Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
fre sep 09, 2022 11:32 pm
Robert Lewandowski har scoret otte mål i sine første fem kampe for Barcelona, men den polske bomber er ikke den spanske klubs vigtigste spiller.

Sådan lyder det fra Martin Braithwaite, der i stedet peger på Ousmane Dembélé.

- Han gør forskellen i højere grad end Lewandowski, lyder det således, ifølge Football Espana, fra Martin Braithwaite.

- Ousmane er en rigtig god knægt. Han har et enormt talent. Jeg har aldrig set noget lignende. Messi er noget for sig, men jeg har aldrig set en som Ousmane.
Ja ok, jeg tror lige vi skal klappe hesten engang 🙃

Dembele har vild topniveau, måske truppens bedste, men han er også ustabil. Den ene kamp spiller hans som Ronaldinho og næste kamp er han på niveau med en spiller fra den danske superliga 🤔

Han er dog blevet meget bedre med tiden. Og vildt at tænke på, at sidst han var skadet er sidste år i november måned, dvs. hele 10 måneder uden skade 😯
Jeg tænker, at MB udtrykker noget, som også gælder mange andres opfattelse, af de som følger Dembele i dagligdagen. Xavi har fx sagt lignende ting.

Det ser så ud til, Dembele for alvor er ved at indfri sit potentiale i rigtige kampe. Han er blevet langt bedre i Barcelonas spillestil med spil i små rum og han tager langt flere rigtige beslutninger end tidligere. Det har helt konkret resulteret i flere assist og flere mål.

Årsagen skal nok findes i en generel større modenhed inklusiv et ægteskab, at have lært spansk, en mere seriøs tilgang og en bedre coaching fra klubbens side startende med Koeman og fortsat af det nuværende team.

Jeg tror meget på projekt Dembele, for man kan mærkbart se forskellen som tilskuer. Hvis hans nuværende lave skadesfrekvens fortsætter, så tror jeg Alemanys forlængelse af Dembele kan få langt større betydning, end først antaget. Lad os klappe hesten, men sådan som Dembele galoperer afsted lige nu, håber jeg bare det er et spørgsmål om tid før vi helt naturligt ser ham som en vaskeægte bærende superprofil😊

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Magnus Frost »

Hristo skrev:
lør sep 10, 2022 7:57 am
Barca80 skrev:
fre sep 09, 2022 11:32 pm
Robert Lewandowski har scoret otte mål i sine første fem kampe for Barcelona, men den polske bomber er ikke den spanske klubs vigtigste spiller.

Sådan lyder det fra Martin Braithwaite, der i stedet peger på Ousmane Dembélé.

- Han gør forskellen i højere grad end Lewandowski, lyder det således, ifølge Football Espana, fra Martin Braithwaite.

- Ousmane er en rigtig god knægt. Han har et enormt talent. Jeg har aldrig set noget lignende. Messi er noget for sig, men jeg har aldrig set en som Ousmane.
Ja ok, jeg tror lige vi skal klappe hesten engang 🙃

Dembele har vild topniveau, måske truppens bedste, men han er også ustabil. Den ene kamp spiller hans som Ronaldinho og næste kamp er han på niveau med en spiller fra den danske superliga 🤔

Han er dog blevet meget bedre med tiden. Og vildt at tænke på, at sidst han var skadet er sidste år i november måned, dvs. hele 10 måneder uden skade 😯
Jeg tænker, at MB udtrykker noget, som også gælder mange andres opfattelse, af de som følger Dembele i dagligdagen. Xavi har fx sagt lignende ting.

Det ser så ud til, Dembele for alvor er ved at indfri sit potentiale i rigtige kampe. Han er blevet langt bedre i Barcelonas spillestil med spil i små rum og han tager langt flere rigtige beslutninger end tidligere. Det har helt konkret resulteret i flere assist og flere mål.

Årsagen skal nok findes i en generel større modenhed inklusiv et ægteskab, at have lært spansk, en mere seriøs tilgang og en bedre coaching fra klubbens side startende med Koeman og fortsat af det nuværende team.

Jeg tror meget på projekt Dembele, for man kan mærkbart se forskellen som tilskuer. Hvis hans nuværende lave skadesfrekvens fortsætter, så tror jeg Alemanys forlængelse af Dembele kan få langt større betydning, end først antaget. Lad os klappe hesten, men sådan som Dembele galoperer afsted lige nu, håber jeg bare det er et spørgsmål om tid før vi helt naturligt ser ham som en vaskeægte bærende superprofil😊

Jeg synes indtil videre Dembélé virkelig har været en af vores vigtigste spillere, men Lewandowski har helt sikkert været væsentligt mere vigtig for hele projektet.

Mon ikke Braithwaite siger som han gør også fordi Dembélé har stået i samme situation som han gjorde til sidst og derfor sympatiserede med ham på en måde ingen andre på holdet gjorde
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Hristo »

Magnus Frost skrev:
lør sep 10, 2022 8:14 am
Hristo skrev:
lør sep 10, 2022 7:57 am
Barca80 skrev:
fre sep 09, 2022 11:32 pm
Robert Lewandowski har scoret otte mål i sine første fem kampe for Barcelona, men den polske bomber er ikke den spanske klubs vigtigste spiller.

Sådan lyder det fra Martin Braithwaite, der i stedet peger på Ousmane Dembélé.

- Han gør forskellen i højere grad end Lewandowski, lyder det således, ifølge Football Espana, fra Martin Braithwaite.

- Ousmane er en rigtig god knægt. Han har et enormt talent. Jeg har aldrig set noget lignende. Messi er noget for sig, men jeg har aldrig set en som Ousmane.
Ja ok, jeg tror lige vi skal klappe hesten engang 🙃

Dembele har vild topniveau, måske truppens bedste, men han er også ustabil. Den ene kamp spiller hans som Ronaldinho og næste kamp er han på niveau med en spiller fra den danske superliga 🤔

Han er dog blevet meget bedre med tiden. Og vildt at tænke på, at sidst han var skadet er sidste år i november måned, dvs. hele 10 måneder uden skade 😯
Jeg tænker, at MB udtrykker noget, som også gælder mange andres opfattelse, af de som følger Dembele i dagligdagen. Xavi har fx sagt lignende ting.

Det ser så ud til, Dembele for alvor er ved at indfri sit potentiale i rigtige kampe. Han er blevet langt bedre i Barcelonas spillestil med spil i små rum og han tager langt flere rigtige beslutninger end tidligere. Det har helt konkret resulteret i flere assist og flere mål.

Årsagen skal nok findes i en generel større modenhed inklusiv et ægteskab, at have lært spansk, en mere seriøs tilgang og en bedre coaching fra klubbens side startende med Koeman og fortsat af det nuværende team.

Jeg tror meget på projekt Dembele, for man kan mærkbart se forskellen som tilskuer. Hvis hans nuværende lave skadesfrekvens fortsætter, så tror jeg Alemanys forlængelse af Dembele kan få langt større betydning, end først antaget. Lad os klappe hesten, men sådan som Dembele galoperer afsted lige nu, håber jeg bare det er et spørgsmål om tid før vi helt naturligt ser ham som en vaskeægte bærende superprofil😊

Jeg synes indtil videre Dembélé virkelig har været en af vores vigtigste spillere, men Lewandowski har helt sikkert været væsentligt mere vigtig for hele projektet.

Mon ikke Braithwaite siger som han gør også fordi Dembélé har stået i samme situation som han gjorde til sidst og derfor sympatiserede med ham på en måde ingen andre på holdet gjorde
Jeg tror mest af alt han siger som han gør, fordi Dembele har rykket sig enormt meget det sidste halve års tid både spillemæssigt og menneskeligt/socialt.

Men i øvrigt er jeg helt enig omkring det du skriver om Lewandowski. Hans tilstedeværelse er helt unik og uden sammenligning med andre spillere pt. Jeg kendte alt til Lewandowskis mange mål inden ankomsten, men jeg vidste ikke han var så fantastisk en fodboldspiller og havde så store lederegenskaber. Lewandowski har været denne sæsons helt store ting - og så er det bare lækkert at Dembele, Kounde, Raphinha, Garcia m.fl. har vist takter, der lover mere end godt for fremtiden.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Lewan har på mange måder gjort det muligt at give Pique og Alba mindre betydende roller, fordi han fylder så meget ledelsesmæssigt på banen… samtidig giver hans ekstreme målfarlighed ro til hele projektet.

Han emmer af overskud på banen. Det værst tænkelige scenarie lige pt. er en længerevarende skade til Lewan - det vil sætte os langt tilbage, da et der ikke findes en 1:1 erstatning positionsmlssigt eller kompetence mæssigt - og det vil skabe et meget stort tomrum på banen.

Dembele vil kunne erstattes næsten 1:1 med Raphinha

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af DrGink »

Jeg synes også dembele helt sikkert er blevet bedre. Nu tænker man det er lidt ærgerligt hans kontrakt udløber om et år og der sandsynligvis bliver kaos omkring det igen.

Han brillierer med sin speed, teknik og dribleevne, men jeg synes stadig der mangler noget i sammenspil, afslutninger og overblik. Jeg synes simpelthen han tager nogle forkerte beslutninger. Det kan han måske godt blive bedre til. Man føler lidt man står med en 18-årig med alt talent i hele verden men som bare ikke bruger det rigtigt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Er kontrakten ikke til 24..

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
lør sep 10, 2022 12:11 pm
Er kontrakten ikke til 24..
I så fald er jeg glad

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Hristo »

DrGink skrev:
lør sep 10, 2022 12:24 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 10, 2022 12:11 pm
Er kontrakten ikke til 24..
I så fald er jeg glad
Ja, forlængelse to år men med relativ lav frikøbsklausul. Så han skal forlænges igen næste sommer, hvis vi vil undgå palaver.

Jeg synes 18-årig Dembele er ham vi have for et år siden. Lad os bare sige vi ren niveaumæssigt har en 22-årig Dembele nu med rum for forbedring. Han er 25 år, så der er lidt vej endnu😊

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Dembélé 4000 🔥 ( jeg kom lige i tanke om André 3000 :lol: )



MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kvoller »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/avis ... ommer.html

PSG må hjertens gerne hente ham for min skyld. Han kan være fremragende i én kamp og så efterfølgende spille som røv og nøgler i 4-5 kampe. Han er en af de mest frustrerende spillere jeg har set spille.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af ladislau »

Hovedet kan ikke følge med benene, og da slet ikke med i resten af holdet.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Nyhuus »

I så fald, kunne de lave en bytter med Neymar:
https://www.bt.dk/fodbold/medie-neymar- ... r-spotpris

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

Nyhuus skrev:
fre jan 06, 2023 12:05 pm
I så fald, kunne de lave en bytter med Neymar:
https://www.bt.dk/fodbold/medie-neymar- ... r-spotpris
Ja 50 mio euro Ok billigt for Neymar, har vi pengene skal vi slå til
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Filten skrev:
fre jan 06, 2023 1:20 pm
Nyhuus skrev:
fre jan 06, 2023 12:05 pm
I så fald, kunne de lave en bytter med Neymar:
https://www.bt.dk/fodbold/medie-neymar- ... r-spotpris
Ja 50 mio euro Ok billigt for Neymar, har vi pengene skal vi slå til
Men hvem skal Neymar spille med? Han har ikke Messi ved siden af.
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

Lopezzz skrev:
fre jan 06, 2023 10:52 pm
Filten skrev:
fre jan 06, 2023 1:20 pm
Nyhuus skrev:
fre jan 06, 2023 12:05 pm
I så fald, kunne de lave en bytter med Neymar:
https://www.bt.dk/fodbold/medie-neymar- ... r-spotpris
Ja 50 mio euro Ok billigt for Neymar, har vi pengene skal vi slå til
Men hvem skal Neymar spille med? Han har ikke Messi ved siden af.
Han bliver vel ham de andre spiller med og dermed stjernen på holdet, også har vi da en med noget kvalitet og som er kampafgørende og kan vinde på egen hånd de dage det går skidt for holdet.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster