26/10 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg synes, at der i denne tråd er mange gode bud på, hvad der er “galt” med Barca. Vi har i min optik en stamme af yderst talentfulde, men meget unge spillere, som nok skal levere på endnu højere niveau i fremtiden.

Den katalanske sportspresse er i dagens udgaver hårde ved Barca. Se fx følgende uddrag fra forsiderne:

Mundo Deportivo: Farvel Kaput! Barca skal for andet år i træk spille i Europa League, offer for egen ineffektivitet.

Sport: Fuldbyrdet Fiasko. Barca tabte den mest triste kamp.

Ja, det var ikke godt i går (bortset fra den vanvittige stemning på Camp Nou), men Barca skal nok rejse sig. Når vi får AC og Araujo tilbage, måske en DM og HB i vintervinduet samt når holdet bliver bedre sammenspillet, ser jeg et kæmpe potentiale i truppen.

Barca er lidt nede og vende nu i forhold til de bedste hold i Europa - det gør bare glæden endnu større, når udviklingen vender.

Visca el Barca!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
tors okt 27, 2022 10:07 am
Problemet er også dumme boldtab i offensiven og på midten, manglende tilbageløb, forståelse for hvem man skal presse, hvem man skal dække af osv.

Jeg er helt enig i at det kræver en god defensiv for at holdet skal kunne leve op til sit bedste men vi er bare ikke ret langt inde i processen i forhold til selve systemet og derfor er det imo svært at snakke om hvad der egentlig skal forbedres. Jeg tænker i hvert fald ikke at xavis tanke er at 2-3 afleveringer fra modstanderen skal kunne splitte hele holdet.
Ej det ville være en dum taktik :grin:

Det er klart der er håb for at forbedringer kan ske helt af sig selv hen af vejen. Om et halvt år, vil mange flere af tingene sandsynligvis ligge op rygraden.

Tænker heller ikke hele DNA’et skal laves om. Men der skal lægges på. Det duer ikke med en høj forsvarslinje og dembele der taber bolde i individuelle aktioner. Det giver for mange kontramuligheder for de store hold. Det er ikke fordi dembele ikke må udfordre, men kombinationen af hyppige boldtab og høj forsvarslinje er dårlig mod de store hold - i hvert fald indtil forsvaret og genpresset er helt på plads - men nok også derefter.
Og det er klart at så længe dem der har defensive (ikke genpres) pligter har en løbehastighed som pique og busquets, så kan man ikke spille så højt.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
tors okt 27, 2022 10:34 am
Bellerin.. Hvad laver den klovn på banen. Hvorfor satser Xavi så voldsomt i sådan en vigtig kamp? Manden har spillet få minutter og dem han så endelig har spillet har været forfærdelige. Hellere Balde som HB og Alba som VB. I sidste ende: Kounde - Garcia - Alonso - Balde. Bellerin er håbløs. Han blev kørt rundt.
Ja Bellerin så uheldig ud i nogen situationer, men manden er lige kommet til og har spillet 1 La liga kamp og bliver kastet for løverne i kamp nr. 2
Senest rettet af Filten tors okt 27, 2022 11:37 am, rettet i alt 1 gang.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
tors okt 27, 2022 10:34 am
Jeg køber ikke den der med at "holdet skal spilles mere sammen". Xavi fik de spillere han ville have og han fik dem meget tidligt i transfervinduet. Han har været uheldig med skader, men det må ikke være en undskyldning i en klub som Barca. Han må virkelig sætte sig ned og tænke tingene igennem og overveje hvilken retning han vil have det her hold skal bevæge sig. Hvis vi intet vinder i denne sæson, med denne trup, så vil jeg være så fræk at sige, at vi bør forsøge med Kloop som træner.
Du er bestemt ikke fræk og det er en helt naturlig tanke, at fokusere på ledelsen, når man gentagende gange ser fiaskoer som mod Bayern og Inter, samt Frankfurt og Benfica fra sidste sæson.

Jeg er også kommet dertil, at man skal prøve noget helt nyt. Man skal STADIG spille tiki taka, offensivt og kreativt. Det må man ikke gå på kompromis med. Men man bliver også nød til at tilpasse sig sin samtid og finde nye varianter frem. Klopp har en stærk personlighed som helt klart kan bruges. Men spørgsmålet er dog om han kan tilpasse sig tiki taka vældig godt, da han typisk spiller stik modsat tiki taka med en direkte stil? Og det samme kan siges om Tuchel.

Jeg vil dog gerne give en atypisk træner chancen, med den betingelse at der spilles tiki taka, da især Klopp har en fantastisk vindermentalitet. Det er vildt hvad han har skabt i Liverpool på så kort tid. Han overtog Liverpool i en meget dårlig forfatning og har nærmest skabt en supermagt i Europa.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
ons okt 26, 2022 11:12 pm
0-4
0-3
3-0!!!!!
2-3
2-8
0-3
0-3
0-2
0-3


Lidt ala når vi møder Osasuna….
Bayern vs Barca 29-7 :oops: :oops: :oops: :shifty:
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

DrGink skrev:
tors okt 27, 2022 10:48 am
Piquénbauer skrev:
tors okt 27, 2022 10:07 am
Problemet er også dumme boldtab i offensiven og på midten, manglende tilbageløb, forståelse for hvem man skal presse, hvem man skal dække af osv.

Jeg er helt enig i at det kræver en god defensiv for at holdet skal kunne leve op til sit bedste men vi er bare ikke ret langt inde i processen i forhold til selve systemet og derfor er det imo svært at snakke om hvad der egentlig skal forbedres. Jeg tænker i hvert fald ikke at xavis tanke er at 2-3 afleveringer fra modstanderen skal kunne splitte hele holdet.
Ej det ville være en dum taktik :grin:

Det er klart der er håb for at forbedringer kan ske helt af sig selv hen af vejen. Om et halvt år, vil mange flere af tingene sandsynligvis ligge op rygraden.

Tænker heller ikke hele DNA’et skal laves om. Men der skal lægges på. Det duer ikke med en høj forsvarslinje og dembele der taber bolde i individuelle aktioner. Det giver for mange kontramuligheder for de store hold. Det er ikke fordi dembele ikke må udfordre, men kombinationen af hyppige boldtab og høj forsvarslinje er dårlig mod de store hold - i hvert fald indtil forsvaret og genpresset er helt på plads - men nok også derefter.
Og det er klart at så længe dem der har defensive (ikke genpres) pligter har en løbehastighed som pique og busquets, så kan man ikke spille så højt.
Selvfølgelig skal der lægges på. Men det er svært at lægge på når der ikke er ret meget at bygge på. Om man vil det eller ej så kræver det tid at få etableret et system. Vi har en meget ung stamme, flere nye spillere og desværre mange skader. Det tager tid. Heldigvis har de fleste fans forstået at spillerkøb ikke en ensbetydende med øjeblikkelig succes og det giver den ro og opbakning holdet har brug for.

Jeg synes ydermere det er svært at snakke om DNA da det vi ser fra Xavi nu er ret forskelligt fra pep. Det samme var lucho. Valverde osv. Man vil gerne spille offensiv boldbesiddende fodbold men tilgangen er meget forskellig. Mit problem er at jeg stadig ikke er helt sikker på hvad Xavi vil. Fra kamp til kamp skifter vi tilgang og det skyldes mest af alt skader men også en generel usikkerhed fra trænserstaben. Det smitter så af på banen. Imo skal der snart tages nogle svære valg og så skal holdets stamme bestemmes. Derefter kan der bygges på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af ladislau »

Kan ikke se hvorfor vi skal have et opgør med Barcafilosofien her og nu, for jeg har virkelig svært ved at se filosofien i det spil vi leverer.

Er helt enig i de dumme boldtab skal minimeres kraftigt! Det er lige der vi skal starte.
Dernæst kan jeg godt forstå, at man savner kreativitet fra midten, når vores kreative midtbanefolk rykkes op på kanterne, på trods sf vi har et reelt overskudslager af dyrtkøbte kantspillere.
At det så også virker helt planløst, når vi mister bolden. Det forstår jeg simpelthen ikke.

Synes det er bekymrende Xavi efter et år ikke har et udtryk på banen.
På mig virker det som om han slet ikke stoler på hverken sin taktik eller de spillere, der skal udføre den, når vi skal spille de store kampe.
Det er faktisk lidt skræmmende. Håber og tror han kan finde melodien, det lugtede af fremtid i foråret, men forstærkningerne har ikke tilført noget til udtrykket(måske til resultaterne)
Hanskal altså træde i karakter nu.

Primeraen er altså historisk ringe. Det siger jeg som dybtfølt elsker af spansk fodbold, men at vi ligger til den liga er ikke et kvalitet stempel i sig selv, når man ser på vores trup.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Antimadridista »

Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.

Men enig i at Xavi stadig prøver mange ting og ændrer en del rundt, sikkert pga sin relativt mangelfulde trænererfaring. Samtidig har han fået mange nye folk som alle stadig som sådan skal prøves af og evalueres.
Han har sikkert også haft nogle ideer som han har måttet pakke væk igen og prøve nye ting. Dertil har der været vigtige kampe hele tiden og skader.

Men ja, en mere tydelig og vedholdende filosofi skal snart tydeliggøres, samt en foretrukken starter (igen dog besværliggjort af skader!).

Edit:

Ladislau@

Jeg ønsker heller ikke en decideret omlægning af DNA’et, men en tilpasning, en afvejning og realisme.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Nyhuus »

Klopp er helt klar spændende! Lidt i tvivl, om han vil kunne spille på den måde, der forventes.
Så er jeg faktisk mere interesseret i Mikel Arteta.

Synes dog Xavi skal have tillid og lang snor! :)

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Intet nyt under solen. De samme fejl og mangler hver gang, Barca møder et elitehold. Man kan lige så lade være med at være overrasket eller nedtrykt, for det har stået skrevet i sol, måne og stjerner i mange år efterhånden. Intet bliver bedre, før man får de gamle spillere ud af truppen og man får dem erstattet af sultne unge spillere med et fysisk niveau, der hører sig til, hvis man vil konkurrere på absolut topplan.

Alba, Piqué, Busi, Roberto, Alonso og Bellerin skal væk og hvis man går virkelig hårdt til værks, så sælger man de Jong, Dembélé og Kessie også og så starter man helt fra bunden igen. Ind med 3-4 stykker fra akademiet som Barbera, Ilias, Garrido og Riad og så supplerer man med 3-4 godt scoutet unge spillere, der ikke koster en bondegård og som har fremtiden foran sig. Arbejdstøjet på og så skal der knokles.

Man kan lige så godt indse, man ikke står meget bedre end for et år siden og manglerne er præcis de samme, som dengang. Man kommer IKKE til at kunne købe sig til det niveau, der kræves. Ingen har nogensinde formået det, for det tager tid uanset. Derfor er man nødt til at tage et skridt tilbage og så bygge på. Jeg tror stadig på Xavi i den forbindelse og mest fordi, man ikke finder nogen bedre til den proces. Ingen toptræner vil få meget mere ud af dette hold, med den spillestil, der kræves i Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 2:07 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.
Havde klopp ikke også et meget bedre hold som var forholdsvis sammenspillet ?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 2:07 pm
Antimadridista skrev:
tors okt 27, 2022 1:16 pm
Klopp præsterede først i CL i sæson 3 og i PL i sæson 4. Han fik tid.
* Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen og derfor minder hans situation om Xavi's.

* Ligesom Xavi overtog han en klub, som ikke var i en god forfatning. Faktisk havde Liverpool ikke vundet mesterskabet i 27 år, da han kom til. Og havde ikke vundet en eneste titel i 9 år. Da Klopp overtog Liverpool midt i sæsonen, lå de på en 12. plads i Premier League.

* Allerede i sin første sæson kunne man se kolossal forbedringer i Liverpools spil. Han førte Liverpool til hele to finaler i sit første år. Liga-cuppen som de tabte efter straffespark konkurrence til City og Europa League finalen som de tabte lidt uheldigt til Sevilla (på vej til finalen eliminerede Klopp stærke klubber som Manchester United, Borussia Dortmund og Villarreal). Altså to sølvmedaljer og uhyre tæt på to titler i sit første år.

* I sin anden sæson havde Klopp fokus på ligaen og få en Champions League plads blandt top 4. Det var flere år siden man var i CL sidst, derfor var det en prioritet. Der var ekstrem konkurrence blandt klubber som endda havde brugt langt flere transferpenge end Liverpool, men det lykkes at komme i top 4. Selvom det ikke var en titel, så var top 4 en bedrift i sig selv, ud fra de konkurrerende hold der var med i spillet. Man kunne altså tydeligt se, at klubben var på vej op og gik i den helt rigtige retning! Og skal hilse og sige, at Klopp ikke brugte over 1 mia. kr ved sin første eller anden sæson, altså i modsætning til Xavi.

* I sin tredje sæson opnår han CL finalen. Han formår at gøre Salah til en verdensstjerne og Ballon d'Or kandidat - altså et tidligere PL flop og en spiller som han købte relativ billigt for Roma.

* I sin fjerde sæson vinder han CL. Liverpool virker total ustoppelige nu.

Ikke fordi jeg forventer helt det samme fra Xavi som Klopp, men når jeg ser på Xavi lige nu, ved sin sæson nr. 2 ved roret, så kan jeg altså ikke se noget iøjefaldende fremgang. Han virker slet ikke som en der har nogle klare idéer. Det lyder måske lidt flabet, men han virker mest som en forvirret og hovedløs kylling der bare vader rundt som træner og prøver finde ud af hvilken retning man skal gå.

En træner som Klopp i Barcelona ville være spændende. Men han skal spille tiki taka, noget han slet ikke er vant til.

Disclaimer: Og nej, jeg er ikke Liverpool fan. Kan dog godt lide Klopp som træner.
Det er helt og aldeles vanvittigt som du kan dreje og smøre på ting alt efter behov!!!!!

De 2 finaler du ophøjer hos Liverpool/Klopp, regner du jo for intet ift Barca/Xavi. “Xavi har verdens bedst trup og minimum CL semi er godkendt”

Stærke hold som United, Dortmund, Villarreal! Altså Barca har netop slået Villarreal 3-0. Plus Atlético og Real i sidste sæson.

Faktum er at Liverpool først efter 2.5/3 år præsterede kontinuerligt.

Derudover var Klopp en etableret træner. Xavi er valgt fordi man vil give ham tid og kan lide hans tilgang. Havde man travlt og ville gå på kompromis med det meste, havde man vel valgt Conte, Alegri og lig.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Madameskrald »

Det er jo netop det.... Klopp ville aldrig kunne vende Barcelona på samme måde som Liverpool.

Spillestilen kræver, at man spiller med enormt stor risiko (stå højt mv.) og sikkerhed (man ikke må miste bolden ret meget), men samtidig sætte bolden i spil hele tiden. Man kunne måske få det etableret relativt hurtigt med en god grundstamme (som Pep startede ud med i Barcelona), men lige pt. har vi jo en flok aldrende has beens, en række unge talenter og en række nyindkøb i deres bedste fodboldalder.

Det bliver vel ikke meget mere op ad bakke for en fodboldtræner... Verdens sværeste spilkoncept og et umådeligt svært materiale at indkøre det med.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Isageren »

Slå nu koldt vand i blodet venner. Vi er ikke på niveau med Bayern endnu, men vi viste i den første kamp at vi ikke er så langt fra igen. I går spillede vi lige efter et CL exit med en bagkæde bestående af Bellerin i sin anden kamp, tilmed lige efter skade, Alonso som CB, Kounde, lige vendt tilbage fra skade og en ung Balde, der stadig skal lære nogle egenskaber i det defensive. Jeg frygtede lige præcis at folk herinde ville trykke på alarmknapperne, men som jeg også sagde før kampen, så var det her den kamp jeg allerhelst ville undgå, da det kunne ødelægge stemningen i klubben. Det fik jeg ret i, og på den måde er vi hoppet med begge ben i fælden. Vi bliver snydt for et straffe mod Bayern i den første kamp ved stillingen 0-0, imod Inter bliver vi snydt for et mål af Pedri, et straffe i sidste minut og et rødt kort til Calhanoglu. Selvom vi ikke spillede godt, så er dommerkendelser essentielle i fodbold. Forestil jer hvis Bayern ikke havde modtaget et rødt til Vidal i 17 og Real havde fået annulleret to af deres mål for offside. Så kan vi tale nok så meget om hvem der havde fortjent det eller ej, men i fodbold findes der også evig retfærdighed, lille perspektivering til Platon;). Det er skuffende, det er skidt, der mangler meget, og jeg er stadig kritisk, men se nu kampen for hvad den er, og se også CL for hvad det er(!). CL er en turnering som afgøres i få øjeblikke og som foregår mentalt hele tiden. Vores spillere er utrolig unge, og man kan mærke at nervøsiteten og panikken tit forekommer i knald eller fald kampe. Det skal forbedres, men det gør det også naturligt med alderen.

Jeg kan seriøst heller ikke forstå hvorfor vi bliver blændet af den sensationalisme, som medierne finder på. Jeg læste lige på goal dommedagsoverskriften “Barca back where they belong: The Europa League”. Ja, fordi Club Brugge er et bedre hold end os jo. Det er simpelthen bare for nemt at begynde at male fanden på væggen og drage den ene konklusion efter den anden, og det er ingen grund til at stole på journalister i hvert fald. Som jeg plejer at sige: mennesker hvis job er at skrive om ting, de ikke ved en skid om, med en sensationalistisk og økonomisk vinkel for at snyde folk.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster