8/11 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »



Mest til jer der beskytter Gil Manzano og La Liga. Det der er jo ikke normalt, vi er ikke et beskidt hold.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg indrømmer gerne at det var et kanon resultat når man tænker på, at Barca var i undertal i store dele af kampen og endda var bagud. Og selvfølgelig skal Xavi også have en stor del af æren :thumbup:

Men lad os nu samtidig klappe hesten for en stund. Ja det er super dejligt at være på førstepladsen før VM. Men er det en også bedrift i sig selv? Vi har jo ikke vundet noget endnu. Det bliver en lang og udfordrende sæson. :think:

Da jeg kritiserede holdet og især Xavi var det i forbindelse med at en turnering (Champions League) som gik tabt i kolossal stor skuffelse. Forventer man nu at jeg skal vende på en tallerken og storrose Xavi fordi man vandt en enkelt kamp og ligger midlertidigt på førstepladsen? Ahh jeg har sgu meget større forventninger og ambitioner end bare dét.

Men sejren i går giver mig selvfølgelig noget håb. Det var en god fighter indsats og naturligvis også Xavi's kampplan som gav et godt resultat. Så jeg er glad. I hvert fald for nu. Forhåbentlig også om 2-3 måneder :smile:

Billede

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

FCBSOCI skrev:
ons nov 09, 2022 4:31 pm
Det er kampe, som den i går, der gør drenge til mænd. Vi har tit efterlyst lidt mere vildskab fra Barca. Det syntes jeg, at de viste i går - da de fokuserede på at spille frem for at diskutere med dommeren. Barca har i det hele taget været dygtige i år til at vinde kampe, der stod på vippen.

For nogle uger siden efter nederlaget til Real Madrid gik mange Barca fans (og pressen) i selvsving og mente, at Barca var på katastrofekurs. Nu er vi minimum to point foran de hvide. Det er da godt gået af Xavi og hans mandskab!

Apropos dommeren, så er der en bruger, der skriver, at det altid er dommerens skyld, når Barca taber - underforstået, at det er holdningen hos os culers, her på sitet. Jeg synes, at der har været meget berettiget kritik af dommerne, uden at dommerne har fået skylden for Barcas nederlag. Eksempelvis blev Barca snydt for et straffe både mod Inter i Milano og Real Madrid. Bagefter var de fleste enige i, at Barca spillede dårligt og derfor ikke fortjente at vinde (læs: det var ikke dommerens skyld, at vi tabte).

I går blev Osasunas mål skandaløst godkendt, skønt de begik et kæmpe frispark. Lewas udvisning var helt på sin plads, men Osasuna burde også have fået en mand udvist, da en af deres spillere, der allerede havde et gult kort, begik et professionelt frispark. Dommeren lavede således to potentielt kampafgørende fejl. Det synes jeg da godt, at man kan pointere. Vi diskuterer trods alt på dette forum. Desværre kommer dommerne - med rette - ofte i centrum for (potentielt) kampafgørende fejl.
Jeg er generelt meget enig... lige en pointe er dog, at Manzano også kunne have udvist Balde (andet gule kort, da han skubber en Osasuna spiller væk fra bolden ved et indkast). Manzano lavede faktisk ikke nogle grelle fejl (udover frisparket på Alonso, som virkede åbenlyst) - kortene sat relativt løst, men det er ikke noget nyt, at der er forskel mellem dommerne på det niveau. Det er VARs opgave at rydde op i frispark eller ej til Alonso ved Osasunas mål - og det fejler åbenlyst, men kunne så have opsamlet det frispark (og dermed straffespark) Alba laver (det er ikke brydning) umiddelbart forinden frisparket på Alonso.
Med andre ord kunne Manzano sagtens have været mere Barcelona fjendtlig (eks. Balde ovenfor)

Og så undrer det mig, at Pique for kredit for hans barnlige opførsel i går. Vi mangler ham jo reelt, da AC går ud - havde vi tabt to point, fordi den unge midtstopper havde lavet en fatal fejl (+ potentielt givet den den unge mands karriere en meget svær start), så havde overbærenheden med den manøvre sikkert været til at føle på. Og sådan en reaktionær barnlighed peger da slet ikke mod et kommende præsidentskab (om end Laporta heller ikke føler sig for fin til at bøvle med dommerstanden).

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Næsten 2 måneder uden Barca bold 😢😢😢 ..Jeg bliver deprimeret. Kun Playstation kan redde mig 🙂
MDCCCXCIX

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Lopezzz skrev:
ons nov 09, 2022 9:24 pm
Næsten 2 måneder uden Barca bold 😢😢😢 ..Jeg bliver deprimeret. Kun Playstation kan redde mig 🙂

Jeg er sgu også lidt trist over det faktum!

Men hey der bliver garanteret også nogle fede VM kampe :glad:

Og ift. Playstation så kan jeg forresten virkelig anbefale PSVR det er altså en helt anden verden at være inde i spillet i stedet for at se det på en skærm !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

EasyBuddhist skrev:
ons nov 09, 2022 10:02 am
JHMark skrev:
ons nov 09, 2022 9:43 am
Jeg ved godt at folk var enige omkring det gule kort, som blev til et rødt. Har lige set den på YouTube.
Jeg synes at Osasuna spilleren løber ind foran Lewandowski, og Lewa så bare hopper på en mærkelig måde. Måske Lewa godt kunne have gjort det lidt anderledes, men ja, jeg kender måske ikke reglerne godt nok …
Lewa lignede en frustreret mand allerede fra start i aftes. Han er blevet markeret meget tæt de sidste par opgør og han har haft svært ved at finde plads og samtidig har modstanderne fået lov til at gå hårdt til ham. I den aktion, hvor han ryger ud, var det jo tydeligt, han hele vejen igennem tænkte,"nu ryger han sgu ned"

Ikke at der som sådan er noget i vejen med det. Jeg kunne selv spille sådan, dengang jeg selv spillede. Hvis der var nogen, der ville spille hårdt, så måtte man lige sætte sig respekt. Kunsten er, ikke at at gå over gevind og det må man sige, Lewa gjorde. Alt for voldsomt og den er til rødt i sig selv. Derudover, skal man jo slet ikke gøre det, hvis man i forvejen har gult. Det er simpelthen for tåbeligt.
Tak for uddybning, det giver bedre mening for mig nu. 👍🏻

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Magnus Frost skrev:
ons nov 09, 2022 9:53 pm
Lopezzz skrev:
ons nov 09, 2022 9:24 pm
Næsten 2 måneder uden Barca bold 😢😢😢 ..Jeg bliver deprimeret. Kun Playstation kan redde mig 🙂

Jeg er sgu også lidt trist over det faktum!

Men hey der bliver garanteret også nogle fede VM kampe :glad:

Og ift. Playstation så kan jeg forresten virkelig anbefale PSVR det er altså en helt anden verden at være inde i spillet i stedet for at se det på en skærm !
Mine 3 ønsker til VM:

1. At Portugal ikke kommer videre fra gruppen :grin:
2. At Danmark kommer meget langt
3. At Argentina vinder VM

VR har jeg men er blevet gammel til det og kan ikke holde ud mere end 10 min :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Lopezzz skrev:
ons nov 09, 2022 10:42 pm
Magnus Frost skrev:
ons nov 09, 2022 9:53 pm
Lopezzz skrev:
ons nov 09, 2022 9:24 pm
Næsten 2 måneder uden Barca bold 😢😢😢 ..Jeg bliver deprimeret. Kun Playstation kan redde mig 🙂

Jeg er sgu også lidt trist over det faktum!

Men hey der bliver garanteret også nogle fede VM kampe :glad:

Og ift. Playstation så kan jeg forresten virkelig anbefale PSVR det er altså en helt anden verden at være inde i spillet i stedet for at se det på en skærm !
Mine 3 ønsker til VM:

1. At Portugal ikke kommer videre fra gruppen :grin:
2. At Danmark kommer meget langt
3. At Argentina vinder VM

VR har jeg men er blevet gammel til det og kan ikke holde ud mere end 10 min :lol:
Også mit ønske. Er ikke selv dansker, men håber sku at det går os godt alligevel. Håber virkelig også for amerikansk og ecuadoriansk succes (mine to andre lande). Til @ladislau, der kaldte mig konspirationsteoretiker og Trump supporter. Jeg kan forsikre dig om, at jeg er meget tilfreds med hvor godt det er gået for demokraterne i USA ved midtvejsvalget. Jeg er bestemt ikke fascist, det er faktisk derfor jeg hader RM. Så kan du tygge lidt på den indtil næste gang du kalder folk QAnon.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Omsider begynder Frenkie at få anerkendelse. Han har også været fremragende i denne sæson, indtil videre.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

@Barca80 m.fl.
En bruger mener, at Barca er på katastrofekurs. Du mener, Barca80, at der ikke er grund til at storrose Xavi, da “Vi har jo ikke vundet noget endnu.”

Som jeg har skrevet tidligere, er der for nogen en tendens til at gøre Barcas præstationer sort-hvide; selvom jeg heldigvis synes, at rigtigt mange brugere kommer med gode, konstruktive kommentarer og analyser. Med andre ord tegner de et mere nuanceret billede af Barca. Der er ingen grund til hverken at male alting sort, eller være jubeloptimist. Det synes jeg fint, at de fleste giver udtryk for.

At Barca er på katastrofekurs er jeg bare lodret uenig i. Ja, vi røg desværre ud af CL, hvor vi var i en svær gruppe. Vi har et talentfuldt hold med mange nye spillere. De skal naturligvis have tid til at blive sammenspillet. Derfor er det i min optik ikke en katastrofe, at vi ikke gik videre i CL. I La Liga ligger vi nu nr. 1 med min. to point ned til Real Madrid. Det er da stærkt.

Med hensyn til Barca80’s bemærkning om, at vi ikke har vundet noget endnu, er det, i min optik, en meget forenklet tilgang. Vi bør vel se på udviklingen? Den peger, synes jeg, klart i den rigtige retning. Hvis jeg nu var Real Madrid fan (en utænkelig tanke), og det var dagen før finalen i CL i sidste sæson, ville jeg så sige, “vi har jo ikke vundet noget endnu?” Nej, jeg ville (forhåbentligt!) glæde mig over, at Real Madrid undervejs i CL havde slået PSG, Chelsea og City på vej til finalen. Det må vel siges at være en positiv udvikling.

Sat på spidsen, så kan vi slet ikke diskutere fodbold før sæsonen er slut, før ved vi jo ikke, om “vi har vundet noget”. Det spændende er jo netop at diskutere Barcas udvikling, og komme med konstruktive forslag til Xavi. Selvom han næppe læser med på sit her LOL.

Anyway, det bliver som altid spændende at følge Barca. Xavi har et spændende projekt i gang. Jeg har en tro på at han får succes, selvom der særligt i forhold til CL er et stykke vej endnu. Og naturligvis kommer der bump undervejs. Så meget desto vigtigere er det at se på udviklingen. Her peger pilen i den rigtige retning!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

FCBSOCI skrev:
tors nov 10, 2022 10:29 am
@Barca80 m.fl.
En bruger mener, at Barca er på katastrofekurs. Du mener, Barca80, at der ikke er grund til at storrose Xavi, da “Vi har jo ikke vundet noget endnu.”

Som jeg har skrevet tidligere, er der for nogen en tendens til at gøre Barcas præstationer sort-hvide; selvom jeg heldigvis synes, at rigtigt mange brugere kommer med gode, konstruktive kommentarer og analyser. Med andre ord tegner de et mere nuanceret billede af Barca. Der er ingen grund til hverken at male alting sort, eller være jubeloptimist. Det synes jeg fint, at de fleste giver udtryk for.
Jeg har i hvert fald ikke brugt begrebet "katastrofekurs". Mit udsagn "ikke grund til at storrose Xavi" var i forbindelse med, at flere herinde hyldet Xavi som om en treble-trofæ sæson lige var overstået.

Så du mener, at når man kritisere Xavi, så er det "sort og hvidt", og når man roser eller er mere positiv, så er det nuanceret? Sorry men den køber jeg altså ikke. Jeg har også begrundet mine synspunkter i detaljer og taget højde for en masse faktorer - så hvorfor er det ikke nuanceret?
FCBSOCI skrev:
tors nov 10, 2022 10:29 am
At Barca er på katastrofekurs er jeg bare lodret uenig i. Ja, vi røg desværre ud af CL, hvor vi var i en svær gruppe. Vi har et talentfuldt hold med mange nye spillere. De skal naturligvis have tid til at blive sammenspillet. Derfor er det i min optik ikke en katastrofe, at vi ikke gik videre i CL. I La Liga ligger vi nu nr. 1 med min. to point ned til Real Madrid. Det er da stærkt.
Helt enig. Barcelona er ikke på katastrofekurs. Men Barcelona har lige haft en historisk fiasko i CL, hvilket man da helt naturligt skal omtale som en enorm skuffelse. Og den der med "svær gruppe" køber jeg desværre heller ikke. Barcelona er meget større end Inter på flere parametre, og her er der endda tale om et Inter som var i storkrise da de mødte Barcelona.

Grunden til at jeg kan tillade mig at kritisere Barca's præstation i CL, er fordi turneringen er overstået for Barca's vedkommende, hvorimod La Liga stadig kører og er langt fra overstået endnu (kun spillet 14 kampe). Først når La Liga er OVERSTÅET, så kan vi begynde at evaluere om holdet gjort det godt, og evt. storrose Xavi.

Jeg roser da også Xavi i ny og næ, men ligefrem storrose fordi Barca (måske midlertidigt) ligger på førstepladsen? Der er stadig lang vej endnu til at kalde sig spanske mestre.
FCBSOCI skrev:
tors nov 10, 2022 10:29 am
Med hensyn til Barca80’s bemærkning om, at vi ikke har vundet noget endnu, er det, i min optik, en meget forenklet tilgang. Vi bør vel se på udviklingen? Den peger, synes jeg, klart i den rigtige retning. Hvis jeg nu var Real Madrid fan (en utænkelig tanke), og det var dagen før finalen i CL i sidste sæson, ville jeg så sige, “vi har jo ikke vundet noget endnu?” Nej, jeg ville (forhåbentligt!) glæde mig over, at Real Madrid undervejs i CL havde slået PSG, Chelsea og City på vej til finalen. Det må vel siges at være en positiv udvikling.
Men det er en kendsgerning at "vi ikke har vundet noget endnu". Vi er ikke engang nået halvvejs i La Liga.

Ja på stående fod ser det fint ud. Ja det er flot gået, især af Barca's defensiv at der er blevet indkasseret så få mål, og Xavi skal naturligvis også have æren. Men ligefrem hylde Xavi for at ligge på førstepladsen? Er vi (Barca fans) virkelig gået så meget ned med flaget og har så lave forventninger, at vi hylder en træner for at ligge (måske midlertidigt) på førstepladsen?

Du mener man skal kigge på udviklingen. Lige nu ser det fint ud i La Liga, men ellers synes jeg udviklingen er ret svingende. Især i de afgørende kampe så falder holdet fra hinanden. Det har vi set gentagende eksempler på, både i forrige og i denne sæson. Og nej, det er ikke dommerens skyld hver gang. Det er helt tydeligt at spillet ikke fungerer i de afgørende kampe, at der mangler en plan B osv., hvilket i sidste ende falder tilbage på træneren.
FCBSOCI skrev:
tors nov 10, 2022 10:29 am
Sat på spidsen, så kan vi slet ikke diskutere fodbold før sæsonen er slut, før ved vi jo ikke, om “vi har vundet noget”. Det spændende er jo netop at diskutere Barcas udvikling, og komme med konstruktive forslag til Xavi. Selvom han næppe læser med på sit her LOL.

Anyway, det bliver som altid spændende at følge Barca. Xavi har et spændende projekt i gang. Jeg har en tro på at han får succes, selvom der særligt i forhold til CL er et stykke vej endnu. Og naturligvis kommer der bump undervejs. Så meget desto vigtigere er det at se på udviklingen. Her peger pilen i den rigtige retning!
Helt korrekt. Sat på spidsen så kan vi ikke tale om fodbold før sæsonen er afsluttet. Men sæsonen i Champions League er NETOP afsluttet. Og derfor synes jeg det er helt på sin plads at evaluere og tale om den turnering, hvilket også er dét jeg har gjort.

Vi må vente og se hvilket størrelse Xavi ender med at blive som træner. Det jeg frygter mest er, at Xavi ender bare med at blive et eksperiment, lidt ligesom Ole Gunner Solskjær eller Andrea Pirlo hvor man spilder adskillige sæsoner med svingende resultater og ingen titler.

Og præmissen om at "det gavnligt hvis en træner får meget tid", synes jeg også er lidt malplaceret, da langt de fleste eksempler viser det modsatte. Jeg har altid sagt at Xavi skal have sæsonen ud og tage hans fremtidige situation derfra.

Afsluttende vil jeg bare sige, at jeg HÅBER VIRKELIG at Xavi bliver en succes. Og det er selvom nogle herinde måske forsøger at fordreje mine ord så jeg fremstår som en Xavi-hater eller lignende.

Billede

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Pirlo fik kun en sæson i Juve, med to titler, dog ikke ligaen. Så ingen adskillige sæsoner med svingende resultater for ham.
Allez...

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

emo skrev:
tors nov 10, 2022 12:12 pm
Pirlo fik kun en sæson i Juve, med to titler, dog ikke ligaen. Så ingen adskillige sæsoner med svingende resultater for ham.
Hvordan kan han også sige adskillelige sæsoner, når Xavi kun har haft et år? Giver ingen mening.

Det er sjovt hvordan at AS, Marca, El Chiringuito kampagnerne går på XaviOut og XaviQuedate. De ved godt at der bliver opbygget noget stort i Barca, og det er deres måde at ødelægge stemningen og tilliden i klubben. Hvordan kan man sidde og forvente alt muligt med så ungt et hold vi har, med alle de skuffelser vi har i de seneste år? Vi kommer fra bunden, det var det hold Xavi overtog. Et hold på 12. Pladsen i ligaen, der spillede som møg. Jeg er helt med på at kritisere holdene i 18/19, 19/20 og 20/21, fordi vi havde Messi og vi havde et gammelt hold som var færdigt, og som skulle vinde titler. Det er slet ikke det vi har lige nu. Hav da noget (fucking) tålmodighed. Jesus. Når sæsonen er slut, så er vi ikke længere i en genopbygningsfase, men giv dog Xavi og holdet den arbejdsro der skal til. Jeg synes virkelig det siger meget om Barca fanens alder, hvis man er utålmodig. Fortæl mig, var den første tid under Rijkaard rene 5-0 sejre hver weekend med champagne fodbold? Nej? Men se hvad vi fin efterfølgende.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Ny kamptråd?
MDCCCXCIX

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 8/11 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Lopezzz skrev:
tors nov 10, 2022 10:14 pm
Ny kamptråd?


Ja helt ærligt Wennerberg der er jo kun minutter til næste kamp...

Okay lige omkring 70560 minutter men stadig :grin:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst