Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 02, 2022 4:01 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 02, 2022 3:35 pm
Jeg tror nu Alonso er et specifikt ønske fra Xavi, der var snak om ham hele sommeren.

Men ja, hvis Baldes fysik skaber problemer, vil det selvfølgelig være fint stadig at have Alba.
Jeg forventer klart, Alba kommer til at kæmpe røven ud af buskerne på træningsbanen for at få spilletid. Det er jo netop derfor, man ville have konkurrence til ham. Som skrevet tideligere, så håber jeg, Alba nosser sig sammen og finder formen frem. Man vil have langt bedre chancer for at vinde noget i denne sæson, hvis Alba kan bidrage. Hans topform er stadig over både Balde og i særdeleshed Alonso, også selvom han synger på sidste vers.
Jeg håber blot ikke han skaber fnidder og uro, hvis han bliver siddende på bænken!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 02, 2022 4:01 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 02, 2022 3:35 pm
Jeg tror nu Alonso er et specifikt ønske fra Xavi, der var snak om ham hele sommeren.

Men ja, hvis Baldes fysik skaber problemer, vil det selvfølgelig være fint stadig at have Alba.
Jeg forventer klart, Alba kommer til at kæmpe røven ud af buskerne på træningsbanen for at få spilletid. Det er jo netop derfor, man ville have konkurrence til ham. Som skrevet tideligere, så håber jeg, Alba nosser sig sammen og finder formen frem. Man vil have langt bedre chancer for at vinde noget i denne sæson, hvis Alba kan bidrage. Hans topform er stadig over både Balde og i særdeleshed Alonso, også selvom han synger på sidste vers.
Ja, det skal være slut med den der “rutine attitude”, hvor han kommer ind og ligner én der ikke er mødt op. Fandme give den 100% hver eneste gang.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
fre sep 02, 2022 4:05 pm
EasyBuddhist skrev:
fre sep 02, 2022 4:01 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 02, 2022 3:35 pm
Jeg tror nu Alonso er et specifikt ønske fra Xavi, der var snak om ham hele sommeren.

Men ja, hvis Baldes fysik skaber problemer, vil det selvfølgelig være fint stadig at have Alba.
Jeg forventer klart, Alba kommer til at kæmpe røven ud af buskerne på træningsbanen for at få spilletid. Det er jo netop derfor, man ville have konkurrence til ham. Som skrevet tideligere, så håber jeg, Alba nosser sig sammen og finder formen frem. Man vil have langt bedre chancer for at vinde noget i denne sæson, hvis Alba kan bidrage. Hans topform er stadig over både Balde og i særdeleshed Alonso, også selvom han synger på sidste vers.
Jeg håber blot ikke han skaber fnidder og uro, hvis han bliver siddende på bænken!
Det gør han, og det samme med Pique. Jeg frygter virkelig for hvad det kan indebære i denne sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Jeg vil svinge mig helt op 9,5 i karakter for vinduet og det er alene pga, den sindssyge mængde af handler, man har fået fra hånden i et meget svært marked, hvor det reelt kun er PL klubberne, der har haft penge at gøre med.

Koundé og Lewa er topspillere, der ikke findes bedre på markedet. Raphinha og AC er på niveauet lige under, mens Kessie, Alonso og Bellerin er et niveau lavere igen, personlige præferencer til side. Truppen kommer dermed væsentligt styrket ud af vinduet og på det plan alene, er vinduet godkendt.

Der, hvor man ser den største forskel i truppens sammensætning, er dog i den vanvittige mængde afgange(18 stk!), der har været. Til forskel fra de sidste to-tre år, så er trupsammensætningen stort set perfekt balanceret, hvad angår position, gennemsnitsalder og kvalitet. To, målmænd, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere og 6 angribere og en gennemsnitsalder på ca 26 år. Det kan ikke gøres meget bedre, selvom enkelte positioner stadig mangler noget fremtidsperspektiv.

Når man ser på, hvordan truppen og den økonomiske situation så ud for tre måneder siden, så er det intet mindre end et fremragende stykke arbejde, der er blevet lavet på ledelsesgangene. Jeg forventer, der bliver kæmpet hårdt internt om spilletiden og at sulten er tilbage på holdet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 02, 2022 4:45 pm
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Jeg vil svinge mig helt op 9,5 i karakter for vinduet og det er alene pga, den sindssyge mængde af handler, man har fået fra hånden i et meget svært marked, hvor det reelt kun er PL klubberne, der har haft penge at gøre med.

Koundé og Lewa er topspillere, der ikke findes bedre på markedet. Raphinha og AC er på niveauet lige under, mens Kessie, Alonso og Bellerin er et niveau lavere igen, personlige præferencer til side. Truppen kommer dermed væsentligt styrket ud af vinduet og på det plan alene, er vinduet godkendt.

Der, hvor man ser den største forskel i truppens sammensætning, er dog i den vanvittige mængde afgange(18 stk!), der har været. Til forskel fra de sidste to-tre år, så er trupsammensætningen stort set perfekt balanceret, hvad angår position, gennemsnitsalder og kvalitet. To, målmænd, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere og 6 angribere og en gennemsnitsalder på ca 26 år. Det kan ikke gøres meget bedre, selvom enkelte positioner stadig mangler noget fremtidsperspektiv.

Når man ser på, hvordan truppen og den økonomiske situation så ud for tre måneder siden, så er det intet mindre end et fremragende stykke arbejde, der er blevet lavet på ledelsesgangene. Jeg forventer, der bliver kæmpet hårdt internt om spilletiden og at sulten er tilbage på holdet.
100% enig

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 662 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Tror ikke en statistiker ville godkende den måde at bedømme et transfervindue udfra gennemsnitsvurderingen af de enkelte spillere. Med den logik ville Barca jo have haft et helt fantastisk vindue hvis de kun havde købt Kounde. Det ville i mine øjne være et katastrofalt vindue.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
fre sep 02, 2022 6:48 pm
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Tror ikke en statistiker ville godkende den måde at bedømme et transfervindue udfra gennemsnitsvurderingen af de enkelte spillere. Med den logik ville Barca jo have haft et helt fantastisk vindue hvis de kun havde købt Kounde. Det ville i mine øjne være et katastrofalt vindue.
Det er en ung fyr, jeg synes skam han har nogle gode pointer, men jeg kan se hvad du siger DrGink.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Hristo skrev:
fre sep 02, 2022 5:44 pm
EasyBuddhist skrev:
fre sep 02, 2022 4:45 pm
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Jeg vil svinge mig helt op 9,5 i karakter for vinduet og det er alene pga, den sindssyge mængde af handler, man har fået fra hånden i et meget svært marked, hvor det reelt kun er PL klubberne, der har haft penge at gøre med.

Koundé og Lewa er topspillere, der ikke findes bedre på markedet. Raphinha og AC er på niveauet lige under, mens Kessie, Alonso og Bellerin er et niveau lavere igen, personlige præferencer til side. Truppen kommer dermed væsentligt styrket ud af vinduet og på det plan alene, er vinduet godkendt.

Der, hvor man ser den største forskel i truppens sammensætning, er dog i den vanvittige mængde afgange(18 stk!), der har været. Til forskel fra de sidste to-tre år, så er trupsammensætningen stort set perfekt balanceret, hvad angår position, gennemsnitsalder og kvalitet. To, målmænd, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere og 6 angribere og en gennemsnitsalder på ca 26 år. Det kan ikke gøres meget bedre, selvom enkelte positioner stadig mangler noget fremtidsperspektiv.

Når man ser på, hvordan truppen og den økonomiske situation så ud for tre måneder siden, så er det intet mindre end et fremragende stykke arbejde, der er blevet lavet på ledelsesgangene. Jeg forventer, der bliver kæmpet hårdt internt om spilletiden og at sulten er tilbage på holdet.
100% enig


Også helt enig, ku man have købt endnu bedre spillere på enkelte positioner? Ja! Men nævn mig lige et enkelt år hvor man har haft lige så godt et transferår i barcas historie! ( især taget i betragtning af hvordan den økonomiske situation er)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am

I stedet for at henvise til en eller anden Google-søgning, som jeg måske, måske ikke kan replikere, kan du så ikke prøve at afsløre, hvem du mener præsterede bedre på højrebacken set over hele sæsonen? Og når jeg nu siger hele sæsonen, så er pointen, at en spiller som Dani Carvajal kun med hiv og sving fik slæbt sin skadesplagede krop op over 1000 minutters La Liga fodbold. Blandt spillere med 1710 eller flere minutter - det er halvdelen af alle mulige minutter - hvem gjorde det så bedre på højrebacken, end Héctor Bellerín og Juan Foyth gjorde? I dine øjne. Ikke i følge eller anden Sky Sports artikel.
Udover at selve google er uenig med dig, så modsiger statistikker også din påstand om, at Bellerin var La Ligas bedste højre back i sidste sæson. Så hvad bygger du din påstand på? Følelser og fornemmelser?
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Hvem ville være en bedre lappeløsning, som kunne erhverves med en lignende fordelagtig økonomisk pakke?
Jeg har aldrig nogenside talt om, at Barca skal gå efter lappeløsninger. Hvis du har fulgt med i mit skriv herinde, har jeg gentagende gange sagt, at man skal gå all-in for en klasse back denne sommer. Man kunne fx have brugt Raphinha-pengene til i stedet at styrke backerne, men det skete ikke desværre.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Okay, jeg har nu spurgt Pep Guardiola og Luis Enrique, og de har begge fortalt mig, at fart kan være vigtigt, men at det absolut ikke er alfa og omega. Hvis fart var så vigtigt, så ville Busquets ikke have en plads i hverken Barcelona eller på det spanske landshold. Hvis fart var så vigtigt, så ville Guardiola ikke have brugt Fernandinho i mere end 200 kampe. Guderne skal vide, at Ilkay Gündogan heller ikke løber en 60 meter i forrygende hastighed.
Guardiola og Enrique ville have fortalt dig, at fart er NOGET AF DET VIGTIGSTE i fodbold. Når vi taler om en prime-Busquets, så har han aldrig været hurtig, men heller ikke langsom. Hans fart har været acceptabel i gennem sin karriere, lige indtil de sidste par sæsoner. Busquets holder max. en sæson mere grundet meget mangel på fart og energi.

Hvorfor tror du at Pique og Alba er sat på bænken? Pique er erstattet med Koundé/AC og Alba erstattet med Balde. Udover deres attitude, så er de to blevet for langsomme. Der er langt bedre alternativer.

I modsætning til dig, så går Xavi ekstrem meget op i fart. Se her (citat er fra før transfervinduet startede):
As quoted by OnzeTV, Xavi believes the current lot is extremely slow and when he speaks of fast defenders, the only players that come to his mind are Ronald Araujo and Sergino Dest.

To overcome the issue, the 42-year-old has asked the technical staff to prioritize the signings of fast defenders.
Dest er hurtig, men mangler mange andre ting. Nu prøver man med en hurtig Bellerin. Det er altså vigtigt for Xavi at truppen besidder hurtige spillere - han har nemlig forstået at det et meget vigtig aspekt af spillet, og det uanset om man spiller tiki taka eller ej.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Jeg kan også finde en rapport fra CIES, der påstår, at Ferran Torres er et hottere prospect end Erling Haaland og Dusan Vlahovic.
Altså at spotte en spillers fremtidige potentielle er mega svært. Dele Alli fra Tottenham blev som 20-årig udråbt som et af århundredes største talenter. Som 20-årig bankede han utallige mål ind for Tottenham og var blandt PL topscorene. I dag som 26 årig spiller han i den tyrkiske liga for Besiktas, mest som reserve. Sikke et fald. Pointen er at spiller-potentielle ikke er håndgribeligt i samme grad som taktikker.

Taktik er langt mere synligt, håndgribbeligt og logisk end en spillers fremtidige potentielle. Derfor synes jeg at det er langt over mål når du bruger CIES rapporten til at modbevise min pointe om, at mange ”football scientists” mener at fart måske er det vigtigste aspekt i fodbold.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Fart er sekundært til taktisk forståelse og især taktisk disciplin. Der er få, der slår Semedo eller Dest i en 40-60 meter spurt i lige linje, men det er fuldstændig ligegyldigt, hvis de hverken kan finde ud af at positionere sig eller finde ud af at invitere deres markering i den retning, det i det taktiske oplæg er blevet aftalt. Steven Gerrard og Juan Sebastián Verón er strålende eksempler på spillere, der havde alt i hele verden både på det fysiske og det tekniske niveau, men som simpelthen ikke forstod at overholde de aftaler, der blev indgået i de taktiske oplæg til kampene. Gerrard fungerede ikke uden den ekstreme taktiske disciplin, som Xabi Alonso og Javier Mascherano bragte. Verón fungerede bare ikke lige så snart, han var på et tophold, hvor der blev stillet strengere taktiske krav.

Igen, det er ikke tilfældigt, at Sergi Roberto igen og igen og igen indfinder sig på den højreback, selvom alle sikkert lynhurtigt kunne blive enige om, at en spiller som Semedo på papiret er bedre rustet til at varetage sådan en position. Men Sergi Roberto har simpelthen bare forståelsen og disciplinen. Det har hverken Semedo eller Dest haft. Nu må vi så se, om Bellerín har den.
Jeg har stadig ikke helt forstået din pointe, hvad er du egentlig uenig i? Jeg taler om at fart er en kæmpe fordel og noget af det vigtigste i fodbold, mens du mener at det er sekundært (nærmest ligegyldigt)?

Ja fart er nærmest nytteløst HVIS man mangler tekniske og mentale egenskaber. Og omvendt, for meget mangel på fart kan gøre tekniske og mentale egenskaber nytteløse. Så tingene hænger sammen. Men du får det jo til at lyde som om, at fart bare er ubetydeligt.

Tror nærmest alle Barca fans er enige om, at Sergi Roberto ikke er en fremragende højre back. Sjovt du bruger ham som eksempel. Hvis han nu havde mere fart, så ville han også være verdensklasse – og det skyldes især fordi han besidder mange gode mentale egenskaber.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Og min pointe er simpelthen bare, at fart er sekundært hvis du bonner ud på alle de andre parametre. Trent Alexander-Arnold er jo altså heller ikke nogen Usain Bolt. Det samme kan siges om Benjamin Pavard. Hvis du har det tekniske, det mentale, det fysiske og især det taktiske på plads, så behøver farten virkelig ikke betyde ret meget.
Igen et sjovt eksempel du bruger. Ud af en trup på 25 spillere, er Trent Alexander-Arnold registreret som den fjerde hurtigste spiller i Liverpool. Så han har bestemt fart.

Jeg er enig med dig i, at hvis du er ekstrem dygtig teknisk og mentalt, så kompenserer det for din manglende fysik, altså mangel på fart og energi. Jeg brugte også eksempler som Messi og Modric i mit tidligere indlæg. MEN store fysiske mangler er jo noget som gør at man ikke kan følge tempoet længere. Derfor vil Messi og Modric jo heller ikke køre for evigt. Og det synes jeg pointerer farts vigtighed.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Lucas Digne blev solgt med profit efter to sæsoner, hvor han gjorde det aldeles glimrende hver gang, han fik chancen. Ikke nogen superstjerne, korrekt, men ud af alle de backs, Barcelona har rekrutteret siden Dani Alves' første exit, er Lucas Digne vitterlig den eneste, der har efterladt et solidt og positivt indtryk. I øvrigt gik han jo faktisk hen og var en af Premier Leagues bedste på sin position, indtil han - igen - blev solgt med profit.
Lucas Digne spillede sølle 29 kampe, langt de fleste som indskifter, igennem to sæsoner for Barca. Selvom Barca ikke havde økonomiske problemer på daværende tidspunkt, vælger man altså at sælge ham til et engelsk midterhold. Og det er præcis det som hans niveau også rækker til; et engelsk midterhold!

Lucas Digne har fine egenskaber, men hvis han også havde haft mere fart, så ville han være på Barca niveau og endda fastmand på holdet! Så det er hans mangel på fart, som hæmmer ham fra at være på absolut top niveau.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
For det første snakkede jeg om den Dani Alves, der spillede i Barcelona i løbet af dette forår. Hvis jeg havde snakket om 2010-udgaven af Dani Alves, ville det være helt ekstremt unfair overfor Bellerín, Dest, Semedo, etc. For det andet var han i øvrigt lynhurtig dengang i sådan en grad, at han fysisk kunne konkurrere med en Cristiano Ronaldo i sine velmagtsdage. Men igen, jeg snakkede altså om 39-årige Dani Alves.
Dani Alves 2021/22-udgaven var langt fra en klasse spiller. Simpelthen fordi han mangler fart og energi. Hvis han var klasse, så havde Xavi også valgt at beholde ham, men sendte ham frit videre. Han er på et middelmådigt niveau nu.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Tak for at beskrive ældelsesprocessen for mig, jeg var egentlig i tvivl om, hvad det betød at blive gammel. Igen må jeg bare henvise til, at en 39-årig Dani Alves kom ind i foråret, og gjorde et suverænt meget bedre stykke arbejde end de unge og spændstige Nélson Semedo og Sergiño Dest på noget tidspunkt har formået. Og det var altså ikke fordi, han var hverken den hurtigste eller den stærkeste. César Azpilicueta, som Alemany åbenlyst forsøgte at hente til netop højrebacken, er i øvrigt 33 år, og han ville ikke desto mindre have været en formidabel forbedring til en position.

Men du er jo i øvrigt godt i gang med at bakke mig op i min påstand om, at fart ikke er alfa og omega. Der er pudsigt nok massevis af eksempler på spillere, der formåede at holde et højt niveau langt op i 30erne, og det er næsten udelukkende spillere, der på intet tidspunkt i karrieren var dybt afhængige af deres fart. Nogle af dem brugte givetvis den fart de havde, men de var aldrig dybt afhængige af dem, som det ser ud til at være tilfældet med Dest og Semedo. Sidstnævnte har i øvigt været en dundrende fiasko i Wolverhampton.
Nej Dani Alves (2021/2022 udgaven) gjorde det ikke suverænt bedre end Dest eller Semedo. Dani Alves blev hentet ind, fordi han besidder enorme leder egenskaber og er god i omklædningsrummet. På banen er han middelmådig. Han er fin uden at være fantastisk eller klasse. Grundet sin alder mangler han fart og energi, hvorfor man ikke forlængede med ham denne sæson.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 10:07 am
Hvornår har jeg nogensinde sagt, at jeg ønsker at se bort fra hans fart?

Belleríns største styrke er, at han er en markant bedre forsvarsspiller end Dest og Semedo. Han er desværre ikke på niveau med en som Azpilicueta, men til gengæld har han noget mere at byde ind med offensivt.
Igen påstande som ikke bygger på fakta og stats. Jeg ved ikke hvordan jeg skal debattere med dig, når du ikke ønsker at tage udgangspunkt i statistikker? Altså statistikker som talentspejdere, trænere og managers forholder sig til. Hvis du kigger på Bellerins scouting rapport, så er fleste af hans defensive statistikker enten middelmådige eller meget slemme.

Jeg synes ikke det er fair at sammenligne Bellerin med 20-årige Dest, men lad os kigge på Semedos tal fra sæson 21/22 og sammenligne med Bellerins sæson i Betis. De to har nogenlunde samme alder og begge spillede i midterklubber sidste sæson. Kigger vi på ”defensive actions”, så overgår Semedo, Bellerin i nærmest alt! Semedo har bedre tacklinger per 90 minut, flere interceptions, flere pressures og flere blocks. Så hvad hviler din påstand egentlig på?
Senest rettet af Barca80 fre sep 02, 2022 9:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
fre sep 02, 2022 6:48 pm
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 7:40 am
Vurdering af sommerens transfervindue 2022

Her er mit "review" af sommerens transfervindue. Det er mine karakter til spillere som er blevet erhvervet denne sommer. Jeg tager udgangspunkt i betalt pris kontra markedsværdi (overpris eller underpris). Samt tager højde for alder og position på banen. Og ikke mindst om spilleren styrker holdet, forbedrer bredden eller bare er overflødig i truppen.

Her er karakterne fra en 1-10 skala:

Koundé - 10/10

Lewandowski - 9/10

Kessié - 8/10

AC - 8/10

Pablo Torré - 8/10

Raphinha - 7/10

Pena - 7/10

Alonso - 5/10

Bellerin - 5/10

Gennemsnit karakter af erhvervet spillere i vinduet: 8,2 (god)

Gennemsnit karakter er altså 8,2, hvilket er en pæn karakter, dog uden at være fantastisk.

Koundé er sommerens bedste transfer imo. Det skyldes hans alder og ikke mindst fordi han styrker forsvaret, enten som CB eller HB. Derfor topkarakter.

Lewandowski er også en super transfer, men mit eneste problem er hans alder og den pris man betalte.

Kessié og AC får 8 i karakter fordi de er gode spillere, som blev erhvervet helt gratis. Dog styrker de måske ikke holdet meget, men forbedrer bredden.

Pablo Torré ser meget lovende ud. Han blev hentet billigt. Dog er konkurrencen på midtbanen for stor til at han kan få spilletid. Han bliver nok udlejet og er en spiller for fremtiden. Han er en god handel.

Raphinha har stadig meget at bevise og han var ikke billig. Desuden har man mange wing spillere i forvejen, så ikke en spiller der var absolut nødvendig. Denne transfer får derfor 7 i karakter.

Pena er eget avl og forbedrer bredden. Han er en fin reserve, derfor et 7-tal.

Alonso og Bellerin er to middelmådige spillere, som måske (som udgangspunkt) vil sidde 70-90% af tiden på bænken. Derfor får disse handler et 5-tal (middel karakter).

Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM.
Tror ikke en statistiker ville godkende den måde at bedømme et transfervindue udfra gennemsnitsvurderingen af de enkelte spillere. Med den logik ville Barca jo have haft et helt fantastisk vindue hvis de kun havde købt Kounde. Det ville i mine øjne være et katastrofalt vindue.
Hvis du læser hele mit indlæg og ikke kun tager højde for mit gennemsnitskarakter, så vil du se at jeg også skriver følgende:

"Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM".

Altså er det ikke blot gennemsnitskarakter som er udgangspunktet. Og naturligvis ville det være forfærdeligt hvis man blot købte Koundé.

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 662 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 9:27 pm

Hvis du læser hele mit indlæg og ikke kun tager højde for mit gennemsnitskarakter, så vil du se at jeg også skriver følgende:

"Igen vil jeg understrege at sommerens transfervindue var god, dog uden at være fantastisk. Og det skyldes mest fordi, at man ikke fik styrket de positioner, som der var mest behov for - altså VB og HB, samt DM".

Altså er det ikke blot gennemsnitskarakter som er udgangspunktet. Og naturligvis ville det være forfærdeligt hvis man blot købte Koundé.
Det var også kun for at være krakilsk og fordi jeg ikke synes en gennemsnitskarakter i sig selv siger noget væsentligt. :cool:

Det er som altid en fin gennemgang og jeg er enig med dig lang hen af vejen. Jeg ville også hellere have haft en bedre DM og HB end raphinha, som fremstår som en luksusspiller fos os. Jeg har bare ikke noget bud på hvem det skulle være for de penge vi brugte på raphinha og som realistisk ville skifte til Barca.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

https://twitter.com/cuentamister/statu ... oSA6pYo0Ow

Oversæt det, men hvor siger det meget om de spanske journalister der også forsvarer Pique, Alba, Busi og FDJ. Pericos er de. Sendt af Bartomeu.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



:wtf: Det er jo faktisk en god handel. Det må give plads til at registrere Gavi, Peña og Balde i førsteholdstruppen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kan vi så få gavi i nummer 6? Jeg kan seriøst ikke vente på han får 6’eren. Gavi og pedri i hhv 6 og 8. Det bliver ikke smukkere!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man sep 05, 2022 7:15 pm


:wtf: Det er jo faktisk en god handel. Det må give plads til at registrere Gavi, Peña og Balde i førsteholdstruppen
Er vi ikke lidt tyndt besat på midten, eller er det her fordi man vil have Pablo Torre ind omkring førsteholdet?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster