EasyBuddhist skrev: ↑man jan 09, 2023 12:47 am
Isageren skrev: ↑man jan 09, 2023 12:36 am
EasyBuddhist skrev: ↑man jan 09, 2023 12:27 am
emo skrev: ↑man jan 09, 2023 12:23 am
Isageren skrev: ↑man jan 09, 2023 12:08 am
emo skrev: ↑man jan 09, 2023 12:01 am
Isageren skrev: ↑søn jan 08, 2023 11:54 pm
Hahahahah. Intet at være bekymret for. Vi vandt jo. Fodbold handler kun om resultatet. Smukt spil? Nej da, fodbold kan tjekkes på livescore, det er der jeg vil drage konklusioner fra. Give me a break.
Give us en break...
Netop sådan nogle kampe her har oftest gået imod os nu har vi heldet i dem. Tag det med.
Spillede vi imod Cadiz eller Alavez så er jeg med. Men vi spiller use imod Atl.
Træk ikke Real kortet Real har historisk banket dem som de havde lys til bortset fra i et par få kampe.
Det har vi også? Simeone har vundet 2 kampe mod os.
Hvordan har de kampe været husker du dem? Nemme sejre med alt spil og ingen chancer til dem?
Enig, det har for det meste været nogle svære kampe, også på hjemmebane.
Jeg er ikke for stolt til at indrømme når jeg tager fejl, og det har jeg her. Vi skal også være realistiske i forhold til hvem vi møder og hvor vi er. Når det så er sagt, så mangler jeg at se det virkelige tage fra endnu, og jeg mangler også at se nogle forbedringer fra Xavi, både in-game, men så sandelig også uden for banen og rekruttering. Alonso og Busi burde ikke være spillere vi har i næste sæson. Jeg er stadig positiv og jeg stoler på træneren, men der er meget at forlange fra ledelse og træner endnu.
Det er ikke lutter lagkage, det kan vi hurtigt blive enige om. Man kan klandre mange af de beslutninger, man har taget og man skal forbedre sig, men lige nu, så er man bundet på hænder og fødder i forhold til FFP og man er nødt til at tage tingene step by step fra nu af. Man kan ikke være med på de store handler, hvor PL klubberne, PSG og Real støvsuger hele markedet med vanvittige summer, så man er nødt til at slå koldt vand i blodet og så tage det, man kan få og det gjorde man i dag.
Jeg savner generelt også flow, men det har jeg efterhånden gjort nærmest siden Neymar røg, så det er vel under de tre foregående trænere også.
Jeg vælger at alligevel at være positiv omkring det spillemæssige, da:
- vi heldigvis har et koncept nu (selvom der åbenlyst stadig mangler noget udvikling).
- spillerne har respekt for Xavi
- Xavi er en god kommunikator
- Balde og Gavi er ved at være så gode, at de kan regnes for kernen
- Araujo, De Jong, Pedri, Dembele udvikler sig stadig
- Når Kounde, AC og Araujo alle er skadesfri har vi et godt forsvar
- Vi kan i princippet stadig se både Raphinha, Fati, Torres og Kessie blive markant større aktiver end nu.
- vi har Andrew unge spillere som kan blande sig de næste par sæsoner
Dvs. i det bedste scenarie er det bare starten vi er vidne til. Der lang til fordums styrke, men truppen har et stort udviklingspotentiale.
Om Xavi er den rette, om økonomien kommer hurtigt nok på ret køl til at vi kan lave klassesignings igen, om vores ledelse er god nok til at arbejde langsigtet og 100 andre spørgsmål kan kun fremtiden vise. Men jeg vælger at se dette som år ca 1 i genopbygningen og i det perspektiv er jeg fortrøstningsfuld