4/10 Inter - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hele din pointe er jo at du vil diktere hvor hovedansvaret er og at du finder det træls at det ikke bliver placeret på Xavi. Så nej det vil jeg egentlig ikke men det er tydeligt at du gerne lige vil have at kritikken får et nok op. Hvordan ved jeg ikke da vi er mange der har været kritiske men det er åbenbart ikke nok. Træls.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Tag lige og træk vejret, og læs tråden igen.

Når der er for meget spil på kanterne og for lidt centralt på banen, så peger det jo på det taktiske setup og dermed Xavi - det virker som om, at du er helt forblændet af Xavi rolle, fremfor for rent faktisk at læse og forstå kritikken.

Du er blot den eneste, der finder det meget vigtigt at udpensle, at det er Xavi, der har ansvaret. For mit vedkommende er det langt mere interessant, at forsøge at analysere sig frem til, hvorfor han rent faktisk tager de valg, som han gør.

Jeg syntes egentligt, at Xavi gør det som forventet - hvis han kan matche sidste sæson og komme videre fra puljen i CL, så er jeg personligt fint tilfreds. Han har fortsat et usammespillet hold, der fortsat har væsentlige mangler. Man bør huske på, at vi har en flok unge spillere, der overpræsterer relativt meget ifht. hvad man bør kunne forvente + vi har lige hentet 6-7 spillere til truppen, vi har stadig en Busq, der er bærende på holdet (med de minusser, der følger med). Og vi er 10 kampe inde i den nye sæson - giv det tid.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 10:20 pm
Altså hele din pointe er jo at du vil diktere hvor hovedansvaret er og at du finder det træls at det ikke bliver placeret på Xavi. Så nej det vil jeg egentlig ikke men det er tydeligt at du gerne lige vil have at kritikken får et nok op. Hvordan ved jeg ikke da vi er mange der har været kritiske men det er åbenbart ikke nok. Træls.
Hvad snakker du om?? Jeg diktere sgu da ingen ting. Det er da dig, som altid, der kommenterer på mit skriv, og ikke omvendt. Så det må være dig der prøver at diktere hvad der skal diskuteres og hvor meget.

Jeg må bare konstatere, at Xavi er utrolig populær blandt mange Barca fans, grundet sin fortid som fodboldsspiller. Hvilket jeg godt kan tilslutte mig, da jeg selv elskede Xavi som spiller.

Men at gå derfra til, at der skulle være en grænse for kritik mod Xavi, er jo lidt hul i hovedet. Ja der er andre end mig som delvis kritisere ham, men jeg er jo den eneste som siger at Xavi bærer HOVEDANSVARET for dårligt spil og nederlaget mod Inter. Og ikke nok med det, så bliver jeg pludselig skurken herinde grundet det synspunkt.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
ons okt 05, 2022 11:07 pm
Du er blot den eneste, der finder det meget vigtigt at udpensle, at det er Xavi, der har ansvaret.
Hvis ikke det er Xavi som bærer ansvaret, hvem er det så? Og hvorfor er det meget vigtigt at udpensle dommerens ansvar i kampen, men ikke Xavi's?

Det er Xavi’s ansvar, at forberede og planlægge kampplanen. Men det er som om Xavi mangler en plan B og plan C når hovedplanen fejler. Hvis Xavi’s kampplan og strategi er at spille over kanterne i nærmest 90 minutter, så går der ikke længe før, at modstanderen tilpasser sig denne tilgang og lukker fuldstændig af. Mod Inter i CL var det tydeligt, at Xavi vaklede med at finde en plan B.

Det er Xavi’s ansvar, at vælge de rigtige spillere i holdopstillingen imod de rigtige hold. Er det altid en god idé, at benytte Pedri og Gavi sammen mod enhver modstander? Var det fx korrekt at bruge Alonso fremfor Balde imod Inter? Var det en god idé at benytte Dembele og Raphinha sammen på kanterne, hvor sidstnævnte var placeret på venstre side?

Pointen er, at Barca præsterer ud fra den taktik, strategi og holdopstilling, som Xavi beslutter. Derfor må hovedansvaret da være hans. Det er vel logik for burhøns?
Madameskrald skrev:
ons okt 05, 2022 11:07 pm
For mit vedkommende er det langt mere interessant, at forsøge at analysere sig frem til, hvorfor han rent faktisk tager de valg, som han gør.

Jeg syntes egentligt, at Xavi gør det som forventet -
Og det siger du uden at uddybe hvorfor du mener således?
Madameskrald skrev:
ons okt 05, 2022 11:07 pm
hvis han kan matche sidste sæson og komme videre fra puljen i CL, så er jeg personligt fint tilfreds.
Jeg er også tilfreds hvis Barca går videre fra puljen. Det laver dog ikke om på, at Barca ligger på tredje pladsen på stående fod og spillede en rigtig dårlig kamp mod et kriseramt Inter.

Jeg siger jo heller ikke at Xavi skal fyres imorgen. Siger blot at han bærer hovedansvaret for dårligt spil og nederlaget.
Madameskrald skrev:
ons okt 05, 2022 11:07 pm
Han har fortsat et usammespillet hold, der fortsat har væsentlige mangler. Man bør huske på, at vi har en flok unge spillere, der overpræsterer relativt meget ifht. hvad man bør kunne forvente + vi har lige hentet 6-7 spillere til truppen, vi har stadig en Busq, der er bærende på holdet (med de minusser, der følger med). Og vi er 10 kampe inde i den nye sæson - giv det tid.
Hvad du kalder "unge spillere som overpræsterer", er landsholdsspillere, som har spillet på højt niveau længe. Det er meget normalt at diverse klubber henter omkring 5 spillere ind hver sommer, som skal tilpasse sig. At Barca så har hentet et par flere, bør ikke give langt større udfordringer end alle de andre klubber.

Man kunne også vende den om og sige, at Xavi har i denne sæson fået (1) verdens bedste angriber i form af Lewandowski, (2) verdens bredeste trup, (3) fysisk midtbane som han har efterspurgt længe i form af Kessié, (4) langt bedre central forsvar, (5) indkøb til spillere over 1 mia. kr., (6) langt mere erfaring som træner end sidste sæson, (7) mindre udfordringer end sidste sæson osv.

Men det vælger jeg IKKE at gøre. Jeg giver den skam tid, som du efterspørger fra mig. Min kritik var bare ift. de beslutninger han tog mod Inter - at han bærer hovedansvaret.

Som sagt, håber jeg at Xavi bliver en succes i mange år. Men synes bare det er super mærkeligt, at det nærmest er uacceptabelt at kritisere Xavi herinde i forummet uden at blive anklaget for alt muligt. Der er åbenbart en "grænse" for kritikken og dertil 100 andre "gode forklaringer" til hvorfor han gør som han gør.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Hold kæft hvor kører det i ring!
Set nøgternt udefra, så er der ingen grundlæggende modsætninger mellem synspunkterne OVERHOVEDET.
Langt de fleste kritiserer spillet, den ensidige satsen på Demb, at der ikke forsøges mere på midten, for langsom reaktion når spillet ikke kører osv. Og det er jo netop - også - uundgåeligt en kritik af træneren.
Derudover ligger der så de temmelig fastlåste holdninger om eks. Demb og Raphina, og de påvirker selvfølgelig holdninger. Derfor bliver Dembs mange dårlige aktioner til et bevis på hans uformåen - i stedte for at kritisere, at han bliver spillet hele tiden i første halvleg. Og omvendt bliver Raphina skældt ud og får bundkarakterer, selvom det i høj grad også skyldes at han er feljplaceret.
Og hvis vi så lige trækker vejret, så var det sådan set en klassisk kamp mellem et defensivt indstillet italiensk hold med effektive omstillingsevner og et offensivt hold, der kæmper med at finde løsninger. Det er altså ikke en tragedie, det er ganske normalt!
Senest rettet af thomas tors okt 06, 2022 2:33 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Analyse der rammer mange af de samme punkter der er blevet nævnt i tråden. Men en sjov lille stat: der var én aflevering mellem pedri og gavi. Én. Det er komplet vanvittigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Helt enig i det er en typisk kamp mellem et offensivt indstillet hold og et meget defensivt indstillet hold. Inter spillede altså også en god kamp hvilket er en stor del af forklaringen til vi ikke kom til mange chancer.
Vi har også næsten et helt hold af spillere der er skadet det er også en del af grunden.
En del spillere havde også bare en dårlig dag. Jeg havde håbet Xavi havde stillet mere offensivt an så vi havde bedre mulighed for også at spille igennem midten noget mere, men helt ærligt gav denne opstilling jo rigtig god mening fra start og hvis alle havde spillet op til normalt niveau havde vi vundet med et par stykker.

I næste runde stiller Inter sig jo nok også meget defensivt, så håber jeg bare at vi stiller op med et mere offensivt fokuseret hold fra start end vi så sidst. ( til at starte med Alonso og Roberto)

Grundet skader og vanvittigt kampprogram er denne måned blevet til en overlevelseskamp mere end noget andet, men jeg tror sgu vi klarer både champions league og la liga!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Piquénbauer skrev:
tors okt 06, 2022 12:20 pm


Analyse der rammer mange af de samme punkter der er blevet nævnt i tråden. Men en sjov lille stat: der var én aflevering mellem pedri og gavi. Én. Det er komplet vanvittigt.
Sjovt at læse den analyse igennem og som du selv nævner, så er det noget der ofte bliver talt om herinde når der spillet dårligt. Der bliver meget sjældent givet nok tid til at lade spillet udvikle sig, det er lidt som om spillerne vil have tingene skal ske nu og her med det samme. Især den episode med Dembele som spiller den tilbage til Roberto og Pedri nærmer sig kanten af boksen, men Roberto vælger at spille den tilbage til Dembele i stedet, jeg kan huske jeg sad og råbte af TV'et da kan ikke smed den ind til Pedri.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er alt, alt for stresset. Og igen det er fordi kanterne er så involveret. En spiller som demb har ikke “pausa” i sit spil, det er bare frem. Det kan være godt til tider men når det er hele tiden så rammer det os. For mange boldtab, dårlige indlæg og modstanderens forsvar bliver ikke “rykket” rundt.

Jeg håber virkelig at Xavi begynder at tænke på midten. Få gavi og pedri tæt på hinanden. Lad kanterne holde bredden og afslutte fremfor at skabe. Kanterne skal ikke være de vigtigste spillere men et redskab. Gavi og især pedri er vores vigtigste spillere. Lad dem skabe. Det er altså feks grænsende til kriminelt at gavi render rundt derinde for at give demb plads. Det skal stoppe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »



Helt enig ( ihvertfald med kommentarerne )


En anden ting jeg hørte fra en podcast: hvis vb sku ha rollen som den der primært laver indlæg er Alba så ikke bedre end Alonso?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Xavi er meget tilfreds med Ousmane Dembele og mener, at han én-mod-én er på niveau med Neymar, når brasilianeren er på sit bedste.

- Han er glad og nyder at spille fodbold. Han er vigtig for mig og gruppen. Han gør forskellen med assist og mål. Han er en kniv, og han er i en virkelig god periode.

- Jeg vil ikke overdynge ham med ros, men evnerne, han har én-mod-én, er på niveau med den bedste Neymar. Han skal være mere modig og afslutte mere, lyder det fra Xavi.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/xavi-hy ... te-neymar/
Ovenstående citat fra Xavi var efter Viktoria Plzen kampen starten af september.

Dembele er meget ustabil. Den ene kamp spiller han som Ronaldinho og den anden dag som en Serie 3 spiller. Nogle gange virker hans driblinger super godt, så modstanderens forsvar splittes ad, og andre gange fører det til masse boldtab.

Jeg nægter dog at tro, at Dembele gør noget bestemt på banan uden at få instrukser fra Xavi. Så når Dembele konstant forsøger med driblinger, så må det være fordi Xavi har givet ham noget der minder om en "fri rolle". Det må være Xavi der har fortalt ham at han ofte skal forsøge driblinger på kanten og lave indlæg?

Måske skulle Xavi vælge at bruge Dembele helt anderledes? Give ham en mere afgrænset rolle på banen? Give ham nogle andre instrukser med færre driblinger og indlæg? Men det må Xavi jo finde ud af hvad der er bedst.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »


Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Rekick skrev:
tors okt 06, 2022 8:30 pm
Tak for videoen. Meget interessant analyse af det taktiske.

For mig virker det som om, at Xavi mangler ekstrem meget taktisk viden. Xavi bliver nød til at lære af sine fejl i de store kampe, hvor taktik ofte er alfa og omega.

Videoen fokusere også på Alonso's manglende kompetencer som VB, hvilket som bekendt er en position man forsømte hårdt denne sommer.

Det vil være en historisk katastrofe hvis Barca ikke vinder over Inter i næste uge, da det stortset vil betyde at man skal spille Europa League to år i træk.

Jeg er dog optimistisk og positiv. Det skal nok lykkes at gå videre fra puljen :thumbup:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rekick skrev:
tors okt 06, 2022 8:30 pm
Tålmodighed og tid. Svært at være uenig med de mange skader og nye spillere. Desuden helt enig omkring vurderingen af Xavi. Fejl ja, men han har allerede vist sig som en rigtig, rigtig god træner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst