15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 11:57 pm
History repeating

Tjek tiden, der blev spillet kun 6 sekunder af kampen :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Isageren »

Ønskeliste nu. Få byttet Franck med Brozovic, og køb Alan Varela nu eller til sommer. Vi skal have enten Fresneda, Arnau eller Foyth til HB og derudover skal vi have Moukoko på en fri transfer. Det er nødvendigt. Efterfølgende bør vi så også sælge Ferran.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Isageren »

Og dejlig kamp. Busi, fantastisk. Han ved bare hvordan man skal køre RM rundt i manegen. Det ærgrer mig lidt at han ikke ælder som en Modric. Det kunne være fedt hvis Busi stadig var med til han var 37/38. Godt hele vejen rundt. Dejligt Xavi, var begyndt at blive lidt ala Drake eller Barca80 de seneste par uger, men tror det var i fraværet af dem. Efter at have mødt dem i aften igen er jeg tilbage som ubestridt Xavi supporter. Han tog os fra en 9. Plads til en 1. Plads på et år!
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
man jan 16, 2023 12:55 am
Ønskeliste nu. Få byttet Franck med Brozovic, og køb Alan Varela nu eller til sommer. Vi skal have enten Fresneda, Arnau eller Foyth til HB og derudover skal vi have Moukoko på en fri transfer. Det er nødvendigt. Efterfølgende bør vi så også sælge Ferran.
Ikke helt dumt. Jeg er dog ikke så hooked på Brozovic, frygter en ny Pjanic ting, men det kunne virke og jeg har også godt set rygterne. Ideelt henter man både Fresneda og Martinez, da de begge kan erhverves billigt, men én er et absolut must. Moukoku er god, men jeg synes faktisk ikke, det er nødvendigt. Man har spillere som Barbera, Ilias, Alarcon og Yamal, der er ved at være klar og jeg hellere man satser på dem. Men jeg ville ikke have noget imod ham og han vel lidt af en Etoó klon.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Puyols_garn
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Puyols_garn »

Virkelig en holdindsats der bliver leveret idag og en fremragende gameplan fra Xavis side! Missede nogle få dele af anden halvleg, så det følgende er nok i højere grad baseret på første end anden halvleg, men her er hvad jeg bed mærke i under dagens kamp:

Xavi formåede med det taktiske oplæg og valget af roller virkelig at bringe det bedste ud af spillerne. Jeg ved ikke hvad jeg ville kalde formationen idag, men når vi angreb lignede det mest af alt en meget dynamisk 3-2-4-1 eller 3-4-2-1. Araujo udfyldte en meget defensiv rolle på højrebacken i aften, hvor han for det meste lå forholdsvis tæt på de to centerbacks (særligt i første halvleg, hvor RM i den grad manglede bredde i deres 442 når de slog kontra). På den defensive midtbane ser det ud til Xavi lyttede til de kritiske røster herinde på forummet, og stillede op med en dobbelt pivot. I mine øjne, så viste Busquets og FDJ i aften, at de sagtens kan sameksistere. Busquets viste at hans defensive positioneringsevne stadigvæk er af allerhøjeste klasse, og han valgte hans defensive indgreb enormt intelligent, samtidig med at han også var en god spilstation i det opbyggende spil. Frenkie fik en langt mere fri rolle på den venstre DM plads, og var kraftigt medvirkende til at spillet var så dynamisk og uforudsigeligt. Hvor hans tendens til at trække op i banen til tider har været med til at udstille vores defensiv og ført til over-crowding uden for modstanderens felt, så var det ikke tilfældet i aften. Valget af Gavi (Pedri i de første 20 min) fremfor Fati eller Ferran på venstre wing tror jeg var en af de primære årsager til dette, fordi han langt mere naturligt kunne overtage det centrale rum dybere i banen som Frenkie forlod når han slog op i banen.

På den offensive midtbane var Balde og Dembele overvejende ansvarlige for at gøre banen bred på hver deres kant, og true med dybdeløb hvis Madrid prøvede at forsvare for højt eller snævert. Gavi og Pedri lå for det meste centralt eller i de halve rum, men jeg synes alligevel der var nogle iøjnespringende forskelle imellem de roller de skulle udfylde. Gavis rolle (da han blev flyttet over på venstre) var langt mere dynamisk, i kraft af at han ofte ville bytte position med FDJ, og til tider også Balde. Pedris rolle var derimod noget mere statisk, i kraft af, at de tilstødende spillere i højre side (Busquets og Dembele) havde mere klart definerede roller og mindre frihed til at angribe de centrale og halve rum længere fremme på banen, end Frenkie og Balde havde i venstre side. Igen, så passede rollerne til spillernes forcer. Pedri behøvedes ikke så ofte at gå dybt i banen for at modtage bolden, og kunne i højere grad påvirke spillet på den sidste tredjedel af banen. Fordi der var så god opbakning i AM stratum var det heller ikke nødvendigt for Lewa at gå så dybt og bredt i banen som han typisk gør når vi spiller 4-3-3 med tre midtbanespillere, og han virkede sjældent fuldstændig isoleret.

Det gav mig mindelser om tiden under Pep at se hvor let de kombinerede sig igennem Reals linjer i aften, med et firkløver af spillere på midtbanen der konstant gjorde sig tilgængelige for hinanden. I aften var det bare ikke med en falsk ni'er der trak dybt i banen og indgik i en diamant, men 2 spillere i DM stratum og 2 spillere i OM stratum der udgjorde en rektangel. Måske formationen i aften egentlig var mere prime Chelsea under Tuchel end Pep? Uanset hvad håber jeg vi kommer til at se mere af det. Systemet i aften er noget af det mest velafstemte jeg har set fra Barca i lang tid, både offensivt og i de defensive transitioner.

Som en sidste kommentar i forlængelse af det foregående, så vil jeg bemærke, at jeg længe har været tilhænger af FDJ, og håbet på han kunne lykkedes som single pivot. Efter i aften håber jeg på vi kommer til at se mere til Busquets ved siden af Frenkie i en dobbelt pivot, måske også i én sæson til. Busquets har måske set uheldig ud i denne sæson, men jeg synes han har vist for landsholdet under VM, og for Barca i aften, at han stadig er en af de bedste på hans position i det rigtige system. Hvis vi ligesom i aften kan fordele den defensive byrde bedre, så tror jeg også Busquets kan performe på et højt niveau i lidt tid endnu.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Det undrer mig at der var ikke en eneste slåskamp i går 🤔
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 11:29 pm
FCBSOCI skrev:
søn jan 15, 2023 11:18 pm
Kæft, hvor de tuder på Maditista.dk. De mener, at Barca er pivringe. Blot et enkelt citat: “Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.” Det udsagn behøver vidst ingen kommentarer.
Den faldt også i mine øjne, den kommentar. I øvrigt bliver Barca´s klasse ikke nævnt med et ord. Bare en masse beklagelser og snak om hvem, der skal købes til sommer :lol:
Klassisk madrid siden :glad:

Lad mig gætte:

De skal som minimum have Hakimi, Alphonso Davies, en ekstra klasse CB, Bellingham, Mbappe og Haaland, og så et ekstra alternativ til HW

Det lyder meget ala Madrid fans :crazy:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Rb88 skrev:
man jan 16, 2023 9:01 am
EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 11:29 pm
FCBSOCI skrev:
søn jan 15, 2023 11:18 pm
Kæft, hvor de tuder på Maditista.dk. De mener, at Barca er pivringe. Blot et enkelt citat: “Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.” Det udsagn behøver vidst ingen kommentarer.
Den faldt også i mine øjne, den kommentar. I øvrigt bliver Barca´s klasse ikke nævnt med et ord. Bare en masse beklagelser og snak om hvem, der skal købes til sommer :lol:
Klassisk madrid siden :glad:

Lad mig gætte:

De skal som minimum have Hakimi, Alphonso Davies, en ekstra klasse CB, Bellingham, Mbappe og Haaland, og så et ekstra alternativ til HW

Det lyder meget ala Madrid fans :crazy:
Ja, man ved, man har dem i tovene, når den plade kommer på ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Magnus Frost »

Ny æra er startet !


Første titel til Barca uden Messi i 23 år

Og

Første titel til Xavi som Barca træner !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2570 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

Jeg synes lige vi skal se holdet og Xavi følge op på denne sejer og titel, før vi siger at en ny æra er startet :shifty:

Vi har det med at fejle efter vi tror at det begynder at gå den rigtige vej, vi kunne heller ikke følge op på sidste sejer over RM :think:

Men når det er sagt, så virker det lovende, og kunne godt være et vendepunkt med denne titel.
Og så er det bare lækkert vi gjorde det på sådan en overbevisende måde :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

DrGink
Indlæg: 671
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 644 gange
Blevet takket: 145 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

Drake skrev:
man jan 16, 2023 10:06 pm
Jeg synes lige vi skal se holdet og Xavi følge op på denne sejer og titel, før vi siger at en ny æra er startet :shifty:

Vi har det med at fejle efter vi tror at det begynder at gå den rigtige vej, vi kunne heller ikke følge op på sidste sejer over RM :think:

Men når det er sagt, så virker det lovende, og kunne godt være et vendepunkt med denne titel.
Og så er det bare lækkert vi gjorde det på sådan en overbevisende måde :glad:
Det er det mest positive jeg nogensinde har læst dig skrive!

Så ser det sgu godt ud for Barca! :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Drake skrev:
man jan 16, 2023 10:06 pm
Jeg synes lige vi skal se holdet og Xavi følge op på denne sejer og titel, før vi siger at en ny æra er startet :shifty:

Vi har det med at fejle efter vi tror at det begynder at gå den rigtige vej, vi kunne heller ikke følge op på sidste sejer over RM :think:

Men når det er sagt, så virker det lovende, og kunne godt være et vendepunkt med denne titel.
Og så er det bare lækkert vi gjorde det på sådan en overbevisende måde :glad:
Starten på en ny æra begynder først når vi vinder overbevisende over bundholdene.
MDCCCXCIX

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SantJordi »

Fed sejr i går!

Lidt ananas i egen juice på det taktikoplæg jeg skrev i oktober :D

viewtopic.php?f=20&t=5768&p=585106#p585106

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

FCBSOCI skrev:
søn jan 15, 2023 11:18 pm
Kæft, hvor de tuder på Maditista.dk. De mener, at Barca er pivringe. Blot et enkelt citat: “Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.” Det udsagn behøver vidst ingen kommentarer.
Samme bruger:
Gavi? Please. Der er 5 Gavi'er på ethvert ungdomshold. Arribas er da mindst lige så talentfuld

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster