9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør okt 08, 2022 9:25 pm
Kokse lidt hvordan? Hvis det er i forhold til disciplin så er gavi godt i gang med at vise at han på det punkt er blevet markant bedre.

Sæsonen er lige startet. Der burde ikke være problemer nu. På sigt når holdet er hvor det skal være osv så kan man rotere. Men vi bliver simpelthen nødt til at få noget flow ind på holdet og det gør vi ikke ved at rotere bærende spillere.
Kokse = mental overload :glad:. Men det er muligt han har en rigtig stærk psyke. Det tror jeg nu egentlig han har, men han ER kun 18 år og generelt skal man være lidt varsom med så unge folk.

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af SantJordi »

I denne sæson virker det til, at det er spillerne der bærer holdet og ikke holdet, der bærer spillerne. Det så eller så lovende ud i forårets gode periode, hvor Xavi så ud til at have en toptræner i sig. Det ser det stadigvæk ud til, men lyset skinner ikke så skarpt.

Jeg kunne godt tænke mig at vi afprøvede en taktik, hvor Gavi spillede venstre kant, som har været en akilleshæl indtil videre i sæsonen. A lá Iniesta i gamle dage og Grealish i City nu, så giver den ekstra midtbanespiller en masse fordele.

Først og fremmest ser jeg at det ville kunne give noget hurtigt småspil, som kan lirke de dybe modstandere op, ved at få Pedri og Gavi tæt på hinanden. Især hvis man samtidig benytter sig af en offensiv venstre back, som kan tage de dybe løb. Det passer godt til Alba og Baldés forcer, som ville komme bedre i spil.

At fokusere spillet i venstre side ville også tærkke modstanderen over, hvilket ville gøre det lange sideskift over til en bredtspillende Dembéle farligere, da han i mindre grad vil være dobbeltmarkeret. På den måde kan hans forcer også komme i spil, fremfor at han bare får bolden i et simpelt opspil nede fra som nu. Lidt som man så det Adama i foråret i øvrigt.

Det ville også give bedre boldkontrol og mulighed for at dominere og holde på bolden, når det er muligt. Samtidigt ville det også give bedre balance på midten med en duo af De Jong og Busquets (Nico og Kessié måske fremover), sammen med både Pedri og Gavi.

For at kompensere for den offensive venstre back, ville jeg implementere en mere defensivt orienteret højre back i Koundé, som kan hjælpe med at modstå kontraerne - samt hjælpe resten af forsvaret med at trække til venstre i en form for tre-back-kæde for at dække for den offensive back. Alternativt en inverted back (roberto), som går ind og giver yderligere midtbane støtte. Højresidens offensiv vil altså være Dembéle, men som benyttes i mindre grad, men i langt farligere situationer. Hvilket i sig selv bør skabe bedre balance, når de mange dumme boldtab minimeres.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Magnus Frost »

Det ku være spændende, jeg er helt sikkert tilhænger af 3-4-3 systemet hvilket dette vel i realiteten ville være, mod helt lavtstående hold ku man måske også gøre det endnu offensivt ved at skifte Balde med Raphinha, Ansu eller Ferran, men det ville kræve styrke og hastighed ved de resterende forsvarere ( Koundé og Araujo) og så langsom er Garcia jo faktisk heller ikke.

Men ja at ha Gavi på fløjen er måske ikke en dårlig idé, ( det afviger fra Xavis system og Gavi fungerede ikke specielt godt i to kampe jeg lige kan huske på den fløj,) men måske ku det fungere nu, vi har jo et helt andet hold end dengang og ja vi har ikke haft et godt udtryk de sidste par kampe så en ændring ku formentlig være godt.

Anyways jeg er spændt på hvordan vi stiller op og frem for alt spiller i aften.

Btw. Xavi sagde vi ikke kunne tænke på Inter kampen i sag, men selvfølgelig skal vi da det. Spørgsmålet er hvem han hviler i dag.

Jeg kom også til at tænke på hvor meget vi skal satse på champions league kontra la liga ?
Helt ærligt tror jeg vores chancer for at vinde champions league er under 10 % hvorimod jeg tænker vi har en 60 % chance for at vinde La Liga ( baseret på rent gætværk udfra det fodbold jeg har set denne sæson)
Med så mange skader kommer der måske et tidspunkt i løbet af halvanden måneds tid hvor vi bliver presset til at vælge.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Det forsvar… Resten er fint.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af SantJordi »

Tre venstre backs ud af 4 forsvarere? :wtf:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

Hvad sker der? Så spil da Chadi Riad i stedet for Alonso. Jeg gætter på at man vil spare Roberto, men Alonso CB i en 4-backskæde…
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af PuyolErGud »

Kunne godt gå hen og blive forkrampet med den opstilling, men håber på det bedste!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Drake »

Jeg ville hellere spille med Casado på HB, i stedet for en VB, og Riad i stedet for Alonso :roll:

Jeg tror desværre den ender uafgjort med denne opstilling :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Magnus Frost »

Fyldt stadion mod Celta efter to middelmådige kampe...


Det sgu fedt at se !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Mere midt, mindre kant, færre indlæg. Kom så!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
søn okt 09, 2022 9:00 pm
Mere midt, mindre kant, færre indlæg. Kom så!
Og mere kvalitet i de indlæg der kommer :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Iniesta007 »

Jeg er allerede henne ved kampen onsdag ....uha, håber spillerne er tilstede iaften :thumbup: .
God kamp cules. :clap:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Lopezzz »

Et minut stilhed for VAR :grin:
MDCCCXCIX

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 9/10 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Magnus Frost »

Synes det ser okay ud til en start men lidt langsomt ( men jeg har også lige set en city kamp så ser alting jo langsomt ud. :grin: )


Fuck jeg håber Ferran får tur i den i denne her kamp!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster