Messi Cup 2022

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: VM 2022

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
tors dec 22, 2022 2:17 pm
Madameskrald skrev:
tors dec 22, 2022 12:53 pm
DrGink skrev:
tors dec 22, 2022 8:01 am
Madameskrald skrev:
ons dec 21, 2022 11:18 pm
DrGink skrev:
ons dec 21, 2022 9:43 pm
Det skal Martinez selv. Og hvis ikke han vil, skal træneren. Messi kan sige "Hey dude, not cool", men hvis så idioten fortsætter kan jeg godt forstå han ikke ødelægger den gode stemning yderligere i situationen.
Problemet er så, at Martinez med 99.9 % sikkerhed ville høre efter, hvis hans anfører fortalte ham, at nu var grænsen nået.

Ps. Det er sku lidt ligesom de forældre, der ikke fatter, at de har leder rollen overfor deres børn. Når man påtager sig et ansvar, så må man sku også mande sig op og efterleve det ansvar (også når det virker ubekvemt). Uden en reaktion lader Messi jo Argentina/verden vide, at det er helt ok at begå voksen mobning under hans anførerskab. Det ville jeg personligt ikke stille navn til.
Og når alt vi har er et billede, kan vi jo ikke vide om han har sagt noget og martinez er ligeglad. Det kan også være han er så konfliktsky så han ikke har sagt noget. Jeg er sådan set ligeglad. Det er ikke Messis ansvar at en holdkammerat opfører sig som en idiot. Jeg ville vende den om og sige at det er positivt hvis han har sagt noget til martine(hvilket han måske har). Men synes ikke det kan tælle ned at han ikke har.

Ps. En anfører er ikke en forælder. Men jeg forstår godt sammenligningen.
Det er så fint, at du er ligeglad... Bare husk det, når din nærmeste leder ikke tager affære, når der foregår voksen mobning på din arbejdsplads/uddannelsesinstitution mv.. Anføren er den formelle leder blandt spillerne, hvorfor det først og fremmest er Messis opgave.
Min overordnede pointe er netop, at vi ikke skal have et samfund, hvor man overlader ubekvemt ansvar til andre, fordi man ikke er sin opgave voksen. Det sker i stigende grad, og det er eddermame et skråplan.

AM: Hvad vil du med din sidste kommentar?
Jeg er fuldkommen enig. Puyol er mesterligt eksempel på at man holder sig inde for nogle rammer, og man prøver at være ordentlige mennesker. Det er først og fremmest de rutinerede, anførerne og legender der står for den opgave. Det er som om, at det er blevet okay at hade Mbappe, fordi hans personlighed er meget tvivlsom. Jeg synes dog at Messi med landsholdet har vist at han ER anførermateriale. Jeg elsker Messi, men I kan ikke fortælle mig, at man ikke savner lidt mere personlighed og gemyt fra ham. Jeg var personligt lidt skuffet over de dæmpede scener da de vandt, men okay, det er måske også charmen over ham. Hellere det end Cristiano i hvert fald. Det er helt sikkert. Jeg stod foran TV’et og råbte “græd nu for fanden, du har lige gennemført fodbold og bragt evig glæde til alle dine landsmænd”.
Vi er jo alle enige om at Puyol var en forrygende anfører, på mange af de helt rigtige områder. Jeg tror også på at Puyol er et rigtig godt menneske. Og jeg elsker hans garn!!!

Men hvorfor må Messi ikke bare være Messi. Han er klodens bedste ever, skal han også være den perfekte anfører og vise nøjagtig de følelser som nogle syntes er passende..syntes det er for overdrevet!! Så kig på di Maria, hvis du vil ha følelser, sådan er HAN åbenbart indrettet.

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: VM 2022

Indlæg af Antimadridista »

Som Gink siger. Træneren eller fodbolddirektøren er klart mere “lederen” i foretagendet. De skulle, hvis nogen have sagt noget.

Men nu syntes jeg det her kører ud på længere og længere afveje. Tænker ik jeg har mere at melde.

DrGink
Indlæg: 671
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 644 gange
Blevet takket: 145 gange

Re: VM 2022

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
tors dec 22, 2022 2:17 pm
Madameskrald skrev:
tors dec 22, 2022 12:53 pm
DrGink skrev:
tors dec 22, 2022 8:01 am
Madameskrald skrev:
ons dec 21, 2022 11:18 pm
DrGink skrev:
ons dec 21, 2022 9:43 pm
Det skal Martinez selv. Og hvis ikke han vil, skal træneren. Messi kan sige "Hey dude, not cool", men hvis så idioten fortsætter kan jeg godt forstå han ikke ødelægger den gode stemning yderligere i situationen.
Problemet er så, at Martinez med 99.9 % sikkerhed ville høre efter, hvis hans anfører fortalte ham, at nu var grænsen nået.

Ps. Det er sku lidt ligesom de forældre, der ikke fatter, at de har leder rollen overfor deres børn. Når man påtager sig et ansvar, så må man sku også mande sig op og efterleve det ansvar (også når det virker ubekvemt). Uden en reaktion lader Messi jo Argentina/verden vide, at det er helt ok at begå voksen mobning under hans anførerskab. Det ville jeg personligt ikke stille navn til.
Og når alt vi har er et billede, kan vi jo ikke vide om han har sagt noget og martinez er ligeglad. Det kan også være han er så konfliktsky så han ikke har sagt noget. Jeg er sådan set ligeglad. Det er ikke Messis ansvar at en holdkammerat opfører sig som en idiot. Jeg ville vende den om og sige at det er positivt hvis han har sagt noget til martine(hvilket han måske har). Men synes ikke det kan tælle ned at han ikke har.

Ps. En anfører er ikke en forælder. Men jeg forstår godt sammenligningen.
Det er så fint, at du er ligeglad... Bare husk det, når din nærmeste leder ikke tager affære, når der foregår voksen mobning på din arbejdsplads/uddannelsesinstitution mv.. Anføren er den formelle leder blandt spillerne, hvorfor det først og fremmest er Messis opgave.
Min overordnede pointe er netop, at vi ikke skal have et samfund, hvor man overlader ubekvemt ansvar til andre, fordi man ikke er sin opgave voksen. Det sker i stigende grad, og det er eddermame et skråplan.

AM: Hvad vil du med din sidste kommentar?
Jeg er fuldkommen enig. Puyol er mesterligt eksempel på at man holder sig inde for nogle rammer, og man prøver at være ordentlige mennesker. Det er først og fremmest de rutinerede, anførerne og legender der står for den opgave. Det er som om, at det er blevet okay at hade Mbappe, fordi hans personlighed er meget tvivlsom. Jeg synes dog at Messi med landsholdet har vist at han ER anførermateriale. Jeg elsker Messi, men I kan ikke fortælle mig, at man ikke savner lidt mere personlighed og gemyt fra ham. Jeg var personligt lidt skuffet over de dæmpede scener da de vandt, men okay, det er måske også charmen over ham. Hellere det end Cristiano i hvert fald. Det er helt sikkert. Jeg stod foran TV’et og råbte “græd nu for fanden, du har lige gennemført fodbold og bragt evig glæde til alle dine landsmænd”.
Elsker udtrykket "Du har lige gennemført fodbold". Du har sgu nogle guldkorn af og til, Isageren.

Jeg savner faktisk ikke mere personlighed eller gemyt fra ham. Jeg føler egentlig jeg spejler mig ret godt i ham, som han er.
I ved nok det med at være verdens bedste til det han laver osv :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14842
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: VM 2022

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: VM 2022

Indlæg af BobJylland »

Reaktionerne på og narrativerne om Argentina i kølvandet på både kampen mod Holland og finalen mod Frankrig er skægge at læse. Jeg ved ikke, om det er decideret racisme eller en slags xenofobi for viderekomne, men det er i hvert fald et udtryk for en afart europæisk exceptionalisme. Som om, at hollænderne, kroaterne eller franskmændene nogensinde har været bare tilnærmelsesvis fine i kanten. Det bliver pudsigt nok ikke for alvor italesat. Det må jo åbenbart være værre at paradere med en dukke, der forestiller Mbappé, end det er at invitere nynazistiske sangere på scenen, for Kroatien har været hele den europæiske mediesfæres kæledægge under slutrunden. At ligge i ske med Ustaše-sympatisører er altså øjensynligt mere acceptabelt, end at danse efter en straffesparksredning. Sikken verden.

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: VM 2022

Indlæg af SIOUX »

Hvis nogen af jer er bekendt med "Harald Baldr" på Youtube, så har han en fantastisk 1 time lang video fra Argentina før, efter og under finalen. Giver en fantastisk billede af, hvor meget VM-titlen betyder for dem.


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14842
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: VM 2022

Indlæg af Lopezzz »

Sheikh money effect :lol:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: VM 2022

Indlæg af Isageren »

Lopezzz skrev:
søn dec 25, 2022 12:32 pm
Sheikh money effect :lol:

Billede
Ronaldinho kom før oliepengene?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14842
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: VM 2022

Indlæg af Lopezzz »

Isageren skrev:
søn dec 25, 2022 1:31 pm
Lopezzz skrev:
søn dec 25, 2022 12:32 pm
Sheikh money effect :lol:

Billede
Ronaldinho kom før oliepengene?
Lol oliepengene styrer hele verden siden dag 1
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5075
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: VM 2022

Indlæg af Kvoller »

Så kan man jo sige det samme om alle spillere, med den logik :lol:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6991
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1811 gange
Blevet takket: 1084 gange

Re: VM 2022

Indlæg af Dytrax »

Ronaldinho var før kaliffen.

Kalif-effekten kunne ellers være et cool navn.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14842
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: VM 2022

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: Messi Cup 2022

Indlæg af Antimadridista »

VM i Qatar er blevet til Messi cup, kan jeg se :grin:

Nå men jeg tog mig tid over et par etaper, at gense VM finalen, uden at være i mine følelsers vold :crazy:

Jeg huskede det som tyveri at Frankrig kom på 2-2 og det var det virkelig også.

Første halvleg total dominerede Argentina.

Efter 65 min havde jeg chance optælling (store som mindre store) til 8-0! Udover de 2 mål. På dette tidspunkt begyndte Arg at trække sig lidt mens Fra løsnede lidt mere op. De fik så 3 mindre chancer på et par minutter.
Efter ca 75 min begynder Arg igen at presse lidt, ligesom de bliver en smule overmodige i deres boldomgang. De tænkte vist at den var hjemme og Fra viste jo også nærmest intet!

Da Otamendi løber Muani ned til det fjollede str, havde jeg 10-3 i chancer.

Efter 2-2 var Arg nærmest lammede resten af den ordinære tid og Fra havde et par gode muligheder før Messi næsten gjorde det til 3-2

11-6 i chancer

Først halvleg af forlængede: Fra tilbage i deres Real/kryster position og Arg med et par kæmpe muligheder til Montiel og Lautaro!

15-6 i chancer

Anden halvleg. Arg styrer stadig og kommer foran.
Faktisk har Fra ingen chancer i hele den forlængede, før de får straffespark nr 2. Fra har selvfølgelig afsluttende den gigant chance.!

17-8 i chancer

Romero, Macallister, De Paul og selvfølgelig Messi og De Maria, de bedste hos Argentina.

Str

En anden målmand end Lloris, havde taget 1-2 af argentinernes.!
Men vild fornemmelse og aura omkring den straffesparkskonkurrence…måtte sku tage en øl, på trods af jeg havde på fornemmeren hvordan det ville gå :cool:

Vil anbefale folk at se den igen! :clap:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst