Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14922
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
søn okt 23, 2022 11:45 pm
Lopezzz skrev:
søn okt 23, 2022 6:44 pm
Du lyder meget som en der er imod fred i verden.
Jeg er imod fred i verden, hvis det er på despoternes vilkår. Fred er kun fred værd, hvis fred også betyder frihed. Det er ikke tilfældet, hvis folk som Clare Daly får sin vilje. Hun vil have ukrainske indrømmelser, så der kan komme "fred for det ukrainske folk." Hun vil med andre ord have fred på Putins vilkår. Det er ikke en fred, der er livet værd. Hvis du er i tvivl, kan du spørge de ukrainere, der er blevet tortureret og myrdet under den russiske besættelse, eller eventuelt de tusindevis af børn, der er blevet bortført og tvangsadopteret ud i russiske familier. Det er folkemord, der foregår i Donbas. Vil du fred på Putins vilkår?
Lopezzz skrev:
søn okt 23, 2022 6:44 pm
Presser du eller tvinger du folk til at følge kun din synspunkt?
Er du altid så aggressiv mod dem som ikke støtter de samme ting som du gør?
Jeg presser eller tvinger ikke noget som helst, men jeg kan love dig for, at jeg angriber folk med holdninger som dine.
Lopezzz skrev:
søn okt 23, 2022 6:44 pm
Kvinden fortæller sandheden. Hvad forstår du ikke?
Kvinden ranter i tåger for at fjerne fokus fra Putin og Rusland. Det har hun altid gjort. Sammen med Mick Wallace. De har eksempelvis forsøgt at fjerne EU's fordømmelse af russernes nedskydning af MH17, hvor 298 uskyldige civile borgere blev skudt ned af russiske separatister. Er det et foretagende, du ønsker at støtte?
Lopezzz skrev:
søn okt 23, 2022 6:44 pm
Og du skal vide at jeg kommer ALDRIG til at støtte Rusland og Putin. De har hjulpet Serbien til at smadre Bosnien og slagte over 150.000 bosniere, inkluderer mine familiemedlemmer.
Jeg glemmer det aldrig og jeg vil aldrig forgive dem.
Så lad være med at hylde en Putin-apologet som Clare Daly. Du stiller dig på Putins side af ligningen, når du gør det. Gentænk dine synspunkter.
Lopezzz skrev:
søn okt 23, 2022 6:44 pm
Synes du skal se videoen igen og læse kommentarerne. Som jeg kan se alle er på hendes side.
Jeg har set videoen. Jeg synes, du skal læse den Twitter-tråd, jeg linkede til tidligere. Hvis du kan læse den igennem, og stadig med et straight face påstå, at Clare Daly er en superhelt, så er du i hvert fald ikke den, du giver udtryk for at være. Så kæmper du i hvert fald under ingen omstændigheder mod "racister, rige svin, korrupte politikere, korrupt regering, pædofili, mobning, diskrimination, nazister, fascister, uretfærdighed, terror, krig, våbenhandel, hårdestoffer, menneskesmugling....."
Done
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 8:46 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Billede

Hver gang der er nye indlæg i Politik tråden...
Allez...

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Politik

Indlæg af Gnomitz »

Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Politik

Indlæg af Isageren »

Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Politik

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
man okt 24, 2022 9:43 pm
Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Vi har mere teknokrati, end vi har demokrati i DK.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Politik

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:19 pm
Isageren skrev:
man okt 24, 2022 9:43 pm
Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Vi har mere teknokrati, end vi har demokrati i DK.
Jeg ville nedlægge partierne og det regulære valgsystem. Jeg ved ikke hvor meget teknokrati der er i Danmark. De politikere der er på Christiansborg er de her seriestøbte figurer der taler i floskler, de kigger desuden alt for meget på tingene fra en politisk vinkel og en populistisk vinkel(grundet presset fra vælgere), i stedet for at kigge på Danmark som en virksomhed, som lad os sige PE og investerings fonde gør.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Politik

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tirs okt 25, 2022 10:11 am
EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:19 pm
Isageren skrev:
man okt 24, 2022 9:43 pm
Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Vi har mere teknokrati, end vi har demokrati i DK.
Jeg ville nedlægge partierne og det regulære valgsystem. Jeg ved ikke hvor meget teknokrati der er i Danmark. De politikere der er på Christiansborg er de her seriestøbte figurer der taler i floskler, de kigger desuden alt for meget på tingene fra en politisk vinkel og en populistisk vinkel(grundet presset fra vælgere), i stedet for at kigge på Danmark som en virksomhed, som lad os sige PE og investerings fonde gør.
Selvfølgelig kan man ikke kigge på mennesker, som man gør med en virksomhed. Det ville være det ultimative dødstød til livet. DK har siden 80'erne forsøgt at implementere virksomhedsledelse i den offentlige sektor med NPM ledelses struktur og systemet er kun blevet mere og mere elendigt af det. Man er efterhånden nået et punkt, hvor systemet lever i sig selv uden hensyntagen til mennesket. Socialdemokraterne er nok det mest teknokratiske parti, der findes i DK, så vi får langt mere af det i fremtiden, desværre. Der er kun nogle meget få og ikke særligt store partier, der går en anden retning, som Alternativet og LA, hvoraf den første er socialt anlagt, mens den anden kun tænker på individualismen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Politik

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tirs okt 25, 2022 12:31 pm
Isageren skrev:
tirs okt 25, 2022 10:11 am
EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:19 pm
Isageren skrev:
man okt 24, 2022 9:43 pm
Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Vi har mere teknokrati, end vi har demokrati i DK.
Jeg ville nedlægge partierne og det regulære valgsystem. Jeg ved ikke hvor meget teknokrati der er i Danmark. De politikere der er på Christiansborg er de her seriestøbte figurer der taler i floskler, de kigger desuden alt for meget på tingene fra en politisk vinkel og en populistisk vinkel(grundet presset fra vælgere), i stedet for at kigge på Danmark som en virksomhed, som lad os sige PE og investerings fonde gør.
Selvfølgelig kan man ikke kigge på mennesker, som man gør med en virksomhed. Det ville være det ultimative dødstød til livet. DK har siden 80'erne forsøgt at implementere virksomhedsledelse i den offentlige sektor med NPM ledelses struktur og systemet er kun blevet mere og mere elendigt af det. Man er efterhånden nået et punkt, hvor systemet lever i sig selv uden hensyntagen til mennesket. Socialdemokraterne er nok det mest teknokratiske parti, der findes i DK, så vi får langt mere af det i fremtiden, desværre. Der er kun nogle meget få og ikke særligt store partier, der går en anden retning, som Alternativet og LA, hvoraf den første er socialt anlagt, mens den anden kun tænker på individualismen.
Den offentlige sektor er det mindst effektive der findes. Når PE fonde køber virksomheder, så går de ind og lokaliserer alle steder man kan optimere og forbedre for at fremme effektiviteten. Det er den type virksomhedstænkning vi skal have. Hvor der kan spares på unødvendige offentligt ansatte skal det gøres. Ikke sagt at alt for meget i den offentlige sektor skal spares på. I PE fonde har du f.eks. Health Care afdeling, hvor man opkøber Health Care virksomheder, her sidder den type eksperter jeg efterspørger. Folk der har læst på Oxford, Cambridge eller andre fabelagtige universiteter. Det er den type ekspertise jeg vil have til at styre landet, ikke levebrødspolitikere eller statskundskab fra KU. Så længe man ikke prioritere at have de dygtigste mennesker til at styre landet, jamen så får du mediocre politikere der kommer direkte fra ungdomspartierne. I Singapore betaler man netop landets ledere en sådan løn som frister dem til at arbejde for staten. Det burde man også at gøre i Danmark, men forestil dig det ramaskrig der ville komme fra den offentligt ansatte og medierne, hvis landets ledere og regering bliver betalt i top 1%? På trods af at vi huggede dem for næsen af GS, Hellman Friedman, Warburg og KKR direkte ud af de største universiteter fra Europa eller USA for den sags skyld (selvfølgelig danskere). Det kan også være ligemeget i bund og grund, fordi det som der får hjulene til at køre alligevel er erhvervslivet. Man ville bare have mulighed for at drive verden i en langt mere effektiv og bæredygtig retning, mens man langt hurtigere kan omdanne sig og være fleksible.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Politik

Indlæg af Isageren »

Og det er bare der jeg tænker; alt for meget dansk politik går ud på Lene fra Landmandspartiet der siger, vi skal for alt i verden beskytte landbruget, fordi vi laver det bedste svinekød og har de bedste grise. Da Lene får mange stemmer fra landmænd og har et eller anden sentimentalt tilhørsforhold til kød og landbruget i Jylland. Det er ikke sådan vi går i den rigtige retning, men den type partier står til at blive blandt de 4 største. Det er en farce. Jeg fatter ikke hvordan at vi bare accepterer spindoktorer og kampagneledere, som om det er en god ting at Mette F kørte rundt i skurvogn der lugtede af Boller i Karry til vælgermøder, at hun tog til Kandis koncerter og spiste makrel på Instagram, eller at hun skiftede fra rød til grøn og så til militær farvet igennem valgperioden baseret på hvor stemmerne var. At vi som befolkning, og her tænker jeg globalt, bare har sagt god for at åben manipulation og gjort politik til et spil hvor “alle kneb gælder” selv personlige smædekampagner mod politiske modstandere som mod Søren Pape. Helt ærligt, det sejler. Få nu nogle ordentlige dannede mennesker ind, i stedet for det reality-program som politik efterhånden er blevet til.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

DrGink
Indlæg: 683
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 657 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Politik

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
tirs okt 25, 2022 4:19 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs okt 25, 2022 12:31 pm
Isageren skrev:
tirs okt 25, 2022 10:11 am
EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:19 pm
Isageren skrev:
man okt 24, 2022 9:43 pm
Gnomitz skrev:
man okt 24, 2022 7:12 pm
Winston Churchill skrev: “democracy is the worst form of government – except for all the others that have been tried.”
;-)
Man har heller ikke rigtig prøvet et teknokrati.
Vi har mere teknokrati, end vi har demokrati i DK.
Jeg ville nedlægge partierne og det regulære valgsystem. Jeg ved ikke hvor meget teknokrati der er i Danmark. De politikere der er på Christiansborg er de her seriestøbte figurer der taler i floskler, de kigger desuden alt for meget på tingene fra en politisk vinkel og en populistisk vinkel(grundet presset fra vælgere), i stedet for at kigge på Danmark som en virksomhed, som lad os sige PE og investerings fonde gør.
Selvfølgelig kan man ikke kigge på mennesker, som man gør med en virksomhed. Det ville være det ultimative dødstød til livet. DK har siden 80'erne forsøgt at implementere virksomhedsledelse i den offentlige sektor med NPM ledelses struktur og systemet er kun blevet mere og mere elendigt af det. Man er efterhånden nået et punkt, hvor systemet lever i sig selv uden hensyntagen til mennesket. Socialdemokraterne er nok det mest teknokratiske parti, der findes i DK, så vi får langt mere af det i fremtiden, desværre. Der er kun nogle meget få og ikke særligt store partier, der går en anden retning, som Alternativet og LA, hvoraf den første er socialt anlagt, mens den anden kun tænker på individualismen.
Den offentlige sektor er det mindst effektive der findes. Når PE fonde køber virksomheder, så går de ind og lokaliserer alle steder man kan optimere og forbedre for at fremme effektiviteten. Det er den type virksomhedstænkning vi skal have. Hvor der kan spares på unødvendige offentligt ansatte skal det gøres. Ikke sagt at alt for meget i den offentlige sektor skal spares på. I PE fonde har du f.eks. Health Care afdeling, hvor man opkøber Health Care virksomheder, her sidder den type eksperter jeg efterspørger. Folk der har læst på Oxford, Cambridge eller andre fabelagtige universiteter. Det er den type ekspertise jeg vil have til at styre landet, ikke levebrødspolitikere eller statskundskab fra KU. Så længe man ikke prioritere at have de dygtigste mennesker til at styre landet, jamen så får du mediocre politikere der kommer direkte fra ungdomspartierne. I Singapore betaler man netop landets ledere en sådan løn som frister dem til at arbejde for staten. Det burde man også at gøre i Danmark, men forestil dig det ramaskrig der ville komme fra den offentligt ansatte og medierne, hvis landets ledere og regering bliver betalt i top 1%? På trods af at vi huggede dem for næsen af GS, Hellman Friedman, Warburg og KKR direkte ud af de største universiteter fra Europa eller USA for den sags skyld (selvfølgelig danskere). Det kan også være ligemeget i bund og grund, fordi det som der får hjulene til at køre alligevel er erhvervslivet. Man ville bare have mulighed for at drive verden i en langt mere effektiv og bæredygtig retning, mens man langt hurtigere kan omdanne sig og være fleksible.
Men det er godt nok svært at drive det offentlige som en virksomhed. Der er et politisk rimeligt stort krav om kontrol som ikke eksisterer i det private. Derudover klagemuligheder som ikke eksisterer i det private. Derudover kan man ikke leve med hospitalsvæsenet går konkurs hvorimod det kan man godt i det private.

Der gælder nogle særlige regler som gør det svært at skære meget væk uden man mister "rettigheder" og "sikkerhed". Mit bud er man kunne spare meget i det offentlige hvis kontrollen og klageorganerne blev holdt på et minimum.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana al vent »

Antimadridista skrev:
søn okt 23, 2022 7:41 pm
Blaugrana al vent skrev:
søn okt 23, 2022 1:41 pm
Hvem stemmer I på og hvorfor?
Hvem stemmer du på?
Stemmer på M. Jeg køber ideen om et bredt samarbejde og tror Løkke er den rette til at det skal lykkes. Derudover synes jeg deres forslag er interessante og nytænkende.
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana al vent skrev:
tirs okt 25, 2022 7:49 pm
Antimadridista skrev:
søn okt 23, 2022 7:41 pm
Blaugrana al vent skrev:
søn okt 23, 2022 1:41 pm
Hvem stemmer I på og hvorfor?
Hvem stemmer du på?
Stemmer på M. Jeg køber ideen om et bredt samarbejde og tror Løkke er den rette til at det skal lykkes. Derudover synes jeg deres forslag er interessante og nytænkende.
Forstår at folk ønsker et bredt midtersamarbejde, men udover jeg tror det vil skabe et hav af skærmydsler når man skal blive enige, så tror jeg Løkke himself, vil være en stor kilde til uro.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana al vent »

Antimadridista skrev:
tirs okt 25, 2022 9:03 pm
Blaugrana al vent skrev:
tirs okt 25, 2022 7:49 pm
Antimadridista skrev:
søn okt 23, 2022 7:41 pm
Blaugrana al vent skrev:
søn okt 23, 2022 1:41 pm
Hvem stemmer I på og hvorfor?
Hvem stemmer du på?
Stemmer på M. Jeg køber ideen om et bredt samarbejde og tror Løkke er den rette til at det skal lykkes. Derudover synes jeg deres forslag er interessante og nytænkende.
Forstår at folk ønsker et bredt midtersamarbejde, men udover jeg tror det vil skabe et hav af skærmydsler når man skal blive enige, så tror jeg Løkke himself, vil være en stor kilde til uro.
Tiden vil vise om det kan lade sig gøre i praksis. Ellers må man stemme noget andet næste gang
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Det her valg bliver bare ved og ved med at give :thumbup:

Løkke får en lang næse og Sofie Carsten Nielsen må gå af :lol:

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Hold. Nu. Kæft. Den klovn Paludan er en idiot :mad:

Lad ham stå der uden beskyttelse og lad ham tage sine velfortjente tæsk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst