15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Gnomitz »

Nogle af de pasningssekvenser i løbet af kampen (specielt efter 3-0) var jo simpelthen memberberries på dåse.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af thomas »

selvom man sidder lidt med hjertet oppe i halsen når Busi mange gange er tæt på at miste bolden, så spillede han altså en rigtig solid kamp i dag. Og Gavi, say no more. Hvor er det fedt mand, lad os fortsætte med den opstilling.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af PeterPedal »

Og så endda på udebane .... :angel:
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

Så lækkert at vi alligevel kunne få en titel i denne sæson, og på en overbevisende måde :glad: :thumbup:

Ærgerligt at RM for scoret, og ødelægger resultatet lidt, og Xavi skifter alt for sent ud, og ikke spare spillere og forbygger skader :thumbdown:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Tillykke folkens. Det føles vigtigt, det her.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af thomas »

Det er den helt rigtige opstilling til at dominere midtbanen, jeg håber Xavi holder fast i den. Man savnede virkelige ikke Raphina eller Torres i dag, og Fati skal nok få sine chancer. Lidt mærkeligt at vente med at skifte 4 spillere ind til få minutter før slut. Men omvendt kan jeg godt forstå lysten til at holde fast i den enorme dominans når det kørte så godt.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

Kæft, hvor de tuder på Maditista.dk. De mener, at Barca er pivringe. Blot et enkelt citat: “Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.” Det udsagn behøver vidst ingen kommentarer.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Vigtigt at få skabt en vindermentalitet i ungdommen - Og altid vigtigt at ydmyge Real! Herligt den måde vi gør det på! Overlegent og vi lever op til bookmakernes favoritværdighed, der også ret tydeligt viser at Xavi allerede har etableret os som et stærkere hold end Real.

Der er perspektiv i spillestilen, som man har kunne se lige siden han kom til. Mere tid til Xavi - Håber jeg kritikkerne herinde også vil give ham.
Forumlegende

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBSOCI skrev:
søn jan 15, 2023 11:18 pm
Kæft, hvor de tuder på Maditista.dk. De mener, at Barca er pivringe. Blot et enkelt citat: “Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.” Det udsagn behøver vidst ingen kommentarer.
Den faldt også i mine øjne, den kommentar. I øvrigt bliver Barca´s klasse ikke nævnt med et ord. Bare en masse beklagelser og snak om hvem, der skal købes til sommer :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

thomas skrev:
søn jan 15, 2023 11:14 pm
Det er den helt rigtige opstilling til at dominere midtbanen, jeg håber Xavi holder fast i den. Man savnede virkelige ikke Raphina eller Torres i dag, og Fati skal nok få sine chancer. Lidt mærkeligt at vente med at skifte 4 spillere ind til få minutter før slut. Men omvendt kan jeg godt forstå lysten til at holde fast i den enorme dominans når det kørte så godt.
Ja, i kampe som disse, hvor man må formodes at skulle modstå et stort pres fra modstanderen, så er det en god opstilling. Men i kampe, hvor man skal nedbryde fembackkæde eller en low block, som man jo oftest skal, så har man brug for mere én mod én kvalitet og mere fart på kanterne for for at gøre banen så bred som muligt. I dag var Real læst og besejret på taktikbrættet inden kampen startede. Lad os håbe, Xavi bliver ved med at bygge på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »



Den her skal med, hver gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af sorens »

Øv missede kampen - hvis nogen finder et link til kampen (så man kan se den efterfølgende må man gerne dele :)

Men fandt til gengæld dette pass-map over Barca i forskellige tidsrum. Godt at se at de Jong og Pedri (i højere grad) havde skiftet side - siden Atletico-kampen. Der var VB (Balde?) lidt ladt alene. Jeg formoder at de Jong var en bedre defensiv opbakning end Pedri ville have formået. Højresiden var jo et "beast" med Araujo og Koundé.

Billede

Og fedt at se at Gavi fortsætter succesen med at være falsk VW. Det har efter min mening været blandt Barca's bedste kampe med en stærk diamant understøttet af en meget løbestærk Gavi på den falske VW. Der tegner sig måske et billede af at det i virkeligheden er ham, der er den nye Iniesta. Mens Pedri måske mere er end mere driblestærk Xavi (hvis man da skal sammenligne. De to - Pedri og Gavi - er selvfølgelig egne typer).
Senest rettet af sorens søn jan 15, 2023 11:47 pm, rettet i alt 1 gang.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 11:34 pm
thomas skrev:
søn jan 15, 2023 11:14 pm
Det er den helt rigtige opstilling til at dominere midtbanen, jeg håber Xavi holder fast i den. Man savnede virkelige ikke Raphina eller Torres i dag, og Fati skal nok få sine chancer. Lidt mærkeligt at vente med at skifte 4 spillere ind til få minutter før slut. Men omvendt kan jeg godt forstå lysten til at holde fast i den enorme dominans når det kørte så godt.
Ja, i kampe som disse, hvor man må formodes at skulle modstå et stort pres fra modstanderen, så er det en god opstilling. Men i kampe, hvor man skal nedbryde fembackkæde eller en low block, som man jo oftest skal, så har man brug for mere én mod én kvalitet og mere fart på kanterne for for at gøre banen så bred som muligt. I dag var Real læst og besejret på taktikbrættet inden kampen startede. Lad os håbe, Xavi bliver ved med at bygge på.
Med så stærke kapaciteter som Alba og Balde på VB har man vel ikke brug for en bred VW. Der passer det vel netop fint med en mere bevægelig type der. Den profil passer Gavi, Torres og Fati alle fint ind i. Men de to sidstnævnte har bare ikke tur i den for tiden. Hvis man kan argumentere med historiske sammenligninger var det netop også det man havde med Alves som HB (den unge version). Her fungerede det jo fortrinligt med Messi med en mere fri rolle fordi Alves netop var så stærk i offensiven (og stærk nok defensivt).

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

History repeating

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

sorens skrev:
søn jan 15, 2023 11:45 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jan 15, 2023 11:34 pm
thomas skrev:
søn jan 15, 2023 11:14 pm
Det er den helt rigtige opstilling til at dominere midtbanen, jeg håber Xavi holder fast i den. Man savnede virkelige ikke Raphina eller Torres i dag, og Fati skal nok få sine chancer. Lidt mærkeligt at vente med at skifte 4 spillere ind til få minutter før slut. Men omvendt kan jeg godt forstå lysten til at holde fast i den enorme dominans når det kørte så godt.
Ja, i kampe som disse, hvor man må formodes at skulle modstå et stort pres fra modstanderen, så er det en god opstilling. Men i kampe, hvor man skal nedbryde fembackkæde eller en low block, som man jo oftest skal, så har man brug for mere én mod én kvalitet og mere fart på kanterne for for at gøre banen så bred som muligt. I dag var Real læst og besejret på taktikbrættet inden kampen startede. Lad os håbe, Xavi bliver ved med at bygge på.
Med så stærke kapaciteter som Alba og Balde på VB har man vel ikke brug for en bred VW. Der passer det vel netop fint med en mere bevægelig type der. Den profil passer Gavi, Torres og Fati alle fint ind i. Men de to sidstnævnte har bare ikke tur i den for tiden. Hvis man kan argumentere med historiske sammenligninger var det netop også det man havde med Alves som HB (den unge version). Her fungerede det jo fortrinligt med Messi med en mere fri rolle fordi Alves netop var så stærk i offensiven (og stærk nok defensivt).
Man har alt for mange gange set, Barca har haft svært ved at nedbryde en low block. Men Xavi har knækket koden til det, problemet er, den defensive struktur er skrøbelig med de profiler, man har nu. Der mangler stadig det defensive anker i yngre klæder og specielt, når Busi lige om lidt er væk. Man havde aldrig kunne spille den her omgang fodbold uden ham i aften.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster