12/10 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
tors okt 13, 2022 12:34 am
I den her historiske og katastrofale nedtur, så har jeg måske mest ondt af Lewandowski - han er jo slet ikke vant til Europa League 😞

Håber ikke han fortryder sit skifte til Barca. Især når han nu kan se sine tidligere holdkammerater nedlægge den ene modstander efter den anden i CL

Billede
Har sku ikke ondt af nogen. De ligger som de har redt. Han brændte 3-4 100% chancer i Bayern. Den kamp skulle give point, så havde det set anderledes ud.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Norbit »

Jeg er bare træt af, at sæsonens mest definerende kampe bliver spillet med Roberto, Pique, Garcia og Alonso omme bagi.

Man fristet til at sige, de har skuffet de seneste 5 sæsoner, hvorfor skulle man forvente bedre i går. Pique og Garcia er noget af der værste jeg har set. De falder fuldkommen igennem. Lautaro, Lau fucking taro, får Garcia til at ligne en skoledreng ved 2-1 målet. Hvordan i alverden kan han bare blive holdt væk på den måde. Jeg gider ikke engang forstille mig hvordan det ville være mod Lukaku og Benzema.

Garcia bliver aldrig bedre end en backup, der maks skal have 5-10 minutter i ny og næ. Føj han er dårlig.

Busquest.. Wow. Jeg ved ikke hvad Xavi har imod de Jong, men vi kan ikke blive ved.

Real banker os.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg synes, at vi ikke har været helt gode nok, men også uheldige med skader og dommerkendelser. Havde vi eksempelvis bare fået tildelt det kæmpe straffe mod Inter i den første kamp, var den formodentligt endt uafgjort. Så kunne vi selv have afgjort vores skæbne ved samlet at være bedre mod Pilzen og Bayern end Inter ville være.

Er sgu lidt trist over det (formodentlige) tidlige exit fra CL. Skal se os mod Bayern på Camp Nou, til en kamp om førstepladsen, håbede jeg, nu er kampen nærmest ligegyldig. Øv, bare øv.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af emo »

Barca80 skrev:
ons okt 12, 2022 11:51 pm
emo skrev:
ons okt 12, 2022 11:30 pm
Havde Lewa og Pedri scoret i München og vi havde vundet den kamp, fået det straffe vi skulle, havde Xavi været stjernen.

Havde vi fået straffe og ikke underkendt vores mål i Milano, havde Xavi været stjernen, 9 point 3 kampe.

Fat det. Vi har været så fucking uheldige, pisse svær gruppe, pisse uheldige skader til vores vitale spillere i forsvaret og vi har stadig nogle spillere offensivt der ikke tænker altid, ikke engang Lewa tænkte klart I dag og smed bolde væk for ikke at nævne Bussi ig Dembele.

Utur. Sådan er det. Enhver anden gruppe havde vi crusiet igennem.
Ok, så det er overhovedet ikke Xavi's skyld.

- Der er skaderne, som stortset alle hold får

- Det er dommeren, som var skidt i en enkelt kamp

- Det er Lewandowski, som for en gang skyld ikke scorede

- Det er vejret, fordi det ikke regnet nok og gjorde banen våd

Og Xavi er bare stjernen på holdet.

Jeg tror bare vi skal huske, at det er Barcelona og ikke bundklubben Cadiz vi er fan af. Forventningerne og ambitionerne må altså gerne være tårnhøje. Især når man har brugt over 1 mia. kr og har verdens breddeste trup.

Uanset 100 undskyldninger, så kan vi altså ikke komme udenom, at det er en historisk fiasko at ryge ud af CL to år i træk! Og Xavi bærer hovedansvaret, som jeg beskrev i mit forrige indlæg.
Præcis, endelig er den sivet ind. Det er nemlig lige præcis det. :clap:

Skidt dommer i to kampe, men eller spot on du!
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

Puha, hvilken aften i går. Troede ellers en nattesøvn ville tage det værste væk... Men føler stadig mega sorg

Billede

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af MarkMenace »

Det er mig en gåde at Garcia tænker at hans største chance i duellen mod Lautaro er glemme fokus fra bolden.
Er det en slags træningsøvelse for forsvarsspillere, hvor man prøver at styrke sin reaktionsevne?

Man nåede desværre ikke at se Xavis oplæg til anden halvleg udfolde sig, før hele kampbilledet ændrede sig, ved Pique gjorde sig selv til en meme. Havde det været indianerbold hele anden halvleg, hvorefter Inter havde udlignet 1-1 sidst i kampen, havde jeg givet Xavi skylden.

I forhold til sidste år, er denne 'eliminering' mere til at leve med. Med den modstand vi har oplevet fra dommere i kampafgørende momenter, er det svært at klantre spillerne. De har kæmpet mod 11 spillere og (var)dommere. Personlige fejl fra spillere, som ikke bør spille kampe som denne, kan Xavi ikke klandres for.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

MarkMenace skrev:
tors okt 13, 2022 8:24 am
I forhold til sidste år, er denne 'eliminering' mere til at leve med. Med den modstand vi har oplevet fra dommere i kampafgørende momenter, er det svært at klantre spillerne. De har kæmpet mod 11 spillere og (var)dommere. Personlige fejl fra spillere, som ikke bør spille kampe som denne, kan Xavi ikke klandres for.
En dommerfejl mod Inter kostede et mål, ok. Et mål.

Men er det også dommerens skyld, at Barca spiller 1000 indlæg ind i boxen i hver CL kamp? Eller det måske også spillernes personlige fejl at de konstant slår indlæg?

Er det også på dommerens kappe, at Barca ikke har en mere effektiv gameplan, ikke har et mere varieret spil, ikke har en plan B eller plan C? Eller det er måske også spillernes skyld?

Er det også dommerens fejl, at Barca bruger spillere som fx Alonso eller andre i startopstillingen, som slet ikke giver mening?

Ja, det er ikke kun Xavi's skyld. Der er andre faktorer. Men at sige man ikke kan klandre Xavi, er jo at skyde langt forbi skiven. Han bærer i den grad hovedansvaret.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kvoller »

Xavi: "I have a lot of confidence in Dembélé because he's differential. Many times he makes bad choices, but he's fast and gives us a lot of depth. Decision making will improve over time. I trust him."
Det skal eddermame ske noget med hans decision making. Det virker til at langt over halvdelen af hans beslutninger er ringe. Jeg fatter ikke han skal bruges så meget. Der er virkelig langt fra top til bund med ham.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

At give Xavi al skylden for det her, er bare ikke kløgtigt.

Det var en stærk pulje. Se på hvad mange af de øvrige tophold må kæmpe mod.

Xavi har ingen indflydelse på at specielt Pedri og Lewan var ualmindelig uskarpe mod Bayern. En kamp hvis forløb 4 af 5 gange ville have givet point.

Ej heller indflydelse på tyveriet i Milano, som HAVDE enorm betydning. Man kan blot kigge på et hold som Chelsea for at se hvad medvind og dommerhjælp betyder, i en for dem sløj kampagne i en noget lettere pulje.

Skader til 3 af 4 foretrukne i 4 backkæden har han heller ingen magt over.

Det er muligt at Carlo A, havde kunne trylle os videre i denne pulje og Xavi skal ikke fredes uendeligt og nogen indflydelse på den her serie har han selvfølgelig, men kan man ikke indkluderer tiraden af modgang i sit “rant”, er det uhyre svært at tage en seriøs.

Og så er der det med “Europas bredest trup”. Sikke noget vrøvl altså!
Vores start 11’er, er ikke i top 5 i Europa og skal der rokeres, spares eller folk er skadet, ryger vi et godt stykke ned. Ansu (i nuværende tilstand), Ferran (!) og Memphis er IKKE topreserver, ej heller er Demb og Raphinha top 3/5 ift Europas bedste angrebstrioer.
Det samme kan siges om forsvaret. I stærkeste er vi solide, men bænken er jo enorm mangelfuld. Alonso (som Chelsea ville af med), Roberto…Bellerin og Pique. Behøver vel ikke uddybe!

Midten: Jong, Pedri, Gavi. Enormt potentiale, men mangler stadig meget, specielt ift skalpe under bæltet. Så er der en bænk med aldrende Bussi, en malplaceret kessie og en ung Torre…

Verdens bedste og bredeste trup, ER det altså ikke.


Kan selv mærke jeg er ved at være videre, havde lidt set hvor det bar hen efter Milano..

La liga tror jeg stadig på. Real er favoritter, men får vi vores forsvar tilbage og lidt selvtillid, ved noget hård fight den kommende tid, er det ikke umuligt.

EL ser jeg også som en større prioritet i år end i sidste sæson. Det vil være en givende proces hvis vi kan få noget europæisk succes, også selvom det blot er EL.

Lad os bede til at Real er blide ved os..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Isageren »

Hackmann og Easy, har i et estimat på hvilken økonomisk krise vi render ind i med dette resultat? Skal vi til at sælge Pedri og Gavi eller hvordan er situationen?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »



Læs den her tråd isageren.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er noget rod økonomisk. Mener at have læst at det er 20 mio euro vi mister. Og dem kan vi ikke få ind selvom vi vinder EL. Jeg tænker dog at vi kan mindske tabet en smule.

Det vigtigste må være at fansene stadig støtter holdet på stadion og vi får sendt de højtlønnede væk (de Jong, pique, Alba og bussi).

Men det er fandeme ikke optimalt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tors okt 13, 2022 9:35 am
Det er noget rod økonomisk. Mener at have læst at det er 20 mio euro vi mister. Og dem kan vi ikke få ind selvom vi vinder EL. Jeg tænker dog at vi kan mindske tabet en smule.

Det vigtigste må være at fansene stadig støtter holdet på stadion og vi får sendt de højtlønnede væk (de Jong, pique, Alba og bussi).

Men det er fandeme ikke optimalt.
Det er noget lort, men Pique og Alba kan ikke længere blive ved med det grådighedspis efter ydmygelse nr 420( :grin: ) i Europa, nu må de se at komme afsted til sommer.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kvoller »

Tror i Alba ville have været et bedre valg på VB i går? Han kunne måske have tilføjet nogle flade, hårde cutback afleveringer i stedet for de høje indlæg vi så gang på gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tors okt 13, 2022 9:14 am
Hackmann og Easy, har i et estimat på hvilken økonomisk krise vi render ind i med dette resultat? Skal vi til at sælge Pedri og Gavi eller hvordan er situationen?
Nu har man jo budgetteret med et meget stort overskud i denne sæson, så man ryger ikke ind i et underskud i indeværende regnskabsår. Meget mere bekymrende ser det ud, når man kigger længere frem. Næste sæson skal man spille på Montjuic pga stadionrenoveringen og man har derfor brug for det store overskud i år, for at stå stærkest i fremtiden. Svært at sige, helt præcist, hvad det kommer til at betyde på nuværende tidspunkt.

Flere løsninger kan komme på tale.

1. Piqué hænger støvlerne på hylden til januar.

2. Alba bliver solgt til januar.

3. Busquets skifter til MLS til januar.

4. FdJ bliver solgt til vinter eller til sommer.

5. Dembélé bliver solgt til vinter eller til sommer.

6. Depay bliver solgt til januar.

7. Roberto bliver solgt til Januar.

Én af ovenstående kan være nok i sig selv eller 2-3 stykker i kombination, for at imødegå faldet i omsætning. Her tænkes primært på FFP, men, som sagt, også på driftsoverskuddet.

Ideelt set, så udfører man alle disse operationer, inden 1/7 næste år. Og, så lader man være med at hente flere spillere til store summer. Det var i virkeligheden den øvelse, man burde have gjort i sommers, da man ikke, som jeg nævnte flere gange, havde holdet til at kæmpe med i CL alligevel. Hvis man stadig har tiltrækningskraften til næste sæson, kan man gå efter at hente nogle gratis spillere i Grimaldo/Gaya, Tielemans og Messi, hvis det kan lade sig gøre. Resten af denne sæson skal man dertil have prøvet nogle af talenterne af og her tænkes i særdeleshed på Torre, Riad, Casado, Barbera og Iias og det skal man fordi, man skal have set om, de kan bidrage til næste sæson. Hvis der skal bruges penge næste sommer, så er det HB og DM, der skal adresseres. Hvis ikke, så er alt andet ligegyldigt, ligesom det var denne sommer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster