16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn okt 16, 2022 9:15 pm
Jeg vil helst ikke snakke om korruption men ja det var også voldsomt.
Altså dømmer dommerne bevidst til et bestemt hold, hvor det er en åbenlys fejlkendelse, gentagende gange så er det korruption.

Det mindste hernandez hernandez kunne gøre var at bede dommeren om at se den igennem selv.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

En ting er sikkert - vi begynder snart at få straffespark. Men de bliver ikke afgørende. Det bliver når vi er foran med et par stykker og kampen er forbi.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn okt 16, 2022 9:24 pm
En ting er sikkert - vi begynder snart at få straffespark. Men de bliver ikke afgørende. Det bliver når vi er foran med et par stykker og kampen er forbi.
ja, vi får dem aldrig i tætte kampe og slet ikke når, vi er i nærheden af real i tabellen.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

For mig handler det om, VAR selv tjekker for en forseelse på Rodrygo, men ikke på Lewa og dernæst vælger de at overse en offside på førstnævnte. Det er partisk, hvis noget er. Det kan selvfølgelig være bevidst, men den tanke gider jeg ikke engang behandle, det må andre tage sig af. Faktum er, behandler de to situationer forskelligt og det burde ikke være så åbenlyst muligt inden for så kort tid. Det er groft brud på protokollen at linjen kan være så forskellig fra det ene øjeblik til det andet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Penalties awarded in the last 20 Liga rounds:

10- Madrid.
0- Barcelona.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Det er i hvert fald ikke svært at finde undskyldninger.

Nu er der Barca fans på nettet som giver rapperen Drake skylden for Barca's dårlige resultater :clap:
What is the 'Drake curse'?

The 'Drake curse' is an internet sensation which comes about when a sports team or athlete has a poor result in their next match after an interaction with Canadian rapper Drake. It usually involves Drake posing for a picture alongside the people in question.

One of the earliest examples came in March 2019, when Paul Pogba was snapped alongside the musician. Only four days later, Manchester United were knocked out of the FA Cup by Wolves.

Paris Saint-Germain's Layvin Kurzawa posed alongside Drake before his side was thrashed 5-1 by Lille, the club's heaviest league defeat in 19 years. The curse isn't limited to football, either - UFC fighter Conor McGregor lost to Khabib Nurmagomedov after being seen with Drake.

Drake himself is a massive Toronto Raptors fan. In 2013, he was made their global ambassador but they soon gained a reputation for choking in big games.

Notable 'Drake curse' victims

Jadon Sancho

Jadon Sancho and Drake met during the musician's tour of the United Kingdom, but things ended badly for the then Borussia Dortmund forward.

The very next day, Dortmund were thumped 5-0 by rivals Bayern Munich.

Pierre-Emerick Aubameyang

Pierre-Emerick Aubameyang was snapped alongside Drake at a concert in London, but a day later the Gabon striker misfired for Arsenal in their 1-0 defeat to Everton.

Sergio Aguero

Sergio Aguero had an absolute mare after encountering Drake, having a penalty saved in Manchester City's 1-0 defeat at Tottenham in the Champions League in 2019. City couldn't overturn that deficit and exited on away goals in dramatic fashion.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Jeg synes mere vi skal kigge indad end at sidde og diskuttere dommerne. JA de var skidt, men vi var forfærdelige.

Busquets var igen elendig og i mine øjne den dårligste på banen, han er konstant fejlplaceret i samtlige af Real Madrids angreb. Han halser efter og har intet at byde med defensivt. Det er jo for vanvittigt at Xavi ikke gøre mere ved det. Lige så snart at han blev pillet ud, kom der mere flow i vores spil. Nøj hvor jeg håber at det var det sidste vi har set til ham. Han har nu kostet mod både Inter og Real. Det er jo sygt at han ikke begår et frispark på Kroos meget før han finder afleveringen der fører til Benzemas mål.
Roberto. Wow. Jeg forstår godt hvorfor han spiller, men hvad pokker var meningen med at give 60 mio euro for Raphina, når man ved at vores backs sejler. Det kommer jeg aldrig til at forstå. Hold da op. Ved 1-0 målet, hvor han ikke har en jordisk chance for at følge med Vinicius, så vælger han at dække ingenting. Benzema som scorer målet kunne han sagtens have dækket - som minimum. Jeg fatter hat af at vi har de her halvhjerner på banen.
Garcia.. Jeg er så nedtrykt over at han har så lang en kontrakt, han har vitterlig ikke niveau højere end en midterklub MAX. Hvis man mener at den mand skal være med til at få os tilbage blandt de bedste i verden, så skal vente længe. Han koster kamp efter kamp.
Raphinha.. Har han sat én fod rigtig de sidste 3-4 kampe? Han var en skygge mod Inter og igen helt ved siden af mod Real. Ansu giver et friskt pust og bør starte inde fremadrettet.

Jeg bliver rasende af at se Roberto, Busquets og Garcia starte inde. Det gør jeg fordi vi brugte over 1 millard på vores offensiv - uden at tænke på vores defensiv. Bellerin og Alonso er ikke forstærkninger. De er bredde spillere som maks kan beggå sig på et midterhold sammen med tre førnævnte.

Xavi skal virkelig stramme op ellers ser jeg ikke hvordan han skal kunne få det her hold på rette spor.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg kan stadigvæk ikke fatte at det samme Real hold vandt Champions League. :eek: :eek: :wtf: :wtf:
At de vandt over City, Psg og Liverpool er mig en gåde.

Deres eneste styrke er at de venter tålmodig indtil modstander mister bolden, og hver gang ser man det samme scenario hvor alle deres spillere kaster sig frem i angrebet med enorm hastighed.
De kommer hurtig i overtal og de får mange muligheder til at score mål.
Nu tænker jeg hvorfor kan vi ikke spille på samme måde.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Nu kommer jeg nok til at fremstå lidt arrogant ved at hive "hvad sagde jeg!?"-kortet frem, men here we are!

Starten af sæsonen påpegede jeg Busquets, Raphinha og backerne som problemet. Og kan nu mærke her snart midtvejs i sæsonen, at der er flere, både her i forummet, men også generelt på nettet, som påpeger de samme ting.

Busquets er stadig fin på nogle facetter af spillet, men mangler efterhånden så meget andet, at han ikke har niveauet længere. Barcelona har brug for en solid defensiv midtbanespiller, som kan binde defensiven og offensiven sammen.

Raphinha er ikke en dårlig spiller, men der er altså utrolig langt op fra Leeds til Barcelona. Man kan godt give ham tid, men verdensklasse bliver han aldrig. Man købte Ferran Torres for ca. 50 mio. euro i vinters, så hvorfor i alverden bruger man 50 mio. euro igen for endnu en wing spiller om sommeren - især når andre positioner skriger efter forstærkning??

Hvor vigtig back-spillerne er i et tiki taka system, har Guardiola's gamle Barcelona, samt hans nuværende City bevist på en soleklar måde. Men alligevel går man efter spillere som Alonso, Bellerin og bruger midtbanespilleren Roberto som HB. Kan det blive mere hul i hovedet? :crazy:

Uanset hvordan man vender og drejer det, så skyldes alt det her ledelsen's dårlige beslutninger. Og det vil jeg hellere have fokus på, end dommeren. Ellers er jeg enig i, at dommerne ikke har gjort tilværelsen nemmere. Jeg siger heller ikke, at alt hvad ledelsen gør er forkert. Men der er altså begået store fejl på ledelsesplan og man betaler så regningen nu, desværre.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »


Efter 15 sider med klagesang over dommerpræstationen og endda korruptions-beskyldninger, er det virkelig befriende at se et indlæg som dette.
Barca kommer stærkt tilbage, der er virkelig enormt potentiale i holdet. Men Ansu Fati skal simpelthen være en fast bestanddel af start-11’eren.
Hvis du så havde læst hvad der blev skrevet, er det jo netop pointeret, at det ikke var resultatafgørende og dermed ikke ufortjent at Real løb med sejren. Barcelona var ikke særlig gode i mere end, måske 15-20 min. Men når der situationer så åbenlyse, hvor forskellen i brugen af VAR bliver så udpenslet, og det efterhånden er sket nogle gange i flere situationer, vil der selvfølgelig blive rettet kritik/klager over dommerne. Korruptions-beskyldninger er selvfølgelig noget andet og den linje er jeg ikke med på. Det er nok i højere grad bare inkompetence og stædighed.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Dagen derpå er jeg stadig sur og træt af det. Dembele må altså snart på bænken, nej hvor jeg synes han er elendig.
Generelt var vores spil alt for langsommeligt og stationært. Der skete ikke en skid når vi havde bolden.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Enig i, at vi generelt skriver (for) meget om dommerne. Jeg er selv medskyldig. Det er jo rigtigt, at det eneste vi (læs: Xavi) kan gøre noget ved er formationen, taktikken, spillet på banen osv. Derfor er det på de parametre, at vi må “hjælpe” Xavi :thumbup: .

At vi alligevel har fokus på dommerne skyldes, for mit vedkommende, stor frustation over, at vi er i spillemæssig krise OG samtidig har dommerne imod os. Derfor er det nemt at skyde på dommerne. Man taler i fodbold ofte om de små marginaler. Det er vel heller ikke helt forkert at påstå, at var Barca ikke blevet snydt for et straffe i Milano, så havde vi haft en god chance for at gå videre i CL. Så sat på spidsen var denne ene fejlkendelse (blandt mange) forskellen på succes eller fiasko i CL.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
søn okt 16, 2022 8:25 pm


Alligevel vildt nok. VAR gør sig selv den ulejlighed at tjekke for straffe mod Rodrygo, alt imens, de har et still billede, hvor han står offside. Lewa´s bliver ikke engang kigget igennem. Det er, i bedste fald, et groft eksempel på inkompetence!

Lidt mere til den :)


sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

FCBSOCI skrev:
man okt 17, 2022 8:42 am
Enig i, at vi generelt skriver (for) meget om dommerne. Jeg er selv medskyldig. Det er jo rigtigt, at det eneste vi (læs: Xavi) kan gøre noget ved er formationen, taktikken, spillet på banen osv. Derfor er det på de parametre, at vi må “hjælpe” Xavi :thumbup: .

At vi alligevel har fokus på dommerne skyldes, for mit vedkommende, stor frustation over, at vi er i spillemæssig krise OG samtidig har dommerne imod os. Derfor er det nemt at skyde på dommerne. Man taler i fodbold ofte om de små marginaler. Det er vel heller ikke helt forkert at påstå, at var Barca ikke blevet snydt for et straffe i Milano, så havde vi haft en god chance for at gå videre i CL. Så sat på spidsen var denne ene fejlkendelse (blandt mange) forskellen på succes eller fiasko i CL.
Så kun dele af kampen så kan ikke kvalificeret udtale mig om præstationen i denne. Men personligt synes jeg Dembélé og Raphinha får for lang snor. Særligt kombinationen af dem. Det har været for få minutter hvor det har fungeret med dem. Bliver sjældent særligt farligt. Og synes ikke de gør Lewa bedre. Der er for lidt kombinationsspil i dem.

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster