4/10 Inter - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 8:53 am
Vi har hørt dig holde hånden over Xavi/Raphinha 1001 gange.. lad os komme videre...

Det var rædselsfuldt Barca spil, og selvfølgelig har rædselsfuld spil betydning, dårlig dommer eller ej.
Vi havde minimum lige så problematiske kampe under Pep med Xavi, Iniesta, Messi mv. på holdet. Det er bare ikke nemt at spille mod en lavt stående blok, specielt ikke når blikken er fyldt med dygtige fodboldspillere.

Der er ikke noget odiøst i, at Xavi og holdet skal have problemer mod hold, der stiller sig tilbage - vi har en alt for uhomogen midtbane (for lidt kontrol), hvorfor (min tolkning) bolden overlades til fløjene (hvor der selvsagt ikke kan skabes ret meget individuelt mod en lav blok).

Der skal langt større kontrol på midtbanen - det vil sekundært tillade større afveksling og bedre relationelt spil. Det er så uvist, om Xavi ikke har tillid til, at holdet kan holde kontrol centralt - og han dermed satse på fløjene, eller han reelt tror på, at spillet skal skabes der. Qua han excellering i Peps system, så kan jeg kun tro på det første. Hvor jeg i såfald langt overvejende er enig; netop derfor gav Silva rygterne mening - men ikke desto mindre, så finder jeg ham tvungent den vej, hvis holdet skal forløses (så må man tage på tabskontoen i processen).

Fakta er i hvert fald, at man pt. tilsyneladende er endt i en mellem ting, som har det overordentlig svært mod lavt stående hold (mens man samtidig indkassere på tabskontoen).

Hans dispositioner mod top modstand (primært CL so fare) i indeværende sæson, bærer måske lidt præg af, at han er tyngent af de store forventningspres, der er fulgt med de betydelige investeringer.

Ps. Jeg kunne godt tænke til at se Raphinha og Ansu på fløjene i næste kamp.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Fine observationer Madam.

Man spiller lidt Demb, som var han Messi.

Han får bolden alt for ofte. Inter sætter 2-3 mand på ham og afventer til han nærmer sig feltet. Slut

Han er jo ikke ringe på sine spidskompetencer, tværtimod, men han får ansvaret for en overflod af elementer, som han bestemt ikke excellerer i og som gang på gang sætter holdet på hælene.

Han er og bliver et fremmedelement og vi kommer aldrig tilbage på den absolutte top, med ham som “styrmand” fremme.

Altså, det er fint og flot at han 3-4 gange sætter 2-3-4 mand over 20-30-40 meter, men det bliver bare så sjældent gjort færdigt. Enten overgør han det eller afslutter horribelt. Og så er der de 15-20 gange hvor han mister den, hvor mindst halvdelen ikke skulle have været forsøgt..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 12:35 pm
Det er jo rystende læsning. Vi blev altså snydt for et legalt scoret mål OG et kæmpe straffe. Vi spillede ikke godt, det er alle vidst enige i, men uanset det, så skal kampe ikke afgøres af graverende dommerfejl. Det skete desværre i går.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

FCBSOCI skrev:
ons okt 05, 2022 1:10 pm
Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 12:35 pm
Det er jo rystende læsning. Vi blev altså snydt for et legalt scoret mål OG et kæmpe straffe. Vi spillede ikke godt, det er alle vidst enige i, men uanset det, så skal kampe ikke afgøres af graverende dommerfejl. Det skete desværre i går.
Det er jo bare super… :| UEFALONA…my ass!

Elto92
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør apr 23, 2022 6:12 pm

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Elto92 »

Dumfries får måske lige snittet med hånden, det kan også ligne at bolden først snitter hovedet og falder ned på skulderen mens armene er oppe. Jeg kan godt forstå hvis dommerne ikke dømte den.

Barca får det generelt bare svært når modstanderne ikke hedder Elche, Getafe og osasuna. Jeg synes bl.a. at la liga ser enormt svag ud igen i år. Ja endnu svagere end sidste sæson. Nu er hold som sevilla og Atletico også helt ned i kulkælderen..

Derfor kommer det ikke som en overraskelse at barca smider point når modstanderne bare er lidt bedre. Samtidig skal man også huske på, at barca stiller med en helt ny trup. Spillet kan ikke bare flyde, bare fordi du har busquets og de to unge genier på midten..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Elto92 skrev:
ons okt 05, 2022 1:41 pm
Dumfries får måske lige snittet med hånden, det kan også ligne at bolden først snitter hovedet og falder ned på skulderen mens armene er oppe. Jeg kan godt forstå hvis dommerne ikke dømte den.

Barca får det generelt bare svært når modstanderne ikke hedder Elche, Getafe og osasuna. Jeg synes bl.a. at la liga ser enormt svag ud igen i år. Ja endnu svagere end sidste sæson. Nu er hold som sevilla og Atletico også helt ned i kulkælderen..

Derfor kommer det ikke som en overraskelse at barca smider point når modstanderne bare er lidt bedre. Samtidig skal man også huske på, at barca stiller med en helt ny trup. Spillet kan ikke bare flyde, bare fordi du har busquets og de to unge genier på midten..
Jesus Kristus, Real fans har ikke andet i hovedet end Barca. Tænk at kalde dommeren fra i går god :crazy:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lad være med at bruge tid på det. De har mistet førstepladsen og nu skal der afreageres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har set en del af kampen igen i dag og imo er det tydeligt at pedri skal sættes meget mere i scene. Bolden er alt, alt for meget hos kanterne hvor vores cm’er trækker ud til dem. Så er der trekant spil med hhv gavi, demb og Roberto til højre og pedri, raphinha og Alonso til venstre. Men der er stort set intet centralt. Når pedri er på bolden så sker der gode ting. Han er med længder vores bedste og klogeste spiller og i stedet for at se demb have den så meget så skal bolden ind til pedri.

I en kamp som i går som, og det kan ikke understreges nok, altid er svær når man møder en modstander med 5 i forsvaret så kan man ikke angribe over kanterne som vi gjorde. Man skal have dem ud og løbe og vente på huller hvilket kræver hurtigt spil og mange løb uden bold.

Xavi er en ny træner og han mangler stadig at få styr på spillet i eu. I ligaen har han vist at han ved hvordan man kan vinde og leveret et fremragende arbejde. I eu er det dog anderledes. Med det sagt så havde Inter stort set intet og vi havde, på trods af mindre godt spil, minimum fortjent 1 point. Men som mod Bayern så kan vi ikke bruge hvad vi fortjente til ret meget.

Vi mangler 3 kampe og vi har overstået de sværerst. Med en sejr over Inter så er vi tilbage i en fin position da Bayern meget sjældent smider point hjemme (jeg kom med en masse stats inden vores kamp ude mod Bayern). Samtidig tror jeg oprigtigt på at vi slår Bayern på campen. De vil stort set være sikre som 1’ere og vi vil komme flyvende med 90000 i ryggen.

Vamos!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes denne kamp viste at en 3-4-3 eller 3-5-2 er værd at prøve!

Alonso viste virkelig ikke meget og Roberto ligeså. ( Dembélé tiltrak bla. Gang på gang to spillere og spillede bolden til Roberto i en fin position og Roberto lavede det ene elendige indlæg efter det andet :roll:

Dembélé og Raphinha på samme tid fungerede endnu engang ikke ordentligt.

Jeg er helt enig i Madameskrald ift. at mere kontrol på midtbanen og mere spil igennem midten er vejen frem

Og med piquenbauer i at Pedri burde være mere på bolden

Har tidligere tænkt 3-4-3 var at foretrække for 3-5-2 og at Pedri passer rigtig fint til en mere defensiv playmaker rolle, men ud fra denne kamp hvor vi SLET ikke skaber nok chancer :roll: ( 2 skud på målet!)

Tænker jeg en 3-5-2 med Pedri længere fremme er vejen ( især nu hvor vi SKAL vinde over Inter næste kamp)

Eric- Frenkie- Piqué

Busi dm Gavi og Pedri skiftende mellem cm og om

Balde på ene kant Dembélé på den anden

Ansu og Lewandowski i front.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 2:25 pm
Jeg har set en del af kampen igen i dag og imo er det tydeligt at pedri skal sættes meget mere i scene. Bolden er alt, alt for meget hos kanterne hvor vores cm’er trækker ud til dem. Så er der trekant spil med hhv gavi, demb og Roberto til højre og pedri, raphinha og Alonso til venstre. Men der er stort set intet centralt. Når pedri er på bolden så sker der gode ting. Han er med længder vores bedste og klogeste spiller og i stedet for at se demb have den så meget så skal bolden ind til pedri.
Ja netop. Der var stort set hurtigt pasningsspil inde på midten - ja der var pakket. Så selvfølgelig skulle det ikke ske hele tiden. Men det er netop det der er pointen ved at variere sit spil spil. Denne kamp lignede for meget den første kamp i sæsonen, hvor Barca-spillerne i store dele af kampen slet ikke brød mønstret. Et mønster der i den grad var blevet læst af Inter. Fint at Raphinha søgte ind for at skabe noget dynamik, men Pedri søgte det ikke/turde det ikke? Det blev simpelt for meget spil til siden eller bagud. Torres ville have passet bedre til den rolle Raphinha fik.

Jeg vil hellere se Raphinha på højrekanten. Dembele fungerer - endnu - ikke i hurtigt pasningsspil (eller i hvert fald for sjældent). Der var en god del gange hvor han slet ikke så Gavi's løb i dybden. Og i stedet valgte at drible ind på 3-4 Inter-spillere.

Nå men ---- Pedri var for meget bold-skubber og for lidt kreatør. Igen tror jeg Torres ville været et bedre match til Pedri - ligesom Fati også er det. Tilsvarende tror jeg de med fordel i perioder kan sørge for at Pedri og Gavi kommer ind i de samme rum, så de netop kan gøre gavn af deres evner til spil i de små rum. Her lå Pedri ofte for langt tilbage - på linje eller bagved Busquet.
Holdet skal i den grad arbejde med at kunne true fra midten - både med skud udefra, hurtigt pasningsspil i små rum, aflægning ved Lewa osv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Lukaku overfor Eric og Pique skal nok blive et kønt syn.

De nyder det virkelig.


Jeg savner virkelig en CL magtdemonstration på hjemmebane. De skal moses fra allerførste minut med fuldt tryk på lægterne. Og så skal Lewan i gang i den turnering. Ikke mere Marcos Alonso pis.

Mikkel
Indlæg: 83
Tilmeldt: tors feb 07, 2019 5:28 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Mikkel »

FCBSOCI skrev:
ons okt 05, 2022 1:10 pm
Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 12:35 pm
Det er jo rystende læsning. Vi blev altså snydt for et legalt scoret mål OG et kæmpe straffe. Vi spillede ikke godt, det er alle vidst enige i, men uanset det, så skal kampe ikke afgøres af graverende dommerfejl. Det skete desværre i går.
Jeg tror aldrig jeg forstår mig klog på reglerne omkring hands.

Og generelt har jeg holdningen at det aldrig skal være 1 dommerfejl der er udslagsgivende i en kamp. Der er simpelthen for meget tid til at skabe muligheder. Og modsat Bayern kampen hvor uskarpheden var toneangivende, havde Barca i går enormt svært ved tilspille sig store chancer, sådan i det hele taget. Indlæggene var uskarpe, de få der ikke nåede at blive blokeret.

Igår var bare en af de dage hvor udover at spillet var ringe i forhold til at skabe chancer, og så var det en af de dage hvor kendelserne ikke gik Barcas vej.

Omkring Pedris annulerede mål, forstår jeg ikke at der ikke bliver taget højde for at Onana får hånden på og den skifter retning og dermed rammer Fatis hånd, på hvad der svarer til under en meters afstand.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og det synes jeg desværre rigtig tit hænger sammen. Det er alt for ofte vi ser Barca blive “snydt” når spillet ikke er der. Så kan vi få straffespark når vi er foran med 5. Det er simpelthen så irriterende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
ons okt 05, 2022 5:09 pm
Og det synes jeg desværre rigtig tit hænger sammen. Det er alt for ofte vi ser Barca blive “snydt” når spillet ikke er der. Så kan vi få straffespark når vi er foran med 5. Det er simpelthen så irriterende.
Præcis mand. De elsker at give os straffe når vi ligger på 4. pladsen eller skal spille EL. Det er bare noget pis det hele. SUPER LEAGUE NU.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster