FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
lør sep 03, 2022 10:55 am
Hristo skrev:
lør sep 03, 2022 9:32 am
Barca80 skrev:
lør sep 03, 2022 9:15 am
EasyBuddhist skrev:
lør sep 03, 2022 9:05 am
In your last season as a player, you played only 50% of matches then you realized it was time to leave... Does this apply to your former teammates who are currently playing?

Xavi: "It happens to everyone, it will happen to Pedri when he is 34 years old."
Xavi: "It's not easy to realize when it's time to leave... It happened to me, I had an offer to continue at Barça when I was 35 but I understood that I had to leave and that will happen to everyone because we are not eternal."
Der er ingen tvivl om, der bliver lagt pres på visse spillere i forhold til at overveje deres fremtid.
Det er i hvert fald stikpille til Pique og Alba. Kan nærmest ikke siges mere tydeligt.
Jeg er spændt på, hvordan samtalen i medierne vil foregå den kommende sæson. For hver kamp Alba eller Pique sidder på bænken, vil en journalist jo kunne skrive en ny historie om deres vanvittige lønninger holdt op mod deres spilletid.

Det kan blive tungt at være dem - og hvis klubben vil det, kan den jo puste endnu mere til ilden.

Forhåbentlig ender det fornuftigt:
At de går på en løn (uden forskydelse af penge eller forlængelse) som svarer til deres trupstatus, og at de samtidig får den spilletid, de er berettiget til. Både Pique og Alba kan jo sagtens bidrage i år.
Lige nu, kan de ikke bidrage med andet end at sidde på bænken og tilføje til dybden i truppen og selv der, er det meget tvivlsomt, hvad de kan tilbyde, som ikke et stort talent, til en brøkdel i løn, kunne gøre bedre og mere rigtigt i forhold til trupsammensætning.

Derudover, så er der nok ikke meget tvivl om, Barca gerne havde gået efter nogle mere oplagte valg til startelleveren på VB, HB og DM positionerne.

De sidder altså ikke alene som en stopklods for talenter, de blokerer også for, man kunne hente noget virkelig kvalitet til startelleveren.

Der er dem, der vil argumenterer for, det er klubbens egen skyld, kontrakt og tidligere ledelse osv. og det er der selvfølgelig noget om, men det er ikke det, Xavi snakker om her. Det her handler om at mærke, hvornår man ikke længere er god nok til at spille i Barca og om at tage et ansvar for klubbens bedste og fremtidige udvikling
De skal helt klart udfases - og helst stoppe når sæsonen slutter. Og desværre har de vist begge kontrakter to år endnu - kun Busquets udløber næste sommer.

Men med den rette attitude og seriøsitet, vil de begge kunne spille kampe og være med til at sikre bredde. Pique spillede trods alt godt sidste år før skade, og Alba kan vel også godt, HVIS han gider det. Jeg er helt enig i det ovenfor, men nu hvor vinduet er lukket må vi også få det bedste ud af det vi har. Og de bør gå ned i løn, hvis de skal bevare deres respekt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
lør sep 03, 2022 10:37 am
Antimadridista skrev:
lør sep 03, 2022 9:43 am
EasyBuddhist skrev:
lør sep 03, 2022 9:05 am
In your last season as a player, you played only 50% of matches then you realized it was time to leave... Does this apply to your former teammates who are currently playing?

Xavi: "It happens to everyone, it will happen to Pedri when he is 34 years old."
Xavi: "It's not easy to realize when it's time to leave... It happened to me, I had an offer to continue at Barça when I was 35 but I understood that I had to leave and that will happen to everyone because we are not eternal."
Der er ingen tvivl om, der bliver lagt pres på visse spillere i forhold til at overveje deres fremtid.
Det havde måske været en ide om han havde meldt det ud inden vinduet lukkede..!
Jeg tror, det blev meldt ret utvetydig ud. I hvert fald til Piqué, hvor Xavi har været meget tydelig omkring hans rolle denne sæson. Alba er nok mere nyt og der går rygter om, trænerstaben har været rystet over den form og det fald i niveau, Alba er mødt op med efter ferien.
Også primært Alba, jeg er lidt træt af ikke (måske?) fik helt klar besked. Med pique tror jeg den hedder Barca eller et stop. Alba tænker jeg man kunne have fundet en klub til! Men måske det også helt lavpraktisk, handler om, at man skulle have Alonso på plads først og det blev jo ret sent.. :|

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

De skal helt klart udfases - og helst stoppe når sæsonen slutter. Og desværre har de vist begge kontrakter to år endnu - kun Busquets udløber næste sommer.

Men med den rette attitude og seriøsitet, vil de begge kunne spille kampe og være med til at sikre bredde. Pique spillede trods alt godt sidste år før skade, og Alba kan vel også godt, HVIS han gider det. Jeg er helt enig i det ovenfor, men nu hvor vinduet er lukket må vi også få det bedste ud af det vi har. Og de bør gå ned i løn, hvis de skal bevare deres respekt.
Jeg ved ikke, man har jo faktisk allerede vurderet dem for dårlige til bredden. Alba er reelt set 3. valg på VB på nuværende tidspunkt og Piqué er helt nede som 5. valg. Det er som regel positioner, der besættes af talenter og ikke af legender i klubben.

Gå ned i løn? Hm, jeg synes den diskussion er lidt uden for emnet. Normalt vil man ikke gå rundt og spørge spillere om at gå ned i løn, hvis de vil blive. Det er en snak, der foregår, når kontrakter skal genforhandles. Man kan selvfølgelig snakke om corona, økonomi, Bartomeu og FFP og så videre, men reelt set, er den debat ikke synderlig interessant her og slet ikke nu, hvor man står på den anden side af de problematikker.

Det, som jeg synes, er væsentligt i forhold til Xavi´s udtalelser, er at han henviser til spillernes egen bevidsthed omkring egene evner til at spille på topniveau. Ikke bare topniveau generelt, men Barca topniveau. Piqué fik at vide, han ville få svært ved at få spilletid i denne sæson, inden han gik på ferie. Xavi og Piqué har altså haft denne snak og alligevel ser det ikke ud til, Piqué ikke rigtig har fattet alvoren i det. Alba har Xavi nok regnet med, men det ser ikke ud til Alba har gengældt denne tillid. Xavi henviser derfor til spillernes egen fornemmelse for, hvornår det er slut, for Alba burde helt klart have vidst, den var helt galt med formen, da han mødte ind efter ferien.

De beslutninger er blevet truffet af tideligere legender af klubben på en meget eksemplarisk måde og det klæder dem at gøre det på den måde, ligesom det klæder klubben. Nu står man så med to spillere, der ikke rigtig kan byde ind med noget, men som stadig bliver hængende på de yderste mandater i truppen. Det er ikke særligt kønt og ansvaret for det ligger imø hos spillerne. Kontrakt til side, så er det to spillere, der har været størstedelen af deres liv i klubben og derfor er deres handlinger vigtigere, end det er for én som Braithwaite eller de Jong.

Klubben har tilkendegivet dens holdning, uden at det bliver til et decideret pres fra dens side og sådan skal det også være, når det handler om to så store spillere i klubbens historie. Det er imø ikke klubbens ansvar at sige til Piqué og Alba at nu er det altså slut. Det er deres eget og det er jo i virkeligheden det, der viser, hvor meget klubben egentlig værdsætter dem og viser dem en tillid, man ikke vil give til alle spillere. Denne tillid skulle gerne gå begge veje og det er jo i sidste ende det forhold, Xavi henviser til med sine udtalelser.

Det er på tide, Alba og Piqué stepper op og enten træder til side og hvis ikke det, så skal de gå forrest i alle andre aspekter. I medierne, på træningsbanen, mentalt osv. Men det er ikke det, man ser fra dem. Man ser dem tvært imod sidde fuldstændig udtryksløst på bænken, som om det ikke betyder noget for dem eller måske oven i købet er sure eller føler sig fornærmede.

Jeg synes, det er trist at se på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
lør sep 03, 2022 1:02 pm
De skal helt klart udfases - og helst stoppe når sæsonen slutter. Og desværre har de vist begge kontrakter to år endnu - kun Busquets udløber næste sommer.

Men med den rette attitude og seriøsitet, vil de begge kunne spille kampe og være med til at sikre bredde. Pique spillede trods alt godt sidste år før skade, og Alba kan vel også godt, HVIS han gider det. Jeg er helt enig i det ovenfor, men nu hvor vinduet er lukket må vi også få det bedste ud af det vi har. Og de bør gå ned i løn, hvis de skal bevare deres respekt.
Jeg ved ikke, man har jo faktisk allerede vurderet dem for dårlige til bredden. Alba er reelt set 3. valg på VB på nuværende tidspunkt og Piqué er helt nede som 5. valg. Det er som regel positioner, der besættes af talenter og ikke af legender i klubben.

Gå ned i løn? Hm, jeg synes den diskussion er lidt uden for emnet. Normalt vil man ikke gå rundt og spørge spillere om at gå ned i løn, hvis de vil blive. Det er en snak, der foregår, når kontrakter skal genforhandles. Man kan selvfølgelig snakke om corona, økonomi, Bartomeu og FFP og så videre, men reelt set, er den debat ikke synderlig interessant her og slet ikke nu, hvor man står på den anden side af de problematikker.

Det, som jeg synes, er væsentligt i forhold til Xavi´s udtalelser, er at han henviser til spillernes egen bevidsthed omkring egene evner til at spille på topniveau. Ikke bare topniveau generelt, men Barca topniveau. Piqué fik at vide, han ville få svært ved at få spilletid i denne sæson, inden han gik på ferie. Xavi og Piqué har altså haft denne snak og alligevel ser det ikke ud til, Piqué ikke rigtig har fattet alvoren i det. Alba har Xavi nok regnet med, men det ser ikke ud til Alba har gengældt denne tillid. Xavi henviser derfor til spillernes egen fornemmelse for, hvornår det er slut, for Alba burde helt klart have vidst, den var helt galt med formen, da han mødte ind efter ferien.

De beslutninger er blevet truffet af tideligere legender af klubben på en meget eksemplarisk måde og det klæder dem at gøre det på den måde, ligesom det klæder klubben. Nu står man så med to spillere, der ikke rigtig kan byde ind med noget, men som stadig bliver hængende på de yderste mandater i truppen. Det er ikke særligt kønt og ansvaret for det ligger imø hos spillerne. Kontrakt til side, så er det to spillere, der har været størstedelen af deres liv i klubben og derfor er deres handlinger vigtigere, end det er for én som Braithwaite eller de Jong.

Klubben har tilkendegivet dens holdning, uden at det bliver til et decideret pres fra dens side og sådan skal det også være, når det handler om to så store spillere i klubbens historie. Det er imø ikke klubbens ansvar at sige til Piqué og Alba at nu er det altså slut. Det er deres eget og det er jo i virkeligheden det, der viser, hvor meget klubben egentlig værdsætter dem og viser dem en tillid, man ikke vil give til alle spillere. Denne tillid skulle gerne gå begge veje og det er jo i sidste ende det forhold, Xavi henviser til med sine udtalelser.

Det er på tide, Alba og Piqué stepper op og enten træder til side og hvis ikke det, så skal de gå forrest i alle andre aspekter. I medierne, på træningsbanen, mentalt osv. Men det er ikke det, man ser fra dem. Man ser dem tvært imod sidde fuldstændig udtryksløst på bænken, som om det ikke betyder noget for dem eller måske oven i købet er sure eller føler sig fornærmede.

Jeg synes, det er trist at se på.
Det ville være fint hvis de selv kunne mærke hvornår det er tid til exit.

Men:
Alba var trods alt fast sidste sæson, og jeg havde ikke hørt meget om, at klubben ville af med ham før de sidste dage i vinduet.
Pique var blevet meldt ud som en spiller som kunne forvente mindre spilletid, men husker det som om Xavi “fredede” ham i pressen og meldte ud at han stadig havde en betydning.

Hele sommeren har der været meget lidt snak om at pique og Alba skulle væk. Debatten om dem har handlet om deres løn og (manglende) lønreduktion.

Jeg synes ikke det har stået soleklart at de skulle stoppe nu. Der er først blevet et emne i slutningen af vinduet, fordi vi har haft tonsvis af andre spillere som vi også skulle af med.

Jeg synes klubben kunne have meldt tydeligere ud ift Pique og Alba, hvis det sort/hvid kun er på deres kappe nu. Hvad de har sagt til spillerne bag lukkede døre ved jeg selvfølgelig ikke, men det er ikke mit indtryk at de har bedt spillere om at finde en anden klub vedvarende og i god tid.

Men tag venstre back: for en måneds tid siden regnede få med at Balde - som næsten ikke spillede sidste år - skulle være seriøs kandidat til vb i år. Der var i stedet snak om en konkurrent til Alba skulle hentes ind. Og desuden kom Alonso først til sidst i vinduet.

Guderne skal vide at hverken Alba eller Pique er på toppen af deres karriere, men for mig er issuet efter denne sommer ikke at de stadig er her. Det er at de får alt for meget i løn ift ny lønstruktur og deres eget niveau.

Ps.
Har egentlig altid synes Alba virker lidt træls på flere måder og Pique har også nogle gange virket mindre prof - fx natklubrygterne - men Alba lavede ca 10 assist i 30 kampe sidste år og Pique havde en af sine bedre sæsoner længe, inden sin skade. Bare lige for at sige, at de altså ikke indlysende har været sådan over-over the hill sidste år.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Tror 95% af fanbasen, syntes Alba som minimum er “lidt træls”….

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Antimadridista skrev:
lør sep 03, 2022 4:36 pm
Tror 95% af fanbasen, syntes Alba som minimum er “lidt træls”….
Og har været det gennem en længere periode…
93' Iniesta

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Alias-A skrev:
lør sep 03, 2022 6:00 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 03, 2022 4:36 pm
Tror 95% af fanbasen, syntes Alba som minimum er “lidt træls”….
Og har været det gennem en længere periode…
Det ville ikke undre mig hvis Xavi ender med at stå med et ladt haglgevær.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Man kan sige de alle kom ind og gjorde det de skulle, og nogle endda mere til. Det har virkelig været en fornøjelse. Luuk og Auba var jeg meget overraskede over!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Han er virkelig et af de klammeste mennesker i verden
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Hahah, det er da om noget så hyklerisk som det kan blive. Han er vel den sidste der skal tale om en respektabel udvikling af fodbolden. Fjols.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

PuyolErGud skrev:
man sep 05, 2022 7:25 pm
Hahah, det er da om noget så hyklerisk som det kan blive. Han er vel den sidste der skal tale om en respektabel udvikling af fodbolden. Fjols.
Det er desuden 1.2 mia. Man kan netop have sådan en gæld når Barcas værdi er langt større, den værdi som er skabt på fodboldresultater og meritter, modsat prisen på olie. Hvad bilder han sig ind. Jeg må indrømme at City, Chelsea og PSG har indtaget pladsen som de klubber jeg hader mest. I det mindste kan man respektere Real Madrid for at være en klub ejet af medlemmerne, og have opbygget deres formue på resultater og meritter.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

PSG er min hater klub nr. 1 i verden. De sidste 5 år har de besværliggjort mange ting for Barca. De har simpelthen overgået Real Madrid ift. mit had. Det troede jeg ellers ikke kunne være muligt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »




En fin lille artikel om Barca´s økonomi. Ikke fordi, der er noget nyt i det, i forhold til, hvad der har været debatteret her på siderne, men hvis man ikke helt har fulgt med, så er det et fint lille overblik.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster