4/10 Inter - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
tirs okt 04, 2022 11:48 pm
Og den her lige efter VAR-checket blev helt ignoreret...

Super :roll:

Jeg er færdig med CL.

Det er ok vi ikke vinder skidtet og i aftes fortjente vi egentlig ikke noget, men når man så tydeligt forskelsbehandles… :|

Der var også det tydelige røde kort ved stemplingen. Så en Tottenham spiller (emerson royal var det vidst) få rødt for nyligt for noget klart mildere, efter VAR :roll:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg vil slet ikke fokusere på det straffe mere, selvom det var kæmpe dommer brøler, fejl eller snyd. Lad os komme videre og se fremad. Sket er sket.

Jeg vil hellere fokusere på, at der er noget alvor galt med den måde man leder Barcelona. VAR snyd eller ej, det var elendigt spil på banen, hvilket vender tilbage til træneren.

En urutineret træner som måske slet ikke er klar til at lede Barca, dårlige taktiske beslutninger, samt nogle mærkelige og dyre fejl indkøb osv. Det er sgu mere der den ligger, end bare noget VAR snyd. Lad os nu holde fokus det rette sted!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 7:32 am
Jeg vil slet ikke fokusere på det straffe mere, selvom det var kæmpe dommer brøler, fejl eller snyd. Lad os komme videre og se fremad. Sket er sket.

Jeg vil hellere fokusere på, at der er noget alvor galt med den måde man leder Barcelona. VAR snyd eller ej, det var elendigt spil på banen, hvilket vender tilbage til træneren.

En urutineret træner som måske slet ikke er klar til at lede Barca, dårlige taktiske beslutninger, samt nogle mærkelige og dyre fejl indkøb osv. Det er sgu mere der den ligger, end bare noget VAR snyd. Lad os nu holde fokus det rette sted!
Vi har hørt din Xavi/Raphinha agende 1001 gange…lad os komme videre…

Det var humbug og selvfølgelig har humbug betydning, dårligt spillet kamp eller ej.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Man skal lige netop ikke komme videre når man bliver røvrendt. Alle hold kan spille en dårlig kamp, have en skidt gameplan osv. Det sker. Men den slags fejl vi så i går må ikke ske. Og slet ikke i kampe med så stor en betydning.

Dommeren fra i går har nu direkte kostet Barca point. Han var VAR dommer mod Bayern hvor vi ikke fik straffe og i går dømte han i øst og vest. Han skal ikke dømme i CL mere i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Jeg er meget bekymret for den konservatisme Xavi ligger for dagen, når han holder fast i konceptet med først at skifte ud efter 60 minutter (i går 63). I går var det tydeligt, at der burde have været handlet i pausen - ok Demb og Raphina skiftede plads, men der skulle mere til. Når Demb er den eneste, der kan udfordre og derfor bliver spillet hele tiden, bør Fati og Balde komme ind hurtigst muligt for at skabe variation og dermed potentielle åbninger på midten. Med fastlåsningen af spillet fra højre side, blev Lewan helt låst på midten, fordi spillet var så forudsigeligt, og han burde også som konsekvens være trukket længere tilbage som spilstation som han gør så glimrende inden han rykker frem. Det positive: Balde er en åbenbaring og vores forsvar solidt. Deres mål kan man ikke sige noget til, Busi prøver at blokere, men kommer for sent.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal spille langt mindre over kanterne. Raphinha til højre, Ansu til venstre og få gavi/pedri tættere på hinanden. Jeg vil langt hellere have kanter der strækker banen og er gode uden bold end det vi ser fra demb. Alt for mange boldtab og hele holdet bliver unødvendigt presset pga det.

Pt trækker begge cm’er helt ud til kanten og man prøver at får trekanter derude. Det holder ikke. Midten bliver strukket og bussi skal dække for meget plads. Få sat spillet centralt med kombinationer derinde og forsøg at sæt kanterne op i løb fremfor at de selv skal skabe.

Jeg synes Xavi skal til at kigge mere mod pep end lucho som han gør nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Omkring hvorfor raphinha blev spillet til venstre. Xavi spiller konsekvenst raphinha i den side han frygter kan gøre ondt på os qua raphinha defensive arbejde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
ons okt 05, 2022 8:11 am
Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 7:32 am
Jeg vil slet ikke fokusere på det straffe mere, selvom det var kæmpe dommer brøler, fejl eller snyd. Lad os komme videre og se fremad. Sket er sket.

Jeg vil hellere fokusere på, at der er noget alvor galt med den måde man leder Barcelona. VAR snyd eller ej, det var elendigt spil på banen, hvilket vender tilbage til træneren.

En urutineret træner som måske slet ikke er klar til at lede Barca, dårlige taktiske beslutninger, samt nogle mærkelige og dyre fejl indkøb osv. Det er sgu mere der den ligger, end bare noget VAR snyd. Lad os nu holde fokus det rette sted!
Vi har hørt din Xavi/Raphinha agende 1001 gange…lad os komme videre…

Det var humbug og selvfølgelig har humbug betydning, dårligt spillet kamp eller ej.
Vi har hørt dig holde hånden over Xavi/Raphinha 1001 gange.. lad os komme videre...

Det var rædselsfuldt Barca spil, og selvfølgelig har rædselsfuld spil betydning, dårlig dommer eller ej.
Senest rettet af Barca80 ons okt 05, 2022 9:03 am, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Man skal lige netop ikke komme videre når Barca spiller som røv. Alle hold kan være udsat for en dårlig dommer, have en skidt VAR vurdering osv. Det sker. Men den slags spil vi så i går må ikke ske. Og slet ikke i kampe med så stor en betydning.

Dårlige taktiske beslutninger fra i går har nu direkte kostet Barca point. Det glippede også mod Bayern hvor især i anden halvleg effektiviteten manglede og stabiliteten på holdet er som i øst og vest. Xavi skal til at tage sig sammen eller ikke være træner mere for denne sæson.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Rekick skrev:
ons okt 05, 2022 1:40 am
Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 1:24 am
Magnus Frost skrev:
ons okt 05, 2022 12:17 am
https://www.google.com/amp/s/barcaunive ... tings/amp/



Nok egentlig ganske enig med denne her vurdering, synes dog AC og Dembélé fortjente et halvt til et helt point mere, ihvertfald AC.
Ja der var flere der skuffede vildt. Ifølge Sport var Raphinha banens dårligste med et uhyre lavt 4 tal. Altså ham man valgte at købe i sommers for stort beløb, i stedet for at styrke andre positioner på holdet 😉👍

Den eneste som får en fornuftig karakter er Pedri med et 7 tal.
Jeg forstår ikke hvorfor Xavi stadigvæk insisterer på at spille Raphinha på venstrekanten. Det er så klokkeklart for mig at se han spiller bedst på højrefløjen.

Det kan vel kun være fordi Dembélé også spiller bedst på højrefløjen og han var igår bogstaveligt talt den eneste der var tæt på at komme frem til noget offensivt! ( var selvfølgelig også pga. Ham vi scorede et mål der så blev underkendt)
MEN når han nu åbenlyst ikke har en dag hvor ting lykkedes så skift dog med de to fløje ( og ja i mere end 3 minutter :roll: ) synes faktisk det med Raphinha der også kom derover var et spændende eksperiment, men så skal det være Balde og ikke Alonso på VB
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Hvad har vi brugt 100 mill. Euro på kantspillere i indeværende kalenderår? Penge vi så åbentbart ikke har.Plus resigning af Dembele.
Stadigvæk sidder man og venter på Ansu Fati.

På den positive side, så er Balde vild, og fremtiden er lys med de sindssyge talenter vi har. Med lidt dommertække, så hiver vi også minimum et point hjem herfra.
Ting tager tid, uagtet om man sprænger banken eller ej.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Piquenbauer har iøvrigt så evigt ret i, at de uendelig mange boldtab Dembele har, de opvejer på ingen måder den ene underkendte assist.
Vi kan ikke spille sådan. Det fører jo ingen vegne med de der random indlæg. Det er en udemærket taktik, hvis man spiller i Brighton, men det harmonerer jo ingenlunde med vores filosofi

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 8:53 am
Antimadridista skrev:
ons okt 05, 2022 8:11 am
Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 7:32 am
Jeg vil slet ikke fokusere på det straffe mere, selvom det var kæmpe dommer brøler, fejl eller snyd. Lad os komme videre og se fremad. Sket er sket.

Jeg vil hellere fokusere på, at der er noget alvor galt med den måde man leder Barcelona. VAR snyd eller ej, det var elendigt spil på banen, hvilket vender tilbage til træneren.

En urutineret træner som måske slet ikke er klar til at lede Barca, dårlige taktiske beslutninger, samt nogle mærkelige og dyre fejl indkøb osv. Det er sgu mere der den ligger, end bare noget VAR snyd. Lad os nu holde fokus det rette sted!
Vi har hørt din Xavi/Raphinha agende 1001 gange…lad os komme videre…

Det var humbug og selvfølgelig har humbug betydning, dårligt spillet kamp eller ej.
Vi har hørt dig holde hånden over Xavi/Raphinha 1001 gange.. lad os komme videre...

Det var rædselsfuldt Barca spil, og selvfølgelig har rædselsfuld spil betydning, dårlig dommer eller ej.
Det er jo bare noget vås det der.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
ons okt 05, 2022 8:57 am
Man skal lige netop ikke komme videre når Barca spiller som røv. Alle hold kan være udsat for en dårlig dommer, have en skidt VAR vurdering osv. Det sker. Men den slags spil vi så i går må ikke ske. Og slet ikke i kampe med så stor en betydning.

Dårlige taktiske beslutninger fra i går har nu direkte kostet Barca point. Det glippede også mod Bayern hvor især i anden halvleg effektiviteten manglede og stabiliteten på holdet er som i øst og vest. Xavi skal til at tage sig sammen eller ikke være træner mere for denne sæson.
:crazy: :roll:

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 4/10 Inter - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ok, jeg skulle have ladet være med at se kampen - en frustrerende omgang.

Man kan bare ikke spille posseion spil med en fløj, der smider bolden op mod 40 gange = man kommer til at løbe mere efter bolden , end at arbejde med at få Inter ud af deres defensive struktur.

Jeg havde på forhånd ikke de store forventning til vores CL kampagne, men det er tydeligt, at konceptet i form af kontrol og stabilitet kræver tid. Vi er alt for individulistisk præget endnu.., omvendt syntes jeg, at man ser en tendens til, at det kunne blive bedre fasciliteret med ret simple tiltag.

Enig med PB - dembele skal bare blive ude på den kant, og isoleres med deres back. Så bør han have en fest, hvor gang han får bolden - nu agerer han i stedet nærmest playmaker. Det kommer hverken ham eller holdet til gavn - han har hverken teknik, taktisk forståelse eller fodbold intelligens til den måde, at han bliver sat op på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster