16/2 FC Barcelona - Manchester United

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MarkMenace »

Busquets er ikke et aktiv uden Pedri og Gavis løbe pensum.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af emo »

Han skal bare begynde at levere på mand imod mand situationer... eller så skal han rykkes på venstre og bare lave indlæg. Der skal gøres op med hvordan man ønsker hans skal spille.

Hvis han skal udfordre så skal der satme noget selvtillid i ham, for han runder sjældent nogen.
Allez...

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Rekick »

emo skrev:
fre feb 17, 2023 2:16 pm
Han skal bare begynde at levere på mand imod mand situationer... eller så skal han rykkes på venstre og bare lave indlæg. Der skal gøres op med hvordan man ønsker hans skal spille.

Hvis han skal udfordre så skal der satme noget selvtillid i ham, for han runder sjældent nogen.
Jeg føler hans speciale er netop lige præcis indlæg fra højresiden af. Hans indlæg er svære for et forsvar at håndtere når det er indsvingere og Lewandowski er i feltet til at forstyrre.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Michman »

At starte uden AC var tydeligvis en fejl. Som ALLE kunne se før det skete..
Man skifter en Raphinha ud som spiller en god kamp med en Torres der mildt sagt ikke er i form.
Jeg undre mig Xavi..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af FCBSOCI »

Interessent at læse den katalanske sportsavis, SPORT, i dag:

POSITIVT:
Over 90.000 tilskuere (flot)
Vanvittig stemning på Spotify Camp Nou
Raphinha og Araujo fik begge karakteren 8 - dem får vi virkelig brug for

NEDTUR:
Skade til Pedri
Gavi ude i returen mod Man. United

Og så en lidt trist statistik fra SPORT: Selvom jeg har set de fleste kampe på live på stadion, kommer det bag på mig, at de sidste 12 europæiske kampe på Camp Nou kun skulle har givet to sejre til Barca. Ikke just en fæstning.

Jeg syntes, at SPORTs opgørelse lød helt forkert, men fik den samme statistik fra Mundo Deportivo. Så jeg tjekkede og nåede desværre frem til følgende nedslående resultat:

2 sejre
5 uafgjorte
5 nederlag

Sejre: 5-1 over Victoria Pilzen, 1-0 over Dynamo Kyiv - ikke just storhold
Uafgjort: Benfica 0-0, Galatasary 0-0, Napoli 1-1, Inter 3-3 og United 2-2
Nederlag :cry: : Juve 0-3, PSG 1-4, Bayern 0-3, Bayern 0-3, Frankfurt 2-3

Vi scorede altså blot tre mål i alt i de fem nederlag.

Kampen mod United var et skridt i den rigtige retning, synes jeg. Dog er jeg lidt chokeret over, at Barca har skabt så dårlige resultater i Europa de seneste tre år.

Anyway, Barca i tykt og tyndt. Glæder mig allerede til at skulle på Camp Nou igen på søndag mod Cadiz. Dem har vi haft det svært mod, så en sikker sejr ville lune gevaldigt.

VISCA EL BARCA.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Madameskrald »

Det blev en kamp, hvor vi ikke havde den ønskede kontrol. Vi savner Busq - af flere omgange viste De Jong, at han ikke rigtigt kan være med på dette niveau som Pivot (endnu i hvert held). Det er eksempelvis de Jong, der lod Fred stå helt fri, så han og Rashford nemt kunne overspille Alonso. Rent selvmord, når man stiller med anden kæden i forsvaret.

Presspillet sad til gengæld forbuftigt i store dele af 1. halvleg, men Man U dog blev farlige på flere omstillinger, mens de var klart bedst efter Pedris skade, og det meste af anden halvleg. De første 20 min af anden halvleg sejlede vi totalt, men initiativet blev vundet rimeligt vis tilbage efter Balde, Ansu og Christensen kom på banen.

Jeg forstod godt, at AC skulle en tur på bænken. Det svækkede åbenlyst forsvaret, men Christensen er efterhånden en af Xavis vigtigste spillere, specielt mod hold der pakker sig, og han har historisk set en sårbar fysik. Det er jo ikke tilfældigt, at Pedri løb ind i en åbenlys overbelastningsskade… dette er sæsonen fra helvede ifht. manglende restitutionstid. Og det er op af bakke med en tynd trup…

Hvis vi løber ind i 2-3 skader mere til centrale spillere, så har vi hurtigt solgt ligaen til RM… fint illustreret med vores problemer i CL gruppen pga. skader. Vi skal have den skrøbelige bredde på holdet i gang, ellers kan vi hurtigt tabe det hele på gulvet.

Fra mit synspunkt var det mere forundrende, at han byttede Kounde og Araujo rundt på banen. Det havde jeg til gengæld svært ved at se ideen bag - udover måske at please Koundes ego.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Antimadridista »

Madam@

Tror rokaden med Ronald og Kounde var ud fra en ide om at Rashfords speed skulle stækkes, men enig i at den rokade oveni udeladelsen (selvom den var forståelig) af AC, nok var en anelse for meget ift den stime forsvaret havde gang i.

Ja truppens bredde er tæt på neglebidende smal.

Roberto bliver helt sikkert skadet igen og Gav og Jong får ingen pauser, som det ser ud pt. Plus Busquets har ikke godt af at spille alle minutter.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af sorens »

Madameskrald skrev:
fre feb 17, 2023 9:18 pm
Det blev en kamp, hvor vi ikke havde den ønskede kontrol. Vi savner Busq - af flere omgange viste De Jong, at han ikke rigtigt kan være med på dette niveau som Pivot (endnu i hvert held). Det er eksempelvis de Jong, der lod Fred stå helt fri, så han og Rashford nemt kunne overspille Alonso. Rent selvmord, når man stiller med anden kæden i forsvaret.

Presspillet sad til gengæld forbuftigt i store dele af 1. halvleg, men Man U dog blev farlige på flere omstillinger, mens de var klart bedst efter Pedris skade, og det meste af anden halvleg. De første 20 min af anden halvleg sejlede vi totalt, men initiativet blev vundet rimeligt vis tilbage efter Balde, Ansu og Christensen kom på banen.

Jeg forstod godt, at AC skulle en tur på bænken. Det svækkede åbenlyst forsvaret, men Christensen er efterhånden en af Xavis vigtigste spillere, specielt mod hold der pakker sig, og han har historisk set en sårbar fysik. Det er jo ikke tilfældigt, at Pedri løb ind i en åbenlys overbelastningsskade… dette er sæsonen fra helvede ifht. manglende restitutionstid. Og det er op af bakke med en tynd trup…

Hvis vi løber ind i 2-3 skader mere til centrale spillere, så har vi hurtigt solgt ligaen til RM… fint illustreret med vores problemer i CL gruppen pga. skader. Vi skal have den skrøbelige bredde på holdet i gang, ellers kan vi hurtigt tabe det hele på gulvet.

Fra mit synspunkt var det mere forundrende, at han byttede Kounde og Araujo rundt på banen. Det havde jeg til gengæld svært ved at se ideen bag - udover måske at please Koundes ego.
Hvis ideen med rotationen mellem Kounde og Araujo skyldtes Rashford burde man ret hurtigt have roteret tilbage. For det var netop ikke var fra VW han truede. Synes Kounde har fået rigeligt med chancer på CB og ikke leveret stabilt nok. Mener bestemt han gør det bedre som HB. Araujo ville nok stå stærkere overfor Rashford, men det kom han reelt ikke så meget til at gøre. Det er også muligt at ETH ville have rokeret efter Xavi’s dispositioner.

Vi får nok ikke svaret på hvorfor, men jeg kan godt have en bange anelse om at Xavi er for langsom/stædig til at ændre på et oplæg, der ikke fungerer. Det synes jeg man har set før.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
fre feb 17, 2023 10:52 pm
Madam@

Tror rokaden med Ronald og Kounde var ud fra en ide om at Rashfords speed skulle stækkes, men enig i at den rokade oveni udeladelsen (selvom den var forståelig) af AC, nok var en anelse for meget ift den stime forsvaret havde gang i.

Ja truppens bredde er tæt på neglebidende smal.

Roberto bliver helt sikkert skadet igen og Gav og Jong får ingen pauser, som det ser ud pt. Plus Busquets har ikke godt af at spille alle minutter.
Det kan være, at du har ret, men i så fald skulle han jo netop have skiftet igen, da Rashford ikke endte på deres venstrekant.
+ Kounde er jo ikke ligefrem en snegl, og Weghorst hovedspil skulle også tøjles centralt.

I øvrigt finder jeg YouTube videoens kritik ret banal og unuanceret. Xavi skal balancere hele sæsonen ikke bare Man U kampene, og han vil givetvis få ligeså unuanceret kritik, hvis AC var blevet skadet mod Man U eller Cadiz - og havde spillet alle kampe.
Jeg tror, at Xavi er vældig godt klar over, at det er forsvaret, der pt. vinder os kampe i La Liga - og AC er en central brik i det puslespil.

I vores situation med en ikke produktiv offensiv, en overbrugt midtbane (en Busq skadet + nu Pedri) og et velfungerende forsvar, da skal vi passe på med ikke at blive for ambitiøse. Jeg ville i nuværende situation i aXavis sko prioritere ligaen over alt andet…

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
lør feb 18, 2023 11:53 am
Antimadridista skrev:
fre feb 17, 2023 10:52 pm
Madam@

Tror rokaden med Ronald og Kounde var ud fra en ide om at Rashfords speed skulle stækkes, men enig i at den rokade oveni udeladelsen (selvom den var forståelig) af AC, nok var en anelse for meget ift den stime forsvaret havde gang i.

Ja truppens bredde er tæt på neglebidende smal.

Roberto bliver helt sikkert skadet igen og Gav og Jong får ingen pauser, som det ser ud pt. Plus Busquets har ikke godt af at spille alle minutter.
Det kan være, at du har ret, men i så fald skulle han jo netop have skiftet igen, da Rashford ikke endte på deres venstrekant.
+ Kounde er jo ikke ligefrem en snegl, og Weghorst hovedspil skulle også tøjles centralt.

I øvrigt finder jeg YouTube videoens kritik ret banal og unuanceret. Xavi skal balancere hele sæsonen ikke bare Man U kampene, og han vil givetvis få ligeså unuanceret kritik, hvis AC var blevet skadet mod Man U eller Cadiz - og havde spillet alle kampe.
Jeg tror, at Xavi er vældig godt klar over, at det er forsvaret, der pt. vinder os kampe i La Liga - og AC er en central brik i det puslespil.

I vores situation med en ikke produktiv offensiv, en overbrugt midtbane (en Busq skadet + nu Pedri) og et velfungerende forsvar, da skal vi passe på med ikke at blive for ambitiøse. Jeg ville i nuværende situation i aXavis sko prioritere ligaen over alt andet…
Var det ikke først i 2 halvleg han røg over på højre? Men ja hvis det var tanken blev det ødelagt af det skifte!

Har ikke lige kigget den video, men ja der er mange smarte folk derude, som ikke behøver forholde sig til så meget..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster