23/2 Manchester United - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9261
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
ons feb 22, 2023 11:46 pm
Antimadridista skrev:
ons feb 22, 2023 11:38 pm
Barca80 skrev:
ons feb 22, 2023 11:26 pm
Antimadridista skrev:
ons feb 22, 2023 11:14 pm
Barca80 skrev:
ons feb 22, 2023 10:50 pm
Antimadridista skrev:
ons feb 22, 2023 10:32 pm
Man er ikke uambitiøs, blot fordi man forholder sig lidt til realiteterne.

United ER godt kørende og jo, holdet er under udvikling.

Derfor kan man stadig ønske, tro og håbe på at gå videre og føle skuffelse hvis ikke. Det er ikke altid så bombastisk sort/hvidt.
LOL, realiteterne? Så Xavi er fuldstændig uden for realitetssans ifølge dig? Ok så.

Manden siger jo selv, at det er en KÆMPE skuffelse. Han bruger ordet "kæmpe", altså er det ikke bare en skuffelse, men en KÆMPE skuffelse. Så kan du jo bare vælge at fortolke det på din egen måde; "jamen det skal han jo sige" osv. , men det ændrer ikke på at det er en kæmpe skuffelse.

Jeg kan slet ikke se hvilken udvikling vi taler om. Langt de fleste spillere på holdet har været i klubben i flere år; helt tilbage fra Koeman og før det. Det er ikke noget nyt at en klub erhverver sig nye spillere ved transfervinduer, det kaldes ikke "under udvikling".

Manchester United har selv fået tonsvis af nye spillere fornyelig; Eriksen, Casemiro, Antony, Martinez, Sabitzer, Malacia, Weghorst m.fl. - er United også under en udvikling? Desuden har de også fået en helt ny træner i form af Ten Hag.

Lad os nu please stoppe med at omtale Barcelona, som minder om et spansk oprykker hold. Det er verdens største klub! Og holdet består af verdensklasse spillere over hele linjen. Kom nu ind i kampen!
Nej. Du er uden realitetssans. Det er jo selvfølgelig dine holdninger jeg refererer til :roll:

Du er simpelthen enestående. På sin helt egen måde.! Selvfølgelig kan man tale om udvikling, selvom flere spillere har været en længere periode i klubben. Og ja United er også under udvikling

Der er for fanden heller ingen der taler om at Barca intet skal kunne, intet kan eller blot skal undgå nedrykning. Få nu lige styr på der crazy udmeldinger!!!
Jeg refererer jo netop til Xavi's udtalelser. Så hvis du er uenig med mig i, at det vil være en KÆMPE SKUFFELSE at Barca røg ud, så er du jo også uenig med Xavi.

Og hvis Man Utd også er under en udvikling, jamen hvorfor i alverden bruger du så "udvikling" som et argument/undskyldning op til kampen?? Giver jo overhovedet ikke mening, at bruge "udvikling" som en vinkel for at tale Barca ned før kampen, når United står i komplet lignende situation med tonsvis af nye spillere og en splinterny træner.

Hvis jeg ikke var Barca fan, men derimod Girona fan, så ville jeg tænke på samme måde som dig. Jeg vil have nul forventninger til min klub og konstant tale mit hold ned. Men siger det lige igen: DET ER ALTSÅ BARCA VI TALER OM :wave: :wave:
Xavi vil jo aldrig sige andet. Han siger jo også at “Vi går efter det hele”. Det er et mantra!

Jeg giver ikke undskyldninger eller taler Barca ned, jeg forholder mig realistisk. Samtidig er det da underordnet om United også er under udvikling! Fakta er at vi møder et stærkt hold, under udvikling, der har et godt run pt, spiller hjemme mod Barca som længe har haft udfordringer på udebane i Europa. Det er realistisk at omtale kampen som svær og med United som lille favorit.

Jeg har IKKE nul forventninger og taler IKKE konstant Barca ned. Igen de der overdrevne udbasuneringer fra dig!!
Ok. Jeg respekterer dine holdninger, selvom jeg er komplet uenig med dig.

Jeg tror overhovedet ikke at Xavi BARE siger noget fordi han er forpligtet til det. Jeg tror han inderst inde godt kan se, at det vil være en kæmpe skuffelse, at man endnu engang ryger tidligt ud i en europæisk turnering. Han kalder endda kampen en eksamen.

Og selvfølgelig har det da betydning om United også er under udvikling eller ej, især når du selv bruger det som en vinkel op til kampen. Ja, United har hjemmebane i morgen, men vi spiller altså over to kampe, og jeg ser på det samlede billede når jeg skal bedømme om det er en kæmpe skuffelse eller ej.

Anyway. Agree to disagree.
Han er ikke forpligtet, men han er typen der taler sådan.

Jamen gu vil det da være skuffende at ryge tidligt ud igen.? Men det er vel den stærkeste mulige modstander i den her turnering, som har det bedste udgangspunkt. Jeg tænker han kalder det en eksamen fordi de flere gange har snublet i lignende situationer og længe har haft problemer ude. En eksamen i at klare en udfordring man har haft besvær med.

Om begge hold er under udvikling, det ene hold eller ingen af dem, så definerer det da ikke alene, om man burde klare en opgave eller ej.

Ja. God kamp.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15043
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1127 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Barca80 skrev:
ons feb 22, 2023 10:23 pm
Lopezzz skrev:
ons feb 22, 2023 10:06 pm
Barca80 skrev:
ons feb 22, 2023 9:38 pm
Xavi: 'I morgen venter der os en vigtig examen'

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/xavi ... xamen.html
Fantastisk artikel. Og jeg er 100% enig med Xavi, selvom nogle Barca fans herinde ville mene noget andet :thumbdown:

Kampen i morgen er Xavi's eksamen som træner! Og som Xavi også SELV SIGER, så vil det være en KÆMPE skuffelse at ryge ud af Europa League!! :eh:

Lad os håbe at Xavi består eksamen og holdet ikke skuffer fatalt :thumbup:
Skuffer fatalt?!! Seriøst hvad snakker du om? Det er ikke jordens undergang i morgen ;-)
Barca er stadigvæk under udvikling og Manchester United er den sværeste modstander vi har mødt i denne sæson indtil videre plus de er rigtig godt kørende.
Det bliver langt fra en katastrofe hvis vi ryger ud i morgen aften.
Hvad jeg snakker om?? Jeg snakker om det som XAVI SIGER I ARTIKLEN! Har du overhovedet gjort dig selv ulejligheden og læst artiklen? Han siger kampen er en eksamen og at det vil være en KÆMPE skuffelse! Jeg gentager ligesom det han siger og er 100% enig med ham.

Jeg er så pissetræt af såkaldte og uambitiøse fans, som konstant taler Barca ned, som om det var en spansk bundklub, der lige er rykket op fra Segunda Division!

Hvad du kalder spillere under udvikling er WORLD CLASS spillere, som Lewandowski, FdJ, Araujo, Koundé, Ter Stegen, Pedri osv. osv. Hvilken udvikling?? Og nej Man Utd er ikke meget godt kørende, men er ekstrem svingende og ustabilt hold i år, med op og nedture! Og slet ikke det stærkeste hold Barca har mødt - du har vist glemt Bayern! Og jov, kæmpe skuffelse vil det være at ryge ud af endnu en europæisk turnering. Lad os håbe at det IKKE sker!!
Så dine forventninger er kun at vinde Champions League eller Europa League ellers er det en KÆMPE SKUFFELSE.
Der er laaaaangt vej til finalen mester og alle de øvrige klubber er pisse stærke så der findes ingen favoritter her.
MDCCCXCIX

Iniesta007
Indlæg: 585
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Ja der er flere herinde der regner/forventer en sejr iaften :crazy:.
Jeg er som før skrevet født optimist. Men uden Demp...Gavi...Pedri og med Ansu helt uden selvtillid, så bliver det mere end svært at komme videre.
Der er INGEN hold (udover United) der har scoret 2 mål på Campen i denne sæson.
Nu Puta sikkert vinder Champions League, så MÅ VI IKKE SMIDE ligaen :roll:, og jeg tror desværre ikke vi har bredden til at spille på alle heste. :sad:
Men god kamp iaften Culers. Bolden er rund. :lol:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Jeg er meget enig med Lopez og Anti. Man skal skulle tage alting i betragtning. Jeg håber vi vinder, og jeg vil være skuffet hvis vi ikke gør, men ultimativt, så er mit mål La Liga og Copa. Næste år bør vi komme langt i CL. EL er en skændsel vi er med i, kan ikke se hvad vi skal lave i den turnering. "Vi er Barca" er ikke et argument. Alle klubber går gennem gode og dårlige perioder, især med den tidligere ledelse vi havde. Hvis man var med under Gaspart og de sidste par sæsoner under Bartomeu, så kan man fandme også være med nu(!)
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Iniesta007 skrev:
tors feb 23, 2023 12:04 pm
Ja der er flere herinde der regner/forventer en sejr iaften :crazy:.
Jeg er som før skrevet født optimist. Men uden Demp...Gavi...Pedri og med Ansu helt uden selvtillid, så bliver det mere end svært at komme videre.
Der er INGEN hold (udover United) der har scoret 2 mål på Campen i denne sæson.
Nu Puta sikkert vinder Champions League, så MÅ VI IKKE SMIDE ligaen :roll:, og jeg tror desværre ikke vi har bredden til at spille på alle heste. :sad:
Men god kamp iaften Culers. Bolden er rund. :lol:
Enig, EL kan smadre vores sæson. Det var efter Frankfurt exit at det hele smuldrede sidste sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

hackmann
Indlæg: 397
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 12:10 pm
Enig, EL kan smadre vores sæson. Det var efter Frankfurt exit at det hele smuldrede sidste sæson.
Men hvorfor gjorde den det? Var det fysisk træthed? Var det taktisk, viste Franfurt hvordan man skulle spille Barça? Eller var det mentalt?

Jeg syntes det er en skuffelse at vi er med i EL og ikke CL. Men når vi nu er her så vil jeg gerne spille de her kampe og få europæisk erfaring. Og helst mod top hold som ManUnited. Det ser svært ud, ja, men kampen er ikke spillet endnu, vi har en chance. Jeg håber vi griber den.

La Liga og Copa del Rey går over tre gange Real Madrid. SuperCopa er længe siden, det var første gange i flere år vi havde alle spillere til rådighed. Det har vi ikke længere, og Real Madrid var gået i vinterhi, de er i bedre form nu.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15043
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1127 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

hackmann skrev:
tors feb 23, 2023 12:55 pm
Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 12:10 pm
Enig, EL kan smadre vores sæson. Det var efter Frankfurt exit at det hele smuldrede sidste sæson.
Men hvorfor gjorde den det? Var det fysisk træthed? Var det taktisk, viste Franfurt hvordan man skulle spille Barça? Eller var det mentalt?
Truppen var helt anderledes sidste år hvor forsvaret og angrebet sejlede big time ;-)

Billede
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9261
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

hackmann skrev:
tors feb 23, 2023 12:55 pm
Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 12:10 pm
Enig, EL kan smadre vores sæson. Det var efter Frankfurt exit at det hele smuldrede sidste sæson.
Men hvorfor gjorde den det? Var det fysisk træthed? Var det taktisk, viste Franfurt hvordan man skulle spille Barça? Eller var det mentalt?

Jeg syntes det er en skuffelse at vi er med i EL og ikke CL. Men når vi nu er her så vil jeg gerne spille de her kampe og få europæisk erfaring. Og helst mod top hold som ManUnited. Det ser svært ud, ja, men kampen er ikke spillet endnu, vi har en chance. Jeg håber vi griber den.

La Liga og Copa del Rey går over tre gange Real Madrid. SuperCopa er længe siden, det var første gange i flere år vi havde alle spillere til rådighed. Det har vi ikke længere, og Real Madrid var gået i vinterhi, de er i bedre form nu.
Hvis man går tilbage og ser på april måned 22, så tabte vi 2 af de efterfølgende 3 kampe i ligaen, efter Frankfurt exit’en. Til Rayo og Cadiz. Herved begyndt specielt Betis at blive en udfordring ift fjerdepladsen. De gik dog også selv lidt ned, fordi de også fokuserede meget på copaen, som de vandt.

Jeg tror truppen var mentalt brugt efterhånden. Tror der var et stort internt pres for ikke at det hele skulle ende i fiasko. Dette startede jo allerede i efteråret, hvor en dårlig start gjorde, at man længe var usikre på om CL billetten ville blive indløst. Med andre ord, så satte man sig under pres med den dårlige første tredjedel af sæsonen.

Det kunne være fedt at sende United ud og man kunne lige så vel forestille sig, at det kunne bringe et ekstra boost i de kommende uger, frem mod Real kampene (som jeg i denne sæson ser som mere mentalt vigtige end resultat vigtige, for afslutningen af sæsonen), som man kunne forestille sig at det ville trætte truppen. Det ved man ikke!?

Dog ved man, at truppen ikke er bred og lige pt er den ret udsat. Kommer der 1-2 yderligere skader til vigtige folk, så kan det virkelig blive kritisk. Så alene pga skrøbeligheden af bredden og holdbarheden af truppen, kan EL succes i 2-3-4 runder, bide os i røven. Gad godt vi havde et par ekstra pålidelige/erfarne midtbanefolk og en ekstra angriber.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
tors feb 23, 2023 2:22 pm
hackmann skrev:
tors feb 23, 2023 12:55 pm
Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 12:10 pm
Enig, EL kan smadre vores sæson. Det var efter Frankfurt exit at det hele smuldrede sidste sæson.
Men hvorfor gjorde den det? Var det fysisk træthed? Var det taktisk, viste Franfurt hvordan man skulle spille Barça? Eller var det mentalt?

Jeg syntes det er en skuffelse at vi er med i EL og ikke CL. Men når vi nu er her så vil jeg gerne spille de her kampe og få europæisk erfaring. Og helst mod top hold som ManUnited. Det ser svært ud, ja, men kampen er ikke spillet endnu, vi har en chance. Jeg håber vi griber den.

La Liga og Copa del Rey går over tre gange Real Madrid. SuperCopa er længe siden, det var første gange i flere år vi havde alle spillere til rådighed. Det har vi ikke længere, og Real Madrid var gået i vinterhi, de er i bedre form nu.
Hvis man går tilbage og ser på april måned 22, så tabte vi 2 af de efterfølgende 3 kampe i ligaen, efter Frankfurt exit’en. Til Rayo og Cadiz. Herved begyndt specielt Betis at blive en udfordring ift fjerdepladsen. De gik dog også selv lidt ned, fordi de også fokuserede meget på copaen, som de vandt.

Jeg tror truppen var mentalt brugt efterhånden. Tror der var et stort internt pres for ikke at det hele skulle ende i fiasko. Dette startede jo allerede i efteråret, hvor en dårlig start gjorde, at man længe var usikre på om CL billetten ville blive indløst. Med andre ord, så satte man sig under pres med den dårlige første tredjedel af sæsonen.

Det kunne være fedt at sende United ud og man kunne lige så vel forestille sig, at det kunne bringe et ekstra boost i de kommende uger, frem mod Real kampene (som jeg i denne sæson ser som mere mentalt vigtige end resultat vigtige, for afslutningen af sæsonen), som man kunne forestille sig at det ville trætte truppen. Det ved man ikke!?

Dog ved man, at truppen ikke er bred og lige pt er den ret udsat. Kommer der 1-2 yderligere skader til vigtige folk, så kan det virkelig blive kritisk. Så alene pga skrøbeligheden af bredden og holdbarheden af truppen, kan EL succes i 2-3-4 runder, bide os i røven. Gad godt vi havde et par ekstra pålidelige/erfarne midtbanefolk og en ekstra angriber.
Og så bliver man også nødt til at være frygtløs. Smid Pablo Torre ind, smid Alarcon ind, smid Barbera ind. Det er vigtigt at få sparet spillere, og de må jo have en form for kvalitet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

hackmann
Indlæg: 397
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 2:36 pm
Og så bliver man også nødt til at være frygtløs. Smid Pablo Torre ind, smid Alarcon ind, smid Barbera ind. Det er vigtigt at få sparet spillere, og de må jo have en form for kvalitet.
Barbera får ikke spilletid, ikke uden en kontrakt forlængelse. Alarcon, ja giv lidt pause til Lewandoski i de mindre kampe.

Og prøv med Pablo Torre som den fjerde midbane spiller
https://www.relevo.com/futbol/liga-prim ... 06-nt.html

Når de spørg Xavi hvorfor Pablo Torre ikke spiller mere, så svare han med han er "mediapunta".

Altså han er vant til spille 10'er uden de støre forsvar opgaver, mens Xavi spiller med to 8'er. De er ved at omskole ham til at spiller "interior" men det tager tid. Vil virkelig gerne se ham spille fra start i en af de mindre kampe nu når Pedri er skadet. Ikke EL eller Real Madrid, måske Almeria eller Elche?

Antimadridista
Indlæg: 9261
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

hackmann skrev:
tors feb 23, 2023 3:17 pm
Isageren skrev:
tors feb 23, 2023 2:36 pm
Og så bliver man også nødt til at være frygtløs. Smid Pablo Torre ind, smid Alarcon ind, smid Barbera ind. Det er vigtigt at få sparet spillere, og de må jo have en form for kvalitet.
Barbera får ikke spilletid, ikke uden en kontrakt forlængelse. Alarcon, ja giv lidt pause til Lewandoski i de mindre kampe.

Og prøv med Pablo Torre som den fjerde midbane spiller
https://www.relevo.com/futbol/liga-prim ... 06-nt.html

Når de spørg Xavi hvorfor Pablo Torre ikke spiller mere, så svare han med han er "mediapunta".

Altså han er vant til spille 10'er uden de støre forsvar opgaver, mens Xavi spiller med to 8'er. De er ved at omskole ham til at spiller "interior" men det tager tid. Vil virkelig gerne se ham spille fra start i en af de mindre kampe nu når Pedri er skadet. Ikke EL eller Real Madrid, måske Almeria eller Elche?
Enig. Man bliver nødt til at tage en lille chance.

Antimadridista
Indlæg: 9261
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Skulle vi avancere, har vi de næste EL kampe (som vel bliver mod Juve :lol: ) mellem Valencia (h) og Bilbao (u), samt før Real (h), som kan afgøre ligaen. Real har pool hjemme, hvor jeg tænker de cruiser!

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Unpopular opinion, men jeg synes det er en GIGA skuffelse hvis vi ikke går videre idag, og der skal efter min mening stilles seriøse spørgsmål til Xavi/holdet, hvis det ikke lykkes idag.
Ikke pga. kampen isoleret set, men for de seneste 2 sæsoners europæiske fadæser. Ude af CL gruppespillet 2 år i streg, ydmygelsen mod Frankfurt og nu United.
United har et udmærket hold i år, men det har vi også og vi bør slå dem over 2 kampe imo.

Det bliver dog svært, da vi mangler vigtige profiler, men det kan sagtens lade sig gøre.
Vi skal gå benhårdt efter at vinde EL.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst