26/10 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2773
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 414 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 3:17 pm
Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 2:07 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.
Det er helt og aldeles vanvittigt som du kan dreje og smøre på ting alt efter behov!!!!!

De 2 finaler du ophøjer hos Liverpool/Klopp, regner du jo for intet ift Barca/Xavi. “Xavi har verdens bedst trup og minimum CL semi er godkendt”

Stærke hold som United, Dortmund, Villarreal! Altså Barca har netop slået Villarreal 3-0. Plus Atlético og Real i sidste sæson.

Faktum er at Liverpool først efter 2.5/3 år præsterede kontinuerligt.

Derudover var Klopp en etableret træner. Xavi er valgt fordi man vil give ham tid og kan lide hans tilgang. Havde man travlt og ville gå på kompromis med det meste, havde man vel valgt Conte, Alegri og lig.
Fuldkommen enig med Barca80.
Kloop overtog en "midterklub" i PL, som havde mere end svært ved at tiltrække de bedste spillere. Barca har en uhyggelig stærk trup i forhold til det Liverpool hold, med et kæmpe potentiale. Oveni hatten, så fik Xavi lige netop hvad han pegede på i sommer vinduet - og hvilke spiller vil ikke til Barca? Vi så at tiltrækningspotentialet stadig er meget stort.

Kloop har skulle i PL kæmpe mod City, United, Chelsea, Arsenal, Tottenham. Xavi har ikke den samme modstand i La Liga, lige meget hvordan vi vender og drejer den.

Kloop havde erfaring fra Mainz og Dortmund, ikke de største klubber på europæisk plan. Han løftede dog Dortmund til at være blandt toppen i mange år, hvor de så stadig er med hvor det er sjovt. Det kan de takke Kloops grundlæggende arbejde for. Han har ligeledes løftet Liverpool til at være blandt de bedste i verden. Det er jo kun fordi City med Guardiola har været så hjernedøde, at Kloop ikke har flere trofæer med dem.

Kloop giver sit hold udtryk, noget Xavi ikke har formået imo. I hvertfald ikke i de store/vigtige kampe - ved godt at vi fangede Real og gav dem en lussing, men som en bruger herinde sagde "man skal tabe de rigtige kampe". Hvad kan vi/holdet bruge en sejr over Bilbao til, når vi taber point i de vigtigste kampe i sæsonen (Real/Inter/Bayern). I ingen af kampene var vi reelt tætte på at vinde. Det kan ikke passe, at Xavi skal bruge 2-3 sæsoner for at kunne komme videre fra gruppespillet. Med al respekt til Inter, men så bør vi som minimum få 4 point mod dem og gerne nogle point mod Bayern. Vi var heldige at få 1 point mod Inter på hjemmebane, Asllani kunne have spillet bolden til Martinez i overtiden og den ville være endt med et nederlag til os. Det er jo helt til grin, at vi kun får point mod Plzen.

Conte og Allegri skal bare holde sig langt fra Barca. Ingen af dem kan få deres hold til at fungere i europæisk sammenhæng og ingen af dem passer til "underholdende" fodbold. Det gør Kloop dog. Selvom det er en anderledes form for fodbold, så er der altid masser af mål i hans spillestil. Jeg tror, at vi vil kunne få gavn af Kloop fordi vi har spillerne til det, de passer mere til hans spillestil end til Xavis (selvom jeg endnu ikke kan se nogen tydelig plan med Xavi). Vi får ikke en ny Busquets, Pique, Iniesta, Xavi eller Messi.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Isageren »

Det er vildt at klubbens fans ikke engang vil give en træner, der fik os fra 9. Til 2. Pladsen på en halv sæson og har været her i mindre end et år, noget mere tid. Nogle gange tænker jeg at Gud straffer den type Barca fans, men det går også ud over os andre fornuftige :lol: .
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Isageren »

Nogle af jer siger Arteta, det er en træner som efter 3 år viser hvor stærk en træner han egentlig er. Første 2 år var horrible. Xavi der har forbedret spillet, skabt store resultater og reddet vores placering i ligaen, tilmed anbefalet af Pep, et taktisk geni på midten, klublegende og har været her i mindre end et år(!) Ja, vi fortjener alt hvad vi får efterfølgende, hvis vi fyrer ham.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

FCBSOCI
Indlæg: 2446
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af FCBSOCI »

Det er trist, at vi er ude af CL. Det gør ondt at konstatere, at vi har langt op til den absolutte top i europæisk fodbold.

Uden at være jubelidiot kan man dog også pege på noget positivt fra ugen, der gik:

1. Uanset resultatet mod Bayern var vi endt i EL. Kampen havde reelt ingen betydning, måske bortset fra selvforståelsen (jeg var på Camp Nou og ærgrede mig vildt over vores indsats, men det ændrer ikke på, at kampen ikke betød noget)
2. I EL får vores unge spillere stadig værdifuld erfaring, og vi har en fornuftig chance for at nå langt.
3. Selvom vi ikke kommer til at møde hold som City, Liverpool og PSG, kan vi dog stadig komme til at krydse klinger med store hold som for eksempel Arsenal og United.
4. I ugens løb slog vi meget overbevisende både Villarreal og Ath. Bilbao - vi er fortsat helt med fremme i La Liga

Så der er fortsat meget at spille om. Den katalanske presse er gået i selvsving med (nærmest) dommedagsprofetier. Heldigvis er verden lidt mere nuanceret. Jeg tror fortsat på “projekt-Xavi”, men er ikke i tvivl om, at han er under stort pres. En sejr ude mod Valencia, så kan stemningen vende igen.

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tors okt 27, 2022 4:51 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 3:17 pm
Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 2:07 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.
Det er helt og aldeles vanvittigt som du kan dreje og smøre på ting alt efter behov!!!!!

De 2 finaler du ophøjer hos Liverpool/Klopp, regner du jo for intet ift Barca/Xavi. “Xavi har verdens bedst trup og minimum CL semi er godkendt”

Stærke hold som United, Dortmund, Villarreal! Altså Barca har netop slået Villarreal 3-0. Plus Atlético og Real i sidste sæson.

Faktum er at Liverpool først efter 2.5/3 år præsterede kontinuerligt.

Derudover var Klopp en etableret træner. Xavi er valgt fordi man vil give ham tid og kan lide hans tilgang. Havde man travlt og ville gå på kompromis med det meste, havde man vel valgt Conte, Alegri og lig.
Fuldkommen enig med Barca80.
Kloop overtog en "midterklub" i PL, som havde mere end svært ved at tiltrække de bedste spillere. Barca har en uhyggelig stærk trup i forhold til det Liverpool hold, med et kæmpe potentiale. Oveni hatten, så fik Xavi lige netop hvad han pegede på i sommer vinduet - og hvilke spiller vil ikke til Barca? Vi så at tiltrækningspotentialet stadig er meget stort.

Kloop har skulle i PL kæmpe mod City, United, Chelsea, Arsenal, Tottenham. Xavi har ikke den samme modstand i La Liga, lige meget hvordan vi vender og drejer den.

Kloop havde erfaring fra Mainz og Dortmund, ikke de største klubber på europæisk plan. Han løftede dog Dortmund til at være blandt toppen i mange år, hvor de så stadig er med hvor det er sjovt. Det kan de takke Kloops grundlæggende arbejde for. Han har ligeledes løftet Liverpool til at være blandt de bedste i verden. Det er jo kun fordi City med Guardiola har været så hjernedøde, at Kloop ikke har flere trofæer med dem.

Kloop giver sit hold udtryk, noget Xavi ikke har formået imo. I hvertfald ikke i de store/vigtige kampe - ved godt at vi fangede Real og gav dem en lussing, men som en bruger herinde sagde "man skal tabe de rigtige kampe". Hvad kan vi/holdet bruge en sejr over Bilbao til, når vi taber point i de vigtigste kampe i sæsonen (Real/Inter/Bayern). I ingen af kampene var vi reelt tætte på at vinde. Det kan ikke passe, at Xavi skal bruge 2-3 sæsoner for at kunne komme videre fra gruppespillet. Med al respekt til Inter, men så bør vi som minimum få 4 point mod dem og gerne nogle point mod Bayern. Vi var heldige at få 1 point mod Inter på hjemmebane, Asllani kunne have spillet bolden til Martinez i overtiden og den ville være endt med et nederlag til os. Det er jo helt til grin, at vi kun får point mod Plzen.

Conte og Allegri skal bare holde sig langt fra Barca. Ingen af dem kan få deres hold til at fungere i europæisk sammenhæng og ingen af dem passer til "underholdende" fodbold. Det gør Kloop dog. Selvom det er en anderledes form for fodbold, så er der altid masser af mål i hans spillestil. Jeg tror, at vi vil kunne få gavn af Kloop fordi vi har spillerne til det, de passer mere til hans spillestil end til Xavis (selvom jeg endnu ikke kan se nogen tydelig plan med Xavi). Vi får ikke en ny Busquets, Pique, Iniesta, Xavi eller Messi.
Hvad er det egentlig du er enig i Norbit?

Jeg skriver at Klopp fik tid og først viste udbytte efter 2.5/3 år.

Denne tid har Xavi endnu ikke fået.

Jeg har intet imod Klopp, (han har gjort det forrygende hos Liverpool) er slet ikke min pointe og det skriver jeg heller ikke at det er. Klopp må for min skyld gerne overtage Barca, bare ikke nu, da jeg ikke mener Xavi har fået sin tid.

Hvad er så nok tid for Xavi? Det ved jeg ikke, det er ikke så simpelt, det er en blanding af alle mulige omstændigheder. Til Juni kan man samle op og vurdere om det stadig ser fortrøstningsfuldt ud, eller der er tydelige tegn på at endnu et år nok ikke vil bringe så meget yderligere. Men så absolut hele denne sæson skal han ha’, med mindre vi til marts er 8-10 point fra CL eller lignende.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8331
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Michman »

Jeg er stadig bag Xavi, men jeg havde været mere med et Barca hold som ikke havde brugt 1,1 mia i sommer?
Hellere et hold af egne talenter. End det her..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

Hej allesammen kan vi ikke lige slappe af lidt. Barca er ikke død. Ja det er pinligt at vi kan ikke skabe bedre resultater mod de stor hold men vi kæmper videre. Ny dag ny udfordring. Ingen giver op.
Vi ved ikke hvad fremtiden bringer men jeg håber at vi vinder nogle vigtige titler i løbet af de næste 10 år.

Jeg glæder mig til at se Araujo igen og samtidig håber jeg at centerforsvaret bliver forstærket med endnu en talent som ham.
Udover det føler jeg mig sikker med alle de unge "stjerner" på holdet. Jo mere de spiller sammen jo bedre bliver de.
Araujo 23
Kounde 23
Garcia 21
Balde 19
Pedri 19
Gavi 18
Pablo Torre 19
Fati 19
Ferran Torres 22
Frenkie 25
Dembele 25
Raphinha 25
Kessie 25

Og så har vi 2 dygtige og meget unge målmand Inaki Pena og Arnau Tenas.
Plus der er flere på vej fra Barca Athletic ;-)
Nu går vi efter Europa League og La Liga og forhåbentlig kommer vi meget langt.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Isageren »

Jamen, Yamal, Alarcon, Unai, Dani, Pau Prim, Juanda, Casado, Boel Viecens, Aleix Garrido, Hector Fort, Barbera, Chadi Riad og selvfølgelig Diego Almeida. Vi er godt forberedt på fremtiden.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »



And there it is...
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Rekick »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 27, 2022 11:54 pm


And there it is...
Der er nok sket en del siden han forlod klubben.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2773
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 414 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 7:11 pm
Norbit skrev:
tors okt 27, 2022 4:51 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 3:17 pm
Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 2:07 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.
Det er helt og aldeles vanvittigt som du kan dreje og smøre på ting alt efter behov!!!!!

De 2 finaler du ophøjer hos Liverpool/Klopp, regner du jo for intet ift Barca/Xavi. “Xavi har verdens bedst trup og minimum CL semi er godkendt”

Stærke hold som United, Dortmund, Villarreal! Altså Barca har netop slået Villarreal 3-0. Plus Atlético og Real i sidste sæson.

Faktum er at Liverpool først efter 2.5/3 år præsterede kontinuerligt.

Derudover var Klopp en etableret træner. Xavi er valgt fordi man vil give ham tid og kan lide hans tilgang. Havde man travlt og ville gå på kompromis med det meste, havde man vel valgt Conte, Alegri og lig.
Fuldkommen enig med Barca80.
Kloop overtog en "midterklub" i PL, som havde mere end svært ved at tiltrække de bedste spillere. Barca har en uhyggelig stærk trup i forhold til det Liverpool hold, med et kæmpe potentiale. Oveni hatten, så fik Xavi lige netop hvad han pegede på i sommer vinduet - og hvilke spiller vil ikke til Barca? Vi så at tiltrækningspotentialet stadig er meget stort.

Kloop har skulle i PL kæmpe mod City, United, Chelsea, Arsenal, Tottenham. Xavi har ikke den samme modstand i La Liga, lige meget hvordan vi vender og drejer den.

Kloop havde erfaring fra Mainz og Dortmund, ikke de største klubber på europæisk plan. Han løftede dog Dortmund til at være blandt toppen i mange år, hvor de så stadig er med hvor det er sjovt. Det kan de takke Kloops grundlæggende arbejde for. Han har ligeledes løftet Liverpool til at være blandt de bedste i verden. Det er jo kun fordi City med Guardiola har været så hjernedøde, at Kloop ikke har flere trofæer med dem.

Kloop giver sit hold udtryk, noget Xavi ikke har formået imo. I hvertfald ikke i de store/vigtige kampe - ved godt at vi fangede Real og gav dem en lussing, men som en bruger herinde sagde "man skal tabe de rigtige kampe". Hvad kan vi/holdet bruge en sejr over Bilbao til, når vi taber point i de vigtigste kampe i sæsonen (Real/Inter/Bayern). I ingen af kampene var vi reelt tætte på at vinde. Det kan ikke passe, at Xavi skal bruge 2-3 sæsoner for at kunne komme videre fra gruppespillet. Med al respekt til Inter, men så bør vi som minimum få 4 point mod dem og gerne nogle point mod Bayern. Vi var heldige at få 1 point mod Inter på hjemmebane, Asllani kunne have spillet bolden til Martinez i overtiden og den ville være endt med et nederlag til os. Det er jo helt til grin, at vi kun får point mod Plzen.

Conte og Allegri skal bare holde sig langt fra Barca. Ingen af dem kan få deres hold til at fungere i europæisk sammenhæng og ingen af dem passer til "underholdende" fodbold. Det gør Kloop dog. Selvom det er en anderledes form for fodbold, så er der altid masser af mål i hans spillestil. Jeg tror, at vi vil kunne få gavn af Kloop fordi vi har spillerne til det, de passer mere til hans spillestil end til Xavis (selvom jeg endnu ikke kan se nogen tydelig plan med Xavi). Vi får ikke en ny Busquets, Pique, Iniesta, Xavi eller Messi.
Hvad er det egentlig du er enig i Norbit?

Jeg skriver at Klopp fik tid og først viste udbytte efter 2.5/3 år.

Denne tid har Xavi endnu ikke fået.

Jeg har intet imod Klopp, (han har gjort det forrygende hos Liverpool) er slet ikke min pointe og det skriver jeg heller ikke at det er. Klopp må for min skyld gerne overtage Barca, bare ikke nu, da jeg ikke mener Xavi har fået sin tid.

Hvad er så nok tid for Xavi? Det ved jeg ikke, det er ikke så simpelt, det er en blanding af alle mulige omstændigheder. Til Juni kan man samle op og vurdere om det stadig ser fortrøstningsfuldt ud, eller der er tydelige tegn på at endnu et år nok ikke vil bringe så meget yderligere. Men så absolut hele denne sæson skal han ha’, med mindre vi til marts er 8-10 point fra CL eller lignende.
Jeg er enig med Barca80 om de punkter han nævner vedrørende Kloop. I mit tidligere opslag - for 1-2 faner tilbage - sagde jeg, at hvis Xavi ikke vinder noget som helst i år, med det hold han har fået serveret, så kan man kigge mod Kloop. Til den tid har han været i klubben +1½ år. Min bekymring er, at Xavi ikke har formået at give det her hold et klart udtryk. Det virker ikke som om spillerne ved hvad de skal. De virker ekstrem forvirrede. Udover det, så ser det ikke ud til at Xavi er særlig dygtig taktisk.
Kloop ændrede Liverpool fra dag ét af. Vi må heller ikke glemme, at Kloop overtog et af de dårligste Liverpool hold meget længe og mistede vigtige spillere. Xavi overtog et hold som ikke var helt på toppen, men som stadigvæk havde et par elite spillere. I sommers fik han i hoved og røv. Det gjorde Kloop ikke. Det var Kloop der var med til at gøre, at Liverpool har elite-spillere i dag.

Kloop har fået lang snor, netop fordi der har været fremskridt sæson efter sæson, kamp efter kamp. Det er først her på 7. år at det ikke helt funker for dem.

Jeg er enig med dig, om at man skal revurdere Xavi engang i juni.

@FCBSOCI:
1. Ja - kampen betød som sådan ikke noget, men det er ikke en undskyldning. Vi må ikke bare gå ned med flaget på den måde. Det er godt nok en taber indstilling, hvis spillerne ikke kan finde motivation til at vinde en CL kamp.

2. Vores unge spillere får ikke mere spilletid i EL end de har fået i CL. Xavi bliver nødt til at satse hele butikken om at komme langt i EL. Vi er blandt favoritterne - det skal være tydeligt i vores kampe.

3. Arsenal og United er nok dem vi skal spejle os med. Det virker som at Arsenal er et skridt foran os i øjeblikket. De har et system der virker og spillerne er godt klædt på, både til plan A og B.

4. Jeg havde ikke regnet med andet. Vi var på hjemmebane i begge kampe, ingen af de to hold valgte at møde op på Campen. Sidste Bilbao sejr over os, på vores bane, er fra 2-3 årtier tilbage. Jeg giver Bayern kampen mere fokus end de to i La liga. Det gør jeg fordi klubben selv har været med til at sætte forventninger op. Laporta/Xavi har flere gange nævnt, at vi kommer til at spille med blandt europas bedste - og det vil jeg gerne se, om det er tilfældet.

5. Jeg forstår godt den catalanske presse. Klubben har selv roddet sig ud i det. Man henter spillere for millarder, og alligevel skuffer man fælt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2773
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 414 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Norbit »

Isageren skrev:
tors okt 27, 2022 11:12 pm
Jamen, Yamal, Alarcon, Unai, Dani, Pau Prim, Juanda, Casado, Boel Viecens, Aleix Garrido, Hector Fort, Barbera, Chadi Riad og selvfølgelig Diego Almeida. Vi er godt forberedt på fremtiden.
Ligesom vi var med Dos Santos brødrende, Bojan, Bartra, Jeffren, Cuenca, Tello, Assulin, Munir, Sandro, Romeu, Dongue, Traore, Munesia og at vi stadig hænger på Roberto. Ud af alle dem du nævner, så er der maksimalt 1-2 af dem som når 1.holdet. Forhåbentligt tager jeg fejl, men historien har bare vist at mange af dem ikke kan klare den øverste hylde.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Isageren »

Norbit skrev:
fre okt 28, 2022 11:01 am
Isageren skrev:
tors okt 27, 2022 11:12 pm
Jamen, Yamal, Alarcon, Unai, Dani, Pau Prim, Juanda, Casado, Boel Viecens, Aleix Garrido, Hector Fort, Barbera, Chadi Riad og selvfølgelig Diego Almeida. Vi er godt forberedt på fremtiden.
Ligesom vi var med Dos Santos brødrende, Bojan, Bartra, Jeffren, Cuenca, Tello, Assulin, Munir, Sandro, Romeu, Dongue, Traore, Munesia og at vi stadig hænger på Roberto. Ud af alle dem du nævner, så er der maksimalt 1-2 af dem som når 1.holdet. Forhåbentligt tager jeg fejl, men historien har bare vist at mange af dem ikke kan klare den øverste hylde.
Jovist, men de spillere jeg nævner er udråbt til én af de bedste årgange eller de bedste spillere fra yngre årgange, som man har set i rigtig lang tid på La Masia. Jeg kan ikke garantere dig noget, ligesom jeg heller ikke kan garantere dig at Foyth bliver et hit, men derfor har jeg stadig tiltro til det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2773
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 414 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Norbit »

Isageren skrev:
fre okt 28, 2022 11:07 am
Norbit skrev:
fre okt 28, 2022 11:01 am
Isageren skrev:
tors okt 27, 2022 11:12 pm
Jamen, Yamal, Alarcon, Unai, Dani, Pau Prim, Juanda, Casado, Boel Viecens, Aleix Garrido, Hector Fort, Barbera, Chadi Riad og selvfølgelig Diego Almeida. Vi er godt forberedt på fremtiden.
Ligesom vi var med Dos Santos brødrende, Bojan, Bartra, Jeffren, Cuenca, Tello, Assulin, Munir, Sandro, Romeu, Dongue, Traore, Munesia og at vi stadig hænger på Roberto. Ud af alle dem du nævner, så er der maksimalt 1-2 af dem som når 1.holdet. Forhåbentligt tager jeg fejl, men historien har bare vist at mange af dem ikke kan klare den øverste hylde.
Jovist, men de spillere jeg nævner er udråbt til én af de bedste årgange eller de bedste spillere fra yngre årgange, som man har set i rigtig lang tid på La Masia. Jeg kan ikke garantere dig noget, ligesom jeg heller ikke kan garantere dig at Foyth bliver et hit, men derfor har jeg stadig tiltro til det.
Nu kender jeg dem ikke alle sammen, har slet ikke tiden til at følge de unge gutter mere :cry: - men hvem af dem er på Gavi/Pedri/Fati-niveau?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster