøsitet på europæisk topplan, ellers skal man finde sig noget andet at lave. På dit arbejde yder du vel ikke 50 % indsats, fordi du lige skal udføre et stykke arbejde som du ikke er motiveret for, fordi du hellere vil arbejde med noget andet - samme princip gælder i fodbold. De er selv skyld i, at de ikke spiller CL, så skal de fandme ikke spille halvhjertet, så den undskyldning mod Frankfurt køber jeg overhovedet ikke.
De tjener millioner og er professionelle folk, som altid skal gøre deres bedste.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af SIOUX »

Er simpelthen nødt til at se kampen uden lyd, hvis jeg skal undgå at stikke en strikkeping gennem kraniet på mig selv pga. af Graulund.

Det bliver en svær kamp. Håber bare, at vi yder en vild indsats, og så må resultatet jo blive hvad det bliver.

Vamos!!!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Ikke overbevisende start

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster