Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 3:54 pm
Nu skyder du mig vist ting i skoene, som jeg ikke har nogen aktie i.

Jeg har netop skrevet at hvis man vælger at sælge Ferran og/eller Raphinha videre til sommer, så bliver problemet at som minimum tilsvarende kvalitet så skal ind, hvilket kræver virkelig dygtig scouting og en god portion held. Men at de begge, hvis ikke niveauet hæves, skal overvejes hvis billigere, tilsvarende alternativer er tilstede, fordi økonomien er så vigtigt et område pt og de begge vil kunne give en rigtig god mønt.

Så ja det vil være en svær øvelse, men en man må overveje om kan lykkes.

Demb tror jeg primært drejer sig om, at han ikke længere konstant bliver skadet.
Det kan godt være, jeg skyder dig noget i skoene, men det er lige så meget for at ridse mit standpunkt op. Debatten startede jo sådan set med falsk udmelding om at klubben havde sat Ansu, Fati og Ferran til salg. Der ikke et gram sandhed over den historie, men alligevel affødte det kommentarer, som at man bare skulle sende dem alle tre afsted for 150 mio. Jeg ved godt, det var udtryk for en ekstrem holdning, men jeg bare langt væk fra at se nogen som helst problemer med offensiven lige nu.

Kan man sende Ferran eller Raphinha videre, hvis man kan finde noget andet, der er billigere? Ja, det kan man selvfølgelig godt, for så vigtige er de heller ikke. Men jeg vil gerne have solide argumenter, der følger sådan en handling op.

For det første. Hvis man sælger én af de to, hvad skal prisen så være? De er begge topspillere, der vil være aktuelle for de fleste tophold i verden. Hvad koster det? I hvert fald mere, end vi har givet for dem, det vil jeg bestemt mene. Man ser hvad PL klubberne smider rundt af beløb og er Raphinha og Ferran dårligere end Felix, Mudryk, Sterling, Gakpo og hvad de ellers hedder? Nej, deres stats taler for sig selv og derfor skal prisen afspejle den sportslige værdi, men intet indikerer, man kan finde ud af at hive værdien hjem på spillersalg.

For det andet. Hvis man så endelig får prisen for én af dem, hvad vil man så i stedet? Vil man rent faktisk bruge pengene på at styrke truppen der, hvor det er nødvendigt? Eller vil man gå ud og bruge det samme beløb, eller måske endnu mere på en stjerne, man ikke rigtig har brug for og som blot allokerer problemet til andre spillere? Skal man så også med dem, der så bliver til overs? Jeg fastholder, problemet ikke ligger i angrebet, men længere tilbage på banen, men intet indikerer, hverken Xavi eller Laporta vil være fornuftige med den slags penge. Jeg ser ingen tegn på, man sælger dyrt og køber billigt og at man i det hele taget, vil være den slags klub. Det selv om, man måske burde gøre det i en periode.

For det tredje. Den spiller, der så kommer ind til angrebet, hvem skal det være? Har man handlet fornuftigt i de andre vinduer? Et stort ungt talent skal have spilletid, men man har allerede rigeligt med spillere i angrebet, der mangler kontinuerligt med minutter på banen. Jeg fastholder, hvis man sælger, så har man rigeligt med talent til at dække yder positionerne i truppen på La Masia. Men igen, intet indikerer hverken Xavi eller Laporta vil være tilbøjelige til at gå den vej.

For det fjerde. Lige nu, ligger min tiltro til, den sportslige sektor, rent faktisk kan handle fornuftigt, på et meget lille sted. Ingen af de spillere, der kommer fra rygtebørsen vil ændre ret meget på truppens beskaffenhed. Det vil være mere af det samme, eller værre og det vil ende med at være dyrere. Jeg snakker ikke så meget om Alemany, som har vist sig ganske kompetent i forhandlingssituationerne, men mere om den overordnede sportslige plan. Jeg synes ikke, Xavi´s profilanalyser er særligt gode, når man tænker på, hvem han har hentet ind og fremfor alt, hvem han ikke har hentet. Jeg synes heller ikke, klubbens scouting arbejde er særligt godt for øjeblikket. Derudover, så har Xavi ikke introduceret nogen som helst fra akademiet, mens han har været træner. Det er jeg skuffet over. Jeg synes der bør være pladser ledige i truppen til at man kan inkorporere et par stykker hver sæson. Det er der ikke plads til, som det ser ud nu og når jeg kigger ned over truppen på kampdage, så er der mindst tre-fire stykker, der ikke bør være der og som burde være pladser, La Masia kan levere lige så godt. Det er udover de positioner, hvor man burde have opgraderet i sommers med yngre profiler, vel at mærke.

Jeg mangler konsensus i den den sportslige sektor og jeg mangler fornuft og omtanke. Derfor giver det meget lidt mening for mig at snakke om udskiftning i angrebet, fordi kræfterne burde bruges helt og aldeles anderledes i øjeblikket. Man er, som sagt, godt besat i angrebet og man har gode spillere at tage af.
Jeg må jo gå ud fra at henvendelsen er til mig, udfra den måde du skriver det på.
Forstår at du ikke ser problemer i nuværende offensiv.

Om det var en kæmpe and vedr de salgsrygter, så er i hvert fald Ferran og Raphinha stadig folk som nogle ikke ser som urørlige, hvilket gør deres situation et muligt debatemne.

1
Jeg ved ikke hvad de skal koste, men næppe mere end vi gav. De var ikke billige. Ferran ser jeg i hvert fald som under folk som Sterling og Felix. Mudryk og Gakpo har jeg set meget få minutter med.

Hvilke stats er det Ferran excellerer sådan i? Kan se at han ligger ca nr 260 med en score på 6.33 på whoscored.

2
Hvis man får pengene, vil jeg da håbe man bruger dem fornuftigt. Ligesom hvis man solgte Jong. Der er vel ikke nogen af os der håber på et eller andet stjernestøvs køb. En dm og en hb, ved vi jo alle er der vi trænger mest.
Du har så ingen tiltro til at ledelsen kan agere fornuftigt, det er også muligt de ikke kan, men hvis man ingen tiltro overhovedet havde til de her salg/køb, kunne man lige så godt droppe al diskussion fra folk som os.

3
Enig i at ved et salg af eksempelvis Ferran, burde man finde et billigt alternativ eller kigge mod Atletic.

4
Det er muligt ledelsen ikke har de kompetencer eller foretager de valg man måtte ønske, men det afholder jo ikke en fra at foreslå en formel der hedder: sælg måske 2 af Ferran, Raphinha og Jong, hvis pengene er tilpas store. Hent billig alternativ (aner ik hvem) + et masia emne til offensiven. Samt forsøg at finde de pokkers dm og hb, for de midler der så må være.

Edit: At sælge både Ferran og Raphinha samtidig vil umiddelbart være for risky, men afhænger af situationen og mulighederne ellers.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg må jo gå ud fra at henvendelsen er til mig, udfra den måde du skriver det på.
Forstår at du ikke ser problemer i nuværende offensiv.

Om det var en kæmpe and vedr de salgsrygter, så er i hvert fald Ferran og Raphinha stadig folk som nogle ikke ser som urørlige, hvilket gør deres situation et muligt debatemne.

1
Jeg ved ikke hvad de skal koste, men næppe mere end vi gav. De var ikke billige. Ferran ser jeg i hvert fald som under folk som Sterling og Felix. Mudryk og Gakpo har jeg set meget få minutter med.

Hvilke stats er det Ferran excellerer sådan i? Kan se at han ligger ca nr 260 med en score på 6.33 på whoscored.

2
Hvis man får pengene, vil jeg da håbe man bruger dem fornuftigt. Ligesom hvis man solgte Jong. Der er vel ikke nogen af os der håber på et eller andet stjernestøvs køb. En dm og en hb, ved vi jo alle er der vi trænger mest.
Du har så ingen tiltro til at ledelsen kan agere fornuftigt, det er også muligt de ikke kan, men hvis man ingen tiltro overhovedet havde til de her salg/køb, kunne man lige så godt droppe al diskussion fra folk som os.

3
Enig i at ved et salg af eksempelvis Ferran, burde man finde et billigt alternativ eller kigge mod Atletic.

4
Det er muligt ledelsen ikke har de kompetencer eller foretager de valg man måtte ønske, men det afholder jo ikke en fra at foreslå en formel der hedder: sælg måske 2 af Ferran, Raphinha og Jong, hvis pengene er tilpas store. Hent billig alternativ (aner ik hvem) + et masia emne til offensiven. Samt forsøg at finde de pokkers dm og hb, for de midler der så må være.

Edit: At sælge både Ferran og Raphinha samtidig vil umiddelbart være for risky, men afhænger af situationen og mulighederne ellers.
Ja, i starten var det nok mere ment ud i plenum, men vi snakker jo også bare herinde og kommer med vores holdninger ;-)

Men ja, jeg tror ikke vi er så uenige, når det kommer til stykket. Tak, for snakken :thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 12:23 am
Kessie er større og stærkere end Garrido - i hvert fald hvad jeg lige har læst.
Min idé var at give dobbelt pivoten en chance med eks fdj og kessie, baserer ud fra https://youtu.be/_SmvHKkQZVk


Jeg er stadig ikke overbevist om at løsningen er en busquets erstatning, fordi jeg ikke mener den findes lige nu. Ingen har den samme kombination af pasningssikkerhed, overblik, positionering og evne til at tackle som busquets-prime havde. Og jeg tror også den nuværende meta indenfor fodbold kræver noget andet.
Jeg er langt fra enig. Problemet med dobbeltpivoten er, Busi stadig er den bedste makker til hvem end, der spiller ved siden af. Man mangler stadig den holdende/horisontale spiller, der kan positionere sig rigtigt og som kan tackle bolden. Hverken Frenkie og da slet ikke Kessie, har det som en naturlig del af deres spil. De forlader konstant deres position og bliver fanget på mellemhånd. Nuvel, Frenkie har forbedret sig og kan måske udvikle sig til en nogenlunde habil holdende pivot, men problemet vil stadig være der, når man møder kvalificeret modstand, i hvert fald for det meste. Man vinder aldrig en CL med ham som pivot, det tror jeg, står rimeligt klart for alle efterhånden. Og hvad vinder man i så fald ved at omskole ham for hårdt? I hvert fald ikke mere end, man taber, er mit bud.

Kessie er så langt fra, hvad jeg gerne vil se på midten hos Barca. Han har stort set ingen af de kvaliteter, jeg værdsætter. Han bliver konstant fanget laaangt oppe på banen, hans positionering er håbløs og hans boldomgang endnu værre. Hans presspil er ligeledes yderst mangelfuldt og hans beslutningstagning er ringere, end Dembélé´s nogensinde har været. Jeg var sikker på, han ville være et dårlig match, da de første rygter begyndte at dukke op for halvandet år siden og det, vi har set fra ham indtil nu, er præcist, hvad jeg forventede ville ske.

Garrido er alt det, Kessie ikke er. Visionær og en super pasningsspiller i alle afstande. Ligesom Pedri og Gavi, så kan han løbe solen sort. Teknisk er han også bedre, omend ikke i samme klasse som førnævnte, men rigeligt til, han er presresistent. Dertil har en god positionering og fysisk kan han fint være med. Han er ikke nogen oplagt Busi aftager, desværre, men en trupplads i stedet for Kessie, vil være en klar opgradering med fremtid i.

En dobbelt pivot har vi altså ikke engang spillere til og da slet ikke, hvis man ikke tager Busquets med i betragtningen. Eller jo, hvis man bruger AC, som jeg sagde før, men det gør man ikke og derfor skal man ud på markedet. Der er ingen vej uden om og det skal ikke være Neves, som bare vil være mere af det samme. Det skal være en en rigtig pivot med klare defensive kvaliteter og endnu mere, når man, som du ellers så rigtigt siger, ikke kan finde en med busi prime stats. Det er ganske enkelt umuligt. Man er nødt til at have en pivot med en klar defensiv profil, men med et godt potentiale i det offensive, fordi på et hvilket som helst tidspunkt, man møder et tophold, så vil de finde vej gennem vores første pres og når de først gør det, så er man alt, alt for svage. Det er ganske simpelt og vi er nået til et punkt, hvor selv et hold som Intercity kan finde vejen til målet, mange gange i løbet af en kamp.

Med en dobbelt pivot, er man også nødt til at se på, hvad man mister ved at spille sådan. Man ofrer en offensiv spiller for stabilitet, hvad enten det er en angriber eller en OM og jeg er ikke ubetinget fan af den nedgradering af angrebet, hvilket uundgåeligt vil betyde mindre af det spil, man gerne vil se og da i særdeleshed, hvis man sætter en spiller som Kessie ind på den ene pivot. Så ja, på den ene side, får man en mere udpræget defensiv profil ind på pivot, men til gengæld får man, to 8ére, der kan koncentrere sig mere om at kreere chancer til angrebet og mindre om de defensive pligter. Spillere som Gavi og Pedri vil få langt mere frihed med en balancespiller på holdet, ligesom man også vil få en langt mere velfungerende Frenkie at se, hvis han ikke skal koncentrere sig for meget om det altid at stå rigtigt på banen for at dække af for en svag makker. Imø vinder man langt mere ved én rigtig pivot, end ved en dobbelt, hvor man så i øvrigt også mangler den rigtige profil til den ene.

En dobbelt pivot kan selvfølgelig fungere, men for Barca er jeg, som sagt, ikke tilhænger af idéen. Men, hvis det endelig skulle fungere, så skal man ud at hente en spiller, jeg ikke er sikker på findes. Jo, måske Bennacer, som jeg flere gange har nævnt, men ellers kan jeg ikke rigtig se, hvem der skulle indtage en rolle ved siden af f.eks. Frenkie, der kan udfylde det offensive tomrum, tabet af en offensiv spiller ville betyde. Bellingham? Måske, men penge? Og vil man den vej? Barca er allerede rigeligt vertikale sit spil og man er ofte langt mere heavy metal end, man bryder sig om og man taber kontrol, så let som ingen ting. Nej, jeg køber den ikke. Der er lige så mange faldgruber den vej og som sagt, så har man ikke profilerne til det.

For at illustrere, hvordan det kan se ud, når man ikke har den sikre pivot, så tag et kig på Real i denne sæson vs sidste. I øjeblikket bløder de chancer til deres modstandere i ét væk og det gør, fordi de ikke har Casemiro mere og de har oven i købet erstattet ham med, måske, det største talent på positionen, der var på markedet i sommers. Men selv med Tchouaméni som erstatning, så har de store strukturelle problemer efter, en ellers, lovende start. Det er også én af grundende til, jeg tror Barca nakker dem i morgen. Man kommer til at skabe mange chancer mod et Real hold, der tilmed er uden, ikke alene Tchouaméni, men også Alaba. Rüdiger er simpelthen ikke spillet tilstrækkeligt ind og det kommer til at gøre ondt på dem.

Zubimendi er nok det bedste, man vil kunne finde her og nu, men man har bare ikke 60 mio euro at smide efter ham. Man forsømte muligheden for at adressere problemet i sommers, selvom man havde muligheden for at hente en passende profil og siden har adskillige oplagte emner fundet nye klubber, hvilket gør dem utilgængelige og derfor ser jeg Alan Varela som eneste reelle mulighed nu og her.



Ja, han er en hård hund, men han kan tackle og lukke huller i et væk. Dertil har han et fornuftigt pasningsspil
Jeg er ikke overraskende lidt uenig. Jeg mener ikke man har set kessie i den rolle som beskrevet og da vi ikke har andre, kan man forsøge. Jeg synes i den grad der blev profiteret ved at have de 4 centrale spillere på banen. Mange af Busquets fysiske mangler blev klaret ved at fdj ikke både skulle være meget med offensivt og defensivt (han spillede bare overhovedet ikke op til sit bedste). Pedri blev givet fri til at kunne gå dybt og kunne gå frem. Balde sørgede for bredden - og har fysikken til alle løbene. Og Gavi var bare alles højre hånd i opspillet.

Den spiller du beskriver lyder for mig nærmest beskriver(sat lidt på spidsen) er spillere som mctominay og fred i forhold til casemiro - altså nogen der i boldbesiddelse spiller den til siden og bagud og ikke fremad.(jeg er med på de muligvis er en grov grov overfortolkning). Casemiro løser ikke opspilsproblemerne for united. Det gør Eriksen.

Jeg ser ikke nogen realistiske transfers som kan det du beskriver. Kun nogle som måske kan og som er relativt dyre forsøg.

Man kan sikkert prøve med garrido og hvor kunne det være forfriskende. Men der er nok en grund til han ikke er med i a holds truppen. Det er svært at vurdere om spillere i 3. bedste liga kan præstere på Champions League niveau. Men for guds skyld gør forsøget og om ikke andet smid dem ind i de kampe der er helt under kontrol og hvor man er foran 3-0.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »



Yikes.....

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Rekick skrev:
man jan 16, 2023 1:18 am


Yikes.....
Ja, det er ikke optimalt, men, med den spilletid Depay får, så er det jo lidt ligegyldigt, hvem der kommer ind. Så længe han kæmper for tingene på og specielt uden for banen. Noget man ikke har set meget til fra Memphis på det seneste. Correa er argentiner, så han skal nok give sit bedste. Derimod er der rygter om, det er en del af en Kessie - Brozovic byttehandel og det er jo straks mere interessant.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er ikke overraskende lidt uenig. Jeg mener ikke man har set kessie i den rolle som beskrevet og da vi ikke har andre, kan man forsøge. Jeg synes i den grad der blev profiteret ved at have de 4 centrale spillere på banen. Mange af Busquets fysiske mangler blev klaret ved at fdj ikke både skulle være meget med offensivt og defensivt (han spillede bare overhovedet ikke op til sit bedste). Pedri blev givet fri til at kunne gå dybt og kunne gå frem. Balde sørgede for bredden - og har fysikken til alle løbene. Og Gavi var bare alles højre hånd i opspillet.

Den spiller du beskriver lyder for mig nærmest beskriver(sat lidt på spidsen) er spillere som mctominay og fred i forhold til casemiro - altså nogen der i boldbesiddelse spiller den til siden og bagud og ikke fremad.(jeg er med på de muligvis er en grov grov overfortolkning). Casemiro løser ikke opspilsproblemerne for united. Det gør Eriksen.

Jeg ser ikke nogen realistiske transfers som kan det du beskriver. Kun nogle som måske kan og som er relativt dyre forsøg.

Man kan sikkert prøve med garrido og hvor kunne det være forfriskende. Men der er nok en grund til han ikke er med i a holds truppen. Det er svært at vurdere om spillere i 3. bedste liga kan præstere på Champions League niveau. Men for guds skyld gør forsøget og om ikke andet smid dem ind i de kampe der er helt under kontrol og hvor man er foran 3-0.
Jeg synes, Kessie har været ganske forfærdelig, uanset hvor man har spillet ham. Og nej, den spiller, jeg er ude efter er balance spilleren. En spiller, der kan lukke de defensive huller på banen og som kan tackle en bold. Han skal netop ikke løse opspilsproblemerne, fordi de er der ikke. Som vi flere gange har været inde på, så findes der ikke en ny Busi prime. Opspillet skal stadig styres af Frenkie, Pedri og Gavi. Ligesom Eriksen for Utd. Men derfor må han da gerne have et potentiale, der kan udnyttes på sigt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Spændende
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
man jan 16, 2023 9:00 pm
At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.
Brozovic er langt bedre end Franck, og vi har brug for en spiller der kan aflaste Busi. Brozovic er en klassespiller, det så man også til VM.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
man jan 16, 2023 9:50 pm
Barca80 skrev:
man jan 16, 2023 9:00 pm
At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.
Brozovic er langt bedre end Franck, og vi har brug for en spiller der kan aflaste Busi. Brozovic er en klassespiller, det så man også til VM.
Var du ikke Kessie-fan?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
man jan 16, 2023 10:37 pm
Isageren skrev:
man jan 16, 2023 9:50 pm
Barca80 skrev:
man jan 16, 2023 9:00 pm
At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.
Brozovic er langt bedre end Franck, og vi har brug for en spiller der kan aflaste Busi. Brozovic er en klassespiller, det så man også til VM.
Var du ikke Kessie-fan?
Francks ven. Jeg kan lide personen, men som jeg også sagde til Easy, så behøver alle ikke at kunne få succes i Barca. Its a business my boy. Profilbilledet bliver dog for evigt. Vil altid huske ham som min favoritspiller i klubben sammen med Alex Song og efterfulgt af Seydou Keita, Edgar David, Charles Puyol, Philip Cocu og Patrick Kluivert.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tirs jan 17, 2023 12:57 am
DrGink skrev:
man jan 16, 2023 10:37 pm
Isageren skrev:
man jan 16, 2023 9:50 pm
Barca80 skrev:
man jan 16, 2023 9:00 pm
At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.
Brozovic er langt bedre end Franck, og vi har brug for en spiller der kan aflaste Busi. Brozovic er en klassespiller, det så man også til VM.
Var du ikke Kessie-fan?
Francks ven. Jeg kan lide personen, men som jeg også sagde til Easy, så behøver alle ikke at kunne få succes i Barca. Its a business my boy. Profilbilledet bliver dog for evigt. Vil altid huske ham som min favoritspiller i klubben sammen med Alex Song og efterfulgt af Seydou Keita, Edgar David, Charles Puyol, Philip Cocu og Patrick Kluivert.
Sådan er det. Jeg har også en del, jeg gerne så få succes i klubben, men som man før eller siden må indse, bare ikke fungerer. Jeg var f.eks. vild med Hleb i Arsenal, men han kunne intet i Barca. Den oplevelse sidder stadig så dybt, at selvom jeg er imponeret over Kvaratskhelia, så er jeg sikker på, han vil blive en fiasko i Barca :smile:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tirs jan 17, 2023 1:07 am
Isageren skrev:
tirs jan 17, 2023 12:57 am
DrGink skrev:
man jan 16, 2023 10:37 pm
Isageren skrev:
man jan 16, 2023 9:50 pm
Barca80 skrev:
man jan 16, 2023 9:00 pm
At bytte Depay (hollandske landsholds 10'er) med Correa, som i gennemsnit scorer ca. 5 mål per sæson og som ikke engang er på landsholdet, er noget af det mest sindssyge i Barcelonas historie. Overgår nærmest Griezmann og Coutinho transfers i groteskhed.

At bytte Kessie, som var et af Serie A's bedste spillere, uden at give ham en ordentlig chance, med en 4 år ældre spiller, i form af Brozovic (+30 år), som på INGEN MÅDER er garanti for, at han bliver bedre, er jo helt stiktosset.

Vildt at Barca ikke lærer af sine transfer fejl fra fortiden :?

Depay skal væk og behøver ikke nødvendigvis at blive erstattet. Brug Raphinha og Ansu noget mere (og ryk evt. en B spiller op). Og brug 442 formationen noget mere, især mod storhold, og behovet for en wing/forward spiller bliver mindre. Problem solved.

Kessie skal også have flere minutter og han vil blive langt bedre med noget kamprytme og kamptræning.
Brozovic er langt bedre end Franck, og vi har brug for en spiller der kan aflaste Busi. Brozovic er en klassespiller, det så man også til VM.
Var du ikke Kessie-fan?
Francks ven. Jeg kan lide personen, men som jeg også sagde til Easy, så behøver alle ikke at kunne få succes i Barca. Its a business my boy. Profilbilledet bliver dog for evigt. Vil altid huske ham som min favoritspiller i klubben sammen med Alex Song og efterfulgt af Seydou Keita, Edgar David, Charles Puyol, Philip Cocu og Patrick Kluivert.
Sådan er det. Jeg har også en del, jeg gerne så få succes i klubben, men som man før eller siden må indse, bare ikke fungerer. Jeg var f.eks. vild med Hleb i Arsenal, men han kunne intet i Barca. Den oplevelse sidder stadig så dybt, at selvom jeg er imponeret over Kvaratskhelia, så er jeg sikker på, han vil blive en fiasko i Barca :smile:
Så post-sjovetisk-fødte kantspillere har du PTSD med? Er det sådan det skal forstås? De er jo forskellige spillere efter min mening.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Så post-sjovetisk-fødte kantspillere har du PTSD med? Er det sådan det skal forstås? De er jo forskellige spillere efter min mening.

Ja, noget i den retning :lol:

Nej, jeg ville elske at se, om det kunne lykkedes med en type som kvaratskhelia, men jeg ville også være klar på, det ikke nødvendigvis ville blive en succes. Og jo, jeg ser tydelige ligheder i spillestil og tekniske færdigheder omend, kvaratskhelia har noget mere fysisk. Men det har de fleste fodboldspillere jo i dag.

Det, som det handler mere om, hvis man ser på om, en given fodboldspiller bliver en succes i den enkelte klub eller ej, det er holdets spillestil og klubmentaliteten. Fordi, man passer godt ind i den ene klub, betyder ikke nødvendigvis man gør det i den anden. Napoli spiller langt mere direkte og ofte også mere omstillingsbaseret, end man gør i Barca og den omstilling er ikke nødvendigvis noget, kvaratskhelia kan foretage. Det har vi jo masser af eksempler på i nyere Barca tid, hvor oplagte spillere som Coutinho og Pjanic heller ikke har formået at tilpasse sig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Skal vi have en backup 9’er hvis Memphis smutter?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster