8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:36 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 09, 2023 12:27 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:23 am
Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:08 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:01 am
Isageren skrev:
søn jan 08, 2023 11:54 pm
Hahahahah. Intet at være bekymret for. Vi vandt jo. Fodbold handler kun om resultatet. Smukt spil? Nej da, fodbold kan tjekkes på livescore, det er der jeg vil drage konklusioner fra. Give me a break.
Give us en break...

Netop sådan nogle kampe her har oftest gået imod os nu har vi heldet i dem. Tag det med.

Spillede vi imod Cadiz eller Alavez så er jeg med. Men vi spiller use imod Atl.

Træk ikke Real kortet Real har historisk banket dem som de havde lys til bortset fra i et par få kampe.
Det har vi også? Simeone har vundet 2 kampe mod os.
Hvordan har de kampe været husker du dem? Nemme sejre med alt spil og ingen chancer til dem?
Enig, det har for det meste været nogle svære kampe, også på hjemmebane.
Jeg er ikke for stolt til at indrømme når jeg tager fejl, og det har jeg her. Vi skal også være realistiske i forhold til hvem vi møder og hvor vi er. Når det så er sagt, så mangler jeg at se det virkelige tage fra endnu, og jeg mangler også at se nogle forbedringer fra Xavi, både in-game, men så sandelig også uden for banen og rekruttering. Alonso og Busi burde ikke være spillere vi har i næste sæson. Jeg er stadig positiv og jeg stoler på træneren, men der er meget at forlange fra ledelse og træner endnu.
Bare fordi Barca80 er gået i skjul, behøver du ikke samle stafetten op ;-)

Enig i de sidste 3-4 linjer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:36 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 09, 2023 12:27 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:23 am
Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:08 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:01 am
Isageren skrev:
søn jan 08, 2023 11:54 pm
Hahahahah. Intet at være bekymret for. Vi vandt jo. Fodbold handler kun om resultatet. Smukt spil? Nej da, fodbold kan tjekkes på livescore, det er der jeg vil drage konklusioner fra. Give me a break.
Give us en break...

Netop sådan nogle kampe her har oftest gået imod os nu har vi heldet i dem. Tag det med.

Spillede vi imod Cadiz eller Alavez så er jeg med. Men vi spiller use imod Atl.

Træk ikke Real kortet Real har historisk banket dem som de havde lys til bortset fra i et par få kampe.
Det har vi også? Simeone har vundet 2 kampe mod os.
Hvordan har de kampe været husker du dem? Nemme sejre med alt spil og ingen chancer til dem?
Enig, det har for det meste været nogle svære kampe, også på hjemmebane.
Jeg er ikke for stolt til at indrømme når jeg tager fejl, og det har jeg her. Vi skal også være realistiske i forhold til hvem vi møder og hvor vi er. Når det så er sagt, så mangler jeg at se det virkelige tage fra endnu, og jeg mangler også at se nogle forbedringer fra Xavi, både in-game, men så sandelig også uden for banen og rekruttering. Alonso og Busi burde ikke være spillere vi har i næste sæson. Jeg er stadig positiv og jeg stoler på træneren, men der er meget at forlange fra ledelse og træner endnu.
Det er ikke lutter lagkage, det kan vi hurtigt blive enige om. Man kan klandre mange af de beslutninger, man har taget og man skal forbedre sig, men lige nu, så er man bundet på hænder og fødder i forhold til FFP og man er nødt til at tage tingene step by step fra nu af. Man kan ikke være med på de store handler, hvor PL klubberne, PSG og Real støvsuger hele markedet med vanvittige summer, så man er nødt til at slå koldt vand i blodet og så tage det, man kan få og det gjorde man i dag.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
man jan 09, 2023 12:47 am
Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:36 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 09, 2023 12:27 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:23 am
Isageren skrev:
man jan 09, 2023 12:08 am
emo skrev:
man jan 09, 2023 12:01 am
Isageren skrev:
søn jan 08, 2023 11:54 pm
Hahahahah. Intet at være bekymret for. Vi vandt jo. Fodbold handler kun om resultatet. Smukt spil? Nej da, fodbold kan tjekkes på livescore, det er der jeg vil drage konklusioner fra. Give me a break.
Give us en break...

Netop sådan nogle kampe her har oftest gået imod os nu har vi heldet i dem. Tag det med.

Spillede vi imod Cadiz eller Alavez så er jeg med. Men vi spiller use imod Atl.

Træk ikke Real kortet Real har historisk banket dem som de havde lys til bortset fra i et par få kampe.
Det har vi også? Simeone har vundet 2 kampe mod os.
Hvordan har de kampe været husker du dem? Nemme sejre med alt spil og ingen chancer til dem?
Enig, det har for det meste været nogle svære kampe, også på hjemmebane.
Jeg er ikke for stolt til at indrømme når jeg tager fejl, og det har jeg her. Vi skal også være realistiske i forhold til hvem vi møder og hvor vi er. Når det så er sagt, så mangler jeg at se det virkelige tage fra endnu, og jeg mangler også at se nogle forbedringer fra Xavi, både in-game, men så sandelig også uden for banen og rekruttering. Alonso og Busi burde ikke være spillere vi har i næste sæson. Jeg er stadig positiv og jeg stoler på træneren, men der er meget at forlange fra ledelse og træner endnu.
Det er ikke lutter lagkage, det kan vi hurtigt blive enige om. Man kan klandre mange af de beslutninger, man har taget og man skal forbedre sig, men lige nu, så er man bundet på hænder og fødder i forhold til FFP og man er nødt til at tage tingene step by step fra nu af. Man kan ikke være med på de store handler, hvor PL klubberne, PSG og Real støvsuger hele markedet med vanvittige summer, så man er nødt til at slå koldt vand i blodet og så tage det, man kan få og det gjorde man i dag.
Jeg savner generelt også flow, men det har jeg efterhånden gjort nærmest siden Neymar røg, så det er vel under de tre foregående trænere også.

Jeg vælger at alligevel at være positiv omkring det spillemæssige, da:
- vi heldigvis har et koncept nu (selvom der åbenlyst stadig mangler noget udvikling).
- spillerne har respekt for Xavi
- Xavi er en god kommunikator
- Balde og Gavi er ved at være så gode, at de kan regnes for kernen
- Araujo, De Jong, Pedri, Dembele udvikler sig stadig
- Når Kounde, AC og Araujo alle er skadesfri har vi et godt forsvar
- Vi kan i princippet stadig se både Raphinha, Fati, Torres og Kessie blive markant større aktiver end nu.
- vi har Andrew unge spillere som kan blande sig de næste par sæsoner

Dvs. i det bedste scenarie er det bare starten vi er vidne til. Der lang til fordums styrke, men truppen har et stort udviklingspotentiale.

Om Xavi er den rette, om økonomien kommer hurtigt nok på ret køl til at vi kan lave klassesignings igen, om vores ledelse er god nok til at arbejde langsigtet og 100 andre spørgsmål kan kun fremtiden vise. Men jeg vælger at se dette som år ca 1 i genopbygningen og i det perspektiv er jeg fortrøstningsfuld👍🤞

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg savner generelt også flow, men det har jeg efterhånden gjort nærmest siden Neymar røg, så det er vel under de tre foregående trænere også.

Jeg vælger at alligevel at være positiv omkring det spillemæssige, da:
- vi heldigvis har et koncept nu (selvom der åbenlyst stadig mangler noget udvikling).
- spillerne har respekt for Xavi
- Xavi er en god kommunikator
- Balde og Gavi er ved at være så gode, at de kan regnes for kernen
- Araujo, De Jong, Pedri, Dembele udvikler sig stadig
- Når Kounde, AC og Araujo alle er skadesfri har vi et godt forsvar
- Vi kan i princippet stadig se både Raphinha, Fati, Torres og Kessie blive markant større aktiver end nu.
- vi har Andrew unge spillere som kan blande sig de næste par sæsoner

Dvs. i det bedste scenarie er det bare starten vi er vidne til. Der lang til fordums styrke, men truppen har et stort udviklingspotentiale.

Om Xavi er den rette, om økonomien kommer hurtigt nok på ret køl til at vi kan lave klassesignings igen, om vores ledelse er god nok til at arbejde langsigtet og 100 andre spørgsmål kan kun fremtiden vise. Men jeg vælger at se dette som år ca 1 i genopbygningen og i det perspektiv er jeg fortrøstningsfuld👍🤞
Reelt set, så er man en klasse DM og en klasse RB fra at have en trup, der kan måle sig med de bedste. Resten handler om, man får holdet spillet sammen og om udvikling hos de unge spillere og hos Xavi. Det er ikke skidt, det hele ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man jan 09, 2023 5:08 pm
Jeg savner generelt også flow, men det har jeg efterhånden gjort nærmest siden Neymar røg, så det er vel under de tre foregående trænere også.

Jeg vælger at alligevel at være positiv omkring det spillemæssige, da:
- vi heldigvis har et koncept nu (selvom der åbenlyst stadig mangler noget udvikling).
- spillerne har respekt for Xavi
- Xavi er en god kommunikator
- Balde og Gavi er ved at være så gode, at de kan regnes for kernen
- Araujo, De Jong, Pedri, Dembele udvikler sig stadig
- Når Kounde, AC og Araujo alle er skadesfri har vi et godt forsvar
- Vi kan i princippet stadig se både Raphinha, Fati, Torres og Kessie blive markant større aktiver end nu.
- vi har Andrew unge spillere som kan blande sig de næste par sæsoner

Dvs. i det bedste scenarie er det bare starten vi er vidne til. Der lang til fordums styrke, men truppen har et stort udviklingspotentiale.

Om Xavi er den rette, om økonomien kommer hurtigt nok på ret køl til at vi kan lave klassesignings igen, om vores ledelse er god nok til at arbejde langsigtet og 100 andre spørgsmål kan kun fremtiden vise. Men jeg vælger at se dette som år ca 1 i genopbygningen og i det perspektiv er jeg fortrøstningsfuld👍🤞
Reelt set, så er man en klasse DM og en klasse RB fra at have en trup, der kan måle sig med de bedste. Resten handler om, man får holdet spillet sammen og om udvikling hos de unge spillere og hos Xavi. Det er ikke skidt, det hele ;-)
Altså bare de 2 pladser vi har kæmpet i årevis for at udfylde… ;-)

Edit: Vil tilføje at godt nok er fronten bred og talentfuld, men pt er der mange usikkerheder netop der.

Lewan kan ikke diskuteres. Han vil være klasse et par år endnu.

Demb kan derimod diskuteres. Enkelte ser ham som en halvgud herinde, flere er ofte pænt frustrerede over ham. Personligt mener jeg stadig han er et stort spørgsmålstegn både ift kontinuerlig stabilitet på højt niveau, men også om han overhovedet bliver her!?

Raphinha har jeg troet på hele vejen. Der skal dog snart komme mere, både kvalitet, kontinuitet og slutprodukt!

Ansu er endnu et kæmpe spørgsmålstegn. Vi aner ikke om det går helt i stå eller der kan forventes verdensklasse indenfor et par år??

Torres er lidt det samme. Får han hovedet til at fungere på det her niveau, kommer han til at vokse og udvikle sig yderligere (for det skal han hvis han skal blive!) eller bliver det bare mere og mere frustrerende og udsigtsløst for ham (og Barca).

Memphis er fortid.

Så er der en masse talenter længere nede i rækkerne, men det er meget usikkert hvad de ender med at blive og det er under alle omstændigheder ikke foreløbigt vi får førsteholdsklasse derfra.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Fremragende første 30 minutter. Sæsonens bedste.
Viser med alt tydelighed holdets potentiale. Efterfølgende ser vi så holdets svagheder og manglende rutine. Det er frustrerende, at se på aftalerne ryge over højre skulder, så snart Atletico viser tænder. Til gengæld bliver der sateme kæmpet for sagen.
Kampen var ikke bare en rutchebane, men også en drejebog på hvad der kan forventes og hvad der skal arbejdes på. På banen såvel som på trænerbænken, hvor oplægget jo var lige i skabet, men momentum ikke kunne genopfindes i pausen, og efterfulgt af lidt underlige beslutninger i anden halveg(selvfølgelig undskyldt af bredden heller ikke findes til midtbanen).

Synes det er en fornøjelse at se holdet udvikle sig.spillet og gameplan var egentlig, også et skridt i den rigtige retning mod Espanyol. Der svigtede de forreste bare.
Det gjorde de en stor del af kampen også idag, og det er deroppe den dybe tallerken skal genopfindes. For dem der ikke er usynlige(Torres, Fati) er en descideret hæmsko for spillet(Raphinha, Dembele).

Backkæden og midtbanen i start 11’eren er bare fede at se, og giver flash backs til kronede dage.

Jeg har været meget bekymret for holdets udvikling, og træerne vokser bestemt ikke ind i himlen, men de sidste to liga kampe viser, vi trods alt har noget at hænge vores hat på.
Indstillingen alene giver håb

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Jeg mener at det er vigtigt at implementere Kessie og Torre i truppen nu. Hvis de ikke har niveau så fair nok at holde dem ude, men giv dem startpladser og minutter fra bænken. Hvis de bliver mere komfortable ville det være en kæmpe gave for vores sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Var det en kamp, der også viser hvordan Lewi kan komme til at låse spillet?

Der var meget få indlæg i kampen fra Barca's side - hvorfor? Fordi de ikke havde en targetman derinde. Derfor var der meget mere fokus på at lade bolden kører rundt. Fati, Demba flød til dels efter frie rum. Mens Gavi havde en noget fri rolle. De Jong og Pedri virkede også mindre fastlåste. Kommentatorerne, der dog ofte siger en masse vrøvl, havde nok ret i at Demba - fordi Lewa ikke var der og fordi Gavi, Fati og de Jong var med til at skabe det - fik mere frirum og plads til at bevæge sig på sin position.

Det var faktisk rigtigt godt at se på. Der kunne i de 30 minutter sagtens været scoret 2-3 gange mere. Og den måde bør de også kunne spille med Lewa. Men han flyder bare mindre/har ikke fået sådan en rolle. Ja han scorer mål, men havde håbet at han ikke ville tæmme pasningsspillet/låse strukturen. Og så har han i øvrigt ikke scoret så meget i de senere kampe.

Største minus i første halvleg var det manglende defensive styrke i venstre-siden. Balde er dygtig, men har ikke Kounde's styrke. Og Pedri manglede flere gange til at bakke Balde op. Og sådan vil det nok være med en diamant med Pedri-Busquets-de Jong og med en fri rolle til Gavi. I det tilfælde burde det nok nærmere være de Jong, der burde have en mere fast position i venstre-siden.

Og ja så formåede de ikke rigtig at få holdt på bolden særligt længe de sidste 60 minutter. Der var dog perioder. Og fed at se at der er kommet cojones på de gutter. Der bliver gået til stålet om nødvendigt.

Fortjent at Gavi snupper MVP.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
ons jan 11, 2023 2:49 pm
Hvad med Savic? Han fik sikkert en bukket blomster fra den spanske konge.
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 8/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Lopezzz skrev:
ons jan 11, 2023 7:15 pm
kklaus skrev:
ons jan 11, 2023 2:49 pm
Hvad med Savic? Han fik sikkert en bukket blomster fra den spanske konge.
Også to dage :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster