Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 20, 2022 9:35 pm
Jeg er ikke bagklog. Jeg sagde det mange gange allerede før vinterens vindue at de to burde være prioriteringen.
Det er korrekt, men med i ligningen skal du jo regne: Kessie var hentet før, der var klarhed omkring de økonomiske muskler.

Mazraoui prøvede man, men han valgte jo BM til... Henover sommeren har vi hentet vigtigere spillere for næsen af andre klubber, men mest af alt på baggrund af spillernes velvilje fremfor klubbens økonomiske muskler - det er en fremragende filosofi, som jeg personligt er meget tilfreds med. Vi skal netop ikke presse lønpolitikken på baggrund af enkelte spillere - der har vi været og det fejlede.

Og jeg er meget enig i, at Raphinha skal ses i lyset af Dembele sagaen. Fejlen var snarere, at man samtidig skrev med Dembele, end man initielt hentede Raphinha (det var en ansvarlig sportslig beslutning for daværende).

Dertil er det ingen lunde sikkert, at Tchouaméni ville blive en tilsvarende succes i Barcelona - og det havde været hovedløst at spendere omkring 80 mil på en enkelt spiller, som ikke absolut var et must med den nuværende økonomi. I RM har han Kroos og Modric + Alba og Rudiger at læne sig op af. I Barca er det rutinerede fundament smuldret... Hvis Busq også bliver bænket, så har vi vel en Dembele eller de Jong i marken med flest kampe for Barca i start-11. Her taler vi altså om to spillere, der aldrig for alvor er slået i gennem i klubben (og uden nævnværdigt ledelses potentiale).
Også derfor at jeg henover sommeren har argumenteret for, at man burde holde på Pique og Busq - det er meget sårbart, at udfase dem, når holdet er så 'umodent', som det er tilfældet. I det lys er det ikke så overraskende, at præstationerne er meget svingende, og man ikke for alvor har fundet hverken den offensive eller defensive melodi.

Alonso og Bellerin var/er åbenlyse nødløsninger - Kessie og AC kan man vel næsten regne for det samme. Så fra mit synspunkt skal vi regne Lewan, Kounde og Raphinha, som reelle investeringer, og der er ikke så meget at skyde efter der, selvom jeg var meget kritisk overfor Kounde investeringen, da vi i teorien har stor bredde i midterforsvaret (men med hans alsidighed på højreback giver det bestemt mening).

Jeg syntes, at man handlede tæt på perfekt i sommerens transfervindue. Jeg havde også gerne set specielt en DM, men også gerne en venstre og højre back, men taget de svære vilkår i betragtning, så syntes jeg, at man har lavet et formidabelt vindue. Eneste reelle spørgsmålstegn er genskrivningen med Dembele..

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes også transfervinduet var tæt på perfekt ( vel stort set aldrig set bedre i et enkelt vindue?, specielt med den økonomiske situation taget i betragtning og alle spillere fik de rigtige kontrakter)

Jeg synes faktisk også resigningen af Dembélé gav rigtig god mening, han var jo på daværende tidspunkt kontinuerligt rigtig god. Jeg er dog ret meget i tvivl om jeg synes han skal resignes igen.

Ift. Tchouameni ved man det selvfølgelig aldrig, men de fleste eksperter havde vel tænkt ham som den mest oplagte. Han var bare for dyr.

Behøvede man at købe Alonso og Bellerin? Måske var det egentlig heller ikke en dårlig investering, synes dog bestemt ikke nogen af dem er gode spillere, de er bare ok.


Dr. Gink ift. Dobbelt pivot frem for enkelt så tror jeg også det bliver virkeligheden, og ja både Pedri og Gavi er jo så unge så de sagtens kan lære nye ting. Også helt enig i at Xavi og Iniesta dengang aldrig pressede lige så intensivt som Gavi gør det. Jeg synes virkelig det ku være fedt hvis man kunne få det ind i spillerne altså intensivt pres over kortere perioder. Ligesom man ser det hos Liverpool, City og nu også United. Men i City og Liverpool tog det vel hvad halvanden sæson før det var ordentlig afstemt.

Jeg har altid været tilhænger af 3-4-3 eller 3-5-2 og nu med 5 udskiftninger og mange gode spillere på fløjene ku man jo godt spille med Araujo AC og Koundé dernede ( Garcia mod dårligere lavtstående hold) og så Raphinha på højre som både spæner med offensivt og defensivt og så bliver skiftet ud i 60 minut og så Gavi, Balde eller Ferran på den anden kant. På den måde har man naturligt bedre dækning på midtbanen, man behøver ikke købe en ny spiller der ikke findes, Frenkie bliver frigjort til raids, Ansu kommer tættere på Lewandowski og nemmere i positioner til afslutninger, man kommer i overtal på midtbanen så Pedri kan få mere plads og man har både gode muligheder for indlæg og for at gå mere direkte igennem midten. !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2626
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Laporta hent Moukoko, Alex Iwobi og Harrison Reed. Gal nogle spillere, viser klassen denne weekend igen. Harrison Reed har generelt set bare været magisk og fabelagtig i denne sæson. Hvis han ender i Barca eller Real, ser jeg ikke hvorfor han ikke kunne ende i Pirlo/Xavi/Zidane samtalen. Det er altså svært at være eneste homegrown på sit hold og så levere det som han gør.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Synes det er useriøst. Ingen af dem er for alvor oplagte af den ene eller den anden grund og man kommer til at betale boksen lige meget, hvem af dem det er.

Synes, man burde prøve Kimmich af og se om, han ville være interesseret. Enten gå efter guldet, eller også prøve en af de unge sydamerikanere, man selv kan forme ind i rollen, som f.eks. Santos, Varela eller Perrone.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2626
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man okt 24, 2022 10:16 pm


Synes det er useriøst. Ingen af dem er for alvor oplagte af den ene eller den anden grund og man kommer til at betale boksen lige meget, hvem af dem det er.

Synes, man burde prøve Kimmich af og se om, han ville være interesseret. Enten gå efter guldet, eller også prøve en af de unge sydamerikanere, man selv kan forme ind i rollen, som f.eks. Santos, Varela eller Perrone.
Kimmich er vel for lav? Én af Toomuchmoneys forcer er jo hans luftspil som gør at når målmanden sparker langt på et pres, så er han der 9/10 gange til at samle op. Du har ret, Aurelien ville virkelig have været god for os.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Højde ville da være fedt men jo ikke altafgørende. Apropos hvad med Verrati er han helt ude af billedet eller hvad ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Magnus Frost skrev:
tirs okt 25, 2022 11:58 am
Højde ville da være fedt men jo ikke altafgørende. Apropos hvad med Verrati er han helt ude af billedet eller hvad ?
De nupper nok Gavi eller Pedri, hvis vi prøver.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Hvem ville egentlig være bedst til Barca- Rodri eller Kimmich?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Magnus Frost skrev:
tirs okt 25, 2022 12:35 pm
Hvem ville egentlig være bedst til Barca- Rodri eller Kimmich?
Rodri
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Magnus Frost skrev:
tirs okt 25, 2022 12:35 pm
Hvem ville egentlig være bedst til Barca- Rodri eller Kimmich?
Det er da umuligt at svare på. De er to vidt forskellige spillere, der spiller for to forskellige ligaer. Begge to er verdensklasse og i min optik er Kimmich et lille skridt foran Rodri. Spørgsmålet bør nok være: Hvordan tror i de to spillere kunne bidrage til et bedre Barca - for de kan helt sikkert begge to bidrage til holdet.

Rodri vil være en mere passende erstatning til Busquets. Men hvad gør man så med De Jong? Synes at han har været fantastisk de seneste par kampe og jeg tror at han kan udvikle sig enormt med mere tillid fra Xavi. Han var forrygende mod Bilbao og Villarreal. Han var også god mod Madrid.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Interessant tråd, som jeg er meget enig i. Det er bekymrende, man tilsyneladende har så svært ved at identificere de rigtige transferemner. Som jeg også skrev for noget tid siden, så falder det tilbage på Xavi, Cruyff og Alemany. Der mangler noget i den sportslige ledelse, som det ser ud lige nu og specielt mangler der en, der kan sige Xavi imod.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg er ofte enig med Domagoj, men afhængig af kontrakten er jeg ikke sikker på Jorginho er en dårlig signing. Hvis han bliver hentet ind som en rotations spiller og en der har en masse erfaring til at spille sammen med vores unge drenge så er det vel ikke så dårlig en ting ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2626
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
ons nov 02, 2022 5:34 pm
Jeg er ofte enig med Domagoj, men afhængig af kontrakten er jeg ikke sikker på Jorginho er en dårlig signing. Hvis han bliver hentet ind som en rotations spiller og en der har en masse erfaring til at spille sammen med vores unge drenge så er det vel ikke så dårlig en ting ?
Jo, det ville være en rigtig dårlig signing. Han er bare en ny Busi. Kanté synes jeg til gengæld ikke ville være helt væk som pivot. Altså han har den der defensive klasse, som jeg efterspørger. Hvis du så også henter Andrey Santos, så synes jeg det ligner en midtbane. Det kræver nok et farvel til min gode ven Franck, men tit er græsset grønnere på den anden side.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Isageren skrev:
ons nov 02, 2022 6:05 pm
Magnus Frost skrev:
ons nov 02, 2022 5:34 pm
Jeg er ofte enig med Domagoj, men afhængig af kontrakten er jeg ikke sikker på Jorginho er en dårlig signing. Hvis han bliver hentet ind som en rotations spiller og en der har en masse erfaring til at spille sammen med vores unge drenge så er det vel ikke så dårlig en ting ?
Jo, det ville være en rigtig dårlig signing. Han er bare en ny Busi. Kanté synes jeg til gengæld ikke ville være helt væk som pivot. Altså han har den der defensive klasse, som jeg efterspørger. Hvis du så også henter Andrey Santos, så synes jeg det ligner en midtbane. Det kræver nok et farvel til min gode ven Franck, men tit er græsset grønnere på den anden side.
Er problemet med Kante ikke, at han kan spille 5 kampe om året og resten af året er han skadet?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2626
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Rekick skrev:
ons nov 02, 2022 6:33 pm
Isageren skrev:
ons nov 02, 2022 6:05 pm
Magnus Frost skrev:
ons nov 02, 2022 5:34 pm
Jeg er ofte enig med Domagoj, men afhængig af kontrakten er jeg ikke sikker på Jorginho er en dårlig signing. Hvis han bliver hentet ind som en rotations spiller og en der har en masse erfaring til at spille sammen med vores unge drenge så er det vel ikke så dårlig en ting ?
Jo, det ville være en rigtig dårlig signing. Han er bare en ny Busi. Kanté synes jeg til gengæld ikke ville være helt væk som pivot. Altså han har den der defensive klasse, som jeg efterspørger. Hvis du så også henter Andrey Santos, så synes jeg det ligner en midtbane. Det kræver nok et farvel til min gode ven Franck, men tit er græsset grønnere på den anden side.
Er problemet med Kante ikke, at han kan spille 5 kampe om året og resten af året er han skadet?
Puha, hvis du havde fanget mig på en dårligere dag, havde jeg været stiktosset :lol:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster