Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Mudryk kommer ikke til at ske for nu, men nej hvor er han vild. Håber vi ser ham en dag, god mentalitet også. Man kunne måske frygte at en fyr som Kvaradona ville være meget inadvendt og have svært ved at klare presset på Camp Nou.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
ons sep 14, 2022 10:44 pm
Barca80 skrev:
ons sep 14, 2022 10:33 pm
Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 10:09 pm
Er det alligevel flere wings vi har aller mest brug for?

Tænker vel egentlig stadig det er hb

Hvis vi kun kunne købe en spiller og vi havde ubegrænset penge hvem ville i så ha?

Jeg tror jeg er på Mpabbe ( men hans personlighed ku måske blive et problem)

Hvis vi havde 100 ( det er vel ikke usandsynligt eller hvad ?) var det nok Bernardo jeg ville vælge.
Jeg er efterhånden blevet træt af at gentage mig, men here we go again.

Det er helt utroligt hvor undervurderet back spillere er blandt fans. Forstår det ikke.

Man kan godt bruge 100 mio., uden at blinke, på en offensiv spiller, men man ønsker ikke bruge bare halvdelen på en back spiller.

Jeg sidder nu og ser City kampen og kan se hvor vigtig Cancelo er for holdet. Han bidrager defensivt og især offensivt. Slår konstant en mand af og spiller den ind i boxen.

Jeg har set mange Liverpool kampe og set hvor vigtig Andrew Robertson og Trent Arnold er for Liverpool.

Igår så vi hvor vigtig Alphonso Davies var for Bayern.

Vi ved hvor vigtig Hakimi og Nuno Mendes er for PSG - både offensivt og defensivt.

Og sådan kunne vi blive ved med at give eksempler på topklubber som har verdensklasse backer. Altså lige bortset fra Barcelona.

I stedet for at købe Ferran Torres i vinters for 50-60 mio. eller Raphinha for 50-60 mio. denne sommer, så kunne man altså have købt noget bedre end Alonso eller Bellerin.

Og det sjove er, at nu tales der om at man muligvis går efter Bernado til vinter for 80 mio. euro - altså endnu en offensiv spiller, og det trods at midtbanen allerede har flere kvalitets spillere. Sikke en prioritering og mærkelig måde at bygge holdet på. Slet ingen balance :mad:

Med andre ord, bruger man over 100 mio. på to wing spillere, som ikke rigtig styrker start 11'eren, men blot bredden. Samtidig "løser" man back problemet ved at hente to gratis backer i form af Alonso og Bellerin. Hold nu kæft det er frustrerende.

Kounde er CB, men kan gøre det fint som HB. Det er mest VB der er brug for, da Balde kun er 18 år. Alba er halvpensionist og Alonso er bare middelmådige.

Hvis Barca virkelig skal kæmpe mod topklubber og nå langt i CL, så skal backerne altså tages mere seriøst.

Er jeg virkelig den eneste som kan se "lyset" herinde??

Billede

Billede
Jeg siger ikke at vi ikke skal have en Cancelo eller Davies, men jeg siger bare at vi også mangler en VW. Jeg ville sælge Ferran og så hente én af de andre, derudover forlader Memphis også.
Hvorfor mangler vi VW? Ok, så du indrømmer nu indirekte at Ferran var endnu et dyrt fejlkøb på wing pladsen? I så fald, er det så fejlkøb nr. 276 af den offensive slags i Barcelonas historie?

Drop nu de der dyre offensive køb konstant og gå efter noget kvalitet på de defensive pladser. Please.
Senest rettet af Barca80 ons sep 14, 2022 11:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Enig i hb eller vb er der vi mangler mest. Jeg vil bare hellere se fantastisk fodbold end vinde ( så ku man jo bare være Real fan ;-) ) men jeg synes også Bernardos profil virker til at passe perfekt til Xavis vision og så mange offensive midtbane spillere har vi vel heller ikke? Synes også Pedri virker virkelig god som 6er og begynder faktisk at tro han ikke ville være en dårlig afløser for Busi over den næste halvanden sæson og så med Gavi der løber rundt og presser helt vildt, Bernardo der også er god til pres spillet altså så kommer vi jo til at ha bolden plus 70 % af tiden. ( selvom vi har Dembélé der smider bolden væk 20 gange og laver fem målchancer :glad:)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 11:30 pm
Enig i hb eller vb er der vi mangler mest. Jeg vil bare hellere se fantastisk fodbold end vinde ( så ku man jo bare være Real fan ;-) ) men jeg synes også Bernardos profil virker til at passe perfekt til Xavis vision og så mange offensive midtbane spillere har vi vel heller ikke? Synes også Pedri virker virkelig god som 6er og begynder faktisk at tro han ikke ville være en dårlig afløser for Busi over den næste halvanden sæson og så med Gavi der løber rundt og presser helt vildt, Bernardo der også er god til pres spillet altså så kommer vi jo til at ha bolden plus 70 % af tiden. ( selvom vi har Dembélé der smider bolden væk 20 gange og laver fem målchancer :glad:)
Ok, så du vil hellere se "fantastisk fodbold" og nå højst til ottendedelsfinalen eller ryge ud i Euro League (ligesom sidste sæson), end at vinde CL. Det bare modtaget.

I min verden er det dog ikke modsætninger, at styrke defensiven og spille flot fodbold.

Jeg har jo heller ikke påstået at man ikke skal have fokus på offensiven. Min pointe er, at der skal være mere balance på holdet og defensiven skal styrkes frem for at købe dyre offensive spillere, som blot er overflødige.

Køb af verdensklasse backer vil faktisk også være medvirkende til flottere fodbold, så dit argument holder ikke rigtig. Sorry to say.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
ons sep 14, 2022 10:33 pm
Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 10:09 pm
Er det alligevel flere wings vi har aller mest brug for?

Tænker vel egentlig stadig det er hb

Hvis vi kun kunne købe en spiller og vi havde ubegrænset penge hvem ville i så ha?

Jeg tror jeg er på Mpabbe ( men hans personlighed ku måske blive et problem)

Hvis vi havde 100 ( det er vel ikke usandsynligt eller hvad ?) var det nok Bernardo jeg ville vælge.
Jeg er efterhånden blevet træt af at gentage mig, men here we go again.

Det er helt utroligt hvor undervurderet back spillere er blandt fans. Forstår det ikke.

Man kan godt bruge 100 mio., uden at blinke, på en offensiv spiller, men man ønsker ikke bruge bare halvdelen på en back spiller.

Jeg sidder nu og ser City kampen og kan se hvor vigtig Cancelo er for holdet. Han bidrager defensivt og især offensivt. Slår konstant en mand af og spiller den ind i boxen.

Jeg har set mange Liverpool kampe og set hvor vigtig Andrew Robertson og Trent Arnold er for Liverpool.

Igår så vi hvor vigtig Alphonso Davies var for Bayern.

Vi ved hvor vigtig Hakimi og Nuno Mendes er for PSG - både offensivt og defensivt.

Og sådan kunne vi blive ved med at give eksempler på topklubber som har verdensklasse backer. Altså lige bortset fra Barcelona.

I stedet for at købe Ferran Torres i vinters for 50-60 mio. eller Raphinha for 50-60 mio. denne sommer, så kunne man altså have købt noget bedre end Alonso eller Bellerin.

Og det sjove er, at nu tales der om at man muligvis går efter Bernado til vinter for 80 mio. euro - altså endnu en offensiv spiller, og det trods at midtbanen allerede har flere kvalitets spillere. Sikke en prioritering og mærkelig måde at bygge holdet på. Slet ingen balance :mad:

Med andre ord, bruger man over 100 mio. på to wing spillere (Ferran og Raphinha), som ikke rigtig styrker start 11'eren, men blot bredden. Samtidig "løser" man back problemet ved at hente to gratis backer i form af Alonso og Bellerin. Hold nu kæft det er frustrerende.

Kounde er CB, men kan gøre det fint som HB. Det er mest VB der er brug for, da Balde kun er 18 år. Alba er halvpensionist og Alonso er bare middelmådige.

Hvis Barca virkelig skal kæmpe mod topklubber og nå langt i CL, så skal backerne altså tages mere seriøst.

Er jeg virkelig den eneste som kan se "lyset" herinde??

Billede

Billede
Altså ift transfers i fremtiden er jeg enig i at backerne skal styrkes. Det tror jeg også ledelsen er, fordi de både har forsøgt at komme af med Alba og givet Bellerin/Alonso etårige kontrakter, hvorfor de må anses som overgangsspillere. På venstre back tror jeg man går benhårdt efter Gaya eller Grimaldo, som er gratis næste sommer, og begge må forventes at have niveauet. Så kan Balde udvikles sideløbende. Desuden er der jo ret massive rygter om, at en klasse hb står højt på listen. Så jeg tror det kommer helt af sig selv. Jeg har svært ved at se hvordan man skulle have prioriteret meget anderledes. Jo Galan havde været fed i stedet for Alonso, men den deal var vel nødvendig for at kunne sælge Auba til Chelsea.

Ift de forgangne vinduer synes jeg prioriteringen har været fin. Vi har fået to klasseforsvarere (imo) ifa AC og Kounde for samlet 55 mio. De er ikke rigtigt backs, men centerforsvaret har jo også haltet gevaldigt. Nu har vi klasse der kombineret med Garcia og Araujo mange år frem. Herligt. Desuden kan Kounde udfylde hb ganske godt indtil vi får fremtidens hb. Havde elsket at se Mazroui i klubben, men han valgte jo Bayern. At klubben gik efter ham, viser jo også meget godt at klubben faktisk har gået efter de spillere på backs-markedet, som gav mening. Jeg ved ikke hvem vi ellers realistisk skulle have købt (udover Galan til vb), men generelt er markedet for klassebacks vel meget svært pt. Azpi glippede jo forresten også.

Jeg håber og tror stadig på Ferran Torres. Lidt dyr måske, men ung og med fremtid. Raphinha synes jeg ligner en klassesigning, han skal dog have noget tid. Kommer trods alt fra Leeds. Udover at Memphis hverken passer rigtigt ind på fløjen eller som striker, så synes jeg ikke vi har en angriber for meget. Memphis ryger vel til sommer, og så kan det være Abde, Barbera, Ilias eller en fjerde er klar til at træde ind i truppen. Men vi skal have minimum 6 spillere til de tre forreste, som vi har det nu. Særligt med Fati, som vi jo ret beset stadig mangler at se i fulde omdrejninger i stand til at spille hele kampe.

Jeg har svært ved at se det negative i den nuværende trup. Laporta, Alemany og Xavi har lavet magi ud fra de muligheder de havde, og bare det at vi kan dominere Bayern på udebane i hele første halvleg, er jo et lille mirakel. Intet mindre.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hristo skrev:
ons sep 14, 2022 11:57 pm
Ift de forgangne vinduer synes jeg prioriteringen har været fin. Vi har fået to klasseforsvarere (imo) ifa AC og Kounde for samlet 55 mio. De er ikke rigtigt backs, men centerforsvaret har jo også haltet gevaldigt. Nu har vi klasse der kombineret med Garcia og Araujo mange år frem. Herligt. Desuden kan Kounde udfylde hb ganske godt indtil vi får fremtidens hb. Havde elsket at se Mazroui i klubben, men han valgte jo Bayern. At klubben gik efter ham, viser jo også meget godt at klubben faktisk har gået efter de spillere på backs-markedet, som gav mening. Jeg ved ikke hvem vi ellers realistisk skulle have købt (udover Galan til vb), men generelt er markedet for klassebacks vel meget svært pt. Azpi glippede jo forresten også.
Altså Cucurella blev solgt til Chelsea for nogenlunde samme beløb (ca. 60 mio.) som Ferran og Raphinha til Barca. Hvis man kan købe to wing spillere til sammenlagt 100-120 mio. - og det selvom man har Dembele, Ansu og Depay i forvejen - så kan man også købe en enkelt klasse VB til 60 mio. euro (ikke nødvendigvis Cucurella, det bare eksempel). Men man nøjes med to gratis middelmådige backs i form af Alonso og Bellerin. Det synes jeg er problematisk prioritering.

Det kæmpe store VB talent Nuno Mendes blev også købt af PSG denne sommer til 40 mio. euro. Barcelona kunne i det mindste have prøvet at lokke Mendes til klubben, men fokus på backerne var jo til allersidst i vinduet og derfor var det for sent.

Og jeg er ret sikker på, at hvis Barca havde gået all-in for back spillere, så kunne man hentet alt fra Cancelo til Davies. Men man ville altså hellere forbedre den offensive bredde end at styrke start 11'eren på back positionen.

Du ønsker at der skal være 6 stærke angribere i truppen? Men hvorfor har du ikke samme holdning til backerne, altså at der skal være 4 stærke backer i truppen? På stående fod er der jo 0 stærke backer i truppen. Som sagt er Balde stadig meget ung og Kounde er naturlig CB.

Ja Xavi og co. har lavet nogle fornuftige signings, men bortset fra Kounde og Lewandowski, så bidrager de resterende navne mest til bredden og ikke mest til start 11'eren. Og efter sommer vinduet sejler backerne stadig for hårdt. Det både frustrerende og syndt.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
tors sep 15, 2022 6:24 am
Hristo skrev:
ons sep 14, 2022 11:57 pm
Ift de forgangne vinduer synes jeg prioriteringen har været fin. Vi har fået to klasseforsvarere (imo) ifa AC og Kounde for samlet 55 mio. De er ikke rigtigt backs, men centerforsvaret har jo også haltet gevaldigt. Nu har vi klasse der kombineret med Garcia og Araujo mange år frem. Herligt. Desuden kan Kounde udfylde hb ganske godt indtil vi får fremtidens hb. Havde elsket at se Mazroui i klubben, men han valgte jo Bayern. At klubben gik efter ham, viser jo også meget godt at klubben faktisk har gået efter de spillere på backs-markedet, som gav mening. Jeg ved ikke hvem vi ellers realistisk skulle have købt (udover Galan til vb), men generelt er markedet for klassebacks vel meget svært pt. Azpi glippede jo forresten også.
Altså Cucurella blev solgt til Chelsea for nogenlunde samme beløb (ca. 60 mio.) som Ferran og Raphinha til Barca. Hvis man kan købe to wing spillere til sammenlagt 100-120 mio. - og det selvom man har Dembele, Ansu og Depay i forvejen - så kan man også købe en enkelt klasse VB til 60 mio. euro (ikke nødvendigvis Cucurella, det bare eksempel). Men man nøjes med to gratis middelmådige backs i form af Alonso og Bellerin. Det synes jeg er problematisk prioritering.

Det kæmpe store VB talent Nuno Mendes blev også købt af PSG denne sommer til 40 mio. euro. Barcelona kunne i det mindste have prøvet at lokke Mendes til klubben, men fokus på backerne var jo til allersidst i vinduet og derfor var det for sent.

Og jeg er ret sikker på, at hvis Barca havde gået all-in for back spillere, så kunne man hentet alt fra Cancelo til Davies. Men man ville altså hellere forbedre den offensive bredde end at styrke start 11'eren på back positionen.

Du ønsker at der skal være 6 stærke angribere i truppen? Men hvorfor har du ikke samme holdning til backerne, altså at der skal være 4 stærke backer i truppen? På stående fod er der jo 0 stærke backer i truppen. Som sagt er Balde stadig meget ung og Kounde er naturlig CB.

Ja Xavi og co. har lavet nogle fornuftige signings, men bortset fra Kounde og Lewandowski, så bidrager de resterende navne mest til bredden og ikke mest til start 11'eren. Og efter sommer vinduet sejler backerne stadig for hårdt. Det både frustrerende og syndt.
Forgangne vinduet i ovenstående indlæg = de to sidste som nuværende ledelse har kunne præge.
Alt før har jeg ikke forholdt mig til for mere ellers mindre alt den gamle ledelse lavede ift transfers var håbløst.
Så min pointe: ud fra markedet/økonomi/lønloft har transfers i 2022 været fornuftige i min optik.
Ift din pointe er jeg helt enig: vi skal have rigtig gode backs - enig - og jeg tror også ledelsen ved det selv. Derfor tror jeg også vi næste sommer får fx Gaya og en hb som er langssigtet løsning, ligesom Mazroui kunne have været.

Cucurella-problemet starter da bartomeu og abidal eller hvem der nu var sportschef, solgte ham for peanuts. Ham kunne vi have gratis nu. Chelsea købte ham så nu til det mange andet for at være overpris. Jeg har ikke set ham nok til at vide det, men vi købte Kounde til færre penge. Det er et bedre køb lige nu. Med Kounde har vi med stor sandsynlighed en top 3 forsvarer de næste 5-10 år.

Davies får vi jo aldrig. Kun hvis hans kontrakt udløber eller noget sindssygt sker som at han nægter at spille et helt år. Ham sælger Bayern aldrig nogensinde for pengesummer vi kan nærme os.
Cancelo tror jeg er næsten samme historie. Måske et vanvidsbeløb men det skal vi ikke ud i.
Nuno mendes er jo ikke købt denne sommer, men blev lejet sidste år med købsmulighed. Også 100 % urealistisk i dette vindue.
Alle du nævner ovenfor skulle være hente tidligere dengang deres nuværende klubber hentede dem. Det kan du ikke klandre de to seneste vinduer eller nuværende ledelse.
Enig i vi skal hente de rigtige i fremtiden, men jeg tror ikke de rette var der i 2022. Lad os håbe næste sommer viser os begge at der var en plan.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
ons sep 14, 2022 11:38 pm
Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 11:30 pm
Enig i hb eller vb er der vi mangler mest. Jeg vil bare hellere se fantastisk fodbold end vinde ( så ku man jo bare være Real fan ;-) ) men jeg synes også Bernardos profil virker til at passe perfekt til Xavis vision og så mange offensive midtbane spillere har vi vel heller ikke? Synes også Pedri virker virkelig god som 6er og begynder faktisk at tro han ikke ville være en dårlig afløser for Busi over den næste halvanden sæson og så med Gavi der løber rundt og presser helt vildt, Bernardo der også er god til pres spillet altså så kommer vi jo til at ha bolden plus 70 % af tiden. ( selvom vi har Dembélé der smider bolden væk 20 gange og laver fem målchancer :glad:)
Ok, så du vil hellere se "fantastisk fodbold" og nå højst til ottendedelsfinalen eller ryge ud i Euro League (ligesom sidste sæson), end at vinde CL. Det bare modtaget.

I min verden er det dog ikke modsætninger, at styrke defensiven og spille flot fodbold.

Jeg har jo heller ikke påstået at man ikke skal have fokus på offensiven. Min pointe er, at der skal være mere balance på holdet og defensiven skal styrkes frem for at købe dyre offensive spillere, som blot er overflødige.

Køb af verdensklasse backer vil faktisk også være medvirkende til flottere fodbold, så dit argument holder ikke rigtig. Sorry to say.
Jeg vil selvfølgelig helst vinde og se fantastisk fodbold :glad:
Men hvis valget er røvkedelig fodbold, og vinde 1-0 hver gang eller 4-0 fem ud af seks gange og så tabe den sidste ja så er jeg faktisk mest på det første scenarie. ( jeg er også en atypisk fan!)

Og ja jeg giver dig helt ret verdensklasse backer kan i høj grad være med til at producere fantastisk fodbold ( Alves og Alba har f.eks. i mange år været garanter for lige præcis det) og f.eks Cancelos aflevering i går, hold kæft hvor var det et vildt mål :-o

Men jeg vil stadig virkelig gerne have Bernardo på holdet :grin: ( lad os få dem begge :grin: )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hristo skrev:
tors sep 15, 2022 8:15 am
Forgangne vinduet i ovenstående indlæg = de to sidste som nuværende ledelse har kunne præge.
Alt før har jeg ikke forholdt mig til for mere ellers mindre alt den gamle ledelse lavede ift transfers var håbløst.
Så min pointe: ud fra markedet/økonomi/lønloft har transfers i 2022 været fornuftige i min optik.
Ift din pointe er jeg helt enig: vi skal have rigtig gode backs - enig - og jeg tror også ledelsen ved det selv. Derfor tror jeg også vi næste sommer får fx Gaya og en hb som er langssigtet løsning, ligesom Mazroui kunne have været.

Cucurella-problemet starter da bartomeu og abidal eller hvem der nu var sportschef, solgte ham for peanuts. Ham kunne vi have gratis nu. Chelsea købte ham så nu til det mange andet for at være overpris. Jeg har ikke set ham nok til at vide det, men vi købte Kounde til færre penge. Det er et bedre køb lige nu. Med Kounde har vi med stor sandsynlighed en top 3 forsvarer de næste 5-10 år.

Davies får vi jo aldrig. Kun hvis hans kontrakt udløber eller noget sindssygt sker som at han nægter at spille et helt år. Ham sælger Bayern aldrig nogensinde for pengesummer vi kan nærme os.
Cancelo tror jeg er næsten samme historie. Måske et vanvidsbeløb men det skal vi ikke ud i.
Nuno mendes er jo ikke købt denne sommer, men blev lejet sidste år med købsmulighed. Også 100 % urealistisk i dette vindue.
Alle du nævner ovenfor skulle være hente tidligere dengang deres nuværende klubber hentede dem. Det kan du ikke klandre de to seneste vinduer eller nuværende ledelse.
Enig i vi skal hente de rigtige i fremtiden, men jeg tror ikke de rette var der i 2022. Lad os håbe næste sommer viser os begge at der var en plan.
Hvis man kan købe Bernado til et beløb mellem 70-100 mio. euro, som siges at være et af City's vigtigste spillere, så kan man også købe Cancelo til en overkommelig pris. Måske til 60-70 mio.?

Cucurella var bare et eksempel. Ikke sagt at man nødvendigvis skulle hente ham for 60 mio. euro.

Min anke er bare, at man køber to dyre wing spillere sammenlagt til ca. 120 mio. indenfor et år, og ingen af de to styrker start 11'eren, men mest forbedrer bredden. Og det altså samtidig med at backerne skriger efter forstærkning mere end nogensinde før.

Man kunne have købt blot en af dem, altså enten Ferran eller Raphinha, og dermed brugt penge på en klasse back. Men nej, man ønsker endnu flere offensive kræfter fremfor at styrke defensiven.

Ja man kan håbe at der bliver købt back spillere næste sommer, men man kan jo aldrig vide. Nu nævnes dyre midtbanespillere som Bernado og Neves til næste sommer. Og lur mig ikke om man også lige køber en dyr angriber igen.

Gad vide om der overhovedet er flere penge til backs næste sommer? Måske henter man igen noget fra anden eller tredje hylde til backerne? Det ville ikle overraske mig.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
tors sep 15, 2022 8:45 am
Jeg vil selvfølgelig helst vinde og se fantastisk fodbold
Men hvis valget er røvkedelig fodbold, og vinde 1-0 hver gang eller 4-0 fem ud af seks gange og så tabe den sidste ja så er jeg faktisk mest på det første scenarie. ( jeg er også en atypisk fan!)
Jeg ville ønske det var så simpelt ;-)

Man vinder ikke 4-0 fem ud af seks gange, hvis du har en defensiv som sejler. Man holder ikke buret rent (cleansheet) 85% af tiden som du omtaler, hvis man har en ringe målmand, dårlige CB'er, middelmådige backer eller en sløj DM. Altså spillere som bidrager til defensiven og holder buret rent.

For at tiki taka skal gå op i en højere enhed, og man spiller både flot fodbold og vinder kampe, så kræver det at man prioriterer defensiven ligeså højt som offensiven.

Men mange fans tror at tiki taka bare handler om tekniske midtbanespillere og dyre angribere. Det handler om meget andet end bare det. Det handler også om stærke CB'er, klasse backer og en super DM. Nåh jov, og naturligvis en passende målmand.

Mit indtryk er bare, at det som om, at mere end 75% af transfer budgettet er fordelt til offensiven og resterende 25% er til defensiven. Altså 3/4 af pengene går til offensive køb og 1/4 af pengene går til defensiven. Og det er der utalige eksempler på. Det er nogenlunde sådan man har kørt transferpolitikken i Barcelona i mange år. Også under Laporte.

Kort sagt, det du omtaler som "flot fodbbold" bliver ikke kun skabt af offensive spillere, men også af stærke defensive spillere. Det bliver også skabt af den taktik og spillestil som træneren sætter på banen. Derfor nytter det ikke at man konstant prioritere offensiven over defensiven, som du åbenbart ønsker.

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Hristo skrev:
tors sep 15, 2022 8:15 am
Barca80 skrev:
tors sep 15, 2022 6:24 am
Hristo skrev:
ons sep 14, 2022 11:57 pm
Ift de forgangne vinduer synes jeg prioriteringen har været fin. Vi har fået to klasseforsvarere (imo) ifa AC og Kounde for samlet 55 mio. De er ikke rigtigt backs, men centerforsvaret har jo også haltet gevaldigt. Nu har vi klasse der kombineret med Garcia og Araujo mange år frem. Herligt. Desuden kan Kounde udfylde hb ganske godt indtil vi får fremtidens hb. Havde elsket at se Mazroui i klubben, men han valgte jo Bayern. At klubben gik efter ham, viser jo også meget godt at klubben faktisk har gået efter de spillere på backs-markedet, som gav mening. Jeg ved ikke hvem vi ellers realistisk skulle have købt (udover Galan til vb), men generelt er markedet for klassebacks vel meget svært pt. Azpi glippede jo forresten også.
Altså Cucurella blev solgt til Chelsea for nogenlunde samme beløb (ca. 60 mio.) som Ferran og Raphinha til Barca. Hvis man kan købe to wing spillere til sammenlagt 100-120 mio. - og det selvom man har Dembele, Ansu og Depay i forvejen - så kan man også købe en enkelt klasse VB til 60 mio. euro (ikke nødvendigvis Cucurella, det bare eksempel). Men man nøjes med to gratis middelmådige backs i form af Alonso og Bellerin. Det synes jeg er problematisk prioritering.

Det kæmpe store VB talent Nuno Mendes blev også købt af PSG denne sommer til 40 mio. euro. Barcelona kunne i det mindste have prøvet at lokke Mendes til klubben, men fokus på backerne var jo til allersidst i vinduet og derfor var det for sent.

Og jeg er ret sikker på, at hvis Barca havde gået all-in for back spillere, så kunne man hentet alt fra Cancelo til Davies. Men man ville altså hellere forbedre den offensive bredde end at styrke start 11'eren på back positionen.

Du ønsker at der skal være 6 stærke angribere i truppen? Men hvorfor har du ikke samme holdning til backerne, altså at der skal være 4 stærke backer i truppen? På stående fod er der jo 0 stærke backer i truppen. Som sagt er Balde stadig meget ung og Kounde er naturlig CB.

Ja Xavi og co. har lavet nogle fornuftige signings, men bortset fra Kounde og Lewandowski, så bidrager de resterende navne mest til bredden og ikke mest til start 11'eren. Og efter sommer vinduet sejler backerne stadig for hårdt. Det både frustrerende og syndt.
Forgangne vinduet i ovenstående indlæg = de to sidste som nuværende ledelse har kunne præge.
Alt før har jeg ikke forholdt mig til for mere ellers mindre alt den gamle ledelse lavede ift transfers var håbløst.
Så min pointe: ud fra markedet/økonomi/lønloft har transfers i 2022 været fornuftige i min optik.
Ift din pointe er jeg helt enig: vi skal have rigtig gode backs - enig - og jeg tror også ledelsen ved det selv. Derfor tror jeg også vi næste sommer får fx Gaya og en hb som er langssigtet løsning, ligesom Mazroui kunne have været.

Cucurella-problemet starter da bartomeu og abidal eller hvem der nu var sportschef, solgte ham for peanuts. Ham kunne vi have gratis nu. Chelsea købte ham så nu til det mange andet for at være overpris. Jeg har ikke set ham nok til at vide det, men vi købte Kounde til færre penge. Det er et bedre køb lige nu. Med Kounde har vi med stor sandsynlighed en top 3 forsvarer de næste 5-10 år.

Davies får vi jo aldrig. Kun hvis hans kontrakt udløber eller noget sindssygt sker som at han nægter at spille et helt år. Ham sælger Bayern aldrig nogensinde for pengesummer vi kan nærme os.
Cancelo tror jeg er næsten samme historie. Måske et vanvidsbeløb men det skal vi ikke ud i.
Nuno mendes er jo ikke købt denne sommer, men blev lejet sidste år med købsmulighed. Også 100 % urealistisk i dette vindue.
Alle du nævner ovenfor skulle være hente tidligere dengang deres nuværende klubber hentede dem. Det kan du ikke klandre de to seneste vinduer eller nuværende ledelse.
Enig i vi skal hente de rigtige i fremtiden, men jeg tror ikke de rette var der i 2022. Lad os håbe næste sommer viser os begge at der var en plan.
Meget enig.

I den perfekte verden havde vi også lige klemt en super vb ind i pakken, men syntes ikke vi kan tillade os at være utilfredse med det her vindue. Hør! Det var 1 vindue alt det her blev ordnet i!! Det syntes jeg er fantastisk.

Ift backs. Cucu som der bliver talt så meget om, fordi han var Masia og fordi vi “smed ham ud”. Han er altså ikke en top top back imo. En klasse eller 2 under Cancelo og Davies. Stadig rar at have ift vores nuværende trup, men jeg ser ham ikke som en langsigtet topklasse løsning, hvilket heller bliver aktuelt nu, med mindre han flopper vildt i Chelsea!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tors sep 15, 2022 9:16 am
Magnus Frost skrev:
tors sep 15, 2022 8:45 am
Jeg vil selvfølgelig helst vinde og se fantastisk fodbold
Men hvis valget er røvkedelig fodbold, og vinde 1-0 hver gang eller 4-0 fem ud af seks gange og så tabe den sidste ja så er jeg faktisk mest på det første scenarie. ( jeg er også en atypisk fan!)
Jeg ville ønske det var så simpelt ;-)

Man vinder ikke 4-0 fem ud af seks gange, hvis du har en defensiv som sejler. Man holder ikke buret rent (cleansheet) 85% af tiden som du omtaler, hvis man har en ringe målmand, dårlige CB'er, middelmådige backer eller en sløj DM. Altså spillere som bidrager til defensiven og holder buret rent.

For at tiki taka skal gå op i en højere enhed, og man spiller både flot fodbold og vinder kampe, så kræver det at man prioriterer defensiven ligeså højt som offensiven.

Men mange fans tror at tiki taka bare handler om tekniske midtbanespillere og dyre angribere. Det handler om meget andet end bare det. Det handler også om stærke CB'er, klasse backer og en super DM. Nåh jov, og naturligvis en passende målmand.

Mit indtryk er bare, at det som om, at mere end 75% af transfer budgettet er fordelt til offensiven og resterende 25% er til defensiven. Altså 3/4 af pengene går til offensive køb og 1/4 af pengene går til defensiven. Og det er der utalige eksempler på. Det er nogenlunde sådan man har kørt transferpolitikken i Barcelona i mange år. Også under Laporte.

Kort sagt, det du omtaler som "flot fodbbold" bliver ikke kun skabt af offensive spillere, men også af stærke defensive spillere. Det bliver også skabt af den taktik og spillestil som træneren sætter på banen. Derfor nytter det ikke at man konstant prioritere offensiven over defensiven, som du åbenbart ønsker.

Jeg er glad for det er Alemany og Xavi og ikke dig og mig der står for de der indkøb og jeg synes helt ærligt de har klaret det FANTASTISK indtil videre! , det tror jeg på de bliver ved med!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg vil have os til at hente Cancelo og Gaya næste sommer. Problemet med Cancelo eller Trent er jo at de er pivringe til at forsvare. Her ville Hakimi være bedre, men det er alt for urealistisk, det samme er Reece James i øvrigt. Jeg er desuden heller ikke for en dyr VB, da vi har Balde og kan hente Grimaldo eller Gaya næste sommer frit.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Er det ikke lidt præmaturt og snakke transfers til næste sæson?

Balde kan vise sig som en klar start-11, hvorfor Alonso er fin som stand-in, og Bellerin eller Kounde ditto..

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
tors sep 15, 2022 12:28 pm
Jeg er glad for det er Alemany og Xavi og ikke dig og mig der står for de der indkøb og jeg synes helt ærligt de har klaret det FANTASTISK indtil videre! , det tror jeg på de bliver ved med!
Jamen det får vi jo at se i løbet af sæsonen. Hvor FANTASTISK de pågældende signings bliver?

På stående fod har Lewandowski og Kounde haft en god start. De fem andre har været lidt blandet ind til videre, men kan måske blive bedre.

Men når sæsonen skrider frem og vi kommer til den afgørende fase, så kan vi jo evaluere. Der vil man først tydeligt kunne se hvad holdet mangler. Og se om ledelsen har købt spillere på de rigtige positioner.

Griezmann, Coutinho, Trinqao, Andre Gomes, Adama Traore og mange, mange andre var også nogle FANTASTISKE signings i sin tid i starten af sæsonen. Sådan tænker man jo typisk som fan i starten af sæsonen, da man blot dømmer ud fra store offensive spillernavne. Men alle nævnte navne røg jo bare videre uden succes.

I stedet for at drømme om store offensive navne, så bør man tænke på hvad holdet reelt mangler. Uanset hvordan man vender og drejer den, så må jeg bare konstatere at truppen prioritere helt forkert. Værdsætter offensiven langt højere end defensiven, hvilket kan og vil give bagslag før eller senere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster