Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Magnus Frost skrev:
man sep 26, 2022 8:07 am
Barca80 skrev:
søn sep 25, 2022 11:13 pm
⚽✅ | Trent Alexander-Arnold to Barça is possible.
@gerardromero [🥇]
Now we are talking ☺️👍

Han vil styrke defensiven gevaldigt. Han er også kendt for at lave en masse assister.

Ti gange hellere ham end Bernado, da midtbanen er stærk nok som den er 🙂

Billede

Altså Trent er jo en fantastisk god spiller, men af en eller anden grund har jeg tvivl om han ville passe ind til Barca, men jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvad det er.

Hvad tænker i er argumenterne for og imod Trent i Barca?


Asensio derimod kan jeg bare ikke se ville blive god for Barca, altså en okay bredde spiller men da heller ikke mere end det. Og når man også tager med i ligningen at han er Real spiller så virker det altså ikke som en god plan!
I mod købet, har jeg hørt flere gange, at Trent ikke skulle være særlig god defensivt, og så er han jo englænder, og derved sikkert svært ved at tilvende til til det spanske livsstil og fodbold. Det går selvfølgelig ikke, hvis vi stadig bliver nød til at spille enten Ronald eller Kounde på HB, imod de store hold, fordi Trent ikke er god nok defensivt til at kunne klare fx en Vinicius, så er det for mange penge at give med ca 80 mil, som jeg formoder vi skal af med for ham.

For købet, så skulle han jo være vild offensivt, og jo nærmest så godt på bolden, så han er en ekstra midtbane spiller på banen, som Xavi godt kan lide at backerne agere som. Så jeg tænker at hans offensive kvalitet er så godt, at det vil gøre op for hans måske manglende defensive egenskaber.

Er der en der har set Trent spille meget, som kan be eller afkræfte om han er god nok defensivt?
Måske nogle stats som kan bevise det? :smile:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
man sep 26, 2022 8:25 am
I mod købet, har jeg hørt flere gange, at Trent ikke skulle være særlig god defensivt, og så er han jo englænder, og derved sikkert svært ved at tilvende til til det spanske livsstil og fodbold. Det går selvfølgelig ikke, hvis vi stadig bliver nød til at spille enten Ronald eller Kounde på HB, imod de store hold, fordi Trent ikke er god nok defensivt til at kunne klare fx en Vinicius, så er det for mange penge at give med ca 80 mil, som jeg formoder vi skal af med for ham.

For købet, så skulle han jo være vild offensivt, og jo nærmest så godt på bolden, så han er en ekstra midtbane spiller på banen, som Xavi godt kan lide at backerne agere som. Så jeg tænker at hans offensive kvalitet er så godt, at det vil gøre op for hans måske manglende defensive egenskaber.

Er der en der har set Trent spille meget, som kan be eller afkræfte om han er god nok defensivt?
Måske nogle stats som kan bevise det?
Jeg er også lidt bekymret at han er fra England og kan have svært ved at tilpasse sig.

Men Trent er faktisk blevet rost for sine defensive egenskaber i denne sæson:

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... 069039.amp

Det skal også lige siges, at Klopp bruger Trent meget offensivt, hvilket koster ham på de defensive stats. Men han er meget komplet og tror han kan gøre det super godt i Barca, hvis han tilpasser sig.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Barca80 skrev:
man sep 26, 2022 8:39 am
Drake skrev:
man sep 26, 2022 8:25 am
I mod købet, har jeg hørt flere gange, at Trent ikke skulle være særlig god defensivt, og så er han jo englænder, og derved sikkert svært ved at tilvende til til det spanske livsstil og fodbold. Det går selvfølgelig ikke, hvis vi stadig bliver nød til at spille enten Ronald eller Kounde på HB, imod de store hold, fordi Trent ikke er god nok defensivt til at kunne klare fx en Vinicius, så er det for mange penge at give med ca 80 mil, som jeg formoder vi skal af med for ham.

For købet, så skulle han jo være vild offensivt, og jo nærmest så godt på bolden, så han er en ekstra midtbane spiller på banen, som Xavi godt kan lide at backerne agere som. Så jeg tænker at hans offensive kvalitet er så godt, at det vil gøre op for hans måske manglende defensive egenskaber.

Er der en der har set Trent spille meget, som kan be eller afkræfte om han er god nok defensivt?
Måske nogle stats som kan bevise det?
Jeg er også lidt bekymret at han er fra England og kan have svært ved at tilpasse sig.

Men Trent er faktisk blevet rost for sine defensive egenskaber i denne sæson:

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... 069039.amp

Det skal også lige siges, at Klopp bruger Trent meget offensivt, hvilket koster ham på de defensive stats. Men han er meget komplet og tror han kan gøre det super godt i Barca, hvis han tilpasser sig.
Lyder godt at Trent har forbedre sig defensivt denne sæson, men spørgsmålet er bare om han kan holde det resten af sæsonen, og stadig være vild offensivt.
Hvad med Trent's hurtighed, ville han kunne følge med en Mbappe, eller måske en Vinicius?

En anden mulighed kunne være Reece James, men ved ikke om han er god nok, eller vil passe ind i vores spillestil :think:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
man sep 26, 2022 8:57 am
Lyder godt at Trent har forbedre sig defensivt denne sæson, men spørgsmålet er bare om han kan holde det resten af sæsonen, og stadig være vild offensivt.
Hvad med Trent's hurtighed, ville han kunne følge med en Mbappe, eller måske en Vinicius?

En anden mulighed kunne være Reece James, men ved ikke om han er god nok, eller vil passe ind i vores spillestil
Vinicius er en smule hurtigere end Trent. Det kan ses på følgende side, som tracker spillernes top fart:

https://speedsdb.com/vinicius-junior-top-speed

https://speedsdb.com/trent-alexander-arnold-top-speed

Men der er ikke kolosal forskel, når man tænker på at spillernes topfart i verden strækker sig mellem 15 km/t til 40 km/t. Trent er bestemt ikke langsom.

Udover topfart er der naturligvis også acceleration, som ikke nævnes i den pågældende side.

Reece James er også dygtig og kan naturligvis også være en mulighed :thumbup:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
man sep 26, 2022 12:28 am
🚨𝗕𝗥𝗘𝗔𝗞𝗜𝗡𝗚🚨

💥 There's an agreement between Barça and Asensio to sign for four seasons. [RAC1]
Det kan næsten kun betyde at man har mistet håbet på Ferran? Hvis man sælger Ferran for 30-40 mio. og får Asensio gratis, hvordan ser det så ud?

Jeg er dog lidt i tvivl med ham her. Mest pga. hans provokationer under el clasico kampe. Hvad synes I?

Billede
Det giver ingen mening. Xavi har tydeligvis en præference for wide wingers og Asensio er anything but. Han har brug for at være involveret i kampene for at spille op til sit bedste og ærligt taget, så ser jeg ham mere som midtbanespiller end angriber. For at spille på kanten, så skal han spille indvendig i en grad, man ikke har set Xavi praktisere ret meget. Tvivler på, han vil få mere spilletid end, han får i Real pt og det vil være en skam, for jeg kan egentlig godt lide ham.

Derudover, så har man rygterne om Bernardo og ikke mindst Messi, som er særdeles sejlivet og derved giver Asensio endnu mindre mening.

Mht. Trent og James på HB, så tænker jeg, Trent klart vil være at foretrække. Han er er en spiller, der kan spille den indvendige back langt bedre end James og dertil har sidstnævnte jo lige forlænget indtil 2027. Det vil dog blive en dyr fornøjelse at hente Trent og spørgsmålet er om, man ikke skulle slå koldt vand i blodet og se, hvordan andre spillere udvikler sig henover sæsonen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
man sep 26, 2022 9:27 am
Drake skrev:
man sep 26, 2022 8:57 am
Lyder godt at Trent har forbedre sig defensivt denne sæson, men spørgsmålet er bare om han kan holde det resten af sæsonen, og stadig være vild offensivt.
Hvad med Trent's hurtighed, ville han kunne følge med en Mbappe, eller måske en Vinicius?

En anden mulighed kunne være Reece James, men ved ikke om han er god nok, eller vil passe ind i vores spillestil
Vinicius er en smule hurtigere end Trent. Det kan ses på følgende side, som tracker spillernes top fart:

https://speedsdb.com/vinicius-junior-top-speed

https://speedsdb.com/trent-alexander-arnold-top-speed

Men der er ikke kolosal forskel, når man tænker på at spillernes topfart i verden strækker sig mellem 15 km/t til 40 km/t. Trent er bestemt ikke langsom.

Udover topfart er der naturligvis også acceleration, som ikke nævnes i den pågældende side.

Reece James er også dygtig og kan naturligvis også være en mulighed :thumbup:
Topfart er tæt på ligegyldigt i elitefodbold - accelerationsevne slår topfart i 9 ud af 10 tilfælde.

Jeg håber, at man holder fast i Vanderson interessen.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
man sep 26, 2022 6:46 pm
Topfart er tæt på ligegyldigt i elitefodbold - accelerationsevne slår topfart i 9 ud af 10 tilfælde.
Og det basere du på hvad? 😂

Så en acceleration stærk spiller, hvis topfart er på 15 km/t, kan slå en mand af, hvis acceleration er svag men topfart er 40 km/t.

Det kræver vel at accelerationen er mere end dobbelt så stærk på spilleren med en lav topfart.

Det går vel også an på hvor lang løbe afstanden er. De første 4-5 meter betyder acceleration vel mest, men spiller man fx kontrafodbold og skal løbe mere end 20-30 meter hurtigt, er topfart vel vigtigst?

Men igen, det går an på så meget. Tror ikke topfart er så ubetydelig som du ellers ligger optil 😀

Billede

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
man sep 26, 2022 8:17 pm
Madameskrald skrev:
man sep 26, 2022 6:46 pm
Topfart er tæt på ligegyldigt i elitefodbold - accelerationsevne slår topfart i 9 ud af 10 tilfælde.
Og det basere du på hvad? 😂

Så en acceleration stærk spiller, hvis topfart er på 15 km/t, kan slå en mand af, hvis acceleration er svag men topfart er 40 km/t.

Det kræver vel at accelerationen er mere end dobbelt så stærk på spilleren med en lav topfart.

Det går vel også an på hvor lang løbe afstanden er. De første 4-5 meter betyder acceleration vel mest, men spiller man fx kontrafodbold og skal løbe mere end 20-30 meter hurtigt, er topfart vel vigtigst?

Men igen, det går an på så meget. Tror ikke topfart er så ubetydelig som du ellers ligger optil 😀

Billede
Hvor mange elitespillere har en topfart på 15 km/t? Skal vi tage en seriøs diskussion, eller skal vi bare lade den ligge?

Topfart tager cirka 30 meter acceleration - hvor tit forekommer det i fodbold?
Hvis modstander først er foran (pga. hurtigere acceleration), og man ikke har en markant højere topfart, så kommer man aldrig tilbage i den duel, medmindre boldholderen sættes farten ned.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
man sep 26, 2022 9:13 pm
Hvor mange elitespillere har en topfart på 15 km/t? Skal vi tage en seriøs diskussion, eller skal vi bare lade den ligge?
Ingen elitespillere. Overdrivelse fremmer forståelse. Det var bare et eksempel på, at flere faktorer spiller ind når du regner speed vs acceleration.

Der er dog flere elite fodboldspillere med topfart på 25 km/h. Hvis disse spillere står overfor Mbappe eller andre fartfulde spillere med topfart tæt på 40 km/h, så kan det i den grad mærkes på den lange bane, og det er uanset accelerations evne.
Madameskrald skrev:
man sep 26, 2022 9:13 pm
Topfart tager cirka 30 meter acceleration - hvor tit forekommer det i fodbold?
What? Prøv lige at læs hvad du selv skriver.

Det er da meget forskelligt hvor mange meter det kræver at opnå topfart. Det er jo forskelligt fra person til person. Det går jo ligesom anpå acceleration evnen og hvor høj topfarten er.

Man skal have en svag accelerations evne hvis der skal 30 meter til for at opnå topfart.

Og jov, det forekommer faktisk tit at man løber over 30 meter uden stop. Eksempelvis bliver Barcelona spillerne ofte udsat for kontrastød fra modstanderens side, hvilket ofte kræver acceleration og løb over 30 meter i løbet af en kamp. Det sker tit.
Madameskrald skrev:
man sep 26, 2022 9:13 pm
Hvis modstander først er foran (pga. hurtigere acceleration), og man ikke har en markant højere topfart, så kommer man aldrig tilbage i den duel, medmindre boldholderen sættes farten ned.
Igen, går meget an på løbe afstanden. Hvis det 5-10 meter, har du ret. Hvis det er 30-40 meter, har du ikke ret. Og igen, går også an på forskellen mellem accelerationen og topfarten mellem de to løbere.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Barca-emnet José Gaya er tæt på at forlænge sin kontrakt i Valencia. (Alex Silvestre)
Super træls nyhed. Det må simpelthen være fordi at Alba ikke har i sinde at forlade klubben til sommer. Rygterne siger at han først stopper når kontrakten udløber 2024 :sad:

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Der er dog flere elite fodboldspillere med topfart på 25 km/h. Hvis disse spillere står overfor Mbappe eller andre fartfulde spillere med topfart tæt på 40 km/h, så kan det i den grad mærkes på den lange bane, og det er uanset accelerations evne.
Der kan simpelthen ikke være ret mange spillere med en topfart på 25 km/t, medmindre de spiller på positioner, hvor topfart er underordnet. Kan du nævne nogle fra La Liga med en topfart < eller lig 25 km/t?
What? Prøv lige at læs hvad du selv skriver.

Det er da meget forskelligt hvor mange meter det kræver at opnå topfart. Det er jo forskelligt fra person til person. Det går jo ligesom anpå acceleration evnen og hvor høj topfarten er.

Man skal have en svag accelerations evne hvis der skal 30 meter til for at opnå topfart.
Man har simpelthen en svag accelerationsevne, hvis man skal bruge 30 meter til at opnå sin topfart. Kan du nævne nogle fodboldspillere, der når deres topfart før 30 meter?
Og jov, det forekommer faktisk tit at man løber over 30 meter uden stop. Eksempelvis bliver Barcelona spillerne ofte udsat for kontrastød fra modstanderens side, hvilket ofte kræver acceleration og løb over 30 meter i løbet af en kamp. Det sker tit.
Tit som I hvor meget?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
tirs sep 27, 2022 5:07 pm
Der kan simpelthen ikke være ret mange spillere med en topfart på 25 km/t, medmindre de spiller på positioner, hvor topfart er underordnet. Kan du nævne nogle fra La Liga med en topfart < eller lig 25 km/t?
Der er en del, primært i bundklubber og midterklubber. Enten lige under 25 eller lidt over. Der er også en del mellem 26 til 28 km/t, også i nogle storklubber. Her er et par eksempler:

https://speedsdb.com/vicente-iborra-top-speed

https://speedsdb.com/vitolo-top-speed

https://speedsdb.com/hugo-guillamon-top-speed

https://speedsdb.com/dani-ceballos-top-speed

https://speedsdb.com/jesus-vallejo-top-speed

Ellers kan du selv søge efter dem. Og du får lige et spørgsmål retur. I hvilke positioner er topfart underordnet?
Madameskrald skrev:
tirs sep 27, 2022 5:07 pm
Man har simpelthen en svag accelerationsevne, hvis man skal bruge 30 meter til at opnå sin topfart. Kan du nævne nogle fodboldspillere, der når deres topfart før 30 meter?
Min undersøgelse siger, at elitespillere accelerere de første 3-5 sekunder, afhængig af hvor stærk accelerationsevnen er. Hvor mange meter man så afsætter på 3-5 sekunder går igen an på accelerationsevnen. Her er lidt info fra en atletik side:
What is Acceleration? Acceleration is the rate at which the speed of an object is changing. Acceleration takes place the first 0-30 meters or to about 3-4 seconds from the start of a sprint.
Altså acceleration sker typisk optil 30 meter. For nogle accelerations stærke spillere tager det muligvis 15-20 meter for at opnå topfart.

Igen får du lige et spørgsmål retur. Kan du give mig noget data som siger det modsatte?
Madameskrald skrev:
tirs sep 27, 2022 5:07 pm
Tit som I hvor meget?
Meget tit når Barcelona spiller. Modstanderen står langt tilbage på egen banehalvdel og håber på et kontrastød. Det er så her Barca spillerne skal bruge deres acceleration og topfart til genpresse eller løbe mange meter tilbage, for at afværge modstanderens kontraangreb. Du har måske ikke lagt mærke til det, man det sker alt for tit. Vil du have numre og antal på kontrastød i løbet af kampe? Det har jeg ikke på stående fod, men kan prøve kigge på det.
Senest rettet af Barca80 tirs sep 27, 2022 6:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »



Aner intet om kilden, men gad vide hvorfor? Grundet den løn Messi skal have og man derfor skal af med Piques løn?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal hverken have pique eller Messi i næste sæson...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes jo Piqué er en fantastisk reserve at ha og at Messi er verdenshistoriens bedste fodboldspiller!
-
Men jeg tror også det ville være bedst for Barca hvis begge de to ikke er i Barca næste sæson.


Btw. Mht. Griezmann, er der så noget jeg ikke har fattet?
Han er vel Atleticos bedste mand og har været Frankrigs bedste mand nu her, har vel stadig en okay alder og har både kapaciteten til at være 9’er falsk 9’er og 10er og kan finde ud af at presse og er ikke bange for at bruge kræfter defensivt, så ja at Atletico ikke gider at bruge mere end 25 på ham er en ting, men der må da være mange andre hold der gerne vil give mere end det dobbelte eller hvad?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster