16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2446
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

SPORT, den store catalanske sportsavis, skriver: “Ha sido una semana para olvidar.” Frit oversat betyder det: Det har været en uge til glemmebogen. Enig, vi skal videre.

Heldigvis er der mulighed for revanche hele tre gange på Camp Nou inden for de næste ti dage. Barca taber sjældent, når jeg er på stadion. Den statistik holder forhåbentligt i den kommende tid…

Visca el Barca!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

sorens skrev:
man okt 17, 2022 8:51 am
FCBSOCI skrev:
man okt 17, 2022 8:42 am
Enig i, at vi generelt skriver (for) meget om dommerne. Jeg er selv medskyldig. Det er jo rigtigt, at det eneste vi (læs: Xavi) kan gøre noget ved er formationen, taktikken, spillet på banen osv. Derfor er det på de parametre, at vi må “hjælpe” Xavi :thumbup: .

At vi alligevel har fokus på dommerne skyldes, for mit vedkommende, stor frustation over, at vi er i spillemæssig krise OG samtidig har dommerne imod os. Derfor er det nemt at skyde på dommerne. Man taler i fodbold ofte om de små marginaler. Det er vel heller ikke helt forkert at påstå, at var Barca ikke blevet snydt for et straffe i Milano, så havde vi haft en god chance for at gå videre i CL. Så sat på spidsen var denne ene fejlkendelse (blandt mange) forskellen på succes eller fiasko i CL.
Så kun dele af kampen så kan ikke kvalificeret udtale mig om præstationen i denne. Men personligt synes jeg Dembélé og Raphinha får for lang snor. Særligt kombinationen af dem. Det har været for få minutter hvor det har fungeret med dem. Bliver sjældent særligt farligt. Og synes ikke de gør Lewa bedre. Der er for lidt kombinationsspil i dem.
Jeg har også på fornemmelsen at det er begyndt at gå lidt op for folk, at Dembele og Raphinha kan ikke starte på samme tid. Spillet fungerer meget bedre med en Ansu/Ferran type på den ene fløj som kan løbe ind mellem linjerne fremfor to kanter som står helt ude ved sidelinjen, det gør det uhyggeligt svært at få Lewandowski ordentligt med i spillet.

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

FCBSOCI skrev:
man okt 17, 2022 9:51 am
SPORT, den store catalanske sportsavis, skriver: “Ha sido una semana para olvidar.” Frit oversat betyder det: Det har været en uge til glemmebogen. Enig, vi skal videre.

Heldigvis er der mulighed for revanche hele tre gange på Camp Nou inden for de næste ti dage. Barca taber sjældent, når jeg er på stadion. Den statistik holder forhåbentligt i den kommende tid…

Visca el Barca!
Så må du se at få købt nogle biletter!

Jeg så ca. halvdelen er gårdagens kamp, og den langsommelige boldomgang faldt specielt i øjnene - næsten alle spillere skal have i hvert fald 2 berøringer på bolden (også i upressede situationer), hvorfor meget lidt spil foregår med førstegangs berøringer. Hvis vi skal spille med low blocks resten af sæsonen, så skal spillet simpelthen går hurtigere, ellers er det alt for let for modstanderen at tilpasse deres defensive struktur.
Alt for meget bliver således enkeltmandspræstations drevet - dribletur mod en god organisation kræver Messi'aske evner. Der skal primært dribles, når modstanderes organisation er brudt med forudgående pasningsspil (som ved Ansus assist i går). Det er også den væsentlige forskel på Vini og Dembele - Vini dribler fortrinsvist, når han har plads og forsvarsspillerne løber tilbage i desperation, mens en Dembele ofte ender med at drible, når modstanderne står tilbage, og tilbyder opbakning til den direkte forsvarsspiller.

I øvrigt er det sku for let købt, at man hasselere mod indkøbene, når halvdelen er vores primær forsvar er ude med skader. Havde vi stået med Kounde, Araujo, Christensen og Balde i forsvaret, så havde det været en anden kamp selv med Busq på midten. MAO Roberto på backen overfor Vini ville alle dage være svært...

Dog havde der været ræsonnement i De Jong fremfor Busq på 6'eren, når forsvaret skulle kunne kompensere for Busq begrænsninger. Så længe Busq på banen ikke medfører mere kontrol, end det pt. syntes at være tilfældet, så ser jeg ikke nogen rigtig god grund til at spille ham. Fordelene med ham på banen skal helst overgå bagdelene - og den fordeling er ikke åbenlyst i hans favør pt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal vi nemlig. Der er brug for en spiller der tænker anderledes end raphinha og demb. Det gør både Ansu og Ferran. Vi skal have flere løb.

Jeg håber (og tror) at Xavi begynder at gribe det anderledes an nu. På midten skal den feks også hedde fdj, pedri og gavi. Det giver noget andet og det har vi brug for.

Og så lige til sidst. Der er ingen herinde der siger at dommeren var “undskyldningen” for det dårlige resultat. Vi tabte fordi holdet generelt spillede en dårlig kamp og og man var uskarpe. Real var ikke meget bedre med de var skarpe i de afgørende situationer. Længere er den ikke.

Frustrationen over dommeren skyldes at det blev soleklart at der er noget der ikke fungerer i forhold til VAR. Det vi så i går var simpelthen for underligt. Det er der ikke noget galt ved at sige og det skal siges.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1751
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 169 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Spændende
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Kvoller
Indlæg: 5075
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

FCBSOCI
Indlæg: 2446
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Madameskrald skrev:
man okt 17, 2022 11:35 am
FCBSOCI skrev:
man okt 17, 2022 9:51 am
SPORT, den store catalanske sportsavis, skriver: “Ha sido una semana para olvidar.” Frit oversat betyder det: Det har været en uge til glemmebogen. Enig, vi skal videre.

Heldigvis er der mulighed for revanche hele tre gange på Camp Nou inden for de næste ti dage. Barca taber sjældent, når jeg er på stadion. Den statistik holder forhåbentligt i den kommende tid…

Visca el Barca!
Så må du se at få købt nogle biletter!
Har heldigvis allerede købt billetter til kampene. Undrer mig i øvrigt over, at jeg (som medlem) kunne købe billetterne til kampene mod Villarreal og Ath. Bilbao til halv pris på FCBarcelona.com. Det lyder som en dårlig handel for Barcelona med tanke på de økonomiske udfordringer, som klubben står overfor. Nogen der ved hvorfor billetter sælges til halv pris? Jeg bestilte for længe siden, måske gælder halv pris ikke længere? Klager ikke over rabatten :thumbup: , men undrer mig bare…

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 1:44 pm
Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

Jeg synes Busi var bedre end Frenkie i første halvleg og at Frenkie var væsentligt bedre når Busi ikke var med.

På den ene side synes jeg det er tåbeligt hvis Xavi ikke bruger en mand der er så god som Busquets, men på den anden side har han vel stort set kun haft halvlege der var gode og ikke kampe. Og desuden bliver Frenkie jo åbenlyst bedre af ikke at spille sammen med Busi.
Umiddelbart var min tanke nok at bruge Busi fast i første halvleg, men måske skal Frenkie bare have en del mere spilletid som nok vil koste lidt point på den korte bane, men mon ikke han vil vokse med opgaven, ja i don't know, synes jo faktisk også Frenkie har været her i så lang tid at han burde være bedre defensivt, men han har faktisk aldrig prøvet at spille fast over en længere periode uden Busquets !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Kvoller
Indlæg: 5075
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Magnus Frost skrev:
man okt 17, 2022 9:13 pm
Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 1:44 pm
Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

Jeg synes Busi var bedre end Frenkie i første halvleg og at Frenkie var væsentligt bedre når Busi ikke var med.

På den ene side synes jeg det er tåbeligt hvis Xavi ikke bruger en mand der er så god som Busquets, men på den anden side har han vel stort set kun haft halvlege der var gode og ikke kampe. Og desuden bliver Frenkie jo åbenlyst bedre af ikke at spille sammen med Busi.
Umiddelbart var min tanke nok at bruge Busi fast i første halvleg, men måske skal Frenkie bare have en del mere spilletid som nok vil koste lidt point på den korte bane, men mon ikke han vil vokse med opgaven, ja i don't know, synes jo faktisk også Frenkie har været her i så lang tid at han burde være bedre defensivt, men han har faktisk aldrig prøvet at spille fast over en længere periode uden Busquets !
Enig, det er noget af et dilemma. Men ja, Busquets og Frenkie skal ikke spille sammen, Frenkie vokser meget når Busquets ikke er på banen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vi lå på et enkelt niveau under Celta Vigo inden opgøret mod Inter og RM derfor tabte vi.
Videre til næste kamptråd.
MDCCCXCIX

Mésqueunclub
Indlæg: 356
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 9:41 pm
Magnus Frost skrev:
man okt 17, 2022 9:13 pm
Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 1:44 pm
Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

Jeg synes Busi var bedre end Frenkie i første halvleg og at Frenkie var væsentligt bedre når Busi ikke var med.

På den ene side synes jeg det er tåbeligt hvis Xavi ikke bruger en mand der er så god som Busquets, men på den anden side har han vel stort set kun haft halvlege der var gode og ikke kampe. Og desuden bliver Frenkie jo åbenlyst bedre af ikke at spille sammen med Busi.
Umiddelbart var min tanke nok at bruge Busi fast i første halvleg, men måske skal Frenkie bare have en del mere spilletid som nok vil koste lidt point på den korte bane, men mon ikke han vil vokse med opgaven, ja i don't know, synes jo faktisk også Frenkie har været her i så lang tid at han burde være bedre defensivt, men han har faktisk aldrig prøvet at spille fast over en længere periode uden Busquets !
Enig, det er noget af et dilemma. Men ja, Busquets og Frenkie skal ikke spille sammen, Frenkie vokser meget når Busquets ikke er på banen.
Det store problem med De Jong som DM er bare at han gerne vil føre bolden op af banen, langt op i offensiven, hvilket gør at vores DM ligger højt på banen ift. når der kommer boldtab, og så er det enten Gavi eller Pedri der skal blive tilbage og agere DM i disse situationer. Pedri er ikke god defensivt når det kommer til en-mod-en, og selvom Gavi har viljestyrken har han altså ikke fysikken og erfaringen til f.eks. at kunne dække en spiller som Haaland eller Benzema op, og hvis det er en hurtig winge vil De Jong ikke kunne nå tilbage. Vi har selfølgelig CB’er tilbage, men modstandere ved vi er svagest defensivt ved kontra, så de har flere spillere klar, og hvis vi kommer op mod et hold med hurtige spillere vil vi ikke kunne nå tilbage. De Jong er bedst som DM hvis man har en dobbelt pivot, som gør at han bliver mere fri til at kunne hjælpe offensivt, og ikke skal bekymre sig om defensivt, da der vil være en anden defensivt indstillet medspiller som bliver tilbage. Hvilket også er grunden til at United så gerne ville have ham, da de spiller med to DM’er.

Og så husker jeg også at vi netop både med Koeman, men også lidt med Xavi i starten prøvede De jong på DM, og han var ikke god nok defensivt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 9:41 pm
Magnus Frost skrev:
man okt 17, 2022 9:13 pm
Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 1:44 pm
Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

Jeg synes Busi var bedre end Frenkie i første halvleg og at Frenkie var væsentligt bedre når Busi ikke var med.

På den ene side synes jeg det er tåbeligt hvis Xavi ikke bruger en mand der er så god som Busquets, men på den anden side har han vel stort set kun haft halvlege der var gode og ikke kampe. Og desuden bliver Frenkie jo åbenlyst bedre af ikke at spille sammen med Busi.
Umiddelbart var min tanke nok at bruge Busi fast i første halvleg, men måske skal Frenkie bare have en del mere spilletid som nok vil koste lidt point på den korte bane, men mon ikke han vil vokse med opgaven, ja i don't know, synes jo faktisk også Frenkie har været her i så lang tid at han burde være bedre defensivt, men han har faktisk aldrig prøvet at spille fast over en længere periode uden Busquets !
Enig, det er noget af et dilemma. Men ja, Busquets og Frenkie skal ikke spille sammen, Frenkie vokser meget når Busquets ikke er på banen.
Jeg ville gerne se AC på pivot'en, bare en kamp eller to. Jeg tror, den ro på bolden og den defensive årvågenhed, han har, vil klæde holdet og give plads til de andre spillere til at udfolde sig. Man har brug for at finde en fysisk og defensiv struktur, der ikke krakelerer ved selv det mindste pres. Med Koundé og Araujo som CB´s og Ac som DM, så burde det være nok til, man kan slippe afsted med at spille med Roberto eller Bellerin på HB. I hvert fald i de fleste kampe. I en kamp som mod RM, så skal man selvfølgelig sætte enten Koundé eller Araujo ud på HB for at stække Vinicius, men ellers burde det kunne fungere, i særdeleshed, når Balde spiller VB.

Derudover, så er Dembélé-Raphinha konstellationen bare helt død for mit vedkomne. Ikke alene, så fungerer det åbenlyst ikke, det bliver også noget dødsygt fodbold at se på. Ud på fløjen og indlæg, ud på fløjen og indlæg, ud på.... Sådan spiller Barca ikke og det skal de heller ikke og selv om man gjorde, så har man ikke spillerne til at fylde nok op i feltet til, det bliver farligt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
man okt 17, 2022 11:16 pm
Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 9:41 pm
Magnus Frost skrev:
man okt 17, 2022 9:13 pm
Kvoller skrev:
man okt 17, 2022 1:44 pm
Piquénbauer skrev:
man okt 17, 2022 12:45 pm
Busquets will start on the BENCH against Villarreal. Xavi decided this after the performance of the player in the last games. [@fansjavimiguel]
Det er desværre også ved at være nødvendigt. Der sker simpelthen for mange fejl med ham efterhånden.

Jeg synes Busi var bedre end Frenkie i første halvleg og at Frenkie var væsentligt bedre når Busi ikke var med.

På den ene side synes jeg det er tåbeligt hvis Xavi ikke bruger en mand der er så god som Busquets, men på den anden side har han vel stort set kun haft halvlege der var gode og ikke kampe. Og desuden bliver Frenkie jo åbenlyst bedre af ikke at spille sammen med Busi.
Umiddelbart var min tanke nok at bruge Busi fast i første halvleg, men måske skal Frenkie bare have en del mere spilletid som nok vil koste lidt point på den korte bane, men mon ikke han vil vokse med opgaven, ja i don't know, synes jo faktisk også Frenkie har været her i så lang tid at han burde være bedre defensivt, men han har faktisk aldrig prøvet at spille fast over en længere periode uden Busquets !
Enig, det er noget af et dilemma. Men ja, Busquets og Frenkie skal ikke spille sammen, Frenkie vokser meget når Busquets ikke er på banen.
Jeg ville gerne se AC på pivot'en, bare en kamp eller to. Jeg tror, den ro på bolden og den defensive årvågenhed, han har, vil klæde holdet og give plads til de andre spillere til at udfolde sig. Man har brug for at finde en fysisk og defensiv struktur, der ikke krakelerer ved selv det mindste pres. Med Koundé og Araujo som CB´s og Ac som DM, så burde det være nok til, man kan slippe afsted med at spille med Roberto eller Bellerin på HB. I hvert fald i de fleste kampe. I en kamp som mod RM, så skal man selvfølgelig sætte enten Koundé eller Araujo ud på HB for at stække Vinicius, men ellers burde det kunne fungere, i særdeleshed, når Balde spiller VB.

Derudover, så er Dembélé-Raphinha konstellationen bare helt død for mit vedkomne. Ikke alene, så fungerer det åbenlyst ikke, det bliver også noget dødsygt fodbold at se på. Ud på fløjen og indlæg, ud på fløjen og indlæg, ud på.... Sådan spiller Barca ikke og det skal de heller ikke og selv om man gjorde, så har man ikke spillerne til at fylde nok op i feltet til, det bliver farligt.
Xavi har jo faktisk også nævnt AC som en mulig dm. Jeg må dog indrømme jeg ikke tror han er hurtig nok på bolden, men ja det er da et spændende forsøg!

Jeg tror nok mere på Garcia som dm, han er jo god defensivt og langt bedre på bolden,også ift. At lave de gode stikninger og de par gange han fucker op har man så AC Araujo eller Koundé til at redde situation.

Det jeg tror der ville være allerbedst er en dobbelt pivot med Frenkie og Pedri ( ja man får ikke det fulde offensive udbytte af Pedri, men han er bare god til alt også det defensive og kan jo fra den position stadig gå med helt frem en gang imellem plus han ville have mere plads til fordele)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg må dog indrømme jeg ikke tror han er hurtig nok på bolden
Man kan lige så godt indse, man ikke får en ny Busquets. I hvert fald ikke henover natten. AC er dog en ganske habil pasningsspiller og i denne tid handler det mere om at minimere fejl, end det handler om at optimere angrebet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster