12/10 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af emo »

Havde Lewa og Pedri scoret i München og vi havde vundet den kamp, fået det straffe vi skulle, havde Xavi været stjernen.

Havde vi fået straffe og ikke underkendt vores mål i Milano, havde Xavi været stjernen, 9 point 3 kampe.

Fat det. Vi har været så fucking uheldige, pisse svær gruppe, pisse uheldige skader til vores vitale spillere i forsvaret og vi har stadig nogle spillere offensivt der ikke tænker altid, ikke engang Lewa tænkte klart I dag og smed bolde væk for ikke at nævne Bussi ig Dembele.

Utur. Sådan er det. Enhver anden gruppe havde vi crusiet igennem.
Allez...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Elendig kamp. Piqué, Busi, Alonso... Jeg håber hver gang, det er sidste gang, vi får dem at se på banen, alba med, for den sags skyld. Det er simpelthen bare for pinligt efterhånden og man må håbe, de har bare den mindste smule selvindsigt, for så takker de af til nytår og lader Barca komme videre. Det skulle være sket for halvandet år siden.

Og så håber jeg, det var sidste gang i noget tid, Xavi spiller med Raphinha og Dembélé på samme tid. Jeg bryder mig simpelthen ikke om den konstellation. Man savner simpelthen så meget dynamik, bevægelse og dybdeløb, når de spiller på hver sin fløj. Man må se at få gang i Fati og Ferran, for det andet dur ikke.

Føj for den lede, den landskamps pause var dyr.....
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Magnus Frost »

VISCA EL BARCA!!!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Prøv at hop ind og læs hvad jeg skrev efter lodtrækningen. I sådan en gruppe er der ikke plads til fejl og med en trup der ikke er spillet sammen (og diverse ting vi ikke kan kontrollere - dommere skader) så kunne det ske. Og det skete. Som jeg også skrev så var programmet sat sammen på en måde som pressede os med to udekampe i træk.

Det er ikke undskyldninger for vi er selv skyld i den situation vi står i. Man kan ikke sige andet efter dagens kamp. Så kan man skyde på hvad man nu vil men for mig at se er problemet at Xavi er ung og han laver fejl mens holdet slet, slet ikke er sammenspillet endnu. Der mangler intern forståelse hele vejen rundt.

Mit ønske for resten af sæsonen er at Xavi går all in og dropper de gamle. Det kan han selvfølgelig ikke når der er skader men fdj kan ligeså godt spille i ligaen og EL som bussi. Og så håber (og tror) jeg på la liga. Det ser jeg stadig som en god mulighed. Samtidig skal vi gå efter EL. Vi har tydeligvis spillere der skal lære at jonglere mellem Europa og la liga og vi har ydermere brug for at få en vinderkultur ind på holdet hvor man tror på sig selv. Det kan man få i EL.

Lad være med at flæb og kom videre. Der er stadig alt for meget at spille om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Mésqueunclub »

emo skrev:
ons okt 12, 2022 11:30 pm
Havde Lewa og Pedri scoret i München og vi havde vundet den kamp, fået det straffe vi skulle, havde Xavi været stjernen.

Havde vi fået straffe og ikke underkendt vores mål i Milano, havde Xavi været stjernen, 9 point 3 kampe.

Fat det. Vi har været så fucking uheldige, pisse svær gruppe, pisse uheldige skader til vores vitale spillere i forsvaret og vi har stadig nogle spillere offensivt der ikke tænker altid, ikke engang Lewa tænkte klart I dag og smed bolde væk for ikke at nævne Bussi ig Dembele.

Utur. Sådan er det. Enhver anden gruppe havde vi crusiet igennem.
Ikke engang løgn 🤦‍♂️ Der skal så små ting inde i det her forum, som gør at nogen af dem går fra at mene han er verdensklasse træner til elendig.

Det er vitterligt en Lewandowski og Pedri der skulle have været mere effektive på deres skud, og nogen bedre VAR folk som afgør hvorvidt Xavi er elendig

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

mens holdet slet, slet ikke er sammenspillet endnu. Der mangler intern forståelse hele vejen rundt.
Det er jo kun en halv sandhed. De gamle, som burde være dem, der binder spillet sammen, spiller ad helvedes til. I dag mangler man fysik, lige som Barca har gjort det i 5 år. Det er intet nyt under solen....



Hear, hear!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 12, 2022 11:45 pm
mens holdet slet, slet ikke er sammenspillet endnu. Der mangler intern forståelse hele vejen rundt.
Det er jo kun en halv sandhed. De gamle, som burde være dem, der binder spillet sammen, spiller ad helvedes til. I dag mangler man fysik, lige som Barca har gjort det i 5 år. Det er intet nyt under solen....
Mener du. Jeg mener ikke det har noget som helst med fysik at gøre. Vi manglede ro på bolden og i hovedet. Der går panik i den og det ville der også gøre selvom spillerne var stærkere og hurtigere. Det sammen var tilfældet mod roma, pool og hvem fanden vi ellers har smidt kampe til. Panik og det selvom man står i fine situationer.

Roen burde komme fra de ældre men de er efterhånden så mærket af at have fucket op år efter år i cl at de eskalere panikken. Derfor skal de også væk og man skal bygge op om andre. Få en vinderkultur ind på holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

emo skrev:
ons okt 12, 2022 11:30 pm
Havde Lewa og Pedri scoret i München og vi havde vundet den kamp, fået det straffe vi skulle, havde Xavi været stjernen.

Havde vi fået straffe og ikke underkendt vores mål i Milano, havde Xavi været stjernen, 9 point 3 kampe.

Fat det. Vi har været så fucking uheldige, pisse svær gruppe, pisse uheldige skader til vores vitale spillere i forsvaret og vi har stadig nogle spillere offensivt der ikke tænker altid, ikke engang Lewa tænkte klart I dag og smed bolde væk for ikke at nævne Bussi ig Dembele.

Utur. Sådan er det. Enhver anden gruppe havde vi crusiet igennem.
Ok, så det er overhovedet ikke Xavi's skyld.

- Der er skaderne, som stortset alle hold får

- Det er dommeren, som var skidt i en enkelt kamp

- Det er Lewandowski, som for en gang skyld ikke scorede

- Det er vejret, fordi det ikke regnet nok og gjorde banen våd

Og Xavi er bare stjernen på holdet.

Jeg tror bare vi skal huske, at det er Barcelona og ikke bundklubben Cadiz vi er fan af. Forventningerne og ambitionerne må altså gerne være tårnhøje. Især når man har brugt over 1 mia. kr og har verdens breddeste trup.

Uanset 100 undskyldninger, så kan vi altså ikke komme udenom, at det er en historisk fiasko at ryge ud af CL to år i træk! Og Xavi bærer hovedansvaret, som jeg beskrev i mit forrige indlæg.

BarcaBarca
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs dec 21, 2021 10:02 pm
Har takket: 61 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af BarcaBarca »

emo skrev:
ons okt 12, 2022 11:30 pm
Havde Lewa og Pedri scoret i München og vi havde vundet den kamp, fået det straffe vi skulle, havde Xavi været stjernen.

Havde vi fået straffe og ikke underkendt vores mål i Milano, havde Xavi været stjernen, 9 point 3 kampe.

Fat det. Vi har været så fucking uheldige, pisse svær gruppe, pisse uheldige skader til vores vitale spillere i forsvaret og vi har stadig nogle spillere offensivt der ikke tænker altid, ikke engang Lewa tænkte klart I dag og smed bolde væk for ikke at nævne Bussi ig Dembele.

Utur. Sådan er det. Enhver anden gruppe havde vi crusiet igennem.
100% spot on,uheldet (var) og skaderne i forsvaret,kostede prisen for at gå videre i chl.
Det ikke meget man kan gøre end bare at støtte op om holdet,Barca i medgang og modgang.
Der var også en som skrev at vi har en en de yngste chl trupper,det spiller selvfølig også med,da de mangler noget af det vigtigste som i alt andet i livet,nemlig rutinen i de sværeste kampe som det netop var.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

I den her historiske og katastrofale nedtur, så har jeg måske mest ondt af Lewandowski - han er jo slet ikke vant til Europa League 😞

Håber ikke han fortryder sit skifte til Barca. Især når han nu kan se sine tidligere holdkammerater nedlægge den ene modstander efter den anden i CL

Billede

Alias-A
Indlæg: 665
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 77 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Alias-A »

Jeg er efterhånden blevet rimelig tykhudet efter alle de ydmygelser år efter år, men den her gjorde sgu ondt. Især fordi der var lagt op til den helt store Barca-genopstandelse i år, med en masse spillerkøb, ny træner osv. Og nu står vi her igen. Europa League.
93' Iniesta

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons okt 12, 2022 11:51 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 12, 2022 11:45 pm
mens holdet slet, slet ikke er sammenspillet endnu. Der mangler intern forståelse hele vejen rundt.
Det er jo kun en halv sandhed. De gamle, som burde være dem, der binder spillet sammen, spiller ad helvedes til. I dag mangler man fysik, lige som Barca har gjort det i 5 år. Det er intet nyt under solen....
Mener du. Jeg mener ikke det har noget som helst med fysik at gøre. Vi manglede ro på bolden og i hovedet. Der går panik i den og det ville der også gøre selvom spillerne var stærkere og hurtigere. Det sammen var tilfældet mod roma, pool og hvem fanden vi ellers har smidt kampe til. Panik og det selvom man står i fine situationer.

Roen burde komme fra de ældre men de er efterhånden så mærket af at have fucket op år efter år i cl at de eskalere panikken. Derfor skal de også væk og man skal bygge op om andre. Få en vinderkultur ind på holdet.
Selvfølgelig har det noget med fysik at gøre, når spillere bliver for gamle til at spille topfodbold. Det er en universal sandhed, intet andet. Samme sandhed, som det var mod Roma, Pool og Bayern. De er simpelthen blevet overmatchet år efter år. Deres stive stænger er færdige og de vralter rundt som går de på på stylter. Det er ligegyldigt, hvor god du er med bolden, når du ikke har fysikken til at vise det uge efter uge, dag efter dag. Ikke engang mod Mallorca ude og Celta hjemme er de gode nok længere, så enkelt er det.

Det er jo ikke for ingen ting, Araujo er 5 gange bedre end Piqué, selvom han er langt dårligere på bolden. Eller at, Koundé er 10 gange bedre end Roberto, selvom sidstnævnte har spillet på holdet i 11 år, mens urutinerede 18 årige Balde er dobbelt så god som Alba. Det handler ganske enkelt om fysik.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

Alias-A skrev:
tors okt 13, 2022 12:47 am
Jeg er efterhånden blevet rimelig tykhudet efter alle de ydmygelser år efter år, men den her gjorde sgu ondt. Især fordi der var lagt op til den helt store Barca-genopstandelse i år, med en masse spillerkøb, ny træner osv. Og nu står vi her igen. Europa League.
Kunne ikke beskrives bedre. Tak.

Tænk man bruger over 1 mia. kr., altså beløber som giver genklang i hele verden, og så ender man alligevel i Europa League.

Sammenspillet hold? Barcelona har fået 7 nye spillere. Ikke 20 nye. Det er helt normalt, at et ethvert hold får 5 nye spillere i gennemsnit ved sæsonstart. Barca har så fået to nye spillere mere end gennemsnittet. Og ud af de 7 nye spillere, er det måske 2 eller 3 som kan regnes for fast startere. Større deal er det altså heller ikke.

Lad os nu sætte en finger på det reelle problem, ellers bliver det aldrig løst.
Senest rettet af Barca80 tors okt 13, 2022 1:52 am, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 13, 2022 1:24 am
Selvfølgelig har det noget med fysik at gøre, når spillere bliver for gamle til at spille topfodbold. Det er en universal sandhed, intet andet.
Helt enig. Fysik er bare alfa og omega i topfodbold. Hvis du ikke har en acceptabel minimum energi og fart, så kan du ligeså godt gå på pension i stedet for malke barndomsklubben for penge. Og det gælder uanset om du spiller tiki taka eller andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 13, 2022 1:24 am
Piquénbauer skrev:
ons okt 12, 2022 11:51 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 12, 2022 11:45 pm
mens holdet slet, slet ikke er sammenspillet endnu. Der mangler intern forståelse hele vejen rundt.
Det er jo kun en halv sandhed. De gamle, som burde være dem, der binder spillet sammen, spiller ad helvedes til. I dag mangler man fysik, lige som Barca har gjort det i 5 år. Det er intet nyt under solen....
Mener du. Jeg mener ikke det har noget som helst med fysik at gøre. Vi manglede ro på bolden og i hovedet. Der går panik i den og det ville der også gøre selvom spillerne var stærkere og hurtigere. Det sammen var tilfældet mod roma, pool og hvem fanden vi ellers har smidt kampe til. Panik og det selvom man står i fine situationer.

Roen burde komme fra de ældre men de er efterhånden så mærket af at have fucket op år efter år i cl at de eskalere panikken. Derfor skal de også væk og man skal bygge op om andre. Få en vinderkultur ind på holdet.
Selvfølgelig har det noget med fysik at gøre, når spillere bliver for gamle til at spille topfodbold. Det er en universal sandhed, intet andet. Samme sandhed, som det var mod Roma, Pool og Bayern. De er simpelthen blevet overmatchet år efter år. Deres stive stænger er færdige og de vralter rundt som går de på på stylter. Det er ligegyldigt, hvor god du er med bolden, når du ikke har fysikken til at vise det uge efter uge, dag efter dag. Ikke engang mod Mallorca ude og Celta hjemme er de gode nok længere, så enkelt er det.

Det er jo ikke for ingen ting, Araujo er 5 gange bedre end Piqué, selvom han er langt dårligere på bolden. Eller at, Koundé er 10 gange bedre end Roberto, selvom sidstnævnte har spillet på holdet i 11 år, mens urutinerede 18 årige Balde er dobbelt så god som Alba. Det handler ganske enkelt om fysik.
Ja selvfølgelig spiller fysik en rolle. Og selvfølgelig ville vi have været langt, langt bedre med araujo, kounde og balde. Det er der ingen tvivl om.

Men fysik har intet at gøre med at pique vinker den bold væk i går eller at holdet falder fuldstændig fra hinanden efter Inter får udlignet. Det er noget mentalt.

Men vi bliver ikke enige og vi har haft den utallige gange. Faktum er at pique, bussi, Alba og Alonso ikke skal spille. Det er vi enige om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster