Superleague

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Superleague

Indlæg af Magnus Frost »

Hvad synes i om Superleague ?

Jeg kan godt lide tanken om at få en masse fede kampe og man ville slippe for tebas og nasser.

Men man risikerer selvfølgelig at holdene kommer til at kende hinanden for godt hvilket ku komme til resultere i kedelige kampe.

Jeg kan virkelig ikke lide tanken om at man ikke kan rykke ned, det virker for mig forkert.

Det virker på en eller anden måde også lidt elitært.

Hmmm ja jeg ved sgu ikke.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Superleague

Indlæg af Antimadridista »

Det er skrevet virkelig mange indlæg om emnet tidligere, hvilken tråd det lige er i….?

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Superleague

Indlæg af Filten »

Magnus Frost skrev:
ons okt 19, 2022 8:09 pm
Hvad synes i om Superleague ?

Jeg kan godt lide tanken om at få en masse fede kampe og man ville slippe for tebas og nasser.

Men man risikerer selvfølgelig at holdene kommer til at kende hinanden for godt hvilket ku komme til resultere i kedelige kampe.

Jeg kan virkelig ikke lide tanken om at man ikke kan rykke ned, det virker for mig forkert.

Det virker på en eller anden måde også lidt elitært.

Hmmm ja jeg ved sgu ikke.
Der er op og nedrykning med 👍🏻
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Superleague

Indlæg af sorens »

Jeg er bestemt ikke tilhænger. Hverken af konceptet, eller af strukturen.

Problemet er i højere grad i de høje lønninger og de høje priser for TV-rettighederne. Der er ikke mange unge - jf. dagens artikel - der har råd til at ligge + 4-500 kr. pr. måned for at se fodbold (det er vel 6-700 hvis man gerne vil følge med i både PL og la Liga). Eller måske for en del rettere prioriterer det. Det bliver til gratis live-streames. Priserne er selvfølgelig anderledes i andre lande, men det er unges indkomst også. Økonomien er kort ordnes under de nuværende strukturer. Men man må simpelthen sande at prisfastsættelsen ikke er i overensstemmelse med efterspørgslen. Jeg køber ikke argumentet om at de unge ikke kan holde 90 minutter ud. Det er nærmere barrieren, der holder dem væk.

Men i forhold til konceptet, så er jeg heller ikke fan af pendanten i NFL, NBA mv. med få mega-klubber. De store kampe bliver udvandet. At se de samme hold møde hinanden igen og igen vil miste sin charme. Er heller ikke begejstret for den forrige eller nuværende danske Superliga-struktur.. Strukturen vil i øvrigt gøre at topholdene vil blive endnu mere fastlåste. Villarreal, Bayern Leverkusen, Monaco, Porto, La Coruña mv. vil ikke lige pludselige komme og overraske. Afstanden mellem disse “superliga”-hold og de øvrige vil bare øges.

Jeg kan godt lide at hovedkonkurrencen er regional - der er en anden historik bundet op i den nationale liga. CL er bare ekstra krydderi. Hvor man kan se nogle gode kampe i ny og næ (men det er jo heller ikke fordi at de kampe nødvendigvis er de bedste).

Jeg takker af som Barca-fan hvis det bliver en realitet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Superleague

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal på plads. Og gerne hurtigt. UEFA er så ufatteligt korrupt og udemokratisk at de ikke kan sidde med fuld kontrol. Det skal forresten siges at la liga stadig vil bestå. Det er kun CL der bliver ramt.

Samtidig må SL meget gerne skrues sammen så olie-klubberne ikke kommer med.
Senest rettet af Piquénbauer ons okt 19, 2022 9:08 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Superleague

Indlæg af Antimadridista »

sorens skrev:
ons okt 19, 2022 8:27 pm
Jeg er bestemt ikke tilhænger. Hverken af konceptet, eller af strukturen.

Problemet er i højere grad i de høje lønninger og de høje priser for TV-rettighederne. Der er ikke mange unge - jf. dagens artikel - der har råd til at ligge + 4-500 kr. pr. måned for at se fodbold (det er vel 6-700 hvis man gerne vil følge med i både PL og la Liga). Eller måske for en del rettere prioriterer det. Det bliver til gratis live-streames. Priserne er selvfølgelig anderledes i andre lande, men det er unges indkomst også. Økonomien er kort ordnes under de nuværende strukturer. Men man må simpelthen sande at prisfastsættelsen ikke er i overensstemmelse med efterspørgslen. Jeg køber ikke argumentet om at de unge ikke kan holde 90 minutter ud. Det er nærmere barrieren, der holder dem væk.

Men i forhold til konceptet, så er jeg heller ikke fan af pendanten i NFL, NBA mv. med få mega-klubber. De store kampe bliver udvandet. At se de samme hold møde hinanden igen og igen vil miste sin charme. Er heller ikke begejstret for den forrige eller nuværende danske Superliga-struktur.. Strukturen vil i øvrigt gøre at topholdene vil blive endnu mere fastlåste. Villarreal, Bayern Leverkusen, Monaco, Porto, La Coruña mv. vil ikke lige pludselige komme og overraske. Afstanden mellem disse “superliga”-hold og de øvrige vil bare øges.

Jeg kan godt lide at hovedkonkurrencen er regional - der er en anden historik bundet op i den nationale liga. CL er bare ekstra krydderi. Hvor man kan se nogle gode kampe i ny og næ (men det er jo heller ikke fordi at de kampe nødvendigvis er de bedste).

Jeg takker af som Barca-fan hvis det bliver en realitet.
Hvilken artikel refererer du til?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Superleague

Indlæg af Barca80 »

Jeg har utrolig svært ved at se, at den turnering overhovedet bliver til noget? Hvem skal deltage sådan helt exactly? På stående fod er det jo kun Barcelona, Real Madrid og Juventus som er interesseret, så taler vi om en mini turnering?

For mig virker det mere som et forsøg (fra de tre omtalte klubber) at presse UEFA til at lave reformer i deres pengesystem. Altså afpresse og true UEFA ved at tale om en helt ny turnering. Og altså ikke fordi man reelt ønsker Super League i sig selv.

Engelske klubber, samt Bayern og PSG m.fl., har jo afvist turneringen efter voldsom pres fra alverdens fans med slogans som "I smadrer fodbolden, det er total unfair overfor mindre klubber" og lignende.

Det bliver rigtig svært at danne opinion om en Super League blandt de fleste fodboldfans, da mange er glade for Champions League, og fx den engelske Premier League. Og hvilken format skal Super League egentlig have og hvordan opnår man alles tilfredshed?

Kort sagt, der er rigtig mange spørgsmål som melder sig i forbindelse med Super League. Og jeg tror bare det bliver utrolig svært at etablere turneringen ved 2024, som man ellers har givet udtryk for.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Superleague

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
ons okt 19, 2022 9:47 pm
Jeg har utrolig svært ved at se, at den turnering overhovedet bliver til noget? Hvem skal deltage sådan helt exactly? På stående fod er det jo kun Barcelona, Real Madrid og Juventus som er interesseret, så taler vi om en mini turnering?

For mig virker det mere som et forsøg (fra de tre omtalte klubber) at presse UEFA til at lave reformer i deres pengesystem. Altså afpresse og true UEFA ved at tale om en helt ny turnering. Og altså ikke fordi man reelt ønsker Super League i sig selv.
Mon ikke de klubber der var semi interesseret før, kommer kravlende tilbage, når de ser alle de penge man kan få i ESL også følger resten af de store klubber trop - kunne jeg forestille mig.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Superleague

Indlæg af sorens »

Antimadridista skrev:
ons okt 19, 2022 9:08 pm
sorens skrev:
ons okt 19, 2022 8:27 pm
Jeg er bestemt ikke tilhænger. Hverken af konceptet, eller af strukturen.

Problemet er i højere grad i de høje lønninger og de høje priser for TV-rettighederne. Der er ikke mange unge - jf. dagens artikel - der har råd til at ligge + 4-500 kr. pr. måned for at se fodbold (det er vel 6-700 hvis man gerne vil følge med i både PL og la Liga). Eller måske for en del rettere prioriterer det. Det bliver til gratis live-streames. Priserne er selvfølgelig anderledes i andre lande, men det er unges indkomst også. Økonomien er kort ordnes under de nuværende strukturer. Men man må simpelthen sande at prisfastsættelsen ikke er i overensstemmelse med efterspørgslen. Jeg køber ikke argumentet om at de unge ikke kan holde 90 minutter ud. Det er nærmere barrieren, der holder dem væk.

Men i forhold til konceptet, så er jeg heller ikke fan af pendanten i NFL, NBA mv. med få mega-klubber. De store kampe bliver udvandet. At se de samme hold møde hinanden igen og igen vil miste sin charme. Er heller ikke begejstret for den forrige eller nuværende danske Superliga-struktur.. Strukturen vil i øvrigt gøre at topholdene vil blive endnu mere fastlåste. Villarreal, Bayern Leverkusen, Monaco, Porto, La Coruña mv. vil ikke lige pludselige komme og overraske. Afstanden mellem disse “superliga”-hold og de øvrige vil bare øges.

Jeg kan godt lide at hovedkonkurrencen er regional - der er en anden historik bundet op i den nationale liga. CL er bare ekstra krydderi. Hvor man kan se nogle gode kampe i ny og næ (men det er jo heller ikke fordi at de kampe nødvendigvis er de bedste).

Jeg takker af som Barca-fan hvis det bliver en realitet.
Hvilken artikel refererer du til?
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/tysk ... eague.html

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Superleague

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons okt 19, 2022 9:06 pm
Det skal på plads. Og gerne hurtigt. UEFA er så ufatteligt korrupt og udemokratisk at de ikke kan sidde med fuld kontrol. Det skal forresten siges at la liga stadig vil bestå. Det er kun CL der bliver ramt.

Samtidig må SL meget gerne skrues sammen så olie-klubberne ikke kommer med.
Hvorfor skal det plads? UEFA er ikke perfekt, men hvorfor i alverden skulle denne organisation blive det? Og de store penge vil da netop formentlig komme fra mere eller mindre uheldige steder.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Superleague

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi klubberne internt skal forhandle forholdene for turneringen. Det er imo langt mere demokratisk end nu hvor UEFA styrer showet. Og jeg forventer i den grad at de er bedre til at tilgodese egne interesserer (her tænker jeg ikke kun økonomisk men også i forhold til fans, spillere, kampplanlægning osv) end UEFA.

UEFA kører på nuværende tidspunkt hvad der svarer til et monopol på europæisk topfodbold. De er fløjtende ligeglad med stort set alt så længe de tjener penge. Klubberne skal stå til ansvar for fans, sponsorer med mere mens UEFA er en skyggeorganisation der tydeligvis gør hvad der passer dem uden konsekvenser.

Og så synes jeg ærlig talt SL lyder mere spændende. Især senest format med op og nedrykning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Superleague

Indlæg af sorens »

Men hvis det skal blive til noget reelt vil de forskellige olie-klubber og lignende (fx amerikansk-ejet) skulle være med. Klubber med en anden økonomi og en anden logik.

Med ned- og oprykning giver det vel lidt minder om hvad UEFA har lavet med Nations League ;-)

Det er jo ikke uden konsekvenser hvad der foregår i UEFA. Der har de nationale forbund jo også noget at sige. Korrupt eller ej så kæmper UEFA ifbm at tilgodese de små og store nationer og i det store hele gør de ok job med det. Conference League er ikke en helt dum opfindelse i forhold til de mindre nationer. Noget af det UEFA gør sker på bekostning af de største klubber. Men det gør egentlig ikke noget imo - jeg vil hellere have en struktur hvor det ikke er klubberne der automatisk får monopol på de gode spillere. Det sker jo allerede til dels i de enkelte lande. Men det vil kun blive forstærket med et SL-koncept, hvor der er plads til færre hold på den store scene. Og pengene vil kun få mere og mere betydning. Klar til flere RB-klubber -> Red Bull Barcelona, Visca RB Barca

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Superleague

Indlæg af Antimadridista »

Meget handler selvfølgelig om økonomi og potentielt kan det blive problematisk, hvis der ikke er en form for restriktioner. De nordamerikanske ligaer er, så vidt jeg ved, også bygget op omkring lønloft mm, som skal forsøge at udligne forskelle.

Strukturen ser jeg ikke den store forklaring på i artiklen, så den er lidt svær at kommentere på, men en relativ lukket turnering kan det næsten kun blive, da UEFA sikkert ikke ligger sig selv i graven og derfor sikkert griber godt fat i de klubber der i første omgang ikke inviteres. Herfor vil en løbende udskiftning udfra nationale ligaer (skal disse overhovedet fortsætte?) blive besværlig, da UEFA sikkert vil få majoriteten til at forpligte sig til deres turneringer..!!

Men jeg syntes der er enormt mange ubekendte og et væld af spekulationer, så længe der ikke er mere på plads og yderligere grundig info til rådighed.!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Superleague

Indlæg af Piquénbauer »

Muligvis men det vil også bringe os tættere på de klubber idet den økonomiske mellemmand (uefa) vil bliver fjernet. Vi kan ikke følge med nu og hvis det ikke bliver stoppet så ender vi lige netop som RB Barca.

Men det er blevet diskuteret rigtig mange gange herinde. For mig handler det om at få magten tilbage til klubberne og fjerne en korrupt organisation (uefa).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Superleague

Indlæg af ladislau »

Jeg er helt på linie med dig sorens. Man bør tage medansvar for gearingen af den generelle økonomi istedet, og derudover tyder intet egentlig på de tre klubber er meget mindre korrupte end uefa.

Min smertegrænse går ligeledes ved en superleague, så er jeg også helt ude.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster