23/10 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/10 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
man okt 24, 2022 5:40 pm
EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 4:50 pm
Magnus Frost skrev:
man okt 24, 2022 10:38 am
EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:20 am
Det ser ud til holdet er ved at sætte sig lidt og det er en god ting. Et af de store problemer er jo, holdet ikke er ordentligt spillet sammen og at rollerne ikke er klart defineret. Et godt eksempel er Torres, som alle godt vidste, ikke nødvendigvis ville værre en spiller til startopstillingen, men en systemspiller, der kan komme ind og få systemet til at glide lidt lettere. Jeg sammenlignede ham med en Pedro type, da han blev hentet og jeg synes, det efterhånden er det, vi får at se, når han spiller.

Mht. demb, så har han jo udviklet sig til en ren dr. Jekyll og Mr. Hyde eller måske nærmere skønheden og udyret i samme person. Jeg ved sgu snart ikke, hvad der skal til, for at han rammer et stabilt højt niveau, men det er klart, jo længere tid, han holder sig skadesfri, jo større chance er der for, man får ham at se, som en mere kontinuerlig performer.

Det ser ud til, Barca igen er ved at ramme topformen og det er jo paradoksalt nok lige op til VM :roll: Et hold som Real vil have langt nemmere ved at håndtere landskampspauser, da de simpelthen er et så rutineret og godt sammenspillet hold. Det bliver meget svært at vride det mesterskab fra dem i denne sæson alene af den grund og så er der jo stadig lige et par svagheder i truppen, som ikke bare lige lader sig fikse. Men, lad os se, om formen ikke er ved at være så god, man kan få en sejr over et klassehold som Bayern.
Men synes du ikke vi har et bedre hold ? Og med mere bredde? Og Reals stamme består af langt ældre spillere der vel bliver mere trætte af et crazy kampprogram
Det synes jeg bestemt ikke. Bevares, man er tæt på, men modsat Barca, så har Real ikke ret mange svagheder i deres startellever og det er også svært at få øje på nogen generelt i truppen. Deres svageste punkter er måske backsene, men det er minimalt, hvad man optimere på truppen her og nu.

Hvis man ser på generationsskiftet, så har Real været langt, langt bedre en Barca til at skifte ud i truppen løbende. De unge spillere er løbende blevet integreret på holdet og man er nu et sted, hvor spillere som Vinicius, Valverde, Tchouaméni og Militao er lige så vigtige som Benzema, Modric og Kroos. Dertil har man Rodrygo og Camavinga, som snart også kan tage over.

Balancen aldersmæssigt ser også fornuftig ud, til trods for, man står over for tre store udskiftninger i løbet af et til to år. Man har dog formået at få et par rutinerede spillere ind i Alaba og Rüdiger til at erstatte Ramos og Marcelo, uden det er gået ud over niveauet og i modsætning til Barca, så kan Real relativt nemt erstatte både Benzema og Modric på papiret, da de har økonomien til, at hente eksempelvis Milinkovic-Savic næste sommer og Haaland/Mbappé året efter,

Der er i hvert fald ingen tvivl om, jeg ville sidde noget mere roligt i sportsdirektør stolen i RM, end jeg ville gøre i Barca, hvis det ikke havde været fordi, det er sådan en skodklub :lol:

Men hvis jeg sad der, så ville jeg kigge på bacskene en ekstra gang og der har jo været forlydender om både Alphonso Davies og Reece James og hvis de får held med at hente f.eks de to over de næste par sommervinduer også, ja, så ser det bare ekstremt stærkt ud i deres trup.

Kigger vi mod Barca´s trup, ja så er billedet faktisk ikke så langt fra, hvis vi snakker om optimering af truppen og heller ikke, hvis vi snakker om de fremtidige udskiftninger, der skal til. I forsvaret, står man ret lige på CB´s med Araujo, Koundé og AC på den ene side og Militao, Alaba og Rüdiger på den anden, mens man står i nogen grad lige svagt på Backs. Barca har dog en fremtidig verdensklasse spiller på VB, mens Real her ville skulle ud og investere. På HB er man nogenlunde lige dårligt udstyret, men både Cavarjal og Vazquez er begge klubspillere og det opvejer i nogen grad for niveau. Som sagt, så ville Reece og Davies være oplagte mål for Real.

På midten står det egentlig også ret lige, hvis det ikke lige var fordi, Real har Tchouaméni. Det nager mig virkelig, man lod ham smutte til Real, når man nu rent faktisk havde muligheden for at være med økonomisk. Et generationstalent på positionen, man gik glip af der og der er ganske enkelt den mest kritiske position for Barca og har været det længe. Der er ingen nem løsning på problemet for Barca og jeg indtil nu til gode, at høre et tilfredstillende forslag blive nævnt og det mest optimale er nok et ungt talent, som man selv kan forme, men den slags ting tager tid.

På resten af midtbanen har begge lige dele af rutine og talent og tiden må vise, hvilke af dem udfolder talentet bedst. Jeg hælder selvfølgelig til Gavi-Pedri konstellationen, men vi kommer ikke uden om, en Camavinga-Valverde konstellation også ser rigtig, rigtig stærk ud i fremtiden. Real skal nok ud og ud investere før Barca på CM, men som sagt, så ville f.eks. Savic være oplagt at hente, mens man også kunne frygte, de ville gå efter Kimmich.

I angrebet ser det igen meget lige ud på nuværende tidspunkt. Begge har talenter og begge har en CF, der står over for udskiftning inden for et par år. Som sagt, så er der ingen tvivl om, hvem Real vil gå efter til den tid, mens det er mere end tvivlsomt, hvem Barca vil gå efter, hvis ikke endnu et talent, som igen tager tid.

Som sagt, så har sportsdirektørerne i RM et meget klart overblik over fremtidige investeringer, mens Barca i høj grad stadig roder rundt og det gør de ikke mindst fordi, der ikke er klart definerede mål på samme niveau, som Real går efter og samtidig er mængden af mål mindre, da kriterierne også handler om spillestil, hvilket real ikke behøver tænke på.

Jeg tænker Real vil gå efter Davies, Reece, Milinkovic-Savic, Kimmich, Gnabry og Haaland over de næste to sommervinduer og sammenholdt med de unge spillere, de har, vil det simpelthen være en monumental præstation, der skal til for Barca, for at sætte sig på magten i spansk fodbold igen. Man har ikke økonomien til at være med i den slags handler i det omfang og samtidig, så synes jeg, som sagt andet steds, Barca famler lidt efter at lokalisere de rigtige mål. Derfor er den eneste løsning, Barca satser på akademiet, som de også gør i ret høj grad. Kun på den måde, kan man sikre at spillestilen vinder over galactico stilen, som Bartomeu var så dum at forsøge at indføre hos Barca.
De henter Haaland, en klasse CM, en HW og så Davies. Reece James sker ikke. Han bliver kaptajn i Chelsea.
Er sikker på de vil gå efter en HB også. Carvajal er snart færdig, så det er de nødt til. Bellingham kunne også være en mulighed for dem til midten.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 23/10 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af kklaus »

FCBSOCI skrev:
søn okt 23, 2022 10:02 pm
Mange sjove detaljer i første halvleg for eksempel da bolden var 30 meter oppe i luften omkring det tekniske felt. Da den ramte jorden lagde Xavi den nonchalant død, hvorefter publikum brød ud i Xavi, Xavi, Xavi.
Tror aldrig de fik vist den på tv, men så den lige på Twitter:


Edit: Eller rettere, jeg missede den på tv ;-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 23/10 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
tirs okt 25, 2022 8:45 am
FCBSOCI skrev:
søn okt 23, 2022 10:02 pm
Mange sjove detaljer i første halvleg for eksempel da bolden var 30 meter oppe i luften omkring det tekniske felt. Da den ramte jorden lagde Xavi den nonchalant død, hvorefter publikum brød ud i Xavi, Xavi, Xavi.
Tror aldrig de fik vist den på tv, men så den lige på Twitter:


Edit: Eller rettere, jeg missede den på tv ;-)
De kender hinanden godt, de vandt CL 2015 sammen :cool:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster