Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Magnus, jeg må indrømme det ikke virker som det er en reel kalkule på, at nogen mener at det måske er plausibelt, at business is a booking med over 100 pct, efter vi har solgt. Det virker mest som en søgt forsvars tale af nogen. Måske vi tjener mere end vi gør nu, men det virker også som vi ikke helt ved hvad vi laver.

Modsat dig, så mener jeg ikke Laporta er en nar. Han er populistisk, men problematikken er han ikke havde en plan.

Faktisk tog han som udgangspunktet med ikke at tage et valg(håbede på ESL, noget andet og/eller at det kunne gå over med lidt ekstra hæl as usual).
Bygge fornuftigt op. Det betyder jo vi skal have en bæredygtig model.
Det gik galt med Barto. Det går nok lidt igen, men vi skal jo samle den her klub op på et tidspunkt.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Easy,Jeg er meget påpasselig med at tro på rygter. Både negative rygter, som dem jeg nævnte, men i lige så højt grad alle de “positive” forvisninger. De kommer gerne i form af en pitch, men igen alle bulletiner om økonomien virker vinklet i den ene eller anden retning.
Derfor er jeg spændt på, men også meget nervøs, hvordan der bliver ageret de næste par transfer vinduer.

Jeg render bestemt ikke ind den form for risikovillighed, men det er der sikkert brancher, firmaer og personer der gør. Det er der sikkert også flere der brænder fingrende på, end de vinder. CR dealen virker heller ikke til at have mange vindere.

Selvfølgelig er det positivt at skære Griez væk. De penge spares uagtet.
Min anke var blot, at vi ikke aner om der er nogle penge fra den besparelse tilbage. Om hvilke friheder det har givet. Eller de allesammen bare forsvandt i det sorte hul, men er helt på linie med, at de jo har hjulpet.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

ladislau skrev:
tirs okt 18, 2022 11:22 pm
Magnus, jeg må indrømme det ikke virker som det er en reel kalkule på, at nogen mener at det måske er plausibelt, at business is a booking med over 100 pct, efter vi har solgt. Det virker mest som en søgt forsvars tale af nogen. Måske vi tjener mere end vi gør nu, men det virker også som vi ikke helt ved hvad vi laver.

Modsat dig, så mener jeg ikke Laporta er en nar. Han er populistisk, men problematikken er han ikke havde en plan.

Faktisk tog han som udgangspunktet med ikke at tage et valg(håbede på ESL, noget andet og/eller at det kunne gå over med lidt ekstra hæl as usual).
Bygge fornuftigt op. Det betyder jo vi skal have en bæredygtig model.
Det gik galt med Barto. Det går nok lidt igen, men vi skal jo samle den her klub op på et tidspunkt.

Ift. Om det er plausibelt eller ej så blev jeg ihvertfald overbevist af den podcast, det lød til at rakuten havde haft en horribelt dårlig forretningsmodel og at fokus var det forkerte sted ift. Hvad der ville give mening f.eks. det amerikanske marked. Men ja du skulle næsten lytte til podcasten:" the Barcelona podcast" hedder den jeg hører den på Spotify og den er faktisk rigtig god :glad:


Mht. Laporta er det selvfølgelig en smagssag, jeg synes han virker som en rigtig kompetent forretningsmand!
Men den måde han har håndteret Messi, Dembélé, Braithwaite og Frenkie er i min optik direkte skammelig!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Og det er jo sjovt, for mig er manden en gennemført politiker, som på en god dag er en typisk spansk forretningsmand og på en dårlig kvart-i-Barto.
Hans sportslige succes fra sidste embedsperiode er jo second to none, men økonomien fulgte jo ingenlunde med, tværtimod. Den stoppede jo nærmest med at være på agendaen, da Laporta og Rossell blev uvenner

Jeg checker meget gerne podcasten. Mange tak for tip.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det bliver et spændende vinter transfervindue.

Nu skal Barca ledelsen bare hente Neymar retur til Camp Nou til et beløb på minimum 100 mio. euro, så viser man hele verden at man VIRKELIG mener det!!

F*ck defensiven, det handler bare om at hente så mange dyre angribere som muligt - klub mentaliteten hedder nemlig: "hvis modstanderen scorer 3, så scorer vi bare 4 stk." 😀

Billede

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Der røg muligheden for at hente en helt gratis klasse VB til næste sommer 😑

https://bold.dk/fodbold/klubber/valenci ... -valencia/

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
ons okt 19, 2022 11:40 am
Der røg muligheden for at hente en helt gratis klasse VB til næste sommer 😑

https://bold.dk/fodbold/klubber/valenci ... -valencia/
Grimaldo er stadig kontraktfri til sommer. Grimaldo/Balde. Det er en fin konstellation, særligt med tanke på Balde´s udviklingspotentiale.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Sangare eller Thuram? Hvad siger I?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Neymar ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
ons okt 19, 2022 6:59 pm
Neymar ;-)
Så snakker vi😂
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

@EasyBuddhist
Godt at læse, at du har styr på økonomien og de økonomiske termer i Barcas regnskab. Det er altid en fornøjelse at læse dine indlæg :thumbup: . Særligt med tanke på alt det vrøvl, der er, og fortsat, bliver skrevet om Barcas økonomi, blandt andet på sitet Bold.dk. Hvis jeg ellers kan tage mig sammen, vil jeg snart prøve at give et overblik over Barcas økonomi under “Trænere & Ledelse, Økonomi”. Det er en af de meget få ting, som jeg bilder mig ind at have forstand på.

By the way, EasyBuddhist, er du inde på noget af det helt rigtige. Om Barca generelt “har råd” til køb af spillere, lønninger osv. afhænger af Barcas cash-flows (pengestrømme), som Ikke er det samme, som de omkostninger, der indregnes i resultatopgørelsen.

Eksempelvis er amortiseringer (som vi ofte på dansk blot kalder afskrivninger (men som er afskrivninger på de immaterielle rettigheder som fx kontrakter i modsætning til afskrivninger på materielle aktiver) en driftsomkostning, mens cash-flowet er upåvirket af denne omkostning.

Lidt lige som hvis man køber en bil (kontant). Efterfølgende afskriver man på bilen (en omkostning), men det kræver ikke penge op af lommen.

Sorry for mit indspark. Jeg har fuld forståelse for, hvis nogen synes, at mit indlæg er helt uden relevans. Jeg har desværre ikke så meget forstand på fodbold, så jeg benyttede bare chancen til at “bidrage” :think: lidt.

God aften, Culers y Visca el Barca!
Senest rettet af FCBSOCI ons okt 19, 2022 11:19 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Vil glæde mig rigtig meget til at læse det indlæg og hvis du kan kigge lidt på det nye regnskab og finde ud af, hvordan gældsniveauet ligger, så vil det være rigtig fedt. Der plejer at komme nogle tal på bordet i dagene efter regnskabet er kommet ud, men jeg har ikke kunne finde noget endnu. Jeg har selv kigget på regnskabet, men der er sgu en del at kigge på :lol: Men det ville være fint at finde ud af, hvordan man ligger i nettogæld og bruttogæld i forhold til da Laporta tiltrådte, for det er i virkeligheden der, man skal se, hvordan og i hvilken vej, tingene bevæger sig. Selvfølgelig betyder udgiftsniveauet også noget, særligt for fremtidig evne til at generere overskud, men gældsniveau giver et fint her og nu billede.

Og tak, for de fine ord i øvrigt. Det er nu ikke noget, jeg har en uddannelse i, men tal, systemer og strukturer har jeg altid fundet relativt nemt at afkode ;-) Men så meget desto mere, glæder jeg mig til at læse et indspark fra en mester på området :thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Isageren skrev:
ons okt 19, 2022 6:44 pm
Sangare eller Thuram? Hvad siger I?
Jeg tænker gerne Lilian Thuram er klar på endnu en tørn i forsvaret :lol:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
tors okt 20, 2022 3:31 pm
Isageren skrev:
ons okt 19, 2022 6:44 pm
Sangare eller Thuram? Hvad siger I?
Jeg tænker gerne Lilian Thuram er klar på endnu en tørn i forsvaret :lol:
Hans søn Khephren, men en skam vi ikke fik den rigtige Lilian at se. Måske man kunne få ham med i købet? Det er vel bedre end Pique.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Isageren skrev:
tors okt 20, 2022 4:30 pm
Kvoller skrev:
tors okt 20, 2022 3:31 pm
Isageren skrev:
ons okt 19, 2022 6:44 pm
Sangare eller Thuram? Hvad siger I?
Jeg tænker gerne Lilian Thuram er klar på endnu en tørn i forsvaret :lol:
Hans søn Khephren, men en skam vi ikke fik den rigtige Lilian at se. Måske man kunne få ham med i købet? Det er vel bedre end Pique.
Efterhånden er alt vel bedre end Pique?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster