Ikke at jeg skal starte en større diskussion, men jeg bliver simpelthen nødt til at smide Puyol-kortet herMadameskrald skrev: ↑lør nov 05, 2022 11:51 pmEn æra er virkeligt forbi, når Busq og Alba også takker af... Tak til Pique - vel den største centerback i Barcelona nogensinde - flere EM og VM titler, 8 LaLiga titler og 4 CL titler...

Selvfølgelig en anden type end Pique, der er mere elegantier end fighter, som Puyol var, så det er jo også et spørgsmål om smag, men jeg synes at Puyols evne til at gå forrest og holde sine medspillere til ilden er uden sammenligning og i bagklogskabens klare lys var meget vigtigt. Han var jo også kaptajn i en lang årrække (modsat Pique) og jeg tror - helt for egen regning - ikke at man havde lavet så mange europæiske fadæser de senere år med ham til holde styr på tropperne.
Jeg kan i øvrigt anbefale Mediano legends afsnit om ham: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... M2Nw?ep=14
Pique er selvfølgelig også en legende og det var fedt at han fik en flot afsked med en sejr og godt spil på Camp Nou, men jeg måtte bare lige nævne Puyol som i hvert fald contender til største centerback i historien for Barca.