Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
ons nov 02, 2022 6:05 pm
Magnus Frost skrev:
ons nov 02, 2022 5:34 pm
Jeg er ofte enig med Domagoj, men afhængig af kontrakten er jeg ikke sikker på Jorginho er en dårlig signing. Hvis han bliver hentet ind som en rotations spiller og en der har en masse erfaring til at spille sammen med vores unge drenge så er det vel ikke så dårlig en ting ?
Jo, det ville være en rigtig dårlig signing. Han er bare en ny Busi. Kanté synes jeg til gengæld ikke ville være helt væk som pivot. Altså han har den der defensive klasse, som jeg efterspørger. Hvis du så også henter Andrey Santos, så synes jeg det ligner en midtbane. Det kræver nok et farvel til min gode ven Franck, men tit er græsset grønnere på den anden side.
Jorginho vil isoleret set være en dårlig investering. Han er ikke DM, men mere interiør af den type, man i forvejen har de Jong og Kessie af. Dem har man jo i forvejen svært ved at integrere på fornuftig vis, så alene der, så er det slet ikke den profil, man bør gå efter, fordi man ikke mangler den. Derudover, så er der jo alderen og lønnen, som klar vil være en dårlig cocktail i denne trup opbygning, Barca står over for.

Imø bør man KUN identificere helt klare DM profiler til midtbanen, i en alder og med en kvalitet, der gør, de er langtidsholdbare. Dertil en HB med en klar fysisk og defensiv profil, der vil supplere truppen, i stedet for, man forsøger at finde én, der ligger sig op af de andre alternativer på HB. Man skal styrke truppen, ikke udvande den.

Jeg har været inde på det før, men tag eksemplet med Kessie. Han har isoleret set ikke været den rigtige profil til at styrke midten. Han opfylder de fysiske kriterier, men de tekniske, taktiske og dermed også positionsmæssige kriterier er way off, i forhold til, hvad man rent faktisk havde brug for. Det er et klart eksempel på, man ikke identificerer problemet på banen ordentligt og dermed bliver transferpolitikken ramt af fejl på fejl.

Det er ikke noget nyt problem, for det har været sådan i årevis og heldigvis er Kessie ikke på samme niveau rent investeringsmæssigt, så skaden er knap så stor på det punkt, som man tideligere har set og som har været katastrofalt. Men, truppen kommer stadig til at være dårligt sammensat, når man ikke optimerer rigtigt og spillet kommer som resultat til lide under det. Havde man f.eks hentet Kamara, som røg gratis til West Ham for en tredjedel af Kessie´s løn, så havde man stået et helt andet sted i truppens sammensætning. Man havde fået en klar DM profil ind på holdet, som man ikke var i tvivl om, hvor skulle spilles på banen. Han var tilmed ung og kunne udvikles, mens Kessie i store træk er en færdig spiller, hvorfor kravene til kompetencerne skærpes, da han bliver sværere at tilpasse.

Jeg vil gerne understrege(specielt over for Isager ;-) ), det handler i dette tilfælde ikke om niveau. Jeg er ikke i tvivl om, Kessie ville være god i mange andre klubber, end lige Barca. Ikke fordi, jeg er den store fan generelt set heller, men det handler jo mest om, jeg holder med Barca og at jeg simpelthen ikke har kunne se planen med ham på noget tidspunkt.

Jorginho er kun én af de spillere, der rygtes til klubben og han kommer forhåbentlig slet ikke, men som Dom siger, så kan man udelede en del, udfra de spillere der florerer på rygtebørsen. Og, det er ikke gode ting, der kommer fra den front. der er mange sløje navne og halve løsninger i mellem og derfor skrev jeg også tidligere, det vil være en fordel at gå efter en ung med stort potentiale, som man kunne forme selv.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Eftersom Busquets i mine øjne er fodboldhistoriens bedste DM!, er en ny version af ham jo ikke dårlig ;-) ( men jeg gætter på du mener den nuværende version hvor han desværre er blevet FOR langsom og ikke har kræfter til mere end en halvleg)

Jeg er helt enig i Kante er bedre, men han vil nok ikke gå med til en kontrakt som Jorginho ville ( plus ja hans skader)



Easy Jorginho er vel mere en dm end Kessié er ikke sandt? ( btw. Er jeg stadig ikke overbevist om at han er et flop. Jeg tror ikke det er umuligt Kessié kan blive en vigtig del af holdet som indskifter, især fordi han har noget fysik vi ellers virkelig mangler)

Ift. At hente unge spillere, så synes jeg den midtbane i højere grad kalder på en med en masse erfaring ( og måske især fra et andet sted end Barca så det ikke bliver for ensidigt)


Btw. Hvis det viser sig vi bare har masser af penge, så nej så er det selvfølgelig ikke ham vi skal ha
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Easy Jorginho er vel mere en dm end Kessié er ikke sandt? ( btw. Er jeg stadig ikke overbevist om at han er et flop. Jeg tror ikke det er umuligt Kessié kan blive en vigtig del af holdet som indskifter, især fordi han har noget fysik vi ellers virkelig mangler)
Jo, det er han, man han mangler på vigtige fysiske parametre og de dertilhørende og lige så vigtige defensive kompetencer. Hans alder gør det tilmed til en til en umulighed at udvikle på de områder, hvor der er mangler og gør det samtidig til en svær øvelse med tilpasningen. Han er netop sådan en spiller, hvor man tråder et skridt tilbage i udviklingen fremfor et skridt fremad. Vi har ikke brug for det, eller rettere, vi har alt for mange af den type mellemvarer og fyld i truppen.

Mht. Kessie, så kalder jeg ham ikke et flop og det er egentligt sjældent, jeg bruger den betegnelse. Fejlkøb er en mere rigtig terminologi og det hænger sammen med, der netop er et et mismatch i profilen, ikke nødvendigvis i kvaliteten.
Ift. At hente unge spillere, så synes jeg den midtbane i højere grad kalder på en med en masse erfaring ( og måske især fra et andet sted end Barca så det ikke bliver for ensidigt)
Jeg synes overhovedet ikke, man mangler erfaring. Man mangler ungdom og spillere på toppen af deres karriere rent fysisk. Altså spillere, der kan enten kan bidrage på højeste fysiske niveau med det samme, eller som har den tid foran sig og som man kan udvikle på.
Btw. Hvis det viser sig vi bare har masser af penge, så nej så er det selvfølgelig ikke ham vi skal ha
Igen, profilen hænger ikke nødvendigvis sammen med den økonomiske formåen, men om, man formår at hente spillere, med rette profil alene. Eksemplet med Kessie viser meget godt, hvor man går galt, uden det handler om økonomi. Havde man valgt at hente Kamara i stedet for Kessie, så havde man stået med mindst halvdelen af den udgift, man rent faktisk endte med.

Når det handler om unge talenter, så skal de oftest ikke have det samme i løn, som etablerede stjerner og derfor kan der være flere penge til rådighed til at håndtere transferudgiften. Jorginho får f.eks. omkring 7 mio euro i Chelsea og det er ikke forkert at tro, han skal have på den anden side af 10 mio euro om året i Barca + sign on, hvis han skifter gratis. Sammenligner man igen med Kamara, ja så er er forskellen enorm i positiv retning, ikke alene på økonomien, men også i forhold til truppens sammensætning og holdets konkurrenceevne, både på kort sigt, men i særdeleshed på lang sigt.

Tager man et af de unge talenter, som har været rygtet til klubben, som f.eks. Andrey Santos, Maximo Perrone eller Alan Varela, så vil de koste i omegnen af 15-30 mio euro i transfer, alt efter hvem man af dem, man henter. Derimod vil man kun skulle give løn i lejet 3-4 mio euro om året. Tager man udgangspunkt i førnævnte estimat på Jorginho, så vil han koste 40-50 mio euro på en 3 årig kontrakt, mens én af de unge maksimalt ville koste det samme. Så det er altså ikke økonomien, der behøver styre, hvordan man identificerer den profil, man ønsker. På den ene måde, får man en spiller, der måske har et her og nu niveau, men som har en højest tvivlsom profil og intet udviklingspotentiale. På den anden får man en spiller, der har potentiale til at blive vigtig i mange år frem, som har den rette profil og som passer ind i trupsammensætningen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons nov 02, 2022 8:43 pm
Easy Jorginho er vel mere en dm end Kessié er ikke sandt? ( btw. Er jeg stadig ikke overbevist om at han er et flop. Jeg tror ikke det er umuligt Kessié kan blive en vigtig del af holdet som indskifter, især fordi han har noget fysik vi ellers virkelig mangler)
Jo, det er han, man han mangler på vigtige fysiske parametre og de dertilhørende og lige så vigtige defensive kompetencer. Hans alder gør det tilmed til en til en umulighed at udvikle på de områder, hvor der er mangler og gør det samtidig til en svær øvelse med tilpasningen. Han er netop sådan en spiller, hvor man tråder et skridt tilbage i udviklingen fremfor et skridt fremad. Vi har ikke brug for det, eller rettere, vi har alt for mange af den type mellemvarer og fyld i truppen.

Mht. Kessie, så kalder jeg ham ikke et flop og det er egentligt sjældent, jeg bruger den betegnelse. Fejlkøb er en mere rigtig terminologi og det hænger sammen med, der netop er et et mismatch i profilen, ikke nødvendigvis i kvaliteten.
Ift. At hente unge spillere, så synes jeg den midtbane i højere grad kalder på en med en masse erfaring ( og måske især fra et andet sted end Barca så det ikke bliver for ensidigt)
Jeg synes overhovedet ikke, man mangler erfaring. Man mangler ungdom og spillere på toppen af deres karriere rent fysisk. Altså spillere, der kan enten kan bidrage på højeste fysiske niveau med det samme, eller som har den tid foran sig og som man kan udvikle på.
Btw. Hvis det viser sig vi bare har masser af penge, så nej så er det selvfølgelig ikke ham vi skal ha
Igen, profilen hænger ikke nødvendigvis sammen med den økonomiske formåen, men om, man formår at hente spillere, med rette profil alene. Eksemplet med Kessie viser meget godt, hvor man går galt, uden det handler om økonomi. Havde man valgt at hente Kamara i stedet for Kessie, så havde man stået med mindst halvdelen af den udgift, man rent faktisk endte med.

Når det handler om unge talenter, så skal de oftest ikke have det samme i løn, som etablerede stjerner og derfor kan der være flere penge til rådighed til at håndtere transferudgiften. Jorginho får f.eks. omkring 7 mio euro i Chelsea og det er ikke forkert at tro, han skal have på den anden side af 10 mio euro om året i Barca + sign on, hvis han skifter gratis. Sammenligner man igen med Kamara, ja så er er forskellen enorm i positiv retning, ikke alene på økonomien, men også i forhold til truppens sammensætning og holdets konkurrenceevne, både på kort sigt, men i særdeleshed på lang sigt.

Tager man et af de unge talenter, som har været rygtet til klubben, som f.eks. Andrey Santos, Maximo Perrone eller Alan Varela, så vil de koste i omegnen af 15-30 mio euro i transfer, alt efter hvem man af dem, man henter. Derimod vil man kun skulle give løn i lejet 3-4 mio euro om året. Tager man udgangspunkt i førnævnte estimat på Jorginho, så vil han koste 40-50 mio euro på en 3 årig kontrakt, mens én af de unge maksimalt ville koste det samme. Så det er altså ikke økonomien, der behøver styre, hvordan man identificerer den profil, man ønsker. På den ene måde, får man en spiller, der måske har et her og nu niveau, men som har en højest tvivlsom profil og intet udviklingspotentiale. På den anden får man en spiller, der har potentiale til at blive vigtig i mange år frem, som har den rette profil og som passer ind i trupsammensætningen.
Det er bare svært at planlægge så langsigtet, som du lægger op til, når 90 % af fanbasen forventer, at vi kæmper med om CL og LaLiga allerede i år. Ditto Laporta tilsyneladende...

Tilføjer du i øvrigt et ungt talent til midtbaneaksen, så står vi hurtigt med en meget ung central midtbane i Gavi, Pedri og en ung DM-tredjemand. Jeg er ikke sikker på, at det er vejen til stabile top præstationer (præstations- eller resultatmæssigt) før efter en del sæsoner. Så når du skal gøre investeringen op, så skal du også regne i PR, resultater osv. - hvorfor regnestykket bliver en kende mere komplekst.
Kessie tror jeg var en tidlig (gratis) mulighed i en svær økonomisk position, mere en en klar defineret profil, som man søgte. Det kan sagtens vise sig, at det bliver en hæmsko for både Barcelona og Kessie - jeg håber fortsat, at han han træde ind i en utility rolle, som Keite før ham (så kan man diskutere, om han ikke er for dyr til den rolle). Det var dog med en helt anden stabil besætning på midtbanen, så udfordringen er en helt anden for Kessie.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Hvis Jorginho skal ha 10 så er han ikke en god investering!

Men det er ikke umuligt at han ligesom så mange andre går ned i løn for at få lov til at spille for barca. På en 5-6 ku han godt gi mening ( især gratis)

Jeg synes også det ku være spændende at satse en del på unge spillere, men det er vel generelt fra masia man fylder op med de unge i Barca hvilket jeg egentlig godt kan lide. ( men ham der vi købte ung fra las palmas viste sig jo F.eks at være en ok investering :glad:)

Men ja EasyBuddhist den overliggende tanke med at tænke mere på hvad der er brug for, også på sigt, frem for hvilke gode handler man lige kan gøre er jeg helt enig med ville være en fantastisk god idé ( meeeen det er jo Barca ledelse vi snakker om her lad os ikke sætte forventningerne for højt :lol: )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
tors nov 03, 2022 1:16 am
Hvis Jorginho skal ha 10 så er han ikke en god investering!

Men det er ikke umuligt at han ligesom så mange andre går ned i løn for at få lov til at spille for barca. På en 5-6 ku han godt gi mening ( især gratis)

Jeg synes også det ku være spændende at satse en del på unge spillere, men det er vel generelt fra masia man fylder op med de unge i Barca hvilket jeg egentlig godt kan lide. ( men ham der vi købte ung fra las palmas viste sig jo F.eks at være en ok investering :glad:)

Men ja EasyBuddhist den overliggende tanke med at tænke mere på hvad der er brug for, også på sigt, frem for hvilke gode handler man lige kan gøre er jeg helt enig med ville være en fantastisk god idé ( meeeen det er jo Barca ledelse vi snakker om her lad os ikke sætte forventningerne for højt :lol: )
Han er dårligere defensivt end Busi og er langsommere. Det er en farlig cocktail. Recipe for disaster.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er bare svært at planlægge så langsigtet, som du lægger op til, når 90 % af fanbasen forventer, at vi kæmper med om CL og LaLiga allerede i år. Ditto Laporta tilsyneladende...
Men problemet er jo netop, man troede, man skulle kæmpe med om CL. Det var en klar fejldisponering fra ledelsens side, fordi, der er for mange hold, der er klart bedre rustet. Uanset hvor mange nye spillere man tilføjede truppen i sommers, så ville det tage tid at spille holdet sammen.
Tilføjer du i øvrigt et ungt talent til midtbaneaksen, så står vi hurtigt med en meget ung central midtbane i Gavi, Pedri og en ung DM-tredjemand. Jeg er ikke sikker på, at det er vejen til stabile top præstationer (præstations- eller resultatmæssigt) før efter en del sæsoner. Så når du skal gøre investeringen op, så skal du også regne i PR, resultater osv. - hvorfor regnestykket bliver en kende mere komplekst.
Men, igen i forhold til Kessie, så får man jo en spiller ind, som er i sin prime, men ikke løser nogen af de problemer, man har haft de sidste par år. En ung spiller, med den rigtige profil, ville have gavnet langt mere og i særdeleshed på den lange bane, mens Kessie aldrig rigtig bliver en spiller, der for alvor kan bygges op omkring. Mit gæt er, du ville have fået langt mere PR og flere resultater, hvis man havde satset på at bygge truppen rigtigt op. Investeringen ville ikke alene have været billigere, man ville også have fået et langt større ROI.
Kessie tror jeg var en tidlig (gratis) mulighed i en svær økonomisk position, mere en en klar defineret profil, som man søgte. Det kan sagtens vise sig, at det bliver en hæmsko for både Barcelona og Kessie - jeg håber fortsat, at han han træde ind i en utility rolle, som Keite før ham (så kan man diskutere, om han ikke er for dyr til den rolle). Det var dog med en helt anden stabil besætning på midtbanen, så udfordringen er en helt anden for Kessie.
En utility rolle til Kessie betinger jo, der er et klart defineret og færdigbygget system, hvor han kan utiliseres. Det er sådan set baggrunden for min kritik på transferfronten, nemlig man foregriber tingene i omvendt rækkefølge af det logiske og i forhold til, hvad der ville være optimalt.

Igen, det er ikke noget nyt, da man har gjort det i årevis. Jeg er bare skuffet over, man stadig ikke retter op på tingenes tilstand og fortsætter med at begå de samme fejl igen og igen. Hvis man kigger mod rivalerne fra Madrid, så har de en klart mere veludviklet transferstrategi og de ved præcis, hvem de vil have og ikke have. Som følge deraf, er deres økonomi langt, langt bedre end Barca´s i disse år og sportsligt er de også et godt stykke foran, stadigvæk.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Barca er for meget i lommen på Mendes. Felix, Neves og Bernardo.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

EasyBuddhist skrev:
tors nov 03, 2022 4:17 pm


Barca er for meget i lommen på Mendes. Felix, Neves og Bernardo.
Tror nærmere det er den kære Mendes som trommer lidt op for rygterne for at få en føler på markedet.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg vil hellere have Bernardo, men tror i ikke Felix ku blive god for Barca?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Rekick skrev:
tors nov 03, 2022 5:37 pm
EasyBuddhist skrev:
tors nov 03, 2022 4:17 pm


Barca er for meget i lommen på Mendes. Felix, Neves og Bernardo.
Tror nærmere det er den kære Mendes som trommer lidt op for rygterne for at få en føler på markedet.
Hmm, Barca har været sat i forbindelse med dem i mange vinduer efterhånden, så nej, det er ikke kun rygter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
tors nov 03, 2022 5:55 pm
Jeg vil hellere have Bernardo, men tror i ikke Felix ku blive god for Barca?
Gider ikke nogen af dem. Har ikke brug for Felix eller Neves og Bernardo er alt, alt for dyr. Det er de andre i øvrigt også og det går bare ikke at blive ved med at bruge boksen på spillere og specielt ikke på spillere, der ikke vil rykke holdet, sådan for alvor.

Xavi må i gang med at udvikle på spillerne. Barca har et væld af store talenter, så der er rigeligt at tage fat på der og så må han droppe den tankegang med at købe færdige spillere. For det første, så er de svære at finde og der fås ingen garantier. For det andet er det en ultra dyr strategi, som for det meste har vist sig at give bagslag.

Scout nu spillerne og markedet ordentligt, gå efter de rigtige profiler og så skal resten komme fra træningsbanen og fra La Masia. Det er vejen frem. Godt håndværk vinder altid i det lange løb.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

@ Easy

Jeg er sådan set grundlæggende meget enig i din transfer filosofi (identificere de rigtige spillere - med den rette profil og/eller potentiale), men jeg mener dog, at den måske er en kende for idealistisk - taget situationen i betragtning.

Da man lavede en aftale med Kessie, havde man formentligt meget lidt overblik over økonomien, og det var fortsat usikkert, hvor sikkert et kort Gavi ville blive i start 11. Min pointe er/var, at man formentligt i nogen grad, da man tog den beslutning skulle sikre sig navne på holdkortet mere end man kunne vente på den rigtige profil...
Som jeg skriver, så var Keitas rolle nemmere, da han blev utility spiller i et gennemprøvet system, hvor mekanismerne var på plads. Men selvom systemet ikke virker perfekt nu, så skal der jo fortsat spillere til at dække minutterne på midtbanen - så funktionen er på inden måde i overskud, den er blot sværere.

At sammenligne med RMs situation er lidt søgt fra mit perspektiv. RM står i en position, hvor de har et gennemprøvet koncept og en stærk stamme, som de kan integrere ind i + de kommer fra flere succesfulde sæsoner og har en helt anden økonomi til indkøb. Modsat står vi med et usikkert koncept, hvor stammen om noget udgøres af en blandet landhandel er enkelte kulturbære i en god fodboldalder (primært Ter Stegen (de Jong)) og andre hvor udløbsdatoen er overskredet (Busq), og ellers nye spillere i klubben (Lewan) samt med lidt god vilje en ynglingespiller eller to (Pedri (og Gavi)), hvor resten først skal til at etablerede sig som en stamme på holdet. Dertil har vi en fanfase, der hungrer efter succes og quick fixes - og en økonomi, der om ikke andet indtil for nyelig var fuldstændig løbsk.
Derfor skrev jeg også, da du argumenterede for et indkøb af Tchouaméni, at det på inden måde var selvskrevet, at han ville glide direkte ind på holdet og styrke det. Det er selvsagt langt nemmere at falde ind i et simpelt, velprøvet og succesfuldt system, end et komplekst, fortsat uprøvet og ikke ubetinget velkørende system - hvor stort set alle faktorer befinder sig i en organisatoriske kaotisk fase. Derfor er filosofien omkring indkøb af unge spillere, der skal formes og tilpasse sig Barcelona filosofi - samtidig med en stor del andre spillere, der forsøger at etablere sig, parallelt med at Xavi forsøger at etablere koncept/spilfilosofi, også en der med stor sandsynlighed kræver meget tålmodighed.

Med andre ord er det en essentiel faktor, hvor meget tålmodighed, at man har resultatmæssigt... Din tilgang kræver vel en investering på mellem 2-3 udviklingssæsoner yderligere med henblik på at at etablere en stamme og spilfilosofi på holdet. Spørgsmålet er så, om der er tålmodighed i ledelsen, fanbasen og truppen til det? Jeg tror det ikke, da det udefra ikke syntes at være der hverken Laporta, Xavi eller størstedelen af fanbasen er (fint illustreret i den utålmodighed, der findes herinde - jf. senest det italesatte krav om, at de to næste kampe død og pine skal vindes). Med andre ord er man lidt tvungent ud i at finde en balance mellem idealisme og kravet omkring momentan succes - og dermed har man ikke så meget andet valg end at forsøge at accelerere processen, uden at gå for meget på kompromi med spilkoncept og indkøb.

Det bliver mega svært, men det er i den position, at man har bragt Cruyff og Alemany i... , hvorfor jeg finder din kritik af de herre lidt let købt. Og den kritik har jo, som jeg anser det nok også primært rod i din egen tålmodighed og realisme omkring projektet - hvilket slet ikke afspejler tonen omkring klubben generelt.
Senest rettet af Madameskrald tors nov 03, 2022 7:37 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14955
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1115 gange
Kontakt:

Re: Transferrygter

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

@ Madamskrald

Jeg synes også, jeg anerkender de problemer, der er i klubben. Min pointe er dog, de problemer i overvejende grad stammer fra de strategier, man i nogen grad stadig er forfalden til.

Som jeg før har skrevet, så kunne man have hentet f.eks. Mazraoui og Tchouaméni for de samme penge, som man har hentet Kessie og Raphinha for. Det handler om prioritering og det handler om strategi. I stedet for at få fundamentet på plads, så har man prioriteret bredden. Nu risikerer man igen at stå med to spillere, man skal af med for at optimere truppen og som alternativt vil blokere for unge talenters spilletid.

Mht Real, så er det da rigtigt, de har et langt bedre udgangspunkt, både sportsligt og økonomisk. Men, det er i høj grad noget de har arbejdet sig til over en lang, lang periode. Omvendt, så har Barca kontinuerligt lavet håbløse handler og haft en elendig transferstrategi. Man kan selvfølgelig klandre den tideligere ledelse for en masse, men det undskylder jo ikke, man fortsætter med at lave de samme fejl, som de gjorde.

Det er, i tilgift, min påstand, man ville have fået nøjagtig de samme resultater i denne sæson, hvis man havde ageret anderledes og måske endda endnu bedre, da strukturen ville have været langt mere fastlagt. Man ville som minimum have været længere i genopbygningen af truppen og man ville have været langt mere langsigtet i sin strategi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster