13/9 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

A$AP skrev:
tirs sep 13, 2022 11:23 pm
Magnus Frost skrev:
tirs sep 13, 2022 11:17 pm
A$AP skrev:
tirs sep 13, 2022 10:56 pm
Jeg håber der bliver stillet nogle spørgsmål til hans fravalg af Balde.

Det er en kamp mod Bayern München i champions league og han er 18 og bortset fra sidste kamp synes jeg hans beslutninger ofte har været tvivlsomme. Men ja når alternativet er Alonso og man nu ved hvordan han spillede kampen så havde Balde da klart være at foretrække ( jeg havde nok valgt Garcia fremfor begge hvis det stod til mig)
Han var med ude mod Sevilla og Sociedad. Når Xavi først har valgt at gå med Balde som sin foretrukne back, så skal han da gå igennem med det, også i denne her kamp, i stedet for at bruge en spiller der har fået 12 minutter mod Cadiz. Alonsos ''fysik og højde'' var også helt ubrugelig i denne kamp, fordi han først og fremmest er langsommere end Busquets. Og hvad skal Balde så tænke nu? Det er altid godt at være bagklog, men hvis ikke det skulle være Balde, så skulle det fandme have været Alba. Alt andet er jo for sygt mod et hold der har så hurtige kanter som Bayern.

Alonso var ihvertfald ikke det rigtige valg ( det havde jeg nok også gættet på før kampen!)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Magnus Frost skrev:
tirs sep 13, 2022 11:37 pm
Alonso var ihvertfald ikke det rigtige valg ( det havde jeg nok også gættet på før kampen!)
Hvad synes du Alonso ikke gjorde ordentligt?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
tirs sep 13, 2022 11:17 pm
A$AP skrev:
tirs sep 13, 2022 10:56 pm
Jeg håber der bliver stillet nogle spørgsmål til hans fravalg af Balde.

Det er en kamp mod Bayern München i champions league og han er 18 og bortset fra sidste kamp synes jeg hans beslutninger ofte har været tvivlsomme. Men ja når alternativet er Alonso og man nu ved hvordan han spillede kampen så havde Balde da klart være at foretrække ( jeg havde nok valgt Garcia fremfor begge hvis det stod til mig)
Jeg havde helt klart spillet med Balde. Alonso var forfærdelig og det burde Xavi have set. Det er jo ham, der ser spillerne til træning og det var jo helt tydeligt, han slet ikke var klar til sådan en kamp. Balde´s fysiske niveau havde klart været at foretrække og den der med, hans psyke ikke kan holde til et nederlag mod Bayern, den holder ikke. Han ville have elsket at spille kampen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
tirs sep 13, 2022 11:37 pm
For helvede da også! Den burde man have vundet stort. Synes Xavi fejler med Alonso og med ikke at starte Fati, men ellers var det offensiven, der fejlede mest. Dembélé, Raphinha og Lewa skylder big time efter i dag, men man kan også tage meget positivt med og det er, at man ikke behøver frygte noget fra Bayern de næste par år. Der ingen grund til, man ikke næste gang, går ud og bare spiller dem ned, for de er ikke så gode. Det må spillerne lære, for mange havde ikke en særlig god kamp dag og det er jo egentlig paradoksalt, når man burde have vundet klart. De må stole mere på sig selv og så bare levere koldt og kynisk på sådan en aften.

Og ja en ting er man tager fejl fra starten, men hvorfor FANDEN skifter han ikke Ansu ind meget tidligere og hvorfor er Alonso på banen hele kampen? :roll:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

A$AP skrev:
tirs sep 13, 2022 11:23 pm
Magnus Frost skrev:
tirs sep 13, 2022 11:17 pm
A$AP skrev:
tirs sep 13, 2022 10:56 pm
Jeg håber der bliver stillet nogle spørgsmål til hans fravalg af Balde.

Det er en kamp mod Bayern München i champions league og han er 18 og bortset fra sidste kamp synes jeg hans beslutninger ofte har været tvivlsomme. Men ja når alternativet er Alonso og man nu ved hvordan han spillede kampen så havde Balde da klart være at foretrække ( jeg havde nok valgt Garcia fremfor begge hvis det stod til mig)
Han var med ude mod Sevilla og Sociedad. Når Xavi først har valgt at gå med Balde som sin foretrukne back, så skal han da gå igennem med det, også i denne her kamp, i stedet for at bruge en spiller der har fået 12 minutter mod Cadiz. Alonsos ''fysik og højde'' var også helt ubrugelig i denne kamp, fordi han først og fremmest er langsommere end Busquets. Og hvad skal Balde så tænke nu? Det er altid godt at være bagklog, men hvis ikke det skulle være Balde, så skulle det fandme have været Alba. Alt andet er jo for sygt mod et hold der har så hurtige kanter som Bayern.
Helt enig
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Rekick skrev:
tirs sep 13, 2022 11:40 pm
Magnus Frost skrev:
tirs sep 13, 2022 11:37 pm
Alonso var ihvertfald ikke det rigtige valg ( det havde jeg nok også gættet på før kampen!)
Hvad synes du Alonso ikke gjorde ordentligt?

For det første synes jeg han mistede bolden for meget ( og på farlige steder)

for det andet virkede han ikke til at forstå hvordan han skulle indgå i spillet ordentligt ( hvilket jo er forståeligt eftersom han lige er kommet)

for det tredje virkede han langsom til at opfatte situationerne og dækkede ikke specielt godt op

For det fjerde er han af uransagelige grunde valgt til hjørnespark hver gang foran Raphinha, der ellers har lavet virkelig farlige hjørnespark denne sæson og Alonso lavede vel ikke et eneste farligt hjørnespark?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Ifølge Sport avisen, var Raphinha, Dembele, Araujo og Busquets banens dårligste med 5 ud af 10 i karakter. Sidstnævnte underpræsterede i anden halvleg, ifølge avisen. Busquets krop holder åbenbart kun til en enkelt halvleg, da første og anden halvleg var som dag og nat.

Igen vil jeg sige, at Raphinha har stadig meget at bevise for det beløb der blev givet for ham. Han spillede meget kikset i dag.

Alonso får 6 ud af 10. Jeg tror faktisk Alonso var det bedste valg i dag, fordi Balde ville haft det svært mod Bayern. Han er ung og urutineret til storkampe i CL. I Barca er VB positionen lidt som pest eller kolera. I modsætning til Bayern og mange andre storhold, har man ingen verdensklasse VB, da man har prioriteret offensiven med flere længder ift. defensiven. For Raphinha-pengene kunne man styrket VB pladsen, men gjorde det ikke, og derfor står man nu i denne her situation hvor man konstant skal rokere mellem Alonso, Balde og Alba for at finde den mest egnet spiller. Balde har stort potentielle, men er blot 18 år. Og de to andre er blot middelmådige.

Koundé, Pedri og Gavi var banens bedste med 7-taller, ifølge avisen. Og jeg er til dels enig. Pedri spillede ok godt, selvom han så træt ud.

Jeg tror Barcelona går videre som 2'er, fordi Inter dummede sig på hjemmebane imod Bayern. I weekenden skal der spares mod Elche og derefter vindes mod Inter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gider ikke pege fingre af individuelle spillere. Synes vi spillede en rigtig fornuftig kamp som hold og det var små detaljer (offensivt som defensivt) der endte med at koste.

Personligt havde jeg slet ikke forventet at vi kunne matche Bayerns intensitet og pres. Men det gjorde vi. Og det i en grad hvor vi i perioder var komplet dominerende. Når dette hold bliver mere sammenspillet så bliver det ekstremt farligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 6:58 am
Jeg gider ikke pege fingre af individuelle spillere. Synes vi spillede en rigtig fornuftig kamp som hold og det var små detaljer (offensivt som defensivt) der endte med at koste.

Personligt havde jeg slet ikke forventet at vi kunne matche Bayerns intensitet og pres. Men det gjorde vi. Og det i en grad hvor vi i perioder var komplet dominerende. Når dette hold bliver mere sammenspillet så bliver det ekstremt farligt!
Jeg havde heller ikke et indtryk af at nogen spillede decideret dårligt, udover måske kanterne i perioder, men ellers er Bayern langt længere end os som hold. Vi konkurrerede. Med vores historik bør det være et godt tegn.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 6:58 am
Jeg gider ikke pege fingre af individuelle spillere. Synes vi spillede en rigtig fornuftig kamp som hold og det var små detaljer (offensivt som defensivt) der endte med at koste.

Personligt havde jeg slet ikke forventet at vi kunne matche Bayerns intensitet og pres. Men det gjorde vi. Og det i en grad hvor vi i perioder var komplet dominerende. Når dette hold bliver mere sammenspillet så bliver det ekstremt farligt!
Åhh det gør vi vel alle her og der - også dig :) altså peger fingre af individuelle spillere. Jeg vil gerne. Både tommelfingeren og pegefingeren.

Pedri, Gavi og Kounde havde en rigtig god kamp. AC, Alonso, Araujo, Lewi godkendt. Busi havde på trods af et par fejl i starten af kampen en rigtig god første halvleg. Forsvandt meget i anden halvleg (er det som andre antyder alderen/formen der trykker med det tempo der er i topkamp?). Demba og Raphina var under niveau. Førstnævnte ramte simpelthen for meget sit bundniveau i kampen (selvfølgelig i høj grad også på grund af en stærk tysk venstreside). Driblingerne lykkedes i store træk ikke. Og for mange fejl-afleveringer. Det kom ikke umiddelbart til at koste direkte, men det medvirkede til at Barca i perioder mistede bolden for hurtigt og ikke fik truet Bayerns mål. Raphina var i større træk mere anonym på både godt og ondt.

Bayern lykkedes altså i store træk med at lukke fløjene - Demba og Raphina. Og var rigtig gode til at læse førstnævnte. Så en sidste "pegen fingre" er at Xavi ikke reagerer på det noget før. Synes simpelthen Dembele burde være blevet pillet ud i pausen. Hans boldomgang var simpelthen for "dyr". Jeg ved godt at sådan er det med spillere, der skaber chancer fordi de også spiller med større risici. Men han lykkedes stort set ikke med noget og skabte ikke rigtig noget. Det kan måske gå an mod Cadiz (hvor det heller ikke fungerede for ham i størstedelen af kampen indtil han ramte sine gyldne periode), men det har i gennemsnittet en højere pris mod et hold som Bayern. Et modargument er at Bayern stod i samme situation med Leroy Sané, der også spillede som en sæk kartofler. Men jo kommer på måltavlen. Men ellers var han en af de bedste til at tabe bolden (lettere uprovokeret - ligesom Demba).

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:04 am
Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.
Helt bestemt Barca's dårligste. Fattede heller ikke en brik da kommentatoren i går udpegede ham som en af Barca's bedste i kampen (det kom lige efter han havde haft sine to første succesfulde offensive dribleture - godt inden i anden halvleg).

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

sorens skrev:
ons sep 14, 2022 9:08 am
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:04 am
Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.
Helt bestemt Barca's dårligste. Fattede heller ikke en brik da kommentatoren i går udpegede ham som en af Barca's bedste i kampen (det kom lige efter han havde haft sine to første succesfulde offensive dribleture - godt inden i anden halvleg).
Det var to rigtig fine dribleture, men i min hukommelse var det de eneste to flotte aktioner, og det retfærdiggør ikke resten af kampen, synes jeg.
Mærkeligt at kommentatorerne mente andet.
Senest rettet af JHMark ons sep 14, 2022 9:15 am, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg har ikke noget problem med at fremhæve midtbanen og forsvaret som fremragende. Alonso som the odd man out, da han selvsagt havde problemer overfor en meget hurtig Sane- men på trods klarede kampen ganske fornuftigt (jeg syntes, at Xavi gjorde det helt rigtige i at spare Balde). Dem der mente, at AC ville få problemer i en 4 back kæde, må efterhånden flette næbet... Hvis vi ikke havde en henrivende Garcia, så ville AC jo spille hver eneste kamp.

Vi spillede en virkeligt stærk kamp generelt, men jeg er specielt fornøjet over, at et relativt nyt sammensat forsvar langt henad vejen stod rigtigt fint, og midtbanen tog fornuftigt fra defensivt. Og så er det jo iøjnefaldende, at Pedri og Gavi bare drøner derudaf mod virkeligt kompetent modstand.. Jeg forudså forinden sæsonen, at vores midtbane ville blive akilleshælen i CL, og det tror jeg nu fortsat (bredden), men i går gjorde de alt for at modbevise netop det.

Angrebet derimod havde åbenlyst fået de forkerte kampstøvler på i går... det blev nervøst fra alle starterne, og specielt problematisk blev det selvsagt, at Lewan ikke fik lavet en pind eller to, som ville have givet meget af den ro, som vi har nydt godt af i ligaen hidtil. Raphinha virkede lidt bovlam over at være på den helt store scene, men var på trods langt mere produktiv end Dembele, som virkede helt off, i stort set alt hvad han foretog sig. Der er virkeligt behov for, at minimum en af kanterne møder op i den slags kampe.

Men enormt positivt, at holdet allerede er så langt - på trods af at systemet langt fra er konsekvent "installeret".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster