Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved ikke hvad løsningen er men jeg tænker mere og mere at holdene skal have muligheden for at udfordre kendelser. Altså tvinge dommeren til at se hændelser igen.

Spillet går efterhånden for hurtigt og dommeren hverken kan eller vil følge med. Det hele skal laves om. Tænk hvis vi ryger ud i gruppespillet efter at være blevet røvrendt mod Bayern og især Inter. Det ville være en katastrofe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Super league kunne også være en mulighed. Der ville dommerne stå til ansvar for klubberne fremfor uefa. Måske ville det betyde noget…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs okt 11, 2022 9:40 pm
Super league kunne også være en mulighed. Der ville dommerne stå til ansvar for klubberne fremfor uefa. Måske ville det betyde noget…
Super League ja. Jeg har simpelthen ikke tillid til deb fodbold organisation. Altså de har for helvede jo Al-Khelaifi som præsident, lad os da være ærlige.

Man skal have dommerne til at kigge på de kontroversielle situationer. Der vil uden tvivl være noget tillægstid, men så kunne man starte med at give gult kort ved tidsudtrækning tidligt, så man kan dræbe den kultur og dermed få noget spilletid tilbage.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tirs okt 11, 2022 9:38 pm
Jeg ved ikke hvad løsningen er men jeg tænker mere og mere at holdene skal have muligheden for at udfordre kendelser. Altså tvinge dommeren til at se hændelser igen.

Spillet går efterhånden for hurtigt og dommeren hverken kan eller vil følge med. Det hele skal laves om. Tænk hvis vi ryger ud i gruppespillet efter at være blevet røvrendt mod Bayern og især Inter. Det ville være en katastrofe.
Nøjagtigt. Har længe tænkt man burde have et Challenge system med 1-2 mulige Challenger pr kamp eller halvleg. I min naivitet, havde jeg egentlig forventet det, da VAR var på tegnebrættet!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jep tænker at de skal kunne udfordres. Jeg er selv tilhænger af VAR. Mest fordi det fjerner offside mål. Men for fanden hvor er jeg frustreret over de episoder hvor dommerne og var ikke gennemser episoder. Og ja jeg er stadig rasende over Inter kampen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
tirs okt 11, 2022 9:31 pm
Antimadridista skrev:
tirs okt 11, 2022 9:25 pm
Piquénbauer skrev:
tirs okt 11, 2022 9:21 pm
Fuldstændig vanvittigt at give rødt der. Jeg er så træt af dårlige dommere.
Enig.

Den er aldrig uomtvistelig. Så fik han ene mand lige lukket den kamp :roll:
Jeg er simpelthen efterhånden blevet så stor modstander af VAR, UEFA og dommere generelt. Vi blev fuldstændig snydt i en regulær skandale af kæmpe dimensioner mod Inter, hvad har konsekvenserne været? Absolut ingenting. Hvad fanden er det der foregår? Det er sku et spørgsmål om hvilket logo er på trøjen.
Er ikke meget for at kaste det absolutte korruptionskort, men noget fungerer ikke og det er bare som om at “renheden” bare ikke er så vigtig, så længe det bare pakkes ind i fine klæder…!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Men lad os lige glædes lidt over at Real er bagud:)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Der er bare for mange dommere der har for høje tanker om sig selv. De mener ikke de laver fejl og VAR kan ikke rigtigt tvinge dem til noget.

Jeg synes de skal tale med medierne efter en kamp. Og de skal kunne udfordres i kampene. De skal virkelig forstå (og kunne mærke) at de laver fejl og det gør de ikke pt hvor fejlene bliver fejet ind under tæppet og glemt. Lad ham idioten fra inter kampen få en runde med Barca-medierne og så skal han nok se sådan en igennem næste gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs okt 11, 2022 10:08 pm
Der er bare for mange dommere der har for høje tanker om sig selv. De mener ikke de laver fejl og VAR kan ikke rigtigt tvinge dem til noget.

Jeg synes de skal tale med medierne efter en kamp. Og de skal kunne udfordres i kampene. De skal virkelig forstå (og kunne mærke) at de laver fejl og det gør de ikke pt hvor fejlene bliver fejet ind under tæppet og glemt. Lad ham idioten fra inter kampen få en runde med Barca-medierne og så skal han nok se sådan en igennem næste gang.
Hvorfor har dommeren fra Inter kampen ikke mødt nogen konsekvenser overhovedet? Den VAR dommer som var der i kampen mod Bayern, og snød os i første halvleg, var den samme dommer i VAR-rummet mod Inter. Ingen konsekvenser, intet ansvar. Det er en, undskyld sproget, fucking skandale. Simpelthen.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Han var også dommer i Betis-roma kampen et par dage efter. Og der gav han straffe for hands i feltet. En episode der mindede ekstremt meget om den mod Inter.

Og ja enig. Man burde simpelthen gå ud og sige undskyld og give dommeren en karantæne. Fodbold er Big business og sådan en fejl kan ende med at koste Barca millioner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs okt 11, 2022 10:18 pm
Han var også dommer i Betis-roma kampen et par dage efter. Og der gav han straffe for hands i feltet. En episode der mindede ekstremt meget om den mod Inter.

Og ja enig. Man burde simpelthen gå ud og sige undskyld og give dommeren en karantæne. Fodbold er Big business og sådan en fejl kan ende med at koste Barca millioner.
Præcis, især i CL, hvor tingene bliver afgjort af få detaljer og momenter, og samtidig af hele det psykologiske spil, nu har vi for eksempel ryggen mod muren. Det kan gå hen og koste os meget mere end som så. Det kan skabe en negativ spiral og stemning i klubben, som ender med at koste os et mesterskab og måske bringer en trænerfyring til Xavi. Det kan i værste fald frarøve os muligheden for en genopbygning og storhed. Nu spekulerer jeg måske også meget i det, men sådan er fodbold til tider.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Det er derfor jeg er så stor fortaler for Super League. Det er den eneste måde at bekæmpe det monopol UEFA har. De kan lave fejl på fejl, men bare ignorere fodboldfans og klubber og så slippe afsted med det, men med Super League er de bare færdige. Prøv også bare at læg mærke til deres “Football for the fans” slogan, som er til at brække sig over. Ja, super cup for Europa i MLS, med et MLS hold, Conference League vinder(som ingen forstår meningen af, og som ingen ser), EL og CL vindere. Nations League, som bare er fyld i kalenderen og som ingen interesserer sig for. Kvalifikationskampe mod San Marino og Moldova hvor holdenes bedste spillere bliver skadet. Nok er nok. Det er én af de mest vanvittige organisationer indenfor sport, og den kan slippe afsted med mord.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Antimadridista skrev:
tirs okt 11, 2022 10:04 pm
Men lad os lige glædes lidt over at Real er bagud:)
Du skulle jinxe det 😉 Ej, klassisk Real at udligne efter 97 min med 5 lagt til...

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

... og Real kan det bare!
Allez...

Fodbold98
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør aug 12, 2017 5:10 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Champions league

Indlæg af Fodbold98 »

PuyolErGud skrev:
tirs okt 11, 2022 10:55 pm
Antimadridista skrev:
tirs okt 11, 2022 10:04 pm
Men lad os lige glædes lidt over at Real er bagud:)
Du skulle jinxe det 😉 Ej, klassisk Real at udligne efter 97 min med 5 lagt til...
Arghh de scorede lige inden det 95. Min. De har bare ligget stille siden pga sammenstødet

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster